• maros.goc
    Final Fantasy X je krásna duchovná očista :))) parádna hra, parádny Sphere Grid, nádherná hudba, sympatické charaktery, výborný príbeh, nádherná grafika :))...klasika žánru JRPG každým coulom :)
  • na muj vkus trochu povrchni a strucna recenze, ale v zasade to je tak jak autor pise. Jen snad ze tady u nas v Evrope byl FFX pro ps2 uz v International verzi, tudíž uz obsahovla expert sphere grid a nepovinne bosse navíc. Urcite to není tak jak lzive pisou na krabicce ze to bylo japan only. Asi si holt mysleji ze si to nepamatuju, nebo co *2*
  • Desítka se mi nelíbila tolik, jako sedmička a osmička, ale i tak je to pro mě poslední ze série "vrcholných" japonských RPG sahající od FF6 právě až k FF10. HD verze je povedená a s hodnocením 9/10 souhlasím.

Vzhledem k tomu, že původní PAL verze u nás vyšla ohavně spláclá, je to v podstatě poprvé, co máme možnost si FFX plnohodnotně zahrát. Doporučuji všem.

Dvě verze sphere gridu si také vybavuji už z původní evropské verze.
  • Janun
    Tak ted jěšte FF 12 a budu spokojenej.
  • Dalsi paradni hra pro vitu. Ted jeste na to nekde sehnat cas.
  • Ferdis2
    Kúpená retail verzia na Vitu hneď prvý deň predaja. Takýto kvalitný HD remake, ktorý prináša stovky hodín zábavy, sa jednoducho nedá nepodporiť.
    Bolo by skvelé, ak by sa podobnej starostlivosti od SquareEnixu dostalo i Kitasom načrtnutej FFXII alebo Dragon Questu VIII.
    • Ten Dragon Quest... no, nevidel by som to ruzovo. Minimalne co sa zapadneho trhu tyka. DQVII remake na 3DS sa v Japonsku predava uz snad dobre 2 roky a ESTE STALE nie je ziadne info o tom, ze by ho priniesli na zapad. Dokonca ani po uspechu Bravely Default, aj ked verim a dufam ze na to budu v najblizsej dobe reagovat prave lokalizovanim toho DQ7.

A HD remake DQ8, takisto ako FF7 a FF8 si imho Square Enix naozaj nechava az na casy, kedy bude v najvacsich srackach, v takych z akych sa inak nebude moct vyhrabat. Pretoze DQ8 je zdaleka najlepsia a najoblubenejsia hra z celej tej serie a FF7+8, aj ked nie najlepsie, su minimalne najoblubenejsie medzi sirokym hracskym spektrom (ja osobne preferujem VI a Tactics). A byt najoblubenejsim dielom takej serie ako je Final Fantasy... to je velmi velka vec aj pre firmu akou je Square Enix.
      • Řekl bych, že opravdický remake pro next geny atp. postarších a legendárních kousků z FF série je utopie.. nějaký ten hd remaster nebo handheldový/mobilní release je možný.. ale nedokážu si představit a předpokládám že i v SE si nejednou lámali hlavu nad tím jaká by taková nová sedmička měla vlastně být? Jak by se hrála.. jak by vypadala.. a hlavně, jak by se prodávala..
        nevím..
        • Ono vtip je v tom, ze to je vlastne uplne fuk. Ked to pomenuju FF VII HD Remake, tak sa to bude predavat aj ak jedine co s tym spravia bude, ze zvacsia rozlisenie...

To je samozrejme hyperbola, ale ta znacka ma stale obrovsky silne meno a zrovna FF7 z celej serie asi najvacsie.

A ako som pisal kusok vyssie, maju tam sikovnych ludi. Ak by to dali na starost cloveku ako prave pan Kitase ci dokonca aj pan Yoshida, som si pomerne isty ze by vedeli spravit hru ktora by svojmu menu dostala.

Otazkou by ostalo len ci by to nebolo zbytocne drahe, pretoze tak stare hry by jednoducho museli spravit kompletne odznova... No ale na druhu stranu, urcite by to nestalo viac ako cela FFXIII trilogia a dovolim si povedat ze by im to priviedlo minimalne rovnake, ak nie vacsie zisky.
    • Ono je to i na Vitu?!
      (naštvaně se dívám na mé 3DS, které jsem upřednostnila při výběru handheldu)
      • Na 3DS mas zase Bravely Default
  • Ah Square Enix, Square Enix... Firma ktora priniesla na svet skvosty, akymi su Final Fantasy VI, Chrono Trigger, Dragon Quest 8 ci FF Tactics. A zaroven firma, ktora nam z nejakeho dovodu naservirovala FF13 trilogiu, prvu verziu FF14 a podobne. Nehovoriac o tom, ze momentalne uplne odporne znehodnocuje svoje stare znacky humusnymi mobilnymi hrami - vid napr. Legend of Mana. Tfuj! Ako to vobec moze byt ta ista firma?

Aj po odchode pana Sakaguchiho (tvorca celej FF serie, ktory mimochodom naposledy spravil The Last Story pre WII v 2011 a odvtedy nic) je evidentne, ze v tej firme stale este su velmi schopni ludia, napr. pan Yoshida (Realm Reborn), pan Nakahara (Bravely Default) atd. Na druhu stranu taky pan Toriyama (naserviroval nam XIII trilogiu)...meh. Za spomenutie stoji aj pan Nomura, tvorca Kingdom Hearts a momentalne director FFXV, na ktoreho som velmi zvedavy, ale zaroven sa obavam toho co spravi so seriou ako Final Fantasy... Kazdopadne, FFX/X-2 HD Remaster produkoval pan Kitase, ktory stal ako director za FF6, 7 a 8 a je to vidiet. Remeselne odvedena praca takmer k dokonalosti, takto ma vypadat spravny HD remake!

Osobne som samozrejme hru kupil okamzite v den vydania (PS3 verziu) a skutocne nemam co namietat. Ved je to predsa Final Fantasy X! Netvrdim ze je to najlepsia hra serie ale urcite nie je ani najhorsia. U mna osobne stoji niekde medzi FF8 a FF7, pricom za zdaleka najlepsiu povazujem FFVI. Hra skutocne ma to, co ma mat kazde spravne JRPG - skvely combat system (tu si dovolim tvrdit ze z celej serie najlepsi!), slusny character development, slusny pribeh (ktory teda drzia prave tie charaktery, inak je to pomerne klasika)...

No a ma skvelu hudbu. Ono sa to ani neda inak, ved na nej robil Nobuo Uematsu. Ten pan je jednoducho vyborny skladatel. Bohuzial nerobil cely soundtrack a je to na nom vidiet. Niezeby tie ostatne skladby boli zle, to ani zdaleka, ale tie od pana Uematsu su proste tak dobre ze vycnievaju. Odporucam si napriklad pustit uvodny 'To Zanarkand' - pri tej uvodnej klavesovej sekvencii vzdy dostanem strasne zimomriavky...

Kazdopadne, ano. Pokial ste len trochu fanusik JRPG hier, kupujte, pretoze neolutujete. Dostanete stovky hodin uzasnej zabavy, po ktorej budete chciet len jedno - VIAC. Nie je dolezite ci ste FFX uz hrali na PS2 (koniec koncov ta hra za znovuzahranie stoji ako maloktora!) alebo nie, jednoducho kupte, hrajte, uzivajte si jednu z najlepsich hier minulej generacie! A pokial ste ziadnu FF hru predtym nehrali, alebo dokonca ziadne JRPG, podla mojho nazoru je toto prave idealna hra na zaciatok. Ako som povedal, nie je najlepsia ale je velmi pristupna aj novym hracom!
    PS: Ked uz som spominal toho Nobuo Uematsu, kazdemu odporucam si pustit hlavny song FFXIV: A Realm Reborn (vola sa Answers, napr. tu - https://www.youtube.com/watch?v=b96rrbo-_Ik ), uzastna vec, tiez od neho - v prehravaci sa mi toci uz asi 2 mesiace a musim ju pocuvat neustale dokola! Hra mi aj teraz!
  • Pro mě je FF X (Společně s IX) jedna z nejlepších her všech dob. Neskutečný počin. A do remasteru na PS3 určitě jdu. Ačkoliv JRPG stále vycházejí, bohužel (pro mě) se mnohdy snaží až zbytečně moc experimentovat s bojovým systémem, snaží se ho dělat více akční a "netahový" a těch klasických moc není.
  • Dal bych si libit na PC, ale aktualne nemam v planu prikupovat k tomu i konzoli. Takze budu jen doufat.
    • Porid si vitu. Je za pakatel a najdes na ni spoustu dobrych her na cesty, na chatu, na gauc, do vany nebo do postele. Proc porad sedet jen u pc.
  • Palec nahoru za celkový remaster.