Přejít na výpis diskuzí

Exšéf Epicu nevěří virtuální realitě a vývoj her považuje v dnešní době za příliš riskantní

24.3.2015 13:21
Honza Konfršt 38 příspěvků

Mike Capps se pro GamesIndustry rozpovídal o tom, proč se rozhodl v roce 2012 odejít z Epicu. Hráči od Cappse očekávali, že brzy po odchodu oznámí nové vývojářské aktivity, ovšem jak Mike sám s nadsázkou podotýká, proč by odcházel z nejlepší herní společnosti, jen aby založil novou? Nabídla však i další...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Po precteni diskuse musim konstatovat, ze cesko ma spoustu genialnich hernich vyvojaru a inzenyru. Nechapu, ze jeste nejsme herni velmoc a vetsi hru tady dala akorat ta "neschopna nula" Vavra. Asi to bude tim, ze jsme spis narod brouku Pytliku. :-)
    • Asharak
      Šak počkej, ještě jsem nezačal *5*
  • Jack1947
    No, on má svým způsobem pravdu, protože šli vlastní cestou a ne jak ostatní zlý kravatáci co hry nezajímají... Virtuálnu taky těžko věřit, tedy minimálně tomu od mrkváčů.
  • Mart9
    Čistě podle nadpisu. Virtuální realitě v kombinaci s hrami taky nevěřím, je to spíš otázka nějakých zážitkových záležitostí. A vývoj her může v téhle době za riskantní považovat jen tupec. Když uděláš dobrou hru, nemusíš ji mít ani hotovou a už se ti sypou prachy od hráčů. Nikdy to nebylo lepší. To, že vydavatelé dobrou hru nepoznají a vydávají dokola své srágory, to je věc druhá, pro ty je to riskantní.
    • Kdyz je to tak jednoduchy, proc uz se davno netopis v penezich a nemas nejuspesnejsi herni vydavatelstvi na svete? :-)
    • Asharak
      Tak tak, kdybych chtěl dělat hru, dělám ji protože chci, aby tu taková hra byla, né abych si vydělal na pár měsíců/roků života *7*
      • Bohužel manželka a pět hladových dětí by ti rychle vysvětlilo, kam jsi to s takovým uvažováním dopracoval. *3*
        • Asharak
          Jistě, bohužel ta rodina asi nebude mít moc pestré myšlení, pokud by se do toho pouštěla *15*
      • takhle uvažuje v herním biznisu leda tak Dan Vávra
        • C-BEAM
          Ty si myslíš, že na tom Vávra nechce niečo vydělat ? to tu máte spolu Martom a Asharakom nejaký míting naivity ?

          a špeciálne pre Mart9 : mnoho kvalitných hier skončilo finančným fiaskom a naopak tie menej kvalitné trhajú rekordy pretože sú cielené na čo najširšie publikum. A ak si myslíš, že vývoj kvalitnej hry ktorý dnes stojí milióny dolárov nie je riskantný podnik tak nie som si istý či by si mal zrovna ty nazývať niekoho tupcom.
          • lol
          • Asharak
            Cože? Já nic takového neřekl *7*
        • Asharak
          Alespoň ostatním ukáže, že to tak je v pořádku a experti typu pan exšéf epicu budou muset jít na terapii. *2*
  • tohle ovšem platí hlavne pro skomírající trh s pc hrami, na konzolích se naopak prodává skvele. možno mel epic delat víc exkluzivních titulu
    • jo to jsme vydeli u hry crysis jak to na konzolich s velkym humbukem nakonec umrelo z hi-tech hry konzole udelaly tak skvelou hru ze to cele studio polozilo
      • ja to slyšel obracene, pry vydelali majland a ted jsou na karibiku, proto zavreli
  • Má recht, VR je totální nesmysl...
  • XXDarthVaderXX
    Řekl svůj názor, Epic si vzal jeho názor k srdci a pracuje na dalším Unrealu.
  • Ja z toho pana citim marketaka. Marketaci jsou odjakziva nepratele pokroku.
  • Ten pán je typickej vyhořelec, vsadím se že se mu klepe ruka i když doma zapíná sporák. Všeho se bojí, všechno je moc velký risk, možná proto už nepatří do herního průmyslu. O takových lidech bych vůbec nepsal/nepřekládal.
    • Asharak
      Přesně takový článek (o tom cos o něm napsal) bych rád viděl někde na netu. Popř. víc aby si to mohli on a jemu podobní přečíst, hezky napsané *4*
      • Vy jste banda ztracených zavistivých nul... podívej se trošku potom co teď dělá a jak se mu vede než vypustíš další mozkový průjem.
        • Asharak
          DOuble post
        • Asharak
          No jo, jen jeden like, asi je tady nenahrabu :/ Přestanu číst nadpisy no ^^
  • hodne jednoduche uvahy
  • C-BEAM
    určitá miera skepse ohladne VR je namieste ale porovnávať to s technológiami VR z 90-tych rokov je nezmysel, dnes už narozdiel od minulosti máme všetko potrebné aby sme vytvorili kvalitný VR zážitok. A neviem prečo by VR mala byť nejakou extra masovou záležitosťou, nech je to vec pre náročnejších hráčov, od toho sa totiž priamo odvíja to ako sa tie tie hry budú hrať.
    • Ses zcela mimo. VR z devadesatych let umelo ZAROVEN resit audio a ZAROVEN umelo resit zpetnou vazbu. Soudobej hype kole tzv vr, ktery neumi resit ani jedno ani druhy skonci fiaskem presne stejnym. Ano, tehdy to samozrejme nezvladalo grafiku jako ted.

      Ovsem to, ze skepticky pohled na vec je zcela koser dokazuje mimo jine 3D v televizich - nikdo o to nestoji. Stejne tak nebude nikdo (= zadna obchodne zajimava skupina) mit zajem mit na hlave LCD, kdyz nema zajem mit ani pasivni bryle. A funguje to, vpohode, je to pekny, ... 1x, 2x ... pak te to prestane bavit, zjistis, ze pridana hodnota je 00prd a brejle skoncej nekde na hromade dalsich podobnych kramu.
      • C-BEAM
        nemáš ani predstavu o čom píšeš *7*
    • Michal Rybka nedávno napsal na tohle téma článek pro PCtuning. Je v něm pěkně shrnuto, co všechno je potřeba pro VR ještě vyřešit.
      • Rybka? Není to ten píčus, co píše ty přiblblé úvahy? Jestli ano, tak toho bych bral s rezervou.
    • Coffin.Corner
      Ani zdaleka nemáme všechno potřebné. Jednak není současnými technologiemi řešitelné oblbnutí vestibulárního aparátu, navíc se objevují zprávy o problémech s viděním po delším používání VR.
      • neni treba nic oblbovat, to mas to same jak kdybys sedel v aute. telo je v klidu a oči vnímají pohyb, proto je nekterým lidem špatne ale nikdo z toho nezešílí
      • C-BEAM
        ja si myslím, že máme

        1- latencie pod 20ms - splnené. (v minulosti boli tak nízkej latencie nedosiahnutelné, taká VFX1 ich mala okolo 200-250ms čo spôsobovalo obrovské problémy s nevolnosťou). CV1 bude mať hlboko pod 20 takže väčšina ľudí nebude mať problém s nevolnosťou.)
        2 - framerate 60fps a viac - splnené
        3 - dostatočný zorný uhol - 100 st. je na kvalitný zážitok dostatočný, splnené.
        4 - presné (sub mm) snímanie pohybu hlavy - splnené

        čo sa týka mýtov o ničení zraku s tým na mňa nechoď, denne používa VR toľko ľudí, že keby to bol skutočne problém bol by z toho dávno obrovský poprask. To rovno môžeš strašiť "nebezpečným mikrovlnkami a ich zabijackým žiarením".
        • Líbí se mi, jak jsi elgantně vynechal "Jednak není současnými technologiemi řešitelné oblbnutí vestibulárního aparátu". Mluvíš jen o technologiích, to si najdu i na nejdebilnějším herním fóru za 2 min.
          • Co jsem mel moznost zkusit tak oblbnuti vestibularu neni problem. Nejvetsi problem momentalne vidim v tom ze VR potrebuje o dost vyssi rozliseni nez full HD aby to bylo k necemu coz je jen otazka casu.

            Co se problemu s ocima tyce tak bych rad zjistil vic.
          • C-BEAM
            a čo chceš aby som na to napísal ? väčšina ľudí ktorí nejaké VR riešenie vlastnia nemá žiaden problém s "oblbnutím vestibuláru" a užíva si VR už dnes.
            • docela souhlas.
      • XXDarthVaderXX
        VR bude tak na půl hodiny max do hodiny hraní a více bych to nezkoušel. Kdo si chce ničit je*at zrak a ro*mrdat mozek, tak prosím.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit