Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • zanek.s

    Ano, tak se to má dělat. Klidně ať je obtížnost brutálně brutální, ale dobrovolně. Že soulslike? 

    • KrPa

      soul hry preci nejdu hrat kvuli pribehu ne? ale kvuli zabijeni bossu, takze ta obtiznost je snad pulkou gameplaye

      • Zrovna začátkem týdne jsem rozehrál Elden Ring a musím říct že ho nehraju primárně kvůli boss fightům, ale kvůli nádhernému světu který se musí člověk naučit "číst" aby se posunul dál. Žádná jiná hra takto nepracuje s absolutní volností otevřeného světa a propos nikde nejsou žádné otravné collectibles ikonky na mapě. A ačkoliv příběh není vyprávěn standardním způsobem přes NPCčka (ty sdělují maximálně útržky), tak mě právě baví si ten příběh sestavovat sám podle toho na co narazím. Jelikož mám u her příběh na předních příčkách, tak bych nečekal že mě bude vyprávění takovým způsobem bavit, ale ono to prostě funguje.

        Obtížnost Eldenu je v pohodě, několik let nazpět jsem hrál Bloodborne a frustrovaný jsem ho odložil po dvou hodinách protože ta obtížnost prostě byla moc. V Eldenu člověk může jít jinam, vylevlit se a potom se vrátit, moc proto nechápu nadávky na tu hru jelikož je to opravdu "velmi jednoduchá" hra od From Software.

        • KrPa

          tak zrovna ty otevrene svety nasilim prodluzuji delku hry a proto se tam cpou ty otazniky a podobne kraviny

          ja tedy dam radeji prednost polootevrenemu svetu

        • Derp_1337

          "Žádná jiná hra takto nepracuje s absolutní volností otevřeného světa."

          Přeložím tvoje prohlášení do jiných slov: "mám omezené zkušenosti s těmi opravdu nejlepšími top hrami."

          Ne jako vážně. ER je na špičce žánru s otevřeností světa. Ale prohlašovat, že žádná jiná hra tak neumí pracovat, je fakt úplně mimo.

          Osobně můžu říct, že co se týče otevřenosti tak nová Legend of Zelda: TOTK mi přišla lepší, co se týče otevřeného světa. Jako náš názor na úplně top žánru se může lišit, protože je to dost subjektivní. Ale kdyby jsi to hrál, tak by jsi podobnou blbost nevypustil (že žádná jiná hra tak neumí pracovat).

          • Jevo83

            Mna by zaujimal ten zoznam "opravdu nejlepsich top her" s open worldom, lepsich ako Elden Ring? Zeldu teda uz mame doporucenu, ale co dalej?

            • Derp_1337

              Kromě Legend of Zelda: Breath of Wild a Tears of Kingdom za vyzkoušení stojí ještě třeba skvělý Red Dead Redemption 2, Metal Gear Solid 5: Phantom Pain, Witcher 3: The Wild Hunt, GTA5, Fallout: New Vegas, Yakuza: Like a Dragon, No Mans Sky, Horizon: Forbidden West.

              Z indie scény můžu doporučit třeba vynikající survival Project Zomboid.

          • Čekal jsem kde se tu objeví komentář ohledně Zeldy. Může to být určitě strašně fajn hra, ale pokud se nemýlím tak vyšla pouze na Nintendo a možná Wii? Tím pádem pro běžného PC hráče "mimo dosah". Když už sáhnu po konzoli, tak po PlayStationu, kvůli víceméně jedné exkluzivní hře opravdu Nintendo nebo Wii konzoli kupovat nebudu - možná až bude za pár korun jako "retro".

            Ale ano, slyšel jsem na to pochvalné recenze a věřím že by se mi taky dokázala dostat "pod kůži". Máš každopádně pravdu v tom že jsem to měl napsat jinak, mohl jsem napsat že je škoda že není více podobných her jako ER na PC.

            • Derp_1337

              Jo, to je jediná smutná věc na Zeldě. Že to je "exluzivita" na Nintendo Switch a tak si to většina "hráčů" nezahraje.

              Ale na Switch není jenom Zelda. Je tam další hromada fakt super her jako Astral Chain (jedna z mála her, která mě fakt dostala a zamáčkl jsem slzu), Bayonetta 3, Fire Emblem: Three Houses, Xenoblade Chronicles 3, Metroid Dread, Shin Megami Tensei 5, atd.

              Jinak třeba další super open world multiplatformní hra je Red Dead Redemption 2.

              • Reakce na příspěvek:

                Switch určitě vyzkouším, ale cena fungl nový mezi 7000-8000,- Kč člověka prostě svádí k tomu že raději sáhne po PS5 která je prostě daleko výkonnější - na druhou stranu nemá příliš exkluzivek, což je taky důvod proč jsem raději koupil 4080ku.

                Bylo by fajn kdyby u té Zeldy alespoň udělali dobře provedený port na PC - hra s velikým otevřeným světem jako je Horizon Forbbiden West to zvládla, proč by se to nemohlo povést se Zeldou ? To říkám navzdory tomu že vím že Guerilla Games mají s PlayStationem zkušenosti jelikož jejich první hra KillZone byla exkluzivka na PS2.

                • Reakce na příspěvek:

                  Pokud nemáš pro Switch jiné využití než ho připojit k TV a hrát na něm Zeldu, tak to opravdu není ideální investice. Pro někoho, kdo si chce zahrát i na cestách a najde si na něm víc her, to může být hodně fajn hračka. S exkluzivními tituly to Nintendu funguje nějakých 40 let, tak není pravděpodobné, že by s tím v blízké budoucnosti chtěli přestat.

                  Pak je tu samozřejmě ještě možnost zahrát si Zeldu na PC neoficiálně. Nezkoušel jsem to, ale prý to i na low end herním PC běhá líp než na Switchi.

                  • Reakce na příspěvek:

                    Ještě jsem stáhnul joystick to mouse abych se mohl rozhlížet a zatím je to perfektní, capnuté na stabilních 30 snímcích. Tak jsem zvědavý co od toho čekat 🥲 podle ohlasů jsem slyšel že příběh není hlavním středobodem, ale spíš herní mechanismy.

                    Každopádně díky moc za super radu.

                  • Reakce na příspěvek:

                    Zkusil jsem spustit na svém laptopu s RTX3060 a běhá dobře, upscaloval jsem obraz na 1440p a mám krásný ostřejší obraz v porovnání se Switch verzí.

                    Každopádně běhá až příliš dobře, netuším jestli to nemá odemčené snímkování protože mi přijde že to běží ve více než 30 snímcích na které by to mělo být uzamčené 😂 Link proto pobíhá jako na speedu a já musím kouknut jestli to lze nějak spravit 😀

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Problém není v tom, že by se ten port Zeldy nedokázal udělat, ale v politice Nintenda. Oni nepouštějí své hry na jiné platformy. Drží si "exluzivity", aby nalákali lidi.

        • Pokud vím, tak stížnosti na obtížnost byly jen u DLCčka. Základní hru podle Steam achievementů dohrálo překvapivě velké procento lidí.

          • Shadow of Erdtree je obtížné ale spíše jen pro hráče nepolíbené DS sérií, ne?

            • To ti nepotvrdím ani nevyvrátím, protože jsem nehrál. Chvíli jsem sledoval Pavla Makala na tom jeho novém kanále, jak tam ještě v základní hře umřel u jednoho (údajně celkem snadného) bosse asi patnáctkrát a pak asi desetkrát během průchodu do další lokace. Úplně jednoduché to asi nebude.

              I u těch soulsovek, co jsem hrál, mi přišlo, že v DLC vždycky dost navýšili obtížnost. Asi předpokládají, že to bude hrát někdo, kdo základní hru už otočil aspoň čtyřikrát v NG+ a ne někdo, kdo si zrovna koupil kompletní edici a do DLC se vydal těsně před koncem základní hry, kterou jen tak tak zvládal (většinou můj případ). Nebo ještě hůř, někdo, kdo hru před dvěma lety dohrál jednou, odložil a pak se chtěl vydat nejkratší cestou do DLC.

              Dokud to hrála jen skupina masochistů, tak ti to nějak překousli, ale když to zvládli odprezentovat tak, že si to začali kupovat všichni, tak už to může být problém.

              • Reakce na příspěvek:

                No, tak u Eldenu platí více než u jiné hry že je důležité rozumně rozdělovat body, ne nadarmo je tolika memů na Vigor.

                Navíc hraju Astrologera což celkem významně usnadní život, až budu vědět do čeho jdu tak si pro druhý průchod zvolím jinou classic. Osobně mi nejvíc na Eldenu vadí zatím invadeři na které se nedá připravit a dokáží udělat pořádné peklo.

                • Smegma

                  Reakce na příspěvek:

                  A proč to teda nehraješ bez MP?

                  • Reakce na příspěvek:

                    Hraji to bez MP, myslel jsem invadery NPCček - ty s červeně podkresleným jménem přičemž se zobrazuje text "You are being invaded by ...."

                    Respektive mi zatím reálně vadila jedna - byla to nějaká bažina a dotyčné NPCčko bylo extrémně rychlé.

                    Nutno dodat že si to asi dělám složitější, ale hraji s klávesnicí a myší - u Dark Souls to bylo nemyslitelné, ale v Eldenu to je relativně v pohodě když si člověk dobře "bindne" klávesy - kamera je vcelku hodně responzivní oproti právě prvnímu Dark Souls...ale jak tu už někdo komentoval u jiného článku, občas ani tak kamera nestíhá.

                • jiri.svak

                  Reakce na příspěvek:

                  Multiplayer se dá vypnout.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit