Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • stihac10

    Skvělé téma na pokračování! Víc takových výletů do historie🙂

  • Nintendo se v podobné situaci neocitlo poprvé a uprostřed ještě divočejších osmdesátek mělo problém s cartridgemi. Na základní cartridge pro NES/Famicom se vešlo pouhých 32KB. Samo o sobě to nebyl nepřekonatelný technický problém, ale nešlo jednoduše dát do cartridge čip s větší kapacitou, bylo potřeba přidat logické obvody, které dodatečnou paměť zpřístupnily a to vše zdražovalo cenu cartridgí, nemluvě o tom, že čas od času byl na trhu nedostatek čipů.
    Zhruba ve stejné době se staly 16-bitové počítače relativně dostupné i pro domácnosti (Atari ST, Amiga, PC klony od Tandy), osmibitové počítače se snažily držet krok a video hry nabobtnaly z několika málo desítek KB na mnoho desítek až několik stovek KB.  Nintendu jasně ujížděl vlak a to i přesto, že v ostatních ohledech byl NES ultimátní 8-bitovou konzolí, kterou v grafických a hudebních schopnostech  překonávala jen Amiga od firmy Commodore.
    Nintendo se rozhodlo přijít s disketovou jednotkou Famicom Disk. Na jednu disketu se vešlo 108KB a v případě potřeby bylo možné vydat hru i několika disketách.  A diskety byly mnohem levnější než čipy, což umožnilo Nintendu zlevnit hry a přitom více vydělat. 
    Famicon Disk byl pro Nintendo průlomem, větší kapacita média umožnila představit nové koncepce ve hrách. Explorativní hry jako první Zelda a první Metroid vyšly právě pro Famicon Disk a ačkoliv se Famicom Disk prodával pouze v Japonsku, prodalo se ho přes 4 milióny jednotek.
    Na druhou stranu Nintendo poprvé muselo čelit pirátům, kopírovat diskety bylo mnohem jednodušší než kopírovat cartridge a navrch bylo nové médium mnohem více choulostivé.
    Když na přelomu osmdesátých a  devadesátých let paměťové čipy zlevnily, Nintendo celý experiment s Famicom Diskem odpískalo a vrátilo se ke cartridgím, včetně toho že úspěšné tituly z disketové éry byly znovu vydány v podobě catridgí.
    Je otázka, nakolik tato epizoda stojí za pozdějším váháním Nintenda nad kompaktními disky.  
    S láskou....
      

  • Dokážu si představit že by nintendo  dnes nejelo podle toho nechutného obchodního modelu , nebo by sony najelo na ten jejich komouškej přistup nevím co je horší , očividně sony už cejtilo smrad od nintenda v těch 90s kde to jejich  licencovaní začínalo a kde se zrodily jejich exkluzivní obsah na cardridgích a po 30 letech je to stejný indie bullshit v novém grafikcém kabátku ale ovšem za plnou 3xA cenu .Doufam že ta jejich ˇindieˇ mašineřije  brzo skončí .

    • michaelfoucault

      Čemu se u vás doma přesně říká "komoušskej přístup"? :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit