Přejít na výpis diskuzí

Fight Club #313: Vizuální zklamání

15.2.2017 19:49
Redakce Games.cz 22 příspěvků

Je dobojováno. Minimálně v případě vyhlášení ankety Česká hra roku 2016, která vybírala nejlepší tuzemské herní počiny hned v několika kategoriích. Takovou událost jsme si samozřejmě nemohli nechat ujít, a ve Fight Clubu #313 jsme si prošli výsledky. Sestava Pavel, Adam, Aleš a Martin se ale pozastavila...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • risa2000
    Mohl by mi někdo napsat, kdo to doposlouchal, jak se jmenuje mobilní hra, o které mluvil Martin na konci, když říkal, že to bude nejúspěšnější česká hra letošního roku? V záznamu tomu nerozumím *9* .

    Pro Adama: Najdi si někde na internetu, jak se vyslovují anglická slova "craft" a "brand". You are welcome! *3*
  • jeanczarny
    Kdybyste chtěli udělat retrogamesplay, tak cdčka Encarty mám pořád ještě doma ve skříni ;)
  • risa2000
    Čistě pro doplnění Internetové nostalgie: po revoluci (1990) vznikla v Česku síť FIDOnet, která fungovala čistě z nadšení účastníků. Uzly (nody), které se jmenovaly BBS, se navzájem pomocí modemů spojovaly a vyměňovaly si zprávy. Struktura byla hierarchická, takže přenos zpráv od jednoho koncového uživatele, který se připojoval na jeden node, ke druhému, který byl na jiném, trvala někdy i několik dní. V podstatě to byla taková celostátní diskusní skupina.

    BBS také sloužily k "výměně" souborů, ovšem podmínky byly na dnešní dobu drastické. Pamatuji si, jak jsem stahoval Carrier Command pro PC, z jedné BBSky, přes 1200 baudový modem, asi 4 hodiny (mělo to asi 300KB).

    Později se na BBSkách daly hrát online hry, v podstatě takový předchůdce dnešních MMORPG. Bylo to masivní (počet hráčů nebyl v zásadě omezen) a bylo to online, a bylo to i trochu RPG. Spočívalo to v tom, že se člověk přihlásil na BBS, přihlásil se do hry, odehrál pár tahů a čekal do druhého dne, až se provedou a započítají tahy ostatních hráčů. To bylo před tím, než dorazil Internet. A když pak dorazil, tak se stejně na něm ještě dlouho hrát nedalo, díky zoufalým pingům do ciziny. Online hraní v Česku začalo, až když se podařilo hostovat herní servery v Česku.

    Jinak, mezi vytáčeným připojením (to s tónovou volbou bylo až později, na počátku se vytáčelo ještě klasicky, přerušováním linky) a ADSL, případně kabelem od UPC, byla technologie ISDN, slepá vývojová větev, populární hlavně v Německu, která nabízela poměrně kvalitní (ovšem drahé) připojení. Pingy v UT tenkrát byly: klasický modem 150 ms, ISDN 60 ms, UPC 30 ms.
  • jj. Nostalgie a vzpominani, aneb znak dinosauru a ignorance pokroku *2*
    • JJ. Blbe keci na internetu, aneb znak cool generace nove doby a ignorace rozumu.
      • Ve svych ctyriceti budu asi tezko tou cool generaci :-D
    • Doporučíš mi nějakou pokrokovou hru ze současnosti? Plus bych uvítal důvod, v čem je pokroková. Díky.
      • Mirrors edge, Dead Space, Conan Exiles, Gravity Rush, Alien Isolation, Bloodborne, Destiny, Witcher, TitanFall, DarkSouls, Dishonored, The Last Guardian... Tak by se dalo psat pul dne. Vypisovat v cem ktera z tech her vynika ti fakt nebudu. Jednak by mi nestacil prostor, jednak opici na strome nicemu novemu nepriucim. ;-)
        • To jsou možná tituly, které se tobě líbí, ale od pokrokových her má většina z nich hodně daleko.
          • Tvrdis ty... Vetsina z tech her ma zinovovane nektere herni mechanismy a tvrdit, ze se nikam neposouvaji, muze jen slepej ;) Cekat vylozene prukopnickou hru muze jen clovek, kterej v realite moc nezije. Rozkvet herniho prumyslu byl pred dvaceti lety ;-)
  • Přiznání pirátů starého světa na konci překvapilo :)
  • Mart9
    Výborný díl, krásné povídání o minulosti a skvělý zvuk.

    Akorát u toho Adama to už je na diagnózu *2* Je to totiž čím dál horší, ale zatím stále ještě vtipné. *15*
    • Kvalita zvuku byla posledně vyšší, akorát hlasitost byla moc nízká. Posledně bylo i poslepu jasné, kdo odkud mluví. Tentokrát je to daleko víc slité dohromady, není to o moc hlasitější a ještě na pozadí pořád něco bzučí. Minimálně ten bzuk bych v Audacity spravil i já, a to jsem úplný nemehlo.
  • K poplatkum steam inkubatoru (at uz nese jakykoli nazev). Jejich obhajovani nechapu, jelikoz diskvalifikuji cistou radost z vytvareni her, experimentovani a sdileni vysledku takovy cinnosti. Ta jako takova nema motivaci vydelat a poplatek timhle smerem vysila jasne sdeleni—ze tu o takovy tvurce nikdo nestoji. A to je za me elementarne spatne.

    V internetu nevyhnutelnych srackach je potreba se naucit brodit, identifikovat a filtrovat je. Ne se snazit je vyeliminovat, paklize to zaroven sebere prostor tomu, co je na verejny platforme steamu/internetu cenny.

    http://www.blog.radiator.debacle.us/2017/02/thoughts-on-steam-direct.html
    • jakubc
      Na takovéhle věci tu máme itch.io a podobné stránky. :-) Steam je obchod a to tak že docela zaplevelený. :-)
    • Mart9
      Pokud má někdo radost z vytváření her, tak je nemusí dávat na steam za účelem výdělku, ale vydá je zdarma, protože prostě má radost z vytváření her.

      Když dám něco na steam, chci za to zaplatit, což znamená, že na tom chci vydělat. Tak ať ukáže, že to myslí vážně. Největší s r a č k y jsou právě to, že někdo odflákne hru, hodí to na steam za 5 € a čeká, že mu po tom lidi skočí.
  • Zvuk super! Ale že to trvalo... *2*
  • retro, Fuka, internety..
    http://www.fffilm.name/2013/08/mega-retro-video-1996.html

    edit >> Minulý FC se mluvilo o World of Castles na Indiegogo, stále jsou jen na třech kilech úesdé...
  • Dnes jsem se opravdu od srdce zasmal " launchuje ve springu" je skvělá hláška. A nemyslím to ironicky, takže jestli to někomu vadí, tak hezky česky "sorry vole"
    • Akorat nevim, jestli to melo byt vtipny.
      .

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit