FIFA 22 je výborná fotbalová hra s příšernou komunitou
-
Problém s leavery byl ve FIFĚ pořád. A EA s tím vůbec nic nedělá. Tak dlouho dokud hráči platí a křivka na grafu s jejich příjmy stoupá, tak nemají žádnou motivaci něco měnit.
-
Postrehy autora mi pripominaji postrehy kamarada, sachisty, ktery nedavno zacal hrat sachy online. Tedy cloveka, ktery neni v multiplayerovych soutezivych online hrach zbehly.
Ty postrehy jsou samozrejme namiste a blizke realite. Nicmene - proc tomu tak je a co s tim by bylo na dlouhou debatu -, je treba si uvedomit, ze ti co na zminenych hrach vydelavaji jsou motivovani vydelky a ne nejakou rekneme filozofii spravneho, zabavneho nebo snad realistickeho hrani. Podivaj se na grafy a kdyz rostou tak proc by neco menili?
Tim chci rict, ze apelovat na rekneme moralku hracu samotnych je dle meho naivni a pokud budou znimeni vydelavat, tak se nezmeni nic. Jedine zmena prostredi muze vest ke zmene chovani hracu.
Na stranu druhou, ze pro nekoho je zabava napr kazit zabavu nekomu jinemu, s tim se neda delat nic. Neexistuje zadna spravna zabava ci nespravna. Proste je treba respektovat, ze lidi sou ruzni a co je a neni zabavne se tudiz ruzni. No a kdyz to respektovat nechceme, tak bud hrajeme single player nebo jen s temi kteri jsou s nasi predstavou zabavy kompaktibilni.
-
-
Prakticky priklad. Autor se napr pozastavuje nad tim, ze protihracka opusti hru po jednom nahodnem inkasovanem golu z rohu.
Mozna je to vsak hracka ktera jiz prohrala x zapasu po sobe a je proste, a zcela prirozene, frustrovana. To, ze prohraje x zapasu po sobe by se nemelo stat, protoze by mel hrat proti zhruba stejne silnym souperum a tak by vyhry a prohry mely byt 50/50. Coz samozrejme neplati, protoze matchmaking atd, tedy prostredi.
-
-
To s tím 50/50 je šílenej blábol, a leaver je prostě leaver a měl by být trestán.
-
-
Nevim jak to je ve fife, ale staci udelat neco jako ,,rank,, system a kdyz nekdo leavne, tak ten druhy ma aspon radost z bodiku zadara :)
-
Jeste poznamka k tezi, ze leaver je leaver a mel by byt trestan.
Dle meho a v obecne rovine, nema smysl (dokonce bych rekl, ze neni spravne) nekoho nutit k necemu co nechce delat, zejmena pak pokud jde o aktivitu ktera ma byt predevsim zabavou.
Opet na dlouhou debatu na kterou tu neni prostor a ke ktere nemame potrebna data. Nicmene, vezmeme priklad z clanku kdy souper ze zapasu odesel v 80 minute za stavu 3 : 0.
Pokud by odejit nemohl, tak napr bude AFK, nebo si bude davat vlastni goly, nebo bude nesmyslne pobihat a kopat do balonu. Ceho jsme tedy docilili? Bude souper spokojenejsi, nebo to snad bude vic fair play?
-
Muzes vysvetlit z jakeho duvodu si myslis, ze je to blabol?
Jiste, tech 50/50 je ciste teoreticky a praxe se k tomu muze z ruznych duvodu pouze blizit. Nicmene, pokud je souper stejne silny, tak to 50/50 nevyhnutelne vychazi, protoze jak jinak?
Autor zminuje fair play, o kterem v danem kontextu, dle meho a opet z ruznych duvodu, nema smysl hovorit. Nicmene, asi se shodneme, ze neni nic fer na tom kdyz postavime FC Barcelona proti FC Kotehulky, coz se z me zkusenosti v online soutezivych hrach deje bezne.
A prave z takove neferovosti plyne (nekvantifikovana cast) chovani ktere neni (dle) fair play.
I ve vrcholovem sportu muzeme nezridka videt nesmirnou frustraci tech co prohravaji, ktera pak vede k excesum daleko za hranici fair play. A to mluvime o profesionalech, kteri jsou na takove situace trenovani, za sve vykony placeni a pod dohledem rozhodcich a divaku.
Co se pak asi stane online kdyz napr v jednom tymu je banda random pitomcu a v druhym sehrani kamosi na discordu? Proste to bude, drive ci pozdeji, toxicky jelikoz tu frustraci nekdo neunese. Coz je podle me naprosto ocekavane a normalni.
-
-
-
-
Zas na druhou stranu . Mne když to vylosuje někoho nad kým vedu po poločase 4:0 tak jsem rad když to vypne. Nebavi mne to. Stejně tak si dovolím tvrdit, že poznám po 10 minutách zápasu když na někoho nestačím já a ani si neskrtnu. A prohrávat po poločase 4:0 a vědět že jste bez šance, tak je to lepší vypnout at se oba netrapite.