Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jednicka byla hodne neprijemna na rozjezd, dostaval jsem se do toho dobre prvnich 10-12 hodin…


    Pak me to ale chytlo a nepustilo. Az maniakalne jsem trval na tom, ze tu dalnici a sit opraven pro dalsi hrace proste dostavim sam. 


    Za me paradni hra - ktera me naucila vazit si zivota jako zadna jina hra. Dodnes vlastne nevim, jestli opravdu kazda mrtvola ve hre znamena taktickou nuklerani hlavici… protoze jsem si proste netroufl nikoho zabit. 

    • To mě právě zajímá protože jak píšeš u 1čky jsem se taky zásadně snažil vyhnout jakékoliv smrti..a tady dle článku i videí je hra mnohem akčnější a klidně můžeš vykosit celý camp 

      No podle toho se asi rozhodovat nebudu a počkám si na výsledek ze hry

  • jurb83

    Ta grafika je neuveritelna, uz jednotka bola nesmierne krasna, ale toto je este o poznanie dalej. Epic sa moze ist s Unreal 5 hanbit....

    • Decima vypadala parádně už v Horizon: Zero Dawn. Navíc je to engine specializovaný na openworldy. Jen nevím, jestli si ho může licencovat každý s dost penězi nebo to Kodžima získal přes nějaké známosti.

      • lito

        vždyť Sony se výrazně podílí na financování celé hry včetně marketingu, tak z toho je  jasné, že Kojima může tenhle engine použit, když ten engine patří Sony.

        Kojima má tak velké jméno, že i když hru Sony zaplatila, dodala engine, vydala, tak práva na hru vlastní Kojima a jeho studio.

        • Takže předpokládám, že to Sony mimo svou produkci nepustí.

          • lito

            Přesně tak, neumím si představit, že by Decima byla licencovaná třetím stranám, je to proprietární engine Sony. 

            Avšak je zajímavé, že u této IP psaná pravidla neplatí , a že i díky velkému jménu se proprietární engine Sony dostává na Xbox konzole. :D

            Já osobně bych byl rád, kdyby ten engine šel do více her, přece jenom Horizon mě fest nebaví, takže užívat si tenhle engine jenom u DS, mi přijde strašná škoda.

            • Ještě Until Dawn, co jsem koukal. Jo, je to škoda, že ani v rámci Sony se ten engine moc nepoužívá. Když koukám na všechny ty God of War, Spidermany, Last od Us, Ghost of Tsushima, Helldivers... Všechno proprietární enginy nebo někde možná UE. Je škoda, že se někdo nepokusí Unrealu konkurovat, ale chápu, že UE je hodně o podpoře a to je strašně drahé, pokud z toho neuděláš základ distribuce ve velkém.

              • lito

                Reakce na příspěvek:

                jak píšeš, je to fest drahé a skoro nikdo si nemůže dovolit, proto taky CDP odešel k UE. FS taky recyklují svůj letitý engine, což je imho lepší varianta než přejít k UE5. Capcom už poměrně dávno oznámil Re Engine 2, ale nový bude Resi evidentně pořád na starém enginu, který je dost mizerný na open-worldy viz DD2 či MHW.  Metaphor taky běžel snad na PS3 enginu. Nioh 3 bude opět na PS3 enginu. S těmi enginy je problém skrz celý herní svět.

                Navíc ono to není jenom o grafice, ale je to i o animacích, fyzice. Stačí se podívat na Claire Obscure, když si postava dřepne, tak  to vypadá, že jsme se vrátili tak 20 let zpátky, navíc není tam ani základní fyzika, takže postava je schopna se zaseknout o cokoliv. 

                Sony použila UE4 u Days Gone, ale tam byl engine skvěle modifikován a ta hra vypadala a běžela dobře. Hra byla dost zabugovala při launchi, ale optimalizace byla dobrá.

                Ať si myslíme o Sony cokoliv, hry mají převážně skvělou optimalizaci.

                • Reakce na příspěvek:

                  Ty nejspíš myslíš, že vyvíjet vlastní engine je drahé. To určitě je a pokud to neděláš pořádně jako CD Projekt, tak se v tom jde i utopit a pak musíš potupně přejít k UE. FS to mají evidentně lépe udržovatelné, i když ta recyklace bije do očí už dost.

                  Já to ale myslel trochu jinak: Udržovat distribuci volně licencovaného enginu je taky hodně drahé a i Sony radši udržuje v několika studiích paralelní vývoj několika enginů, než aby riskla aspoň jeden z nich pustit ven a vydělávat na licencích (třeba jen předchozí verze). Asi jde i o to, že kvalitní engine považují za konkurenční výhodu, ale přijde mi, že dnes v tom není tak velký rozdíl jako byl v dobách, kdy začínali s licencováním ID Soft, původní Epic a později Crytek.

              • jurb83

                Reakce na příspěvek:

                Zas nadruhu stranu KC:D2 je nadherna aj v cryu

            • jurb83

              Chcelo by to novy Metal Gear :D

  • Jester

    Šárko, fajn recenze, pěkně se to četlo a dost mě to nalákalo. Ostatně už jedničku mam fakt rád, tak jsem se ani nebál, že by to bylo jinak. Jen by mě zajímalo proč ne 10? Text je vlastně veskrze striktně pozitivní a jenom občas z toho cejtim, že tam je něco málo prostoru pro zlepšení, ale nedokážu to identifikovat. Co teda byly ty maličkosti, který tu hru dělí od abolutního hodnocení?

    • cms.sarka-tmejova

      Za mě je největší překážka k desítce tempo, někde ve druhé třetině jsem měla pocit, že by děj mohl mnohem víc odsýpat. A nebylo to způsobené nějakým presem na embargo, času jsme měli dost, spíš se to v určité monotónnosti fakt táhlo a chyběl někdo, kdo by pár misí proškrtal. Ale to je můj subjektivní vrtoch člověka, který by z podobného důvodu hodně váhal třeba s absolutním hodnocením pro RDR2. Jinak jsou to spíš drobnosti, jako že pro některý prvky je těžký najít využití - proč tam teda jsou, působí to místy jako bizár pro bizár, který přehlcuje už tak obsáhlý menu. 

      • Jester

        Super, díky za jasnou odpověď :) Jinak s RDR2 souhlasím, totální obdiv pro maniakální detaily, který ale celkově brzdily tempo stejně jako několik výplní v hlavní lince.

        • lito

          ta pomalost a poetika dělá právě z RDR2 něco jiného(čti výjimečného) než standardní AAA titul, stejně jako je to u Death Stranding či Shadow of the Colossus.

          Ale jak psala Šárka, tady jsme v subjektivních vodách, každému sedne něco jiného.

          • Psychotic

            Taky ale absolutně ničí replay value...

            • lito

              souhlas a je pravda, že jsem ty hry znovu nehrál krom remaku Kolosů. 

  • jack

    Dle mnohých je pravda, že je to DLC, které se nakonec rozrostlo do 2ky. A je to vidět a je třeba s tím počítat. Pokud Vás bavil walking delivery simulator s úžasným příběhem, zde budete mít to samé. Pokud Vás bavila 1čka, ale čekáte velkou změnu hratelnosti/grafiky/posun mechanik, pak buďte opatrní. Pokud Vás 1čka nebavila, 2ka to nespraví.... Píšu to jako člověk, který dohrál 1čku a konec příběhu považuji za monumentální...

    • Duncan66

      Diky za tip. To mi ke stesti staci, naopak me recenze trochu vystrasila, kdyz pise, ze je to pristupnejsi a ze je upravena akcni cast hry, ktera mi osobne prisla naopak tak akorat, ze jsem si to kralovsky uzil.

  • mr.clayman

    Jednička byla za mě... divná a už delší dobu stojím stále před branami Edge Knot City, ale asi tomu dám znovu šanci.

    Dík za pěknou recenzi, Šárko. 👍

  • Sainten

    Parádní text, Šárko 👏🏻

    Dost jsem se na nový DS těšil, díky tvé recenzi už se ale nemůžu dočkat. Takže.. děkuju. 😊

  • Jedničku jsem měl zdarma z Epicu, nedávno jsem zkusil a po pár hodinách zase odkusil :DDD

    Není to absolutně pro mě, ale každému co jeho jest.

  • JohnyTheZik

    Díky za recenzi. Jsem pořád trochu na vážkách, jestli se do toho vrhnout hned, protože jsem ke konci DS1 měl už lehkej fatigue ze hry.. ale jinak mě to bavilo dost a jestli jsou vylepšený souboje a BTs, tak věřim, že to bude good i podruhý.

  • Derp_1337

    Zdravím. Nevíte, jestli někdo udělá recenzi na Dune: Awakening ?

    • cms.jakub-malcharek

      Mám rozehráno, takže někdyTM zřejmě bude 

      • Derp_1337

        Díky moc za info.

  • Duncan66

    Jednicka me velice nadchla. Chvili trvalo, nez jsem se adaptoval na zamysleny herni styl a potom jsem si hru kralovsky uzil. I obtiznost pro me byla tak akorat a hrozne se mi nakonec libil napad, ze jste ve hre nikoho nemuseli zabit a naopak se zabitim byly problemy a presto byla hra dostatecne akcni a vubec skoro vse bylo vychytano tak, aby se z toho nestal snadna zalezitost, ale zaroven vam hra nehazela umele klacky pod nohy.

    K tomu fantastcke scenerie, zmena pocasi atp. Jako jednicka za me urcite jedna z mala her, kde jsem po dohrani nemel zadne vetsi vyhrady. Treba u RDR2 byl balance rozhodne horsi, stejne jako rada dalsich veci a k tomu vsechny ty desitky az stovky zavrazdenych nevinnych lidi, to mi bylo proti chuti :D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit