Přejít na výpis diskuzí
Dobrodružný hit 80 Days odpovídá na otázku, proč nevzniká více moderních textovek
11.7.2015 | Ladislav Loukota
8 příspěvků
-
textovky byly výborný žánr. V paměti mi utkvěly zejména Fukovy textovky Podraz a Indiana Jones a ZX spectrové textovky Dobývání hradu I a II. Až na PC jsem začal hrát anglické textovky od firmy Infocom - The Lurking Horror (lovecraftovská textovka), A Mind Forever Voyaging, Starcross...
Z textovek se postupně vyvinuly grafické textovky, třeba od firmy The Legend Entertainment, např Frederik Pohl's Gateway atd. A odtud pak zlatá éra point-n-click adventur.
V devadesátých letech byly textovky a adventury hlavní žánr, který jsem hrál. RPGčka jsem začal hrát až cca kolem roku 2000 -
-
No vidíš, já jsem RPGčka začal hrát v roce 1993 a hraju je kontinuálně dodnes. Z textovek jsem hrál akorát cikani.exe. Takže o nějakém "hlavním" žánru bych nemluvil. Spíš jde o to, co hráli kamarádi a co tím pádem člověk sehnat - u tebe to byly asi adventury, u mě RPG.
-
-
hrál jsem ještě strategie - Command and Conquer, Warcraft, Duna II, Master of Orion, Ascendancy, UFO I a II, HOMM.
Myslím že první RPG, které jsem hrál, byl Albion. A pak Might and Magic 6 a pak už to šlo - Baldury, Lands of Lore, Wizardry, Gothicy, KOTOR...
-
-
-
Na vyzkoušení, jestli žánr obrozených textovek člověku sedne, nebo ne, doporučuju třeba Lifeline, příběh astronauta na cestě k Tau Ceti, který ztroskotal na tajemném měsíci.
-
-
Jo to byla dobrá hra.
-
-
Warsaw Was Raw
-
Osobně bych nezatracoval ani důvod jazykových bariér, které dnešní audiovizuální díla dosti odbourávají. Není tak vyjímkou, že hru hrají lidi, kteří "odhadnou" její mechanizmy a příběh částečně vypozorují. Velmi to tedy omezuje cílovou skupinu na lidi "mluvící daným jazykem". O překladech většinou pak nemůže být ani řeč z pochopitelných důvodů (překlad se rovná novému vývoji :) )
-
No nevím, mě přijde odpověd na otázku, proč jich nevzniká víc, poměrně jednoduchá. Spíš mě napadá otázka, proč by dnes někdo chtěl hrát textovku, snad krom nostalgie.