Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • lito

    stejně nejlepší byl Doom 3, to byl jediný díl, který mě bavil, asi proto že to nebyl typický Doom. 

    Snad se jednou série vrátí k hororu, tohle je směšné a doslova cringe od pohledu.

    • TheSuffering

      Pro mě to je stále nejlepší díl celé série a v té době jsem vždy trojku stavěl před slavný Half-Life 2. Vlastně do teď z třetího dílu mám na disku "ripnuté zvuky" a pravidelně si je nastavuju v telefonu na různá oznámení. :D No a např. Eternal jsem ani nedohrál, naštěstí byl s velkou slevou, jinak by to byl refund jak vyšitý.

    • FarkyJTV

      doom 3 podobne ako dlc je nedoceneny gamingovy gem...trpel len tym ze malo ludi malo vtedy stroj to rozbehat....ja sam si to pamatam ze som to musel ledva na low hrat...bavime sa o hrach,ktore pasuvali trendy vypoctroveho vykonu...doom 3,crysis atd...sialena doba pre stavanie pc kde ti vypoctovy vykon vydrzal max 2-3 roky...

    • Veskoslav

      Doom 3 pak na dlouhé roky Dooma defacto potopil a trvalo celých 11 let než vyšla hra, co restartovala sérii:) Tu samou formuli se pak snažili s zopakovat s Quake 4. A ten také pohořel. 

      • ALHAZRED

        Jáááá som tiež pindal keď vyšiel Doom 3, ale potom som pochopil, že toto chcem! Je dosť možné, že to prepadlo komerčne , ale je to vážne škoda, lebo to boli podla mňa konečne ! poctivé a dobré hry, a potom už len Serious doom...otvorené lokácie, hordy stupidných potvoriek...DO NE KO NEČ NA...škoda, škoda, škoda. Doom 3  a Quake 4 hrávam dodnes na VR, holt...som menšina, lebo luďom stačí jednoduhšia zábava.

      • Doom 3 taky vyšel 10 let po dvojce, což byl další problém, protože tou dobou si Dooma všichni pamatovali jako krvavou střílečku s démonama jako z komiksu a ne jako horor, který to měl být a jak ho vnímali někteří mladší hráči v době vydání. Původní Doom prostě zestárl sice dobře, ale jinak, než byl záměr autorů. Trojka, ač obecně dobrá hra, tak nepadla na úrodnou půdu. Navíc chvíli potom vyšel Half Life 2 a na Dooma 3 všichni milovníci stříleček rychle zapomněli.

        • Veskoslav

          Nemyslím si, že by zapomněli. Celý problém Dooma 3 byl to, že tak nějak 3 v názvu evokovala pokračování. Já zklamaný nebyl, jenom ID tech engine byl vyloženě tragický a čekalo se měsíc na opravu. 

          • Nebylo to pokračování, byl to reboot. Takový, jaký si ho představovali už pro první Doom, ale nebyla na to technologie. Druhá věc je, že technologie jim chyběla i pro trojku a proto je vše v hodně stísněných prostorách s malým počtem monster najednou. Příběhové pokračování by tehdy dávalo asi stejný smysl jako důraz na příběh v Ethernal a Dark Ages.  Je to jeden z důvodů, proč se na Doom po dvojce vykašlali a rozvíjeli jiný vesmír v Quake.

            • Duncan66

              Díky za info. Je fakt, ze jednička i dvojka zrovna nepůsobily jako horror. Tedy aspon si nevybavuju nikoho, kdo by to takto vnimal, ale trojka byla o te temne a strašidelné atmosféře hodně a s tou na tu dobu revoluční grafikou to za mě byl hodně povedený kus.

              • ALHAZRED

                Reakce na příspěvek:

                Ono, celkovo, ked sa to vezme kolem a kolem...čo bol prvý Doom, a prečo...pokus o dobrú 3D strilačku, v rámci technických možností tej doby. Úspešný, prevratný. Ale to pokračovanie, už smerovalo tam, kam tvorcovia chceli. Horror. Ale nie, deckám sa páčia velké, otvorené koridory, a davy monštier...

                • Jevo83

                  Reakce na příspěvek:

                  Prevratny bol Wolfenstein 3D, Doom to uz len viac spopularizoval

                  • ALHAZRED

                    Reakce na příspěvek:

                    Tak Wolfenstein 3D bol vlastne len 2,5D lebo žiadne hore a dole nebolo, a týchto hier bolo viac, hral som ich v tých časoch. Prvá skutočná 3D strilačka bola Doom, naveky amen. Ale nechcem sa hádať, dajme tomu, že máš pravdu, niečo iné som chcel povedať...ten koncept Doom, zostal dodnes, lebo ludia to tak chcú...bodka. Čo ja by som dal za Quake 5...len aby to nebol zase serious Quake...😬 Stupidny pribeh, velke koridory a zástupy monštier...aaaach jo.

                    • Hanzales

                      Reakce na příspěvek:

                      Pozor, Doom 1-2 byl taky 2.5D, jen lépe zamaskovaný. Za první 3D by se dal považovat asi až Quake1. Před ním to ale naštípnul Terminator:  Future Shock - navíc  s možností rozhlížet se myší i nahoru a dolu.

                  • Reakce na příspěvek:

                    Převratné byly obě hry, každá jiným způsobem. Wolf 3D ukázal, že je možné udělat rychlou hru z pohledu první osoby a že prosté střílení v bludišti může být zábava (původně to mělo mít složitější mechaniky). Oproti v té samé době vycházející Ultimě Underworld to mělo směšně málo možností, ale běhalo to rychle a i na slabých strojích a byla to prostě instantní zábava bez nutnosti studovat runová kouzla v manuálu.

                    Doom oproti tomu exceloval v návrhu zbraní, monster, úrovní a v pohybu po nich. To není malá věc, přesně kvůli tomu, že to jeho kopírky nezvládly, tak se neprosadily. A díky tomu je i dnes masivně rozšířené komunita kolem uživatelských úrovní a modů. Wolfa nehraje nikdo.

                    • ALHAZRED

                      Reakce na příspěvek:

                      Presne ako vravíš, Ultima Underworld mi na 386tke išla strašne zle, tak som to musel zabaliť. Wolf bol super, ale len kým neprišiel Doom, tak to je...! Ano Doom má velkú základňu fanúšikov, ale asi nie na tejto stránke, stále hrávam 3ku s VR injektorom...ty kokos, fungujú aj ovládače...Ja ale vôbec nie som proti, aby vyšiel napríklad nový Wolfenstein !!

  • Veskoslav

    Četl jsem už více recenzí a Games je v tomto v menšině. A jelikož je to v GP, tak si na to obrázek udělám sám:)

    • FarkyJTV

      presne... kupil som teraz gamepass a skusal viacero veci a atomfall a avowed priemerne somariny...clair obscur je dobry a to hovorim ako hater jarpg combatu a prevedenia(viacej mi tahovy styl sedi bud v HOMAM alebo BG3)...trosku melodramaticky overload ale dobre...
      naposledy co som hral skvelu hru bol len indiana jones...ako gamepass pre mna ako deal az tak dobry nieje ked sa tam raz za rok/polrok daco ukaze...hry co som presiel na gamepasse zratate na jednej ruke...halo infinite,plague tale requem,trek to yomi,midnight fight express,indiana jones..mozno si v buducnosti prejdem len dajake COD kampane ale to je tak na 15 hodin max...

  • FarkyJTV

    myslim ze je cas oprasit hexen alebo heretic koncept....tieto farbicky a hopsacky to neni velmi uz doom...

  • sylens

    Soudě dle hodnocení od stejného recenzenta je hra horší, než space marine 2 (která dostala 9/10)...jasně...když budu chtít číst herní blog, tak čtu herní blog. snažte se aspoň trochu tvářit, že děláte recenze...

    • honcka

      Recenze jsou vždycky subjektivní, za mě Space Marine 2 je taky lepší :)

      • sylens
        Křehká je hranice mezi recenzí a hospodským názorem.

        Zbytečná modernizace“ – už v titulku
        Předvídatelný a nudný příběh
        Jízda na mechadrakovi je nudná
        Doom nepotřebuje obřího mecha
        Stará škola byla lepší

        Dojem převládá nad argumentem a z herní novinky dělá obětního beránka vlastních nostalgických očekávání. Možná autor zapomněl, že hru recenzuje pro lidi, kteří mohou mít i jiné chutě?

        • Většina těch věcí je kritizována obecně, jen tady tomu autor recenze dal větší váhu než mnozí jiní.

          Příběh mizerný je a většina se shodne na tom, že by bylo lepší ho víc upozadit a proškrtat cutscény a dialogy.
          Drak a robot jsou dost nezáživné minihry s hratelností zjednodušenou na minimum. Buď je vezmeš jako oddechovku mezi bitvami nebo tě můžou taky dost štvát.

          Sedmička je dost přísná, ale je to autorův subjektivní názor, který je podle mého v textu obhájený.

          Kdyby drak a robot nebyli použití jako povinné samostatné mise, ale jako powerupy, určitě by hodnocení vypadalo jinak. Aktuální stav: S drakem uhýbáš doprava doleva a střílíš na statický terč (plus primitivní stíhací pasáž). Powerup varianta, která by se mi líbila o moc víc: Probojuješ si hordou démonů uličku k přivázanému drakovi, toho odřízneš a pak s ním sesmahneš celou hordu, se kterou by sis ručními zbraněmi těžko poradil. Nebo to zkusíš zvládnout bez něj.

          Když ti hra sebere možnosti, které předtím poskytovala a celou misi ti nalajnuje jako sekvenci QTE, tak si dovedu představit, že to někoho naštve. Jsem v tom smířlivější, nevadí mi to tolik, ale autora chápu.

          • sylens

            Chápu výtky i frustraci z omezení gameplaye – ale právě proto by recenze měla nabídnout víc než jen "je to nudné". Měla by se snažit analyzovat proč to nefunguje, co by to mohlo zlepšit, nebo to aspoň zasadit do širšího kontextu. Takhle z toho místy zůstává spíš souhrn dojmů než herní kritika.
            Navíc autor sám přiznává, že akce je možná nejlepší z celé série, ale kvůli příběhu, který zároveň označí za nepodstatný, a pár pasážím s drakem a robotem, strhne hře tři body – což působí nevyváženě.
            Je to právě taková subjektivita, která – na rozdíl od zapálené, ale promyšlené recenze na Space Marine 2 – recenzi spíš škodí než pomáhá.

  • Morraw

    Jako přípravu jsem nedávno předchozí DOOMy dohrál. Pokud si chcete dát příběhové opáčko, tak doporučuju skvělé video od Skyrionna.

    Dále na HumbleBundle běží skvělá akce na celou sérii Doom a Wolfenstein!

    • jurb83

      v game passe su tiez vsetky diely 1, 2, 3, 2016, eternal a aj d.a

  • Já nevím, že musí všechno vždycky tak pos*at... Celé už z traileru je to takové barevnoucke, ten středověk taky zadna slava, do toho nablble litani s drakem...

    • Derp_1337

      Nebral bych to zas až tak černě. Letos je redakce Games hodně přísná se svými 7/10 a jdou proti proudu. Dokonce je to 2. nejpřísnější hodnocení od novinářů, co se dá dohledat!

      Většina světových médií a novinářů tomu dává lepší hodnocení v průměru 85%. Občas se dokonce objeví 10/10.

      • Prosím tě, kdejaký blb dá kdejaké kravině 9/10 dneska ...

        • Derp_1337

          Ono to platí i opačně. Dneska si kdejaký blb může stěžovat v diskuzi aniž by tu hru hrál. 😉

          • FarkyJTV

            nie..dnes si kazdy blb moze kupit gamepass na pc za hlupych 12 eur a skusit si to....a tak mat nazor...

      • Asi to bude o tom, jestli tě ty hloupější pasáže hodně štvou nebo je překousneš, bereš jako oddechovku a užíváš si ty lepší. Honza Modrák je velký fanda Dooma, vytkl tomu v podstatě to samé jako tady (jen ne se stejnou intenzitou) a dal 9/10.

        BTW, to létání s drakem vypadá fakt přiblble. Pokud bych chtěl létat na drakovi v Doomu, tak budu chtít rozsévat násobně větší zkázu mezi démony než jsem schopný zvládnout běžnými zbraněmi. Hromada revenantů na zemi k tomu pořádný caco-cloud... To by bylo jiné poletování. Ale jestli je to jen jednou za čas kraťas na oddechnutí a změnu rytmu, tak to asi přežít půjde.

        • ZOLLINO

          Kdybych chtel litat na drakovi tak hraju Drakan, sve doby perla. 

          • Veskoslav

            Moje první originální hra. A taky jedna z nejvíce rozbitých her, co jsem kdy hrál....

          • Derp_1337

            Ono to není tak jednoduché. Kdyby to ta hra byla úplně stejná jako předchozí díly, tak by: 

            1.) jedna skupina hráčů by byla spokojená, protože to přesně chtěli.

            2.) druhá skupina hráčů by si stěžovala, že je to pořád to samé a pomalu to začíná nudit.

            Nezavděčíš se všem. Můžeme být rádi, že se vývojáři snaží hru trochu oživit. Hlavně když to moc nepřeženou. 😀

  • TIRsk

    kde multiplayer ??? :(

  • Nemáte hrát takové cringe kraviny pro děti a zahrát si raději třeba Uncharted, pak si nemusíte na nic stěžovat ;)

    • Sierra117

      :D :D 

    • Veskoslav

      No ty seš ale dospělák...

  • KIMCID

    nádherně se na to kouká ale už v tom DOOM nevidím 

    • Tak prostý chození a sekání oblud po tisících jak v Doom 1 a 2 by dneska už  asi neprošlo

      • Doom 2016 žádné velké příběhové pozadí a hratelnost prokládanou cutscénami neměl a nikomu to nevadilo. Teď už by velká hra s podobným konceptem měla problém, ale spíš proto, že je to vytěžené menšími a indie projekty, které jsou schopné do toho střílení přidat i nějakou zajímavou mechaniku.

  • mr.clayman

    Už Eternal jsem odložil kvůli tomu stupidnímu hopsání a tohle mě taky nijak neoslovuje, takže asi pass.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit