Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • hra lsom demo zaujalo ma to pravdepodobne kupim na vianoce v zlave taky mix twisted metalu s burnout paradise a celkom fajn hudba
  • vonTossis
    V tom případě sis asi nevšimnul, že já tady dema obhajuji .. ale nevadí :)
  • ucho
    tyhle argumenty, že hry stojí 1300,- jsou úsměvný. drtivá většina AAA titulů stojí kolem 900,-, většinu seženeš při launchi za 750,-, i ten novej očekávanej Thief jde předobjednat za 600,-. a to mluvím o launchi a velkých značek. do roka jsi s cenou pod 500,- a u některých her pod 300,-. (ano, jsou výjimky, ale ty spočítáš na prstech jedné ruky). jinak filmové novinky na bluray stojí kolem 500-700,-, tedy s hrami to srovnávat lze. nemůžu za to, že je mizivé procento lidí, kteří si filmy kupují. dají se přeci legálně stahovat z internetu zdarma...

    já neřekl, že se inteligentní člověk má rozhodovat podle HW nároků, co udá výrobce... ono na to rozeznání náročnosti stačí oči a nějaké povědomí o možnostech HW.

    beru, že by bylo fajn si třeba NFS Rivals osahat, aby člověk vyzkoušel jízní model. na druhou stranu vím, že u Test Drive se mi na začátku jízdní model moc nelíbil a po pár hodinách hraní jsem si na něj zvykl a nevadilo mi na něm vůbec nic... Rivals si například časem koupím bez potřeby si ten jízdní model osahat. je to jen o tom, jestli tomu chce člověk věnovat svůj čas a jestli si chce se hrou hrát. řada lidí si myslí, že vývojáři tu hru snad ani nehráli, protože se jim třeba špatně ovládá. vše je to o zvyku a o tom, jestli tomu člověk dá šanci. někdo hru vyzkouší na 10 minut, ujede jeden závod a řekne, že se mu nelíbí ovládání. jako promiň, ale tohle není žádné posuzování kvality ovládání...
    pokud chceš pádné argumenty proti demům, které ignoruješ:
    - konzolové hry většinou dema mají. případně nabízejí možnost hru chvíli hrát bezplatně
    - dema úplně nevymizela. některé hry ho mají i dnes. schválně si zkus někde sehnat počet stažení těch dem, abys viděl, jak moc se lidi o dema dnes zajímají (a pokud vím, tak se dokázalo, že dema mají na prodejnost titulů prakticky nulový vliv = pro vývojáře vyhozené peníze)
    - dnes už se nedělají hry na pár disket, mají několik giga. u řady her nejde jen tak jednoduše "vyseknout" část. je to pracné (drahé) a demo by mělo stále několik giga.
    - za dveřmi je streamování her, nedivil bych se, kdyby některé společnosti umožnili hrát časově omezené verze (třeba i za peníze) jako formu dema. je s tím rozhodně méně práce, než vytvářet opravdové demo...
  • nekromant33
    Oba srovnáváte jabka s hruškama. Uvádíte příklady na kterých se snažíte ukázat nějakou absurdní pointu o tom, že člověku nejde dobře ukázat u filmu, partnera, jídla (a nevím co ještě jste vymysleli) nic předem. U her to ale jde a jde to ve formě dema, jak jsme se za ty roky, co dema vycházeli, stihli přesvědčit, takže si tyhle přirovnání nechte pro sebe, protože se na hry prostě nevztahují (nehledě na to, že rozhodování se u hry za 1300Kč a filmu za 120Kč je taky něco jinýho).

    Já bych si v dnešní době, kdy Ubisoft řekne, že optimalizace pro ně není prioritu, hru rád otestoval minimálně jestli mě pojede, aniž bych musel tahat 20GB z torrentu a s crackem, kterej ještě pojede kdo ví jak... u rivals bych třeba ocenil demo, abych se podíval jestli mě vyhovuje jízdní model, což z videí nepoznám apod... A nějaký narážky na to, že inteligentní člověk zná co jeho počítač zvládne... HW nároky udávaný výrobci jsou zavádějící a v žádným případě nezohledňují indiviudální nastavení každé konfigurace. Několikrát jsem se přesvědčil, že ač jsem byl pod minimální konfigurací, hra mě běžela naprosto v pohodě a naopak (tedy při téměř doporučené sestavě všechno na low a snižování rozlišení).
  • ucho má prostě výstižnou přezdívku
  • vonTossis
    Samozřejmě, že ti můžu dát příklad. Hra, kterou jsem si koupil až po vyzkoušení - Bulletstorm. Hra, která mě zajímala, vyzkoušel jsem ji, nedohrál a nekoupil - XCOM

    Upřímně mi v tom věřit můžeš. Ale ta restaurace ani film nejsou taky dobré příklady. Obojí je ve standardním případě nižší investice. Ono žádné přirovnání v tomto případě nesplní úplně účel. Ani ten výběr partnerky, ani film, ani restaurace. Prostě všechno má to svoje. Jen jsem si s tím videem nejdřívě spojil nějaké po.no a napadly mě kozy :D

    Navíc u filmu se mi to těžko hodnotí, protože je to jedno z mých největších hobby (rozhodně mnohem více než hry), takže tam ten přehled, žánry, režíséry, scénaristy mám mnohem více v malíku. Takže třeba vím, že na nového Nolana půjdu tak či tak, ale třeba Malick by mě musel hodně dlouho přesvědčovat. :)
  • ucho
    trochu ujetý srovnávat výběr hry s výběrem partnera, nemyslíš? v restauraci si chceš taky jídlo nejdřív ochutnat, než si ho objednáš? a co chození do kina nebo kupování filmů, taky nejdřív potřebuješ film celý vidět (trailer ti počítám nestačí) a až pak jdeš do kina a až pak si ho koupíš? nevím proč, ale v tomhle ti nevěřím :)
    můžeš uvést nějaké konkrétní příklady her? tedy hry, kdy jsi vážně uvažoval o koupi a hra tě zajímala. pak sis ji stáhnul a ihned po chvilce hraní koupil? popřípadě ihned odinstaloval a nekoupil? uvedl jsi příklad s COD. potřebuješ demo na COD?
  • vonTossis
    Mám pocit, že jsi docela pomýlený, ale to nevadí. Nejsem žebříčkový a video zastánce. Mám rád, když si věci můžu "osahat". Holku si taky nebudu vybírat jen z toho důvodu, že jsem ji viděl na videu a měla fakt pěkné kozy. Jen výjimečně mi stačí si o hře přečíst nebo vidět nějaká videa. Ale v případě nějaké nové značky, u které nevím, co očekávat, mi opravdu nestačí, že je z toho někdo pokálený na videu nebo to má úžasný mega trailer a skvělou propagaci. Takže dnes to je se mnou tak, že v takovém případě hru upirátím, a když se mi líbí, tak s radostí přispěju, ale prostě to není úplně košer přístup.
  • ucho
    dělat demo jsou pro firmu vyhozený peníze. stojí je to čas, který je rozumnější využít při samotném vývoji. navíc se ukázalo, že dema mají na prodejnost zanedbatelný vliv. a pak je tu skupina znuděných hráčů, které nic nebaví a klidně by se spokojili s hraním dem. nemluvě o tom, že nyní by šlo o gigabajty dat a distribuovat to mezi lidi není jen tak. opravdu potřebuješ demo k tomu, abys poznal, jestli ti hra bude vyhovovat nebo ne?
    příklad to GGE. nestačí se podívat na nějaký gameplay videa? ano, někdo na demu může zjistit, že mu na hru například nestačí počítač, nebo že se vyskytnou jiné problémy. tohle se ovšem opět netýká inteligentních hráčů, kteří vědí, co jejich HW ještě zvládne a co už ne...
    takže tvůj argument je nesmysl. to by platilo pouze tehdy, kdyby hru ukrývali pod pokličkou a nikde se o ní nesmělo psát a zveřejňovat videa z ní... nebo ty se snad nedokážeš rozhodnout, jestli si koupíš nový CoD, přestože nemáš k dispozici demo? vážně je takový problém se rozhodnout, jestli tu hru chceš a jestli ti stojí za to do ní investovat peníze? předpokládám, že tomu tak není...
  • vonTossis
    Obávám se, že celá ta krize dem je pouze o tom, že sami vydavatelé se obávají, že kdyby někdo viděl, jakou sračku nabízejí, tak už by to nikdo tuplem nekoupil. No v některých hrách má celý rozsah kampaně délku nadprůměrného dema. Co by pak ukazovali více? Třeba v Call of Duty .. (a není to hate na CoD, ale prostě typický příklad)
  • Přesně tak. Dříve hrála dema důležitou roli v herním světě a businessu. Poslední léta se ale celkem nesla v duchu krize dem. Teď mi připadá, že se to naštěstí trochu zlepšuje. Díky demům jsem si zamiloval spoustu her a koupil je. Battlefield 1942, Battlefield 2, Need for speed shift, Heroes V a spousty dalších.
  • Mart9
    Tak ty auta rozhodně vyzkouším. Vývojáři musí přijít na to, že dema jsou stále důležitá a mohou případně lidi přesvědčit ke koupi místo toho, aby si to na "zkoušku" stáhli a už si hru nekoupili.
  • GGE je dobrá hra, kdo se chce pobavit u závodění/střílení, doporučuju.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit