Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • walltar
    Nevím, ale nějak si nedokážu tohle představit pro použití ve hře. Minecraft a nebo mapa hry na stole jsou parádní věci na které se člověk určitě jednou dvakrát rád podívá, ale proč tak hrát? Různé hudy jsou taky zajímavá volba, ale za cenu takovéhohle zařízení si pořídím kupu tabletů na které si nahraju powergrid a všechny ovládací funkce, které potřebuju.

    Pokud by se zvětšilo zorné pole aspoň na těch 100+ stupňů jako u VR zařízení, tak by možná byl trošku použitelnější, ale v tom co představují nemá pro nás hráče moc smysl.

    Osobně na hraní vidím jako jasnou volbu VR. AR vypadá jako zajímavá věc pro profesionály... například prohlížení 3D modelu, různé interaktivní zobrazení při montážích a podobně. Ale pro domácího uživatele asi nějak extra přínosné nebude...
    • Jam97
      Bude to ze začátku experimentování, ale dokážu si představit jak mi na stole probíhá nějaká parádní bitva v nějaký strategii :)
      • walltar
        Jo to by asi šlo... i když by to chtělo celkem velkej stůl. Tak před každou hrou si uklidit jídelní stůl a hrát na něm. *1*

        Mě zase napadlo zobrazit Command & Control prostředí, které je plánované pro Star Citizen a větší bitvy kapitálních lodí. A pomocí holo udávat příkazy ostatním hráčům ve flotile.
    • Možná by to mohlo najít uplatnění v medicíně, při výuce chirurgie např. ale těch reálných (v praxi) využití bude velmi málo...
  • Tak v PC hrach to uplatneni asi nenajde, ale treba u paintballu, lasergame, v ruznych escape roomech si myslim, ze se to za par let rozsirit muze. Treba zrovna u lasergame bude moct mit provozovatel hole steny a diky rozsirene realite nabidne pokazde jiny zazitek. Ale chce to jeste nejakej ten patek, to je jasny. Cena je problem ted, za 15 let to budem mit v hodinkach a kdyz budete chtit bryle bez pruhledoveho displeje, tak se budou ptat, jestli je mate pro dedecka. :)
  • Toto by malo velmi pekne vyuzitie v kartickovych hrach.
  • Magister_Peditum
    Spíš ne ve hrách si tohle umím představit třeba v průmyslu, ve školách nebo v medicíně. Koneckonců, podobnou "virtuální realitou" disponují už dnes piloti Eurofighterů a ještě pokročilejší mají disponovat piloti F-35, takže logicky to má přínos pro armádu.
  • Gordar
    Hololens není zamýšleno jako herní zařízení a masovka co si bude každý kupovat. S tou cenou by to ani nebylo možné. Je to zařízení pro profesionály kterým se ta investice vyplatí. Vůbec bych to nebral jako alternativu k herním VR.
  • je krása jak technika jede... a díky filmům a seriálům si můžeme udělat poměrně dobrou představu kam to povede... Hololens jsou na úplným startu a časem se(snad) vyvinou do něčeho ve stylu holografická místnost ve Star treku zatímco na druhý dráze startující VR míří směr Matrix
  • No já bych viděl využití ve filmu. Kdyby Vás hodili doprostřed nějaké scény a vy byste mohli kroutit hlavu kolem dokola. Třeba takovej faunův labyrint nebo avatar by dostali doslova a písmene jinej rozměr. Ono k tomu určitě dojde, ale to bude tak za 10let, až realiazce takového filmu nebude šíleně drahá.
    • Ty ale hovoris skor o Oculuse a VR, Hololens je AR takze ta do nejakeho filmu nehodi akurat by ti pri troche predstavivosti mohol casti z filmovej sceny dorobit do tej realnej. Problem Hololensu je jeho strasne uzke zorne pole, takze co i len trochu pozres mimo tak sa ti straca augmentovany obraz do prazdna posobi to strasne rusivo a pokial toto nevylepsia tak sa to neda moc ani na hry pouzit, mozno tak pre profesionalov na vizualizaciu.
      • máš pravdu! Jsem blbej. To už je VR a ne HoloL. Tak soráč.
    • Chim
      Obávám se že tohle ještě pár let potrvá. A jak znám lidi, jako první na řadě budou filmy s erotickým obsahem.
      • Na VR *ornu pomocí oculusu skrze unity se už pracuje. Myslím, že kamarád říkal, že to byli Israelci, kteří poptávali/poptávají Unity vývojáře právě pro projekt VR *orna.
  • great gimmick... so how is this useful in gaming ? :P
  • Zagro
    Spíš mě v poslední době nadchla kombinace VR a v ní vyrenderovanej reálnej svět, ve kterým se v danou chvilku pohybujete a zároveň doplněnej o efekty, nepřátele atd.. Pak je to skutečně blízko realitě a věřím, že oproti hololens o úroveň výš. Ovšem ještě to chce pořešit VR headset bez kabelů, ale na to je čas, stejně jako na kvalitní hololens.
    viz. pokus v podobě The Void:
    https://www.youtube.com/watch?v=cML814JD09g
  • Ako pracovny nastroj je to super. Medzi hracmi a v hrach sa asi hololens tak skoro nerozsiria. Jednak koli predpokladanej cene ale aj samotnemu pristupu. V roznych povolaniach to ale moze byt dost zasadny skok v sposobe alebo style prace. Osobne si myslim ze VR ma velku buducnost a moze priniest necakane moznosti, ale konkretne co sa tyka filmu, tam som skor skepticky. Nemyslim si ze Oculus alebo ina VR bude mat nejaky zasadny prinos pre film. V podstate su len 3 moznosti vyuzitia VR pre film. Bud som vo virtualnej kinosale ako ma GearVR kde sa na platno premieta klasicky film. Vyhoda je ze mam pomerne velky obraz a pritom sedim doma v kresle, napriklad. Druha moznost su take tie polo 3d filmy, ako su aj dnes v kinach, kde obcas nejaka ta cast z sceny je vystupna von alebo dovnutra. Chvilu je to cool ale celkovo to skor posoby rusivo a je to neprirodzene. Alebo potom moznost fakt full 3d filmov ale z hladiska zaznamu ale aj premietania to bude dost problem. Tak isto myslim si ze vecsina ludi by sa nechcela pocas filmu nachadzat priamo v scene, povedzme v nejakom vojnovom filme. Nehovoriac ze dnes sa berie zaber kamerov smerom na scenu, ale keby to bolo full 3d tak sa clovek otoci a vidi stab, kameraman, techniku a nejaku dnesnu sceneriu v pozadi, urcite nie Ardeny z druhej svetovej alebo rozbity Stalingrad. Ostatne to posobi aj dost neprirodzene, clovek ked sa pozera von oknom na realny 3d svet tak ma tiez to okno vlastne ako premietacie platno. Je to prirodzeny sposob pozerania.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit