Přejít na výpis diskuzí
Fallout New Vegas: Dead Money - recenze
12.5.2011 | Jan Smejkal
89 příspěvků
-
tohle dlc bylo nejhorši ze všech.Pěkna otrava ( odpad) *10* *10* *10*
-
Osobně mi tenhle DLC na 7/10 nepříjde. Postavy i rozhovory jsou fajn, to je pravda. Ale pořád to ubíjí mizerná grafika, hrozný design levelů - již zmíněné předměstí je spleť chodbiček navíc nezáživných a nudných. Čekal jsem více seznámení s těmi něco jako "duchy" co se tam všude neustále respawnovali a hlavně mi to přišlo celé nudné a násilně slepené do sebe. Čekal jsem, že v kasínu, po absolvování nudného nekonečného bloudění, bude něco opravdu kule rvoucího místo toho se dovím, že tam vlastně nic není, a že to bylo celé vytvořeno [spoiler]jako bunkr pro životní lásku, která navíc dotyčného ani nemilovala, ba dokonce h ochtěla okrást.[/spoiler] Tomu mám k*rva věřit? Potom celé jednání Eliáše - Tak chce abych se dostal do Sierra madre a proto mně odzbrojí moje společníky někde zamkne a dá mi pár hadrů a do ruky hologun aby bylo ku*va vidět, že tam je něco nového?? WTF? Navíc celková uzavřenost toho DLC a horrorová nálada prvky Falloutu, dle mého, strašně zabíjí. 15h hrací doba je možná fajn, na druhou stranu jak dlouho by to trvalo, bez toho večného bloudění a neustálé vracení se k fontáně? Polovinu? Absolutně mi nesedly ty debilní automaty na cokoli - pro mne osobně naprostá blbost. U konce jsem si říkal "To je jako konec? To je jako všechno? Víc nic?" S přirovnání k The Pitt to vidím asi tak - The Pitt mě v rámci možností Fucku3 bavil, toto nikoli. Já osobně s mými potřebami to vidím na 4/10. Až na čtyři NPC mě tam nic nezaujalo a to je sakra málo, kdyby to bloudění bylo alespoň v pěkné grafice a prostředí, když už tam musí být, procházka v kartónovém bludišti s podivně červeným nebem přece nemůže nikoho bavit....
Co se týká recenze: Kromě toho co jsem zde řekl, bych i neměl k samotné formě výhrad, ale ty rádoby intošské slova jsou opravdu jako pěst do análu...proč by měl být někdo nucen kvůli recenzi otevírat google aby se dozvěděl co je to staccato...je snad ostudné že to někdo neví? Takhle se recenze opravdu nepíšou... *12* -
-
"Tak chce abych se dostal do Sierra madre a proto mně odzbrojí moje společníky někde zamkne a dá mi pár hadrů a do ruky hologun aby bylo ku*va vidět, že tam je něco nového?? WTF?"
Čílíš se hezky, ale na špatným placu. Elijah tohle jasně vysvětlí, jenže to bys musel dávat pozor
SPOILER vysvětlení - Bezpečnostní systémy kasina nedovolují návštěvníkům přinést (za a) žádné zbraně a (za b) nic radioaktivního. Když tě Dog na Elijahův příkaz přitáhl, "kasino tě svlíklo". Jediné, co bylo použitelné a co ti bylo dáno, je to, co je z prostor kasina. To jediné systém pustí, proto je to taky to jediné, čím jsi byl na začátku obdarován. Navíc Elijah je zavřený v casinu, takže těžko může mít přímý vliv na to, co se děje venku. Sám prohlásí, že není deb*l a že by ti ten gear nejradši nechal, ale prostě to není možný a on na to nemá vliv.
Jako pardon ale kulometné staccato je snad normální termín. I ten "prachobyčejnej" kuchař Pohlreich používá úsloví "staccato paličky na maso" a pochybuju, že má osm vysokých škol. Dokonce i v tom braku o Bigglesovi se to vyskytuje snad každých deset stránek a to je kniha pro děcka prakticky. Dál nechci s myšlenkami jít, snad mluví samy za sebe dost jasně. Nicméně, proč by mělo být ostudné, že to někdo neví? -
-
OK. Dobrá, dejme tomu, že se to nějak snažili "vysvětlit" (toto jsem opravdu přehlídl, přiznávám) ovšem tohle vágní zobecňování u her doslova nesnáším "kasíno tě svlíklo" v samotné hře byly tyto "systémy" prezentovány pár hologramy a zamčenými dveřmi. Na mě to působí dosti odfláknutě a hlavně neuvěřitelně. Už celkově samotný začátek - vlezu do bunkru BoS, který leží mezi legií a NCR, tam vstoupím do nějaké "pasti" a najednou se probudím v Sierra Madre, převlečený a přestrojený kde mě údajně dotáhnul mutant, který by byl uprostřed bojového placu NCR a Legie nenápadný asi tak jako slon v porcelánu. Sem snad jediný na koho to působí naivně a uhozeně? Ale ja kříkám, není to zdaleka jediná věc co mi na tomto DLC vadí.
K recenzi jsem řekl co jsem řekl, jak si stím naložíš či nenaložíš je tvůj boj. Texty pro veřejnost se mají psát tak aby jim rozuměla co největší skupina lidí. Třeba na to myslet při další recenzi, staccato byl pouze příklad.
-
-
-
Smejki,
postavy v Planescape: Torment nie sú zas až tak nemé. Naopak, majú výborný dabing, aj keď je pravda, že niektoré rozhovory prebehnú iba v textovej forme. Otravný je skôr plný dabing, pretože časom sa hlášky začínajú opakovať až do zblbnutia.
Raz, dva, tri, skúška spojenia:
"Patrolling the Mojave almost makes you wish for a nuclear winter." *11* *1* -
-
ta věta mě děsí ve snech *1*
-
-
OT: Co je pravdy na tom, že F4 by měla dělat opět Bethesda, a Obsidian je tudíž vyšachován. Najde se tu nějaká dobrá duše, co o tom něco ví??
-
-
značku Fallout vlastní Bethesda. pouze a jen Bethesda rozhodne o tom, kdo co bude dělat. dá se předpokládat, že se čtvrtého dílu ujmou, když je to teď jejich děcko. to, co se stalo s Obsidianem, byla jen taková vzájemná výpomoc, řekl bych...
-
-
Vím, jak je to s právy na značku atd., ale chápe to tedy správně, že zatím žádné oficiální stanovisko není?
-
-
Bethesda měla plné ruce práce s novým dílem TES, Obsidian už další díl Fallouta měl rozpracovaného a zkrachovalo to. Počítám, že se zde tedy využila situace, kdy měl Obsidian již nějakou vizi a plány a umožnili jim udělat FNV (myslím, že se mezi další díly Falloutu nepočítá, proto taky nemá v názvu Fallout 4...). A jelikož Skyrim vychází letos, už můžou pomalu přesouvat některé lidi na Fallout 4. Tedy můj skromný odhad je takový, že si to Bethesda nechá pro sebe. Není moc důvodů pro to, aby to dělal pouze Obsidian (jestli ho vezmou opět do hry), nebo je třeba využijí na nějaké DLC. Ale o žádném oficiálním prohlášení nevím, jen odhaduji situaci :)
-
-
osobně bych byl úplně nejradši, kdyby Beth Obsidiany koupila a správu Falloutu jim plně přenechala. Marketing a produkci mají v Bethesdě geniální, ale jejich know-how je těžce těžce zakotvené v TESu, což je z F3 dost cítit.
-
-
Tak by to bylo ideální. Ještě doufám ve vylepšení enginu pro další Fallout. Hlavně na střelbě by to chtělo zapracovat. Neměl jsem z ní žádný požitek. Slabší grafika, úděsné obličeje, roztodivná fyzika - to vše se dá celkem v klidu přejít. Ale ten nulový pocit ze střelby (těžko se to popisuje) mi hodně vadil. Ale jinak jsem si Fallout 3 docela užíval. Na New Vegas počkám, než vyjde GOTY edice.
-
-
-
-
-
je to pravděpodobné, ale jsou to jen klepy. Osobně by se mi líbil model 4,5,6 atd by Bethesda a 4.5, 5.5, 6.5 by Obsidian. Zkrátka východní a západní větev hezky na střídačku. Po trojce se dost děsím představy, že by Bethesda rozvíjela dál západní větev, že by přímo navazovala na New Vegas.
-
-
Btw, nemá Bethesda právo už jen na jeden díl (viz nějaké ty pletky s Interplayem)??
-
-
to byla původní smlouva, ta byla nahrazena smlouvou o kompletním převodu práv. Právě o platnosti té novější smlouvy se chlapci soudí
-
-
Tak to by bylo ideální...
-
-
-
Jsem Jarda a mám učňák a všemu co je tam napsaný rozumím kdyžtak si to najdu na googlu pokud náhodou ne, nejsem totiž debo a ignorant, tak se učte děti! *12*
-
-
Z Jardy by měl Lenin radost!
-
Ty voe to je jak nějakýho reklamního spotu...
-
-
Jo, jarda je sikula : )
-
-
-
No jo ale pořád se to prostě neblíží F1+2 u toho jsem se nenudil i po několika letech ...já vím že se to řeší pořád dokola ale, nemůžu si pomoct, já se začal prostě nudit i u F3,FNV a jejich dlc některý jsem z nudy ani nedohrál taky má někdo podobný pocit? Já tomu říkam TES(the elder scrolls) syndrom-prostě je to tak rozlehlý až je to celkově prázdný a obsahově neuspokojující. Snad to DLC bude aspoň nějaké oživení...
-
Recenze je to fakt pekna, smejki
Ale sulinkum, co tady doporucujou lidem, kterejm uz zacina poblikavat kontrolka "VERBAL SHOWOFF", at si jdou cist blesk, bych zacpal hubu hadrem na podlahu.
Drahousci, nebudu vam brat iluzi toho, ze plnym pochopenim podobnyho textu se radite mezi intelektualni elitu, nebo ze to dokonce spousta lidi pochopit nedokaze.
Ale zkuste VY pochopit, ze spoustu lidi (mnohdy urcite i nad tou vasi zavratnou urovni intelektu) takovyhle (misty vazne az) ona. nie celkem iritujou. (proc je zrovna tohle slovo zakazany??)
Jak rikam - mne se ta recenze moc libila - vytknul bych fakt jen par drobnosti, ale kazdej ma tu latku tolerance nekde jinde. (minimalne "peristaltika střev" snad nutna nebyla - to presne na tu "ona. nii" sedi: "Placnu tam tohle super cizi slovo, kterymu sice 90% lidi nebude rozumet, ale tim urcite clanek dostane ten spravnej punc profesionality")
Taky bych smejkiho poprosil oprostit se od castyho a zbytecnyho promitani osobnich preferenci (resp. asi spis antipatii - treba zrovna jen lehce stiplavy "zdravím šablonáře z Bioware", apod.), a myslim ze by se zlute, podtrzene jmeno Jan Smejkal nahore nad clankem hezky vyjimalo casteji ; P
Fakt se ale trochu hlidej - prirovnani virtuoz/sbor, nebo treba staccato zbrani/chodidel je super. Predlouha, nesrozumitelna souveti navic plna zavorek, nebo uz zminovana "podarena vs. nepodarena desivost" ale fakt ne : ) -
-
Hele, není se proč čílit, ono to nese i positiva. Myslel jsem si, že dneska už recenze nikdo nečte, že se jen sjede verdikt a známka a je vymalováno. Očividně ne.
Jako, pokud někomu víc sedí Dejva Sillmenů nebo Jára Chvalíčků, tak ať si je čte. Nicméně tu vidím paradox - na jednu stranu si lidi stěžují na unitárnost recenzí a na druhou nad imho osobitě napsaný textem štěkají, že není osobitý tím správným anastasovským způsobem. Děje se to nejen tady, ale třeba i u Dana Vávry, ba i u skvělého Lukáše Grygara.
ad peristaltika - při psaní jsem si vzpomněl na Cimrmany, kteří o ní taky mluví. Ovšem zatímco při psaní recenze jsem ještě věděl, jak o ní mluví, teď si zaboha nevzpomenu *1* -
-
Ja se prece nerozciluju - to se prave timhle snazis, abych se fakt rozcilil? : D
Psal jsem snad, ze je to vesmes super recenze.
Pokud ti z toho co jsem psal vyznelo, ze mi vic sedi "Dejva Sillmenů nebo Jára Chvalíčků", tak jsi to asi HODNE blbe pochopil. Nebo se ze me jen umyslne snazis delat vola?
Kdyz to chces brat takhle, tak paskvil jako to "Neúčinná děsivost audiovizuálna je naštěstí skvěle vyvažována povedenou děsivostí neznáma" by snad nevypotili ani tihle dva. (Dole myslim tvrdili, ze je to nepochopitelna formulace, coz je blbost. Je to "jen" formulace neuveritelne neohrabana, coz obzvlast se skvelym zbytkem pusobi fakt hrozne)
Ale jak rikam - celkove je to recenze vyborna, a rozhodne netvrdim, ze bych napsal lepsi. (cekma, kdy na me tohle nekdo vytahne : D)
Snazil jsem se pochvalit, a zaroven prinest trochu (snad) konstruktivni kritiky.
Vytahovat na me Sillmeny snad fakt nebylo potreba *7* -
-
ale no tak, číst umím. samozřejmě mluvím o tvém čílení se nad názory druhých. stejně tak sillmen patří jim, ne tobě.
-
-
Ani jim (nevim teda konkretne) snad sillmen nepatri : )
Jen abys treba platny argumenty zbytecne nemetl ze stolu s tim, ze to pisou blbci - tim neprospejes ani jim, a sobe uz vubec...
Jinak "more powah to yah" - az budu mit zas nejakou perlu moudrosti, tak se prihlasim : D
-
-
-
-
Sám jsi napsal, že každý má laťku někde jinde. A těch 90% sis vycucal odkud? Problém je, že čtenářská skupina Tiscali Games je hodně různorodá, a je proto nesmyslné po autorovi žádat, aby svým stylem vycházel vstříc jen určité skupině.
Pokud se navíc jedná o komplexní a vrstevnaté rpgéčko, cílová skupina čtenářů se tím nutně zmenšuje.
Souhlasím s tebou v tom, že recenze je možná až příliš útočná... Přestože většina autorových připomínek je trefná. -
-
A tobe by vadilo, kdyby misto "peristaltiky" pouzil jinej vyraz, nebo uplne jiny prirovnani? Tam je moznosti nespocet - tohle fakt nutny nebylo. A tech 90% jsem si vycucal ze spinavyho palce, ale kolik ty myslis ze to bude? Ja si to musel najit, a vubec se za to teda nestydim. Peristaltika *7* Lekarskej termin, kterej jestli zna vysoky procento beznejch lidi, tak mezi duchodcema, ktery ho asi casto slychaj u doktora : )
(urcite bude potreba znova zduraznit, ze nerikam ze to slovo nezna NIKDO - to samozrejme ne. ale uz je to proste za hranici vseobecnejch znalosti - to mi nikdo nerozmluvi)
Jinak mas samozrejme pravdu, ale nemyslim ze se to vzajemne popira...
-
-
"zdravím šablonáře z Bioware" - To je prostej fakt.... Nejde jestli se ti hry od Bioware libí nebo ne, jednoznačné je že jedou podle stejných konceptu několik let... Kdyby to recenzenti nekritizovali, bylo by to dost smutné ( je to jejich práce)
-
-
Mně se hry od Bioware líbí, ale přijdou mi silně zaměnitelné. Ty šablony tam prostě jsou v míře vyšší než malé.
-
Nemyslim teda, ze by to byl az tak "prostej fakt", a uz vubec ne nejakej extra problem, ale dobre - otazka vkusu dejme tomu.
Hlavne ale tohle neni clanek o Bioware hrach, tudiz to bylo vlastne jen zbytecny rejpnuti (pokud to chtel autor pouzit jen pro kontrast tech dvou pristupu, mel to podle me udelat jinak)
Ale jo - nerikam ze mi to nejak extra vadilo - myslim ze tam byly ale jiny zbytecny kopance - jen jsem si na jinej v tu chvili nevzpomel : P
(Otloukanek F3 je uz hold takovej evergreen (kor tady u smejkiho), ze i tyhle hloupy zminky bych presel vlastne bez povsimnuti)
-
-
-
Fallout New Vegas je skvělé RPG... jeho vadou je bohužel škaredý zastaralý engine. Věřím, že kdyby běžel FNV na jiném graficky zajímavějším enginu, tak by byla hra ještě více úspěšná než je nyní...
-
-
Třeba grafika z jedničky :P
-
jak napsal Dan Vávra:"Lepší Fallout v hrsti, než Red Dead Redemption na střeše"
-
-
tak to určitě... *4*
-
-
I se škaredým zastaralým enginem je to nejlepší a nejúspěšnější RPG poslední doby...Mass effect nebo Dragon age můžou prodejnost jenom tiše závidět.
-
-
Prodejnost nevím... Ale Rpg je to kua dobrý a to jim maj závidět!!! .. Těch způsobů dokončení jednoho blbého úkolu? *5* *4* *1*
-
-
Presne tak, grafika u FNV je dostacujici. Hlavni je atmosfera, RPG elementy a celkova hratelnost a ta je hodne dobra. FNV je prvni hra kterou beru za pokracovatele puvodnich falloutu.
Lepsi engine by mi nevadil, ale NE na ukor hratelnosti. -
-
s tím smozřejmě souhlasím...
-
-
-
-
-
špatně *1*
-
Moc pěkně napsaná recenze. Jen tak dál pane Smejkal. *tlesk tlesk* *1*