• triptich

no mňa nikdy predpripravené scenáre nebavili. v budovateľských stratégiách mám rád sandbox a možnosť sa vyblázniť. ale na tvoje odporúčanie to skúsim. aspoň uvidím, ako dobre som pochopil mechaniky hry.

• Já zase naopak banished po pár hodinách odložil a vrátil se až po plné podpoře modifikací. DoM zatím v základu baví víc, ale je jasné, že to nebude na pořád, dokud nebude lepší podpora modů, zatím lze vytvářet pouze vlastní scénáře, takže s trochou kreativity se větší výzva udělat dá. I ty přimo ve hře jsou docela zajímavé. Docela mě potrápila ta s domestikací zvířat. Ve volné přírodě jich moc nebylo a místo toho se množili predátoři jak šílení a cupovali to málo co bylo nebo hladoví šli rovnou po vesnici. Jinak jediné dostupné mody jsou přímo nabourané a odchytané metody a paremetry zkrz unity nástroje.

• triptich

prakticky všetko, čo si napísal je pravda, ale po aktuálne 4 hrách DoM mi už chýba výzva. prvá hra ešte bola systémom "cesta je cieľ", neviem, čo mám robiť, ako to funguje. no keď som to hral včera, bola to brnkačka. už viem ako fungujú mechaniky a hra je snáď až príliž prívetivá. pri prvých dvoch hrách som to uvítal, no teraz by som bral nejaký väčší zápas o život. v banoshed som to riešil cez achievementy, kde vypiplať si dedinu len so zberom divokých bobúľ, alebo urobiť mesto s negramotnými pajácmi bola fuška. + sa už vo vanilke dali nastaviť parametre ako chýbajúce štartovacie semená, málo osadníkov a pod.

nie je to priamo výčitka proti DoM, len taký postreh.

• Ještě k tomu mikro managementu, tak v DoM je větší kontrola nad vesnicí, jednak makro skrz sběračské zony, auto-krafting a limit surovin, ale dá se to i kombinovat přímým zadáváním jednorázových tasků až po přímé ovládání vesničana, nelze mu rozkazat vše, ale zejména ze začátku je to dobré nebo když ho ai ve stylu banished pošle na pochod smrti, tak ho můžete ještě zachránit.

• Pojetí hry je tak trochu ve stylu "cesta je cíl" jde o samotný pokrok který je dobře udělaný a stojí za to, pokud speeduješ technologickým stromem na konec, tak tě tam opravdu nic nečeká a rychle to přestane bavit, ale jako relativně pohodvá hra na vypnutí a relax to není špatné zejména za tu cenu. A ohledně jednoduchosti, stačí mrknout na forum, pro někoho je to strašně snadné a pro jiné zase příliš těžké, holt se nikdy nezavděčíš všem.

• Já bych řekl, že je naopak obsahu víc daleko (pokud porovnáváme s vanila Banished). Sice nemáš školu a hřbitov (ten je plánovaný), ale zato máš 2-3 tiery domů a skladišť, hromadu produkčních "budov" a lehce náročnější řetězce a daleko víc surovin - v původním Banished bylo snad jen štípáni dřeva, kovář a švadlena jinak jsi měl hned použitelnou surovinu. Tady musíš i obilí namlít a upéct, pivovar potřebuje i vodu. Všechno se ti kazí. Jahody ti z léta do zimy nevydrží. Musíš vyrábět konkrétní nástroje a je několik tierů v banished máš jen univerzál. To samé oblečení léto/zima 2 tiery. Jediné čeho je víc v Banished jsou plodiny, ale tam zase nemají valný význam, protože strava musí být složena ze zeleniny, ovoce, obilí, masa. To, že máš asi 10 druhů zeleniny nebo x druhů ovoce nemá žádný dopad na hru, zatímco v DoW máš i technické plodiny jako len a 4 druhy obilí, které každé má jiný bonus, luštěniny sice bonus nemají, ale pod pěstuješ jen jeden druh, tak ti to může zlikvidovat nákaza. Ale je pravda, že je to daleko větší relax, což nemusí vyhovovat každému, ale mě osobně to chylo víc než bansihed, kde jak jsem postavil všechno, tak už to ztratilo kouzlo, tohle zabaví da dýl, ale je to individuální.

• triptich

je to presne ako banished, akurát je tu toho viac na postavenie + technologický strom. plusy a mínusy sú tu rovnaké ako u banished. spočiatku je hra zábavná a od istého momentu, keď si zabezpečíš fungujúcu ekonomiku nemáš čo robiť. banished to riešil populačnou explóziou, resp. vymieraním kolonistov, dawn of man som nič také nezaznamenal a po pár hodinách hry už dedina beží aj bez mojej asistencie. v skratke chýba endgame obsah (ale to u väčšiny staviteľských stratégií)

s hodnotením v recenzii súhlasím, hra sa v danej cene oplatí, zabaví na dosť dlhú dobu a osobne verím, že si získa komunitu, ktorá ju patrične rozšíri (viď Colonial Charter Journey Mod pre banished), resp. sa hecnú autori.

EDIT: keď nad tým rozmýšľam, banished môže byť na prvý pohľad väčšia výzva. tie štartovacie podmienky sa dali už v základnej hre nastaviť tak, že prvých pár hodín bol mikromanažment extrémne dôležitý a hra sa dala ľahko prekaučovať. to sa ti asi v dawn of man nestane. s hrou som si dal tri večerné seanse a neviem, čo by som musel urobiť, aby som prišiel o celú dedinu.

• MidnighT91

Je to jako banished ale méně obsahu a micromanagement je více méně automatizovanej. Prostě řekneš lidem co maj dělat a pak sleduješ obrozavku. Ideální ke sledování youtube nebo seriálu zatím co hraješ.

• Marines
    Nedá mi to a musím se zeptat těch co už to hráli, je to hra na stejné bázi jako třeba Banished ? Zdejší recenze tomu dost napovídá, Banished mne docela bavil i když hlavně ze začátku měl plno much, tak přemýšlím jestli hru zakoupit, nebo raději počkat až to odladí či to nekupovat vůbec....
  • twicer

Co jsem pochopil tak vtěch dalších mapách na tebe začnou konečně pořádně útočit další kmeny, to by to mohlo okořenit.

• MidnighT91

Výborná strategie. dohrál jsem první mapu s populací 150 a všema technologiema. Bohužel už tam poté není co dělat kvůli nedostatku dalšího obsahu. můžete jen začít znovu na jiné mapě, ale těch zhruba 10 hodin jsem si užil. Za me 7/10

• Mám úplně stejný pocit. Hra mě přestala bavit cca po 2 hodinách. Mechaniky hry jsou velmi jednoduché. Nevím proč bych měl lovit mamuty až s pokročilejšími zbraněmi když stačí označit celou vesnici a prostě jen kliknout na zvíře (snad jen opravdu kvůli efektivitě zpracování). Nestalo se mi ani jednou, že by mi někdo umřel při lovu. Z mamuta je dost surovin a tak vcelku snadno přežiju zimu i s jedním uloveným kusem. Co se nezbytných surovin týká opět velmi jednoduché až nudné a otravné. Možná jsem příliš zmlsaný z her, které jsou komplexní a složité, ale za mě také 4/10.

• drasta

Dobre to shrnul tenhle clovek v recenzi na steamu:

Za me tak 4/10 a rozhodne nedoporucuju.