Přejít na výpis diskuzí
Fallout New Vegas: Dead Money - recenze
12.5.2011 | Jan Smejkal
89 příspěvků
-
Smejki,
postavy v Planescape: Torment nie sú zas až tak nemé. Naopak, majú výborný dabing, aj keď je pravda, že niektoré rozhovory prebehnú iba v textovej forme. Otravný je skôr plný dabing, pretože časom sa hlášky začínajú opakovať až do zblbnutia.
Raz, dva, tri, skúška spojenia:
"Patrolling the Mojave almost makes you wish for a nuclear winter." *11* *1* -
-
ta věta mě děsí ve snech *1*
-
-
Fallout New Vegas je skvělé RPG... jeho vadou je bohužel škaredý zastaralý engine. Věřím, že kdyby běžel FNV na jiném graficky zajímavějším enginu, tak by byla hra ještě více úspěšná než je nyní...
-
-
Třeba grafika z jedničky :P
-
jak napsal Dan Vávra:"Lepší Fallout v hrsti, než Red Dead Redemption na střeše"
-
-
tak to určitě... *4*
-
-
I se škaredým zastaralým enginem je to nejlepší a nejúspěšnější RPG poslední doby...Mass effect nebo Dragon age můžou prodejnost jenom tiše závidět.
-
-
Prodejnost nevím... Ale Rpg je to kua dobrý a to jim maj závidět!!! .. Těch způsobů dokončení jednoho blbého úkolu? *5* *4* *1*
-
-
Presne tak, grafika u FNV je dostacujici. Hlavni je atmosfera, RPG elementy a celkova hratelnost a ta je hodne dobra. FNV je prvni hra kterou beru za pokracovatele puvodnich falloutu.
Lepsi engine by mi nevadil, ale NE na ukor hratelnosti. -
-
s tím smozřejmě souhlasím...
-
-
-
-
-
OT: Co je pravdy na tom, že F4 by měla dělat opět Bethesda, a Obsidian je tudíž vyšachován. Najde se tu nějaká dobrá duše, co o tom něco ví??
-
-
značku Fallout vlastní Bethesda. pouze a jen Bethesda rozhodne o tom, kdo co bude dělat. dá se předpokládat, že se čtvrtého dílu ujmou, když je to teď jejich děcko. to, co se stalo s Obsidianem, byla jen taková vzájemná výpomoc, řekl bych...
-
-
Vím, jak je to s právy na značku atd., ale chápe to tedy správně, že zatím žádné oficiální stanovisko není?
-
-
Bethesda měla plné ruce práce s novým dílem TES, Obsidian už další díl Fallouta měl rozpracovaného a zkrachovalo to. Počítám, že se zde tedy využila situace, kdy měl Obsidian již nějakou vizi a plány a umožnili jim udělat FNV (myslím, že se mezi další díly Falloutu nepočítá, proto taky nemá v názvu Fallout 4...). A jelikož Skyrim vychází letos, už můžou pomalu přesouvat některé lidi na Fallout 4. Tedy můj skromný odhad je takový, že si to Bethesda nechá pro sebe. Není moc důvodů pro to, aby to dělal pouze Obsidian (jestli ho vezmou opět do hry), nebo je třeba využijí na nějaké DLC. Ale o žádném oficiálním prohlášení nevím, jen odhaduji situaci :)
-
-
osobně bych byl úplně nejradši, kdyby Beth Obsidiany koupila a správu Falloutu jim plně přenechala. Marketing a produkci mají v Bethesdě geniální, ale jejich know-how je těžce těžce zakotvené v TESu, což je z F3 dost cítit.
-
-
Tak by to bylo ideální. Ještě doufám ve vylepšení enginu pro další Fallout. Hlavně na střelbě by to chtělo zapracovat. Neměl jsem z ní žádný požitek. Slabší grafika, úděsné obličeje, roztodivná fyzika - to vše se dá celkem v klidu přejít. Ale ten nulový pocit ze střelby (těžko se to popisuje) mi hodně vadil. Ale jinak jsem si Fallout 3 docela užíval. Na New Vegas počkám, než vyjde GOTY edice.
-
-
-
-
-
je to pravděpodobné, ale jsou to jen klepy. Osobně by se mi líbil model 4,5,6 atd by Bethesda a 4.5, 5.5, 6.5 by Obsidian. Zkrátka východní a západní větev hezky na střídačku. Po trojce se dost děsím představy, že by Bethesda rozvíjela dál západní větev, že by přímo navazovala na New Vegas.
-
-
Btw, nemá Bethesda právo už jen na jeden díl (viz nějaké ty pletky s Interplayem)??
-
-
to byla původní smlouva, ta byla nahrazena smlouvou o kompletním převodu práv. Právě o platnosti té novější smlouvy se chlapci soudí
-
-
Tak to by bylo ideální...
-
-
-
Sorry, ale ta recenze se nedá ani číst, "květnaté" až hrůza... Že by jakási forma onan*e někoho, kdo právě odmaturoval z češtiny a potřeboval si dokázat, že ON na to má? *7*
-
-
já takhle píšu normálně, ale jak říká klasik:"If you want to avoid criticism, say nothing, do nothing, be nothing."
já mám taky "své" recenzenty, jejichž textům i myšlenkám se vyhýbám, seč to jen jde. Divil bych se, kdyby si mě někdo nezaškatulkovat podobně u sebe. -
Tak ty si vážně srandista. Nebo chceš začít flame?? Pokud ne, tak je mi tě líto, protože hanit někoho za rozvinutější vyjadřovací schopnosti může jen ubožák. Navíc když jsou věty formulovány kousavě a vtipně. Je vidět, že moc nečteš. Jdi si dát radši blesk!
-
Recenzia je napísaná pekne,dobre, akurát že sa nestotožňujem s tými nedostatkami ktoré spomína. Jedinú slabinu som videl v niektorých (dosť významných) nelogičnostiach v úplnom závere hry :-/
-
Taky se tomu říká "slušně napsaný text, který primitiv není s to dešifrovat".
-
-
"Neúčinná děsivost audiovizuálna je naštěstí skvěle vyvažována povedenou děsivostí neznáma, bezmoci a beznaděje" mě jako primitiva pobavilo nejvíc *1*
-
-
A co je na tom? Normální věta.
.Jinak s tím názorem o "primitivech" se neztotožňuji. Jen si prostě nemyslím, že "verbální onanie" je pro text recenzi nějaké minus. -
-
Jo přesně, ty dvě buzny uměli opravdu psát. Některé texty jsou skvosty. Zrovna hraji Stonekeep a k navození atmosféry jsem si přečetl Andrejovu recenzi a je to prostě paráda. Něco podobného aby člověk dneska pohledal.
-
-
Teo, díky za ten odkaz.
-
tak to je skvele , diky!
-
Zcela konkrétně tady: http://www.oldgames.sk/casopisy/
-
Taky si vybavuju nektere recenze napr.: DM2, Ravenloft 2 nebo Ufo2. Bohuzel jsem pri stehovani z virtualni reality do zivotni reality tyhle casopisy vyhodil, da se to nekde na netu nalezt k precteni?
-
-
Normální věta? A co to jako znamená "neúčinná děsivost audiovizuálna"? A co "povedená děsivost neznáma, bezmoci a beznaděje"? Vždyť jsou to zcela abrudní, vágní a šroubované formulace. Když si představím, že se takhle baví nějaké postavy ve filmovém hororu, musím se smát. Jedna z nich se vrátí ze sklepa, ve kterém leží zohavená mrtvola, a povídá: "audiovizuálnost naším mrtvé kamarádky Jessie je neúčinně děsivá, ale než jsem sestoupil dolů, neznámo našeho sklepa bylo povedeně děsivé, nemyslíš, Tome?" - "Máš pravdu, Jerry, ale naše momentální bezmoc a beznaděj je taky děsivě povedná, viď?" *1* *1* *1*
-
-
Ok :).
-
Sehnal jsem si všechny Levely a Score od čísla jedna, abych zjistil, jak to tenkrát bylo, a pravdou je, že tak, jako uměli psát Eisler s Anastasowem, ale i mnozí další, dneska neumí psát nikdo. Anebo tak aspoň nepíše. A zdaleka to všechno nebyly jen nechuťárny, jak je populární si myslet. Mnohem častěji to byly recenze opravdu vtipné, leckdy plné poněkud temné fantazie (například Andrej psal některé recenze ve spolupráci se svým "zlým" alter egem Mamoulianem), velmi často originální a vždy prodchnuté takovou zvláštní atmosférou, která existovala jen tenkrát. Jestli tenhle text někdo považuje za "osvěžující vítr", pak doopravy nezná historii. Je to možné bohaté na slovní zásobu, ale zatraceně SUCHÉ...
-
Vidíš, a mě tyhle Andrejovy nechutnosti vždycky nechávaly naprosto chladným. Ale přiznávám, že jsem jeho nejslavnější období jsem nezažil (Score jsem nikdy nekupoval, Level až v letech 2000-2005).
-
Pějou se tu ódy na květnatost toho textu, ale mě to přijde strojené a umělé. Možná jsem trochu zaujatej, ale zrovna včera jsem četl Anastasovu recenzi na Earthworm Jima ve starém Score a s popisem toho, jak Andrej prohrál sázku a musel se vyplazit po břiše až na Petřín, načež cestou nahoru nabíral do huby žížali, se tenhle "originální a autorský přístup" nedá příliš srovnávat...
-
A tobě přijde přiměřené srovnávat takový text s neformálním dialogem v hororu? Nehodlám tu větu opisovat jinými (jednoduchými) slovy, protože je mi jasné, že jí rozumíš. Fakt, zrovna tohle mi přijde naprosto srozumitelné. Určitě by se v té recenzi daly najít větší perly.
-
-
-
-
-
Odborně se tomu říká verbální onanie*2*
-
-
Dík za upřesnění, budu si to pamatovat *5*
-
-
*3*
-
-
-
-
Recenze je to fakt pekna, smejki
Ale sulinkum, co tady doporucujou lidem, kterejm uz zacina poblikavat kontrolka "VERBAL SHOWOFF", at si jdou cist blesk, bych zacpal hubu hadrem na podlahu.
Drahousci, nebudu vam brat iluzi toho, ze plnym pochopenim podobnyho textu se radite mezi intelektualni elitu, nebo ze to dokonce spousta lidi pochopit nedokaze.
Ale zkuste VY pochopit, ze spoustu lidi (mnohdy urcite i nad tou vasi zavratnou urovni intelektu) takovyhle (misty vazne az) ona. nie celkem iritujou. (proc je zrovna tohle slovo zakazany??)
Jak rikam - mne se ta recenze moc libila - vytknul bych fakt jen par drobnosti, ale kazdej ma tu latku tolerance nekde jinde. (minimalne "peristaltika střev" snad nutna nebyla - to presne na tu "ona. nii" sedi: "Placnu tam tohle super cizi slovo, kterymu sice 90% lidi nebude rozumet, ale tim urcite clanek dostane ten spravnej punc profesionality")
Taky bych smejkiho poprosil oprostit se od castyho a zbytecnyho promitani osobnich preferenci (resp. asi spis antipatii - treba zrovna jen lehce stiplavy "zdravím šablonáře z Bioware", apod.), a myslim ze by se zlute, podtrzene jmeno Jan Smejkal nahore nad clankem hezky vyjimalo casteji ; P
Fakt se ale trochu hlidej - prirovnani virtuoz/sbor, nebo treba staccato zbrani/chodidel je super. Predlouha, nesrozumitelna souveti navic plna zavorek, nebo uz zminovana "podarena vs. nepodarena desivost" ale fakt ne : ) -
-
Hele, není se proč čílit, ono to nese i positiva. Myslel jsem si, že dneska už recenze nikdo nečte, že se jen sjede verdikt a známka a je vymalováno. Očividně ne.
Jako, pokud někomu víc sedí Dejva Sillmenů nebo Jára Chvalíčků, tak ať si je čte. Nicméně tu vidím paradox - na jednu stranu si lidi stěžují na unitárnost recenzí a na druhou nad imho osobitě napsaný textem štěkají, že není osobitý tím správným anastasovským způsobem. Děje se to nejen tady, ale třeba i u Dana Vávry, ba i u skvělého Lukáše Grygara.
ad peristaltika - při psaní jsem si vzpomněl na Cimrmany, kteří o ní taky mluví. Ovšem zatímco při psaní recenze jsem ještě věděl, jak o ní mluví, teď si zaboha nevzpomenu *1* -
-
Ja se prece nerozciluju - to se prave timhle snazis, abych se fakt rozcilil? : D
Psal jsem snad, ze je to vesmes super recenze.
Pokud ti z toho co jsem psal vyznelo, ze mi vic sedi "Dejva Sillmenů nebo Jára Chvalíčků", tak jsi to asi HODNE blbe pochopil. Nebo se ze me jen umyslne snazis delat vola?
Kdyz to chces brat takhle, tak paskvil jako to "Neúčinná děsivost audiovizuálna je naštěstí skvěle vyvažována povedenou děsivostí neznáma" by snad nevypotili ani tihle dva. (Dole myslim tvrdili, ze je to nepochopitelna formulace, coz je blbost. Je to "jen" formulace neuveritelne neohrabana, coz obzvlast se skvelym zbytkem pusobi fakt hrozne)
Ale jak rikam - celkove je to recenze vyborna, a rozhodne netvrdim, ze bych napsal lepsi. (cekma, kdy na me tohle nekdo vytahne : D)
Snazil jsem se pochvalit, a zaroven prinest trochu (snad) konstruktivni kritiky.
Vytahovat na me Sillmeny snad fakt nebylo potreba *7* -
-
ale no tak, číst umím. samozřejmě mluvím o tvém čílení se nad názory druhých. stejně tak sillmen patří jim, ne tobě.
-
-
Ani jim (nevim teda konkretne) snad sillmen nepatri : )
Jen abys treba platny argumenty zbytecne nemetl ze stolu s tim, ze to pisou blbci - tim neprospejes ani jim, a sobe uz vubec...
Jinak "more powah to yah" - az budu mit zas nejakou perlu moudrosti, tak se prihlasim : D
-
-
-
-
Sám jsi napsal, že každý má laťku někde jinde. A těch 90% sis vycucal odkud? Problém je, že čtenářská skupina Tiscali Games je hodně různorodá, a je proto nesmyslné po autorovi žádat, aby svým stylem vycházel vstříc jen určité skupině.
Pokud se navíc jedná o komplexní a vrstevnaté rpgéčko, cílová skupina čtenářů se tím nutně zmenšuje.
Souhlasím s tebou v tom, že recenze je možná až příliš útočná... Přestože většina autorových připomínek je trefná. -
-
A tobe by vadilo, kdyby misto "peristaltiky" pouzil jinej vyraz, nebo uplne jiny prirovnani? Tam je moznosti nespocet - tohle fakt nutny nebylo. A tech 90% jsem si vycucal ze spinavyho palce, ale kolik ty myslis ze to bude? Ja si to musel najit, a vubec se za to teda nestydim. Peristaltika *7* Lekarskej termin, kterej jestli zna vysoky procento beznejch lidi, tak mezi duchodcema, ktery ho asi casto slychaj u doktora : )
(urcite bude potreba znova zduraznit, ze nerikam ze to slovo nezna NIKDO - to samozrejme ne. ale uz je to proste za hranici vseobecnejch znalosti - to mi nikdo nerozmluvi)
Jinak mas samozrejme pravdu, ale nemyslim ze se to vzajemne popira...
-
-
"zdravím šablonáře z Bioware" - To je prostej fakt.... Nejde jestli se ti hry od Bioware libí nebo ne, jednoznačné je že jedou podle stejných konceptu několik let... Kdyby to recenzenti nekritizovali, bylo by to dost smutné ( je to jejich práce)
-
-
Mně se hry od Bioware líbí, ale přijdou mi silně zaměnitelné. Ty šablony tam prostě jsou v míře vyšší než malé.
-
Nemyslim teda, ze by to byl az tak "prostej fakt", a uz vubec ne nejakej extra problem, ale dobre - otazka vkusu dejme tomu.
Hlavne ale tohle neni clanek o Bioware hrach, tudiz to bylo vlastne jen zbytecny rejpnuti (pokud to chtel autor pouzit jen pro kontrast tech dvou pristupu, mel to podle me udelat jinak)
Ale jo - nerikam ze mi to nejak extra vadilo - myslim ze tam byly ale jiny zbytecny kopance - jen jsem si na jinej v tu chvili nevzpomel : P
(Otloukanek F3 je uz hold takovej evergreen (kor tady u smejkiho), ze i tyhle hloupy zminky bych presel vlastne bez povsimnuti)
-
-
-
No jo ale pořád se to prostě neblíží F1+2 u toho jsem se nenudil i po několika letech ...já vím že se to řeší pořád dokola ale, nemůžu si pomoct, já se začal prostě nudit i u F3,FNV a jejich dlc některý jsem z nudy ani nedohrál taky má někdo podobný pocit? Já tomu říkam TES(the elder scrolls) syndrom-prostě je to tak rozlehlý až je to celkově prázdný a obsahově neuspokojující. Snad to DLC bude aspoň nějaké oživení...
-
Jsem Jarda a mám učňák a všemu co je tam napsaný rozumím kdyžtak si to najdu na googlu pokud náhodou ne, nejsem totiž debo a ignorant, tak se učte děti! *12*
-
-
Z Jardy by měl Lenin radost!
-
Ty voe to je jak nějakýho reklamního spotu...
-
-
Jo, jarda je sikula : )
-
-
-
Jakou verzi autor recenzoval? Pirátskou nebo má hru z jiného regionu nežli východoevropského?
-
-
Jelikož znám recenzentovu "oblibu" čehokoliv upirátěného, takové napadení mne může jen neuvěřitelně rozesmívat. Navíc k neznalosti oponenta patří i to, že Smejki je navíc propojen s Cenegou coby překladatel. Představa jak se Smejki vrhá na warez je dosti sci-fi. *2* *2* *2*
-
mám steamovou verzi, samozřejmě. A šlape bez problému. Jako překladatel FNV mám doma stále i betu. Zkoušel jsem to rozběhat i na ní, ale tam to hapruje, takže věřím tomu, že neopatchovaná verze nebude běhat korektně. Nicméně nyní už je to zcela bezpředmětné, protože poslední patch je už asi pět dní venku *3*
-
Neviem aké máte problémy, (okrem prispievajúceho Aba) ale aj ja som si toto DLC kúpil cez Steam. Asi pred dvomi týždňami. Normálne to funguje.
-
-
Když nevíš, tak proč reaguješ? Vše už jsem napsal. Na 1C/Cenega verzi, tedy verze prodávaná v ČR (a to i Steam verze) není s DLC kompatibilní a koupit nejde. Zřejmě nemáš tuto verzi, ale mezinárodní.
-
-
Mám normálnu krabicovú-CZ verziu hry, kamoš. Takže pravdepodobne je tá info na ktorú odkazuješ neaktuálna.
-
-
Odpusť si ty familiérní oslovení, nejsem žádný tvůj kamoš. Informace je stále aktuální, DLC zakoupit na tuto verzi nejde. Stačí si pročíst fóra na Steamu, vím to i z vlastní zkušenosti (koupit DLC zkouším obden, kdyby se náhodou zadařilo).
-
-
toto DLC koupit jde. důkaz místo slibů *3*
http://madsmejki.sweb.cz/dmdukaz.png
-
-
-
-
-
Na Steamu už se dá Dead Money několik týdnů koupit. Takže první zjistit, že mám dost informací, a až pak útočit recenzenta. Takhle vypadáš jak hloupá troska.
-
-
Ano, jenže nikoli pro východoevropský region (nejde na Steamu v tomto regionu koupit), tj ČR, Polsko a další, jelikož Cenega není schopna vydat pro tuto verzi patch, aby bylo DLC kompatibilní. Proto se ptám jakou verzi recenzent hrál. Tak a teď se chyť za nos ty "trosko" ;-)
-
-
Presne. 1C/Cenega verze FNV a mezinarodni verze FNV jsou dve odlisne steam aplikace, proto na 1C/Cenega verzi DLC nefunguje a ani nejde koupit., viz http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1769430
-
Zajímavé, že sedím v ČR a koupit to můžu. Možná za to může má verze koupená z UK, ale to nic nemění na tom, ale to je fuk.
-
-
Na verzi z UK můžeš pouze v případě, že DLC koupíš ve stejném regionu. Pokud jsi v ČR a máš UK verzi, DLC stejně nekoupíš. Je to docela na palici, bohužel pro všechny poctivé kupující.
-
-
to DLC je už přes měsíc normálně ke koupi, nevím o čem tu mluvíte, kolego.
-
-
-
-
-
-
Tak nekvalitní "recenzi" už jsem dlouho nečetl, hnus.
-
-
Nesouhlasím, já si ji docela užil ... vím, o čem hra (dlc) je, znám její slabiny a silná místa, dokázala mě navnadit k zahrání. Podle mě povedený kousek.
Květnatost, kterou tady někteří odsuzují, beru jako plus. Kdo chce suchý text, odkazuji na vysokoškolské učebnice. -
-
Souhlasím. Navíc, podle mě čím víc unikátních autorských stylů, tím líp. Suché recenze mě už nějak neberou, na netu jich je plno. Naopak nějaký čtivý text aby člověk pohledal.
-
-
Proč? Vždyť se to četlo krásně. Naopak na DLC, je to nezvykle hutná recenze. Akorát mám pocit, že se autor (i čtenář) v těch košatých kličkách textu občas trochu ztrácí, ale to se časem vypíše...
-
-
Poznámka k recenzi. J.E.Sawyer je Lead Designer celého F:NV, takže je hlavní osobnost stojící za vývojem. Zbranový systém dělá proto, že je fanoušek zbraní (gun nut) a ví o nich neuvěřitelnou spoustu informací. Jinak napsal dost úkolů a připravil návrhy (nástřely questů, frakcí, atd.) pro to, jakým směrem se má vývoj ubírat. A vede ostatní designéry hry. Avellone se přidal k týmu až po dokončení Alpha Protocol a napsal jen několik postav (například Rose of Sharon Cassidy).
-
-
MCA je senior designer, Sawyer lead designer. Těžko rozhodovat, co je víc, ale Chris je otcem celého hlavního příběhu a nosné ideje a velké množství postav sám napsal. Sawyer je na tom podobně, ale namísto hlavní linie fušoval hlavně do vedlejších lokací (např. napsal design dokumenty pro Reflektor/Searchlight, je autorem Arcadových dialogů atd.) a do zmíněného zbraňového systému.
-