Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Na hru jsem se tesil, ale tak nejak sem tusil ze to nedopadne...

  • tuco

    To je skoda, Jagged Alliance uz jsem dlouho nehral. Podle wiki Brenda JA psala. Mne prislo psani v JA lepsi nez napr v BG. Jak to nema solidni mechaniky, rekneme hloubku, strategii na mape a taktiku v boji, sliny RPG prvky, a obtiznost! tak to proste sarm nezachrani.  Stejne jako Pan.Cisar vyse, da se s tim jeste neco udelat nebo je to pase?

    • Já nikdy JA nepřišel na chuť. Mám daleko radši 7.62 HC na steam jsou k dispozici 2 integrované mody, Blue Sun a Hard Life, bez nich je to nehratelné. Ale i tak je pro neznalého velký problém se do hry dostat a pochopit její kouzlo a propracované mechaniky díky absenci tutoriálu, popisu mechanik ve hře, ale i tím, že je to hodně okrajová záležitost, tak není ani moc materiálu online. Je to pauzovací RTT takže místo AP počítáš provedení akce na desetiny sekund. A to do nejmenších detailů. Potřebuješ nabít zbraň, máš zásobník za opaskem, na taktické vestě, v pouzdře v sumkách nebo v batohu? Z každé zony to bude trvat jinak dlouho. Nemáš už plný zásobník, ale jen munici v krabičce? Potom je rychlejší zahodit zbraň nebo ji pověsit na krk a sáhnout třeba po pistoli za opaskem a nebo se zdekovat, protože doplnit zásobník bude trvat dost dlouho. A pokud máš pušku nebo brokovnici bez zásobníku, tak je nejrychlejší vysypat náboje z krabičky (zabere to pak víc místa) a nosit je v kapse na volno nebo v modu Hard Life je varianta opasku nábojový pás, který je k tomu určený. Dokonce se tu řeší i kvalita nabojů, takže levné a nekvalitní vám rychleji ničí zbraň, takže je potřeba ji častěji čistit a je větší šance, že se vám zasekne a při dlouhých dávkách se víc zahřívá což ji opět rychleji ničí. Taky je to jedna z mála her, tohoto typu kde můžet naplno využít střelbu dlouhou dávkou, protože kromě střelby na cíl nebo na bod můžete zadat i výseč a na posuvníku u zbraně vybrat, jak dlouhou dávku +/- chcete na jedno zamíření a stisknutí spouště (klidně i celý zásobník). Hodnota je vždy přibližná a závisí na kadenci zbraně a schopnostech vojáka. Ten posuvník je hodně šikovná věc, protože díky tomu můžete střílet i krátkou dávkou 2-4 u zbraní, které mají jen plně automatický režim. Zbraně lze ověšet vším možný, ale musí to být kompatibliní a zase je to jde hodně do detailu. Některé optiky neumožňují střelbu přes původní mířidla, což může být problém na kratší vzdálenost, protože přes optiku to trvá trochu déle a pokud vám nikdo nekryje záda, tak vám to navíc brutálně ořeže zorný úhel, pokud míříte. Většina zbraní má víc typů zásobníků (některé lze i slepit do dvojice), ale zase tu větší neznamená lepší. Velký zásobník je těžký, takže to má vliv na rychlost míření a pokud se pohybujete se zbraní připravenou ke střelbě, tak vás těžší zbraň rychleji unaví. V neposlední řadě to co navěsíte na zbraň ovlivňuje její vyvážení, to má vliv na přesnost dávky a zvládnutí zpětného rázu - tj. čas po výstřelu k další mířené střele. Teleskopická pažba je taky funkční (pokud ji zbraň má). Když ji máš složenou, tak pak třeba v batohu zabere míň místa, malé samopaly typu uzi se sklopenou pažbou vejdou do slotu na pistoli. Nicméně sklopení pažby má vliv zejména na přesnost střelby, ale také na obratnost se zbraní (rychlost míření, pokud máte zbraň připravenou ke střelbě, rychlost změny cíle). Zajímavé je to třeba u útočných pušek, kdy na blízko se většinou vyplatí pažbu zasunout a jít s kratší zbraní. Nicméně nejzáludnější je ovládání. Je to typická hra z východu. Jde hodně do hloubky, ale nic vám nevysvětlí, takže bohužel hodně hráčů (a zejména recenzentů) s tím rychle praští, aniž by vůbec věděli, co všechno to umí a simuluje. Většina takticky důležitých rozkazů se totiž schovává pod přidržením Alt, Ctrl, nebo Shift. Pokud zadáte klasicky pravým tlačítkem střelbu na nepřítele, tak se provede jen 1x, když při tom držíte alt, bude se příkaz opakovat, dokud nepřítel dýchá nebo po něm lze střílet. Problém je, že je to snad je v tipech během loadingu. Nicméně komunita na foru je přátelská, takže určitě poradí, ale bez modů je to nehratelné. Blue Sun je jednodušší, je tam nová "frakce" s úkolovou linií, ale hlavně vám dá hned ze začátku auto a postupně několik parťáků, kterým nemusíte platit, takže máte prakticky pořád tým. Ve vanile jste hráli pouze za sebe s možností najmout si žoldáky, ale to bylo peklně drahé a použitelné spíš na těžší mise. Mod jde i snadno upravovat přes ini konfigurační soubor. Hard Life je propracovanější, ale daleko víc hardcore, protože překopává víc věcí a je ještě méně intuitivní, ale je odladěnější, protože na něm pracují původní autoři hry. Dostal jsem se k němu až teď, protože dlouho byl jen rusky a překlad do EN byl jen částečně a musím říct, že je to jízda, ale těch mechanik je překopáno fakt hodně, že i jako relativní veterán Blue Sun musím spoustu věcí znovu objevovat. Nicméně už je to úplně jinde a pokud je někdo fanda do vojenské techniky, tak tolik zbraní jsem snad v žádné jiné hře neviděl. Už v základu je solidní zastoupení, ale oba mody to ještě značně rozšiřují. Od pušek, karabin a revolverů z konce 19. století, přes druhou světovou po současné modely. BSM má dokonce i CZ 805.

      • tuco

        JA je fraska na totalitni rezim, po americku. Ted bych se taky rozepsal, nicmene to neni aktualni, takze dik za tip. Ze neco ma muchy na to su zvyklej, ale musi to mit dobry jadro. 

        • Mně tam spíš vadil tahový režim. Prostě to, že jedna strana táhne, pak druhá a nejhorší je, když pak pročesáváš mapu a hledáš posledních pár nepřátel stylem 5 kroků, ukončit tah, dalších 5 kroků. Radši mám pauzovací RTS, kde tohle nehrozí, ale zase je to náročnější na ovládání. Tady prostě běžíš v reálném čase a až když se něco děje, tak pauzuješ + během velkých přestřelek je dobré i zpomalit čas (jde to snad až 10x). Přitom normální tahovky si rád zahraju. U XComu mi to taky nevadí, tím že je to spíš sci-fi, ale u realisticky vypadajícího boje mi to ty tahy hodně kazí dojem ze hry.

          • PCMR

            "Mně tam spíš vadil tahový režim. Prostě to, že jedna strana táhne, pak druhá a nejhorší je, když pak pročesáváš mapu a hledáš posledních pár nepřátel stylem 5 kroků, ukončit tah, dalších 5 kroků."

            JA2 je realtime mimo boj, takže hledání posledního protivníka v tazích nehrozí. Hrál si vůbec tu hru? Jinak 1.13 mod tu hru posouvá úplně jinam co se týče komplexnosti a customizace.

    • LessPh

      Taky jsem mel velky ocekavani a tesil se, ale proste nekdy to nevyjde😒

  • Mohl bych poprosit o názor autora recenze: jestli je podle něj v silách vývojářů hru ještě zachránit patechema nebo DLCčkama anebo je to nadobro zabité?

    • Nejsem sice autor recenze, ale hru už několik dní hraji a snad bude můj náhled dostatečný. Dle mého to skrz jeden rozsáhlejší patch zachránit lze. V podstatě by se ani nemuselo přidávat nic nového, jen nějaký ten bug fix a převod možností do dalších oken. Příklad 1: strašně mi chybí možnost  přejmenovat vlastněnou budovu. Po získání budovy (a zavedení podniku) je možné ji pojmenovat podle chuti v nově vzniklém pop-up okně přesně pro tento účel. Ten název se při pohybu v budově zobrazuje vpravo dole a je klikatelný, ovšem lze skrze něj trochu nelogicky přepínat mezi budovou a mapou čtvrti. Takže pro přejmenování je třeba budovu prodat, znovu koupit (se ztrátou), přejmenovat, znovu vrazit peníze do upgradů a doufat, že se mi ten název následně neznelíbí. Jinou možnost jsem nenašel a myslím, že jsem nic nepřehlédl. Přitom by stačilo dodělat řádek kódu, aby při stisku pravého tlačítka na text vyskočilo dané pop-up okno k přejmenování. Příklad 2: rád bych hrál stylem rozděl a panuj. Mám dostatečnou sílu na zabrání čtvrti, rád bych se o ni následně podělil s jedním z bossů, ale nemám jak. Mohu mu darovat dar, ale ten je pouze peněžitý. Přitom pokud mne někdo pozve do války s jiným gangem, mohu si vymrčovat určité budovy na určitých územích přes další pop-up a tím získat specifické lokace (či v případě, že to zabere někdo místo mne, si tu lokaci nárokovat). A v případě zasedání o ukončení války mohu protistraně darovat peníze, alkohol, nějakou cennost či dokonce jednoho ze svých vazalů. Proč tedy, když už tam tyhle možnosti jsou naimplementované, nemohu při výběru možnosti darování otevřít další pop-up, ve kterém bych mohl vybírat ze všech těchto možností? Finance se určitě hodí, ale myslím, že určitou nemovitostí či dokonce celou čtvrtí by můj protivník také nepohrdnul. Příklad 3: s jedním bossem mám smlouvu o vzájemné ochraně. Následně na něj zaútočí jiný gang. Očekával bych alespoň volání o pomoc a dožadování se naplnění smluvních podmínek, protože jinak smlouva nemá žádnou váhu, ale budiž. Načtu hru do předchozího bodu, do lokálu, na který má být proveden útok, pošlu své lidi. Následně mi hra oznámí, že na tento lokál členové onoho gangu útočí a že mám bojovat. Ok, řeknu si. Načte se boj, jenže ouha - obránci jsou mí přátelé, na ty rozhodně nebudu útočit, ale útočníci nejsou ze znepřáteleného gangu, tak na ně taky nemohu střílet. Celý boj byl nakonec fraškou, kdy jediné, co jsem mohl dělat, bylo léčit členy jednoho gangu, zatímco členové druhého je díky početní většině a extrémně divnému AI chování drtí. Celou věc jsem nakonec musel vyřešit vyhlášením války danému gangu, abych byl svému příteli v boji co platný - a ten se na mne ještě mračí, že tu válku v jeho zájmu rozpoutávám. Hra má zcela jistě svůj šarm a každý boss je něčím zajímavý, ale jsou to taková nesmyslná přehlédnutí a nedodělaná infrastruktura, která hru prakticky shazují, ba dokonce ničí. Jak jsem již psal, není to nic, co by nějaký větší patch nevyřešil. Ale zaprvé v tomhle stavu hra neměla nikdy vyjít a za druhé bych od Romerových s takovým herním rodokmenem takové krpy nečekal. Jestli je zde vůbec ta možnost, radil bych každému, aby si zítra (vlastně už dnes) koupil Cyberpunk a k Empire of Sin se vrátil až za takové dva měsíce, kdy by tyhle věci mohly být opravené.

      • tuco

        Hosi, vobcas ten Enter zmacknite :) 

        To zni nadejne, ale pozor nadeje prodluzuje utrpeni. 

        • pardon, jsem tu prvně a nechtěl jsem riskovat předčasné odeslání (jakože sh*t happens). :D

          • nightborne

            Žádnej strach, i když omylem odešleš blábol, můžeš to pak ještě asi pět minut editovat =).

            A žádnej strach #2: Enter příspěvek neodesílá, takže klidně piš jako kdybys psal do Wordu ;).

          • romando

            Tak do budúcnosti: Shift+Enter ;)

  • JohnnyLegend

    1. No nic, tak zas treba v roce 2030 doda Romero kvalitni hru. Daikatanu jsem hral a jako na svou dobu lehkej nadprumer, sidekickove zajimavej nedotazenej koncept (kdyz dnes vidim TLOU2 kam se to posunulo). Pak Red Faction na NGage, nic moc. No a ted tohle. To preskocim.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit