Přejít na výpis diskuzí

Fight Club #244 HD: Za oponou

23.9.2015 18:04
Redakce Games.cz 55 příspěvků

Tento týden výjimečně bez Pavla Dobrovského jsme se pustili do natáčení Fight Clubu s pořadovým číslem 244. Na černou a bílou pohovku v klubovně Games.cz usedli spolu s Petrem Poláčkem a Martinem Bachem i dva Honzové - Olejník a Vrobel. Druhý z jmenovaných provozuje už nějakou dobu zajímavou únikovou...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • giacobraza23
    Jen tak na vokraj.. P. Vrobela jsem si vazil, ale uz ne
  • Panove, mozna by nebylo uplne spatny napad k diskuzi o AI pozvat nekoho kdo tu AI skutecne dela, protoze AI je trosku siroky pojem i ve hrach...
  • Preed
    Proti Pavlovi som nikdy nic nemal,ale fakt som sa pri Martinovi bavil viac ako zvycajne,mozno by bolo fajn sa sem tam prestriedat len kvoli tomu aby to nebolo stale rovnake,fajn podcast :) .
  • Já se dobře bavím, mínuskovač zase jede, opět nějaký konzolista neunesl tíhu reality a kompenzuje si komplex čímž jen podporuje níže uvedená tvrzení *1*
    • TheGGG
      spíš důkaz toho že jsi kkt a že zdejší pc klika slábne každým dnem
      • víš jak, konzole odchází, PC zůstává *4*
      • kdybyste si to aspon poctive naklikavali packou, ale pokrytecky k tomu zneuzivat pc, jen dokazuje, ze konzole umi maximalne tak pustit par her a jinak ani poradne nezatopi *5*
  • Mart9
    Sice si to zrovna neužívá, ale chválím Martina za roli moderátora/nemoderátora. Je paráda, jak tu diskusi pořád neženě někam dál, aby už si mohl zapálit. Snad Pavel nebude častěji *15*
  • Ohledně tématu AI bych poukázal na situaci v Rise of the Tomb Raider:
    http://www.dailymotion.com/video/x375n8e

    Opravdu v roce 2015 tohle nevadí? To je opravdu takový hrozný problém a hra by byla nehratelná, kdyby AI si např. všímalo ODKUD věci letí, pokud letí skrz jejich zorné pole? Však nemusí instantně vědět, že je tam hráč a udělat poplach. Není ale přece potřeba, aby se přece AI chovalo jako totální tlama.

    Nebo v boji, AI čumí, střelí, čumí, střelí, pak se jakože ukryje ale stejně jde vidět hlava aby šlo AI odstřelit i za překážkou. Vždyť to vypadá tak neuvěřitelně tupě až to bolí.
    • To jsou holt konzole, abych uvedl argument, než mě tu někdo osočí z trolení, uvědomte si nebo si představte jaké by to bylo hrát s pomalým nepřesným gamepadem, kdyby postavy měly AI větší než houpací kůň, to by bylo bez šance a děcka by se rozčilovala jak je ta hra těžká. Vždyť už tak to trvá x vteřin, než s gamepadem + autoaim zamíříš na nějaké místo (kor když nepříteli vylízá jen hlava) a teď si představ, že by ten nepřítel přemýšlel, pohyboval se a kryl se.
      To než bys zaměřil jednoho, byl by jsi 10x mrtvý. Takže proto, je to velice smutné, ale je to prostě tak.
      • Tohle jsem si taky presne myslel, kdyz jsem gamepad drzel v ruce jen parkrat u kamose, taky jsem si rikal, jak je to nepresny a nahovno, ale je to proste o zvyku, protoze pouzivas klavesnici a mys kazdy den i pri praci na PC, trenujes motoriku a svalovou pamet. Kdyz jsem dal svemu dedovi (pres 80 let, co nikdy PC predtim nepouzival) do ruky mys, tak taky s tou mysi zachazel hrozne neohrabane a nepresne. Kdybys pouzival gamepad casto jako mys, tak by ti to prislo mnohem, mnohem lepsi. Tohle mi vadi na PC MUSTARD RACE, protoze ackoliv nadavaji na konzole, tak drtiva vetsina z nich vubec konzole nikdy nevidela, ale nadava na ne, protoze je to COOL. Ale je to proste nazor zaslepence, kterej je neschopnej prijmout jiny nazor nebo pravdu. S gamepadem se da naprosto pohodlne a presne zamerovat, pokud ho drzis v ruce dele nez dve hodiny na nasteve.
        • To není o tom, jestli s tím gamepadem umíš (já jako PC hráč umím s gamepadem líp, než všichni 3 konzolisti, které znám) . Ale jde o to, že gamepad ti už ze své podstaty nemůže umožnit to co KLM, pochopíš to?
          To je jako chtít po Fabii HTP aby jela 300kmh, to prostě není v jejich technických možnostech, stejně jako v technických možnostech analogových páček není to, aby se pohybovaly rychle a přesně jako laserová či optická myš. A stejně tak není možné, aby jsi na gamepadu měl programovatelná tlačítka jako na klávesnici a další věci

          Tvoje povídání dědovi je uplně mimo mísu. Jinými slovy, s gamepadem se (pochopitelně) dá zaměřovat a hýbat, ale s KLM se to dá dělat asi 100x přesněji a rychleji.
          • Jenze ja bych nikdy po Fabii HTP ani po zadnej jinem aute nechtel, aby jelo 300km/h, kdyz je maximalni povolena rychlost mimo obec 90km/h a na dalnici 130km/h. Jasne muzes se poplacavat po zadech, kolik ma tvoje mys DPI a ze ma tvoje klacesnice makra, display, atd. Ale kolik normalnich, beznych, prumernych hracu to bude potrebovat ? Gamepad pro jejich potreby naprosto staci. Nerikam, ze klavesnice a mys nemaji svoje misto, pro praci jsou urcite mnohem lepsi, jsou i hry pro ktere volim radsi klavesnici a mys. Ale ty tu pises o gamepadu, jako kdyby to bylo neco uplne strasneho, pomaleho, nepresneho a musi se upravovat gameplay, aby se to na gamepadu stihalo. To je uplne mimo.
            • del0
              "Ale ty tu pises o gamepadu, jako kdyby to bylo neco uplne strasneho, pomaleho, nepresneho a musi se upravovat gameplay, aby se to na gamepadu stihalo. To je uplne mimo."

              To není mimo, ale fakt. Auto-aim, auto-heal, tupá AI, hitboxy, pomalé tempo hry, cover systémy (kde samozřejmě vidíš a můžeš v klidu mířit na nepřítele), to jsou vše berličky díky ovládání na gamepadu + casualizaci her. Ale to by chtělo přestat být zaslepeným funboyem a trochu používat zdravý rozum.

              "kdyz je maximalni povolena rychlost mimo obec 90km/h a na dalnici 130km/h"

              Straw man jak vystřiženej z logických klamů 101. *7* Pointa je úplně jinde. Pointa je totiž taková, že nemůžeš hrát FPS s gamepadem proti někomu, kdo hraje na myši. Stačí se podívat na old-school FPS typu Quake nebo Doom, na gamepadu na vysokou obtížnost by to bylo nehratelné a to i v singlu.
            • jak už napsal kolega přede mnou, o tom, že je gamepad méně přesný než K+M netřeba polemizovat, to je prostě fakt
        • nightborne
          Nemůžu úplně souhlasit =). Polovinu her hraju na gamepadu, když to jsou hry na něj dělaný - mlátičky, závody, arkády, plošinovky. A je to daleko lepší a pohodlnější.

          Precizní míření ale vždycky bude už z podstaty věci lepší na myši, a to prosím pěkně není plivání hlenu na gamepad, ale prostý fakt - páčka jednoduše nemůže být tak citlivá, abys mohl bleskově zamířit například na druhou stranu obrazovky jedním "trhnutím", protože kdyby byla, byla by celá hra v podstatě nehratelná. Imo.
      • Jsem exkluzivně PC hráč, takže to nedovedu posoudit, ale opravdu si myslíš, že se jedná o problém který vzniká kvůli konzolím a ovládání na gamepadu?

        Osobně si myslím, že přehnaně laxní AI je výsledek kombinace snahy o rozšíření cílového publika zkříženého s efektem sněhové koule trendů v herním průmyslu.

        Totiž abych nekřivdil, tak dnešní AI ve hrách ze třetí osoby bývá opravdu technicky vzato lepší než ve straších titulech - neseká se na každém druhém rohu, nedefinované stavy se neřeší divnými rotačními křečemi v kolizi, nepobíhá po scéně jako bezhlavé kuře.

        Problémem je podle mne příliš laxní nastavení časovacích konstant a cílené omezení reakcí na podněty od hráče / od okolí. Díky takovému přístupu pak naneštěstí AI vypadá jako praštěná klackem a to zcela zbytečně.
      • TheGGG
        ne, chápu že zdejší pc fanatici co drželi gamepad v ruce jednou za život si to nedovedou představit, ale s gamepadem se dá pracovat naprosto bez problému, rychle a svižně. Viz bloodborne nebo souls serie se na gamepadu hraje mnohem lépe a vyžaduje rychlé a přesné ovládání. S FPS nebo TPS je to to samé. Naštěstí, vývojáři jsou rozumní a nesnaží se o nějakou super cheaterskou AI, protože nikomu se prostě nechce ležet hodinu v krytu a pozorovat pohyb hlídek, u hry se má člověk bavit a né nudit.
        • del0
          "Viz bloodborne nebo souls serie se na gamepadu hraje mnohem lépe a vyžaduje rychlé a přesné ovládání."

          Ty si fakt měl být komikem. *15*
        • Myslis tu souls kde sipy lietaju ako keby boli torpeda? Alebo to souls kde je lock na kameru aby chudak s gamepadom nahodou nemal problem rychlo otacat kamerou , akcne tlacitla a kamera zaroven ovladat nejdu, kedze jeden palec je na analog a zaroven na 4 tlacidla? To souls, kde NPC utocia snad najpomalsie zo vsetkych znamych hier?
        • Justin celkem pobavil, příště se ale snaž víc *3*
        • Ty jsi mi ale chytrák. Já měl kdysi v autoškole taky pocit, jak se ta Felicie skvěle ovládá a jak to jede............... než pak člověk sedne do něčeho lepšího. Evidentně netušíš o čem je řeč a nemáš ponětí co to je hrát na kvalitním PC s kl+m.
          • TheGGG
            nedělej, žes kdy seděl v něčem lepším než dědově trabantu. Klasický diskuzní trollík a lhář, co mu rodiče ani na hry nedaj a tak pirátí na svým starým komplu a brečí na diskuzích
            • Jediny, kdo tu breci na diskuzich jsi ty. Trocha sebereflexe by neuskodila. =D
      • presne a vystizne, potrebujou pomaly a neskodny, nejlip zombie, nepratele a autoaim, jinak by vybreceli amazonku2

        to je taky jedinej duvod, proc fps jeste stale nemaj crossplatform multiplayer, to by za chvili mezi hrajicimi zbyla stejne jenom jedna (platforma)
  • maru
    Jen malá poznámka k 41:42. Baseball v japonštině je 野球 (やきゅう, yakyuu). Pro lidi, kteří nestudují japonštinu, bych výslovnost napsal česky jako ”jakjů”.

    EDIT: Pro lidi, kteří si myslí, že se v Japonsku běžně používá ve Fight Clubu uvedený termín ベースボール (be-subo-ru, výslovnost česky ”bésubóru”), doporučuji vyhledat si na internetu nějaké japonské stránky o baseballu (např. http://www.npb.or.jp/ ) *5*
    • maru
      Škoda, že ti kdo nesouhlasí neuvedou důvod svého nesouhlasu.

      Pokud z mého příspěvku někdo nabyl dojmu, že by Japonci termínu ベースボール nerozuměli, tak to je nedorozumění. Vzhledem k popularitě baseballu Japonci toto anglické slovo znají a rozumí mu, takže lze opravdu napsat i říci ベースボール. Dokonce některé webové stránky mají tento termín ve svém názvu např. http://www.baseballchannel.jp/ . Přesto i na těchto stránkách se dále užívá termín 野球.

      Osobně bych slovo ベースボール hledal spíše v názvech webových stránek, časopisů či počítačových her, než v běžné řeči.
    • nightborne
      Jakjú. Česká transkripce nepoužívá kroužky =). Ale jinak máš recht a já chci bejt jenom zajímavej =)).
      • maru
        Díky za informaci. Musím se přiznat, že neznám pravidla české transkripce. Pro zápis výslovnosti se používá hiragana. U katakany je výslovnost také jasná. Napsal jsem to i v romaji, ale to každý Čech nepřečte správně a tak jsem improvizoval s českým přepisem ;-)
        • nightborne
          I "jakjů" je romaji, antož romaji je prostě a jednoduše latinka =). Máš tři transkripce, japonskou (to je ta nepochopitelná, která shi přepisuje jako si apod.), hepburna (nejpoužívanější, akorát na dlouhý hlásky používá takovou tu placatou čárku " ō ", kterou nikdo neví, jak napsat) a českou, která přepisuje řadu "ya yu yo" jako "ja ju jo" plus háčky a tak dál.

          Ale nechápu, proč to řešíme, když to stejnak zajmá jenom nás dva =)).
          • maru
            "shi" používá, jak jsi správně uvedl, hebon-shiki rōmaji ( James Curtis Hepburn užil této transkripce ve svém Japonsko-Anglickém slovníku ). "si" používá kunrei-shiki rōmaji. Samozřejmě to nemám ze své hlavy, teď jsem si to přečetl v knize "Japanese Kanji & Kana Revised Edition A Guide to the Japanese Writing System" (http://www.book-info.com/isbn/0-8048-2077-5.htm)

            Dle mého názoru romaji je čistá latinka bez háčků a čárek, protože Japonci a Američani žádné háčky a čárky neznají. Nejsem žádný jazykovědec, takže to co píšu je třeba brát s rezervou.

            Máš pravdu, že téma transkripce, jsme probrali více než dost, vzhledem k tomu, že se nacházíme na serveru o hrách :-)
            • nightborne
              Ono to je trochu matoucí, jak sem to nenapsal v hiraganě =).

              し -> ši (česká), si (japonská), shi (hepburn)

              A pak tu máme samozřejmě hybridy, který trhaj oči, jako když někdo napíše například Yamaguči *1*
  • MickeyMutant
    Poďte vymyslet místo pro ten dvě stě padesátej podcast. Lidi to už prej nechtěj v Praze. // Co je špatnýho na Praze? // Posluchači chtěj změnu. A taky se nám tam potáhne mnohem míň lidí, když to bude v ňáký zadeli. Budem moct zachlastat sami bez rizika, že nás někdo bude prudit nebo vyfotí pod stolem jako minule. // Co ta Plzeň? Znám tam hospůdku, kde čepujou Staro... // To je moc blízko, tam ty vytrvalý dorazej, mysli, ne? // Tak to uděláme u Bacha na dědině, když nechcem, aby tam někdo trefil. // Šílíš, bych si tam eště natáh ňákýho psychopata, proboha. Ať si to udělá sleepless v rodnym hnízdě, když je se všema jakoby takovej bratr. // To v žádném případě. Můžu to ale dohóknót v Brně, to je hned vedle. // Kdeže? // V Brně. Z Čech se tam nikdo přes dé jedničku nedostane, to by musel vyjet minimálně den předem, a internety končí na Vysočině, takže nás místní v podstatě nemohou znát. Šance, že by někdo přišel, je naprosto minimální. // Paráda! Takže rozhodnuto. Brno!
    • frantisek_nejezchleba
      Praha
      • já bych to udělal na Ibize
        • frantisek_nejezchleba
          jedině, že by k tomu hrál Paul Bulva.
          • Na Ibize možná tak Pan Bukva
          • tam bude hezky, žádný chladný vlezlý šedý podzim, a kluci z Games by nás mohli za ty našetřený miliony z úplatků za přestřelená hodnocení všechny pozvat *1*
            • Inquisitor
              A už se ani nemusíme vracet :)
    • Nudný
  • Chim
    K těm hláškám z her... Když se ráno vzbudím, tak si jen tak občas pro sebe řeknu: "I live again."
    • Paulcz
      ale to je z filmu
      • Chim
        Já to mám teda z hry.
        https://www.youtube.com/watch?v=CS6BX-gcJqw
        • Paulcz
          Klasická vykrádačka :) https://www.youtube.com/watch?v=82E7vhtLxNs
          • Chim
            https://www.youtube.com/watch?v=Sa9AGQHRj0s
        • Sr_Lobo
          To musej bejt dobry mejdla jestli se probouzis v hrobce a s vidlema *5*
          • Chim
            To vstávání z hrobu poznáš časem, to je spíš věkem *1*
  • Sr_Lobo
    Fajnovej FC, diky a uz se tesim na 250ku do Brna *5* snat tam my Prazaci moc nedostaneme po pi*i *15*
    • Keyz
      Stačí neříkat slova jako: metro, tramvaj (je to šalina), vesnice.

      To je pak problém *15*
      • Stejne te prozradi pritepleny "heleeeeee"
        • zaty
          Heleee a viď a dlouhéj :) se dá odnaučit, znám několik "cajzlů", kteří žijou 15 let v Brně a už by nešlo podle mluvy poznat, že jsou z Prahy, ale prozradí je to šílené "příjdu dýl".
          • Za 26 let života v Praze jsem snad nepotkal nikoho, kdo by řikal "příjdu dýl". To budou buď nějaký úchylný jednotlivci, nebo se nestýkam s przniteli jazyka (aspoň ne takovýho kalibru).
            • nightborne
              Já sem "přijdu dýl" slýchal pravidelně, ale kupodivu většinou na Moravě =). A ono, co si budem, z typicky moravskýho "všichni dondite" se jednomu taky obrací žaludek.
            • dyl je krasne cesky, ale za prijdu dylejc bych odebiral obcanstvi *5*
      • Metro klidně říkat můžeš. Ale skončíš pravděpodobně na Poštovské *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit