Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • vonTossis

    Pár těch recenzí jsem četl, pár prolistoval. Je až úsměvné, jak se u DS her přivírá jedno (i obě) oko u věcí, kde by recenzenti jinak bouchali do stolu. Ta hra je neskutečně přehajpovaná. 

    • JohnyTheZik

      Jako např. u jakejch věcí? Co bych úspěšně vytknul je zastaralej inventář (ten je dost často zmíněnej stejně jako celkový UI) a místy backtracking/dlouhý běhání za bossem (což už de facto není problém v sekiru a nemá být ani v ER).

      Hype má obří, ale je pro to důvod.

      • vonTossis

        Grafika je maximálně lehce nadprůměrná a animace neobstojí vůbec. Design působí jako trochu jinak přetvořená krádež Tolkiena. Chápu, že některá standardní designová rozhodnutí u DS série, jakožto chybějící minimapa nebo "quest log", jsou pro některé hráče požehnáním, překvapuje mě však, že tohle přijímají prakticky všichni recenzenti jako "ok" nebo "super".  Přitom věřím, že dostat se ta hra do rukou fanouška "digitálního" hraní, nikoliv však do rukou nekritického fanouška DS, mnozí z těchto fanoušků by tato designové rozhodnutí jako "ok" nebrala. Stejně tak by se jinak hodnotila grafika, animace, podání příběhu atd. Nechci, ať to zní nějak kriticky vůči DS sérii, nemám k ní prakticky žádný specifický vztah. Projel jsem první Dark Souls, ale hromada věcí mi tam neseděla. A to jsem aktivní hráč už 31 let napříč všemi žánry a dokážu se vcelku dobře vypořádat s jakoukoliv herní výzvou. Ale to jak v průměru všechny recenze přijímají specifická herně-designová rozhodnutí jako něco parádního, ve mně zcela otevřeně vyvolává pocit, že série Dark Souls se dává recenzovat jenom specifickým, DS nadšenám, fanouškům, kteří tato rozhodnutí podporují. Pro mě by to byly zcela  zjevné mínusy.  

        • Derp_1337

          "to jak v průměru všechny recenze přijímají specifická herně-designová
          rozhodnutí jako něco parádního, ve mně zcela otevřeně vyvolává pocit, že série Dark Souls se dává recenzovat jenom specifickým, DS nadšenám, fanouškům, kteří tato rozhodnutí podporují.
          "


          Řekl bych, že v každé herní redakci to vypadalo přibližně stejně. O recenzi Elden Ring bojovali fanoušci série DS.

          A komu dá šéfredaktor recenzi na starost? Někomu koho tenhle žánr moc nebaví a nebude mít motivaci udělat týdenní crunch a pokusit se projet co největší část hry?

          A nebo fanouškovi série, který s nadšením bude crunchovat, i když za cenu toho, že fanoušek snadno odpustí některé otravnosti, protože si na to u DS zvykl a považuje to za "feature"?

          Proto taky jsou ty hodnocení (lehce) nadsazené.

        • JohnyTheZik

          S vizuálem se souhlasit asi dá, i přesto nicméně dokázalo jak DS, tak Sekiro vyčarovat nádherný scenérie, takže tady bych body neubíral, ale tohle ti nechám. Úplně nevim, proč animace neobstojí (vyjma samozřejmě úsměvně vypadajících skákajících koní a rollů s armorem), ale výtka na design je teda hodně zvláštní.

          Nevím, kde se vzala představa o tom, že tam chybí minimapa, je tam úplně stejnej kompas jako např. ve Skyrimu nebo Kingdom Come. Quest log, když ve hře klasický questy nejsou, je další opakovanej nesmysl, promiň. To, jestli tam questy bejt maj nebo ne, je úplně jiná otázka.

          Zrovna první DS je podle mě game designově dost otravnej i přes oslavovanej propojenej worldlevel design. Hrozně moc backtrackingu a dlouhý cesty po každý smrti jsou věci, s kterejma já osobně mám taky problém. Nic z toho už nicméně v novějších hrách neni.

          Hodnocení podání příběhu mi přijde, promiň, trochu povrchní. Nemusej se ti líbit filmy od Lynche nebo Villenevuea, ale i přesto můžeš objektivně ocenit jejich tvorbu. Tohle je stejnej případ.

          • Derp_1337

            Ačkoliv v DS hrách nejsou klasické questy, ale řekněme, že tam je cosi jako postup eventů. Někteří lidé to ale regulérně nazvali Questy. Dokonce i Elden Ring Wiki používá termíny jako "Side quests" a "NPC quest guide".

            Když už tam teda jsou pseudo questy, tak proč autoři rovnou nepřídají nějaký Log? To jako vážně člověk musí lézt na wiki na internetu? Ne každý si chce psát do notýsku vedle PC poznámky z rozhovorů s NPC.


            JInak taky souhlasím s otravným inventářem, absencí fast travel (backtracing je otravný a stejně tak dlouhé cesty po smrti) a tou zastaralou grafikou a chabými animacemi.

            • JohnyTheZik

              S logem víceméně souhlasím, ikdyž to je celkově spíš něco co mi asi trochu vadí všeobecně a nedělá to zdaleka jen FromSoft - komplexní questy, který bez wiki de facto nejde dělat. That said, v tý hře rozhodně neni potřeba.

              A jak řikám, v Elden ring už backtracking neni a fast travel je tam vyřešenej absolutně v pohodě.

          • vonTossis

            Ale já to samozřejmě oceňuji. Určitě to bude kouzelná hra. Jen se subjektivně pozastavuji nad tím, že v globálu prakticky nikdo nemá tyto připomínky, přičemž ty připomínky u mnoha lidí vzniknou. Nemám ani nic proti tomuto vyprávění příběhu, jen mně osobně nesedí. Určitě nejsem jediný. Ale z recenzí se mi zdá, že tu hru dostali k zahrání opravdu jen ti "hardcore fans", protože vlastně nikomu nic nevadí a všechno, co ta hra dělá, a jak to dělá, je jen bezva. Ale ono to tak podle mě není. 

            • JohnyTheZik

              Ale to, že u někoho vzniknou připomínky např. na to, že RDR2 je oproti GTA významně pomalejší, přece neznamená, že ta hra není desítková, nebo že ta hra automaticky musí bavit všechny. Od toho recenze ale nejsou.

              A ano, nedělám si iluze, že to všem nesedne. Ostatně to asi žádná hra a přesto se u některejch dá objektivně říct, že jsou kvalitní a naopak. Např. u již zmíněnýho RDR2 je na metacriticu 99 recenzí a z toho jediná mixed, která tomu ještě navíc dala "jen" sedmičku. Znamená to snad, že tu hru hodnotili jen "hardcore fans" pomalejch open world akcí?


Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit