Přejít na výpis diskuzí

Dojmy z hraní: Below úspěšně navazuje na Dark Souls a přidává survival prvky

27.6.2016 20:00
Daniel Kremser 15 příspěvků

Hrdina s modrou šálou se probouzí na pláží, kam ho vyplavilo moře. Chvíli se rozhlíží, a pak zasedne u nedalekého ohniště. Vydává se na průzkum všudypřítomných jeskyní a míří dolů pod zemský povrch. Hrdina celý v černém se probouzí na pláži, kam ho vyplavilo moře. Rovnou se vydává na průzkum nedalekého...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Aneb vemte nějakou indie šmíru, zamíchejte do toho název Dark Souls a článek s návštěvností je tady. Bez toho "Dark Souls" by totiž po nějaké Below neštěkl ani pes..
    • Dark Souls říkaj autoři hry, nebo autor článku? já se teda na Below těším hlavně kvůli tomu, že je to další hra od tvůrců Sword & Sworcery, opět s hudbou Gurthieho, a z videí to vypadá naprosto božně... celý Dark Souls mi můžou bejt akorát tak někde hluboko...
    • kdyz ma nekdo konzoli, potrebuje preklad do reci sveho kmene, jinak by nevedel, co ma kupovat
  • Kde jsou ty krásný doby, kdy DS bylo známí jen mezi hardcore hráču a nebral si ho každý do huby?.... Jo to byly časy.
    • kostejnesmrtelny
      Připadal sis zvláštní, viď? Kdežto teď jseš obyčejnej. Jo, život není peříčko.
      • I to je možné. Ale spíše to hrám bere na originalitě. To samé dělalo už dřív a dělá Diablo. Teď když se někoho někdo zeptá jestli zná nějakou hru tak většinou odpověď zní: "To je ta diablovka ne?" "Jo to je ta hra co je těžká jak Dark souls.". Lidi si už hry skoro nepamatují kvůli té hře samotné, ale kvůli tomu, že jsou podobné nějaké velké hře a jsou tak už od začátku prezentovány v jejich stínu.
        • Kluk A: A znaš to Fable?
          Kluk B: Ne, co to je?
          Kluk A: No to je takový to barevný Diablo.
          Kluk B: Jo tohle.
          Holka: Hele a hráli jste ty 2D Dark souls? Prej. to ujde.
          Kluk A: O tom jsem četl, ale už si nepamatuju jméno.
          Kluk B: Ja taky už nevim.
  • aaaaaaaaaaaaa chci chci chci!
  • Zajímavá diablovka, i když Eitr se mi líbí víc.
    • Vogon
      Below nemá s Diablem nic společného.
      • Ano. To si můžeš myslet.
        • Vogon
          Ne, to si nemusím myslet, to je naprostý fakt. Základ herních mechanik a designu je naprosto odlišný. Jediná podobnost je pohled shora, ale i ten je na diablovku moc oddálený, a to už bychom mohli rovnou tvrdit, že Age of Empires je taky diablovka.
          • Mám dojem, že máš problém s chápáním slova fakt (jako spousta lidí tady), ale to nevadí, protože:
            a) izo-like pohled
            b) hororová atmosféra
            c) rpg prvky
            d) hrdina jde "dolů" do podzemí
            e) permanentní smrt, která je typická pro rogue-like hry, ze kterých Diablo vychází
            f) náhodně generované prostředí
            g) důraz na boj

            Ano, je tam adventurní rozměr. Ano, má to jiný art style. Ano, boj bude pravděpodobně akčnější (= založen víc na ovládání, než na vlastnostech postavy), ale říct, že to s Diablem nemá nic společné, je takový nesmysl, že to není ani vtipné...
            • "jen tak mimochodem Below ani Diablo nekladou důraz na boj..."

              Začalo to rozumně, bohužel tady sem musel skončit. Diablo hry jsou z 99% o mlácení potvor = důraz na boj. To, že ty pod pojmem "důraz na boj" asi chápeš, že hra má nějaký speciální bojový systém typu Kingdom Come nebo nevim, je možná Tvoje definice důrazu na boj, nicméně celkem irelevantní. Pokud mám hru, kde trávím 99% času bojem, tak je to NAPROSTO LOGICKY hra s důrazem na boj. Trochu zbytečné slovíčkaření z tvojí strany.

              "Vybavení slouží k úspěchu, v hrách založených na soubojích vybavení slouží k prohlubení bojového systému"

              Tady pokračuješ ve svojí quasi definici, co je hra založená na soubojích, přitom ve skutečnosti popisuješ rozdíl mezi akční a "statistickou" stránkou v RPG hře, což sem sám uvedl v předchozím postu - viz poznámka o akčnějším boji Below. Ten rozdíl samozřejmě nepotřebuju vědět, protože ho dobře znám. Jen je mi líto, že když napíšu o hře, kde prakticky jen mlátíš potvory, že klade důraz na boj, se mi snažíš namluvit, že vlastně důraz na boj neklade, protože důraz na boj = "tvoje definice důrazu na boj". Hmmm. Tak v Diablu asi jen chodím, sbírám loot a mluvím do zdí... *15* Kdybych se bavil o akčním / komplexním bojovém systému, tak neřeknu, ale tohle je slabé slovíčkaření...
            • Vogon
              To co jsi vypsal nejsou definující prvky diablovky nebo Diabla, spíše všechno cos vypsal dokazuje že to diablovka není.
              Pohled je sice shora ale je velmi oddalený, protože Below se zaměřuje na průzkum prostředí, kdyby to byla diablovka tak kameru přiblíží aby zdůraznili hráče a jeho sílu. Atmosféru bych nenazvla hororovou, ale co už, ptáhnu s tím, zatímco atmosféra Diabla spočívá v temných zakoutí gotického hradu a strachu z příšer, tak atmosféra Below je prakticky Ico/Sotc v temnějším kabátě, tedy spočívá v pocitu samoty. RPG prvky jsou sice typickým prvkem Diablovek, ale zrovna tak jsou typickým prvkem několika dalších žánrů. A navíc Below má zpracování těchto prvků dost odlišné. Cesta postavy určitým směrem zase není typická pouze u Diabla, je to naprosto klasický způsob podtržení vyprávění, směr cesty může vylepšit vývoj charakteru a spousty dalších vyprávěcích prvku.
              A ty další prvky cos vypsal, nám pěkně dokazují k jakému žánru Below patří - je to naprosto jasná Rogue-lite, rogue like to není protože není založená ta tazích.
              A jen tak mimochodem Below ani Diablo nekladou důraz na boj. Základem Diabla je power fantasy hráče a získávání lootu, důkazem budiž že diablovky mají hluboké mechaniky spojené s lootem(Diablovky jako Path of Exile mají naprosto šílené systémy spojené s lootem), ale soubojový systém je založen na používání jednoho tlačítka a používání kouzel z toolbaru, žádné hluboké mechaniky(Např. žádné komba, nebo obtížné časování útoků). Vybavení slouží k úspěchu, v hrách založených na soubojích vybavení slouží k prohlubení bojového systému(Pěkně se to ukazuje na hrách od Platinum).
              Below není založené na soubojích, ale na průzkumu, zatímco soubojové mechaniky jsou vcelku jednoduché, mechaniky spojené s průzkumem jsou daleko propracovanější, už jen to že tam jsou survival prvky naprosto odvávdí od zaměření na souboje.

              Jako je jedno do jakého žánru si myslíš, že Below patří(To výše jsem napsal jen, protože mě to baví), ale jen abys nebyl zklamaný, když čekáš diablovku, protože tahle hra tě asi v tomhle ohledu neuspokojí, i když pravděpodobně bude velmi dobrá, ale v jiných ohledech, než diablovky.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit