Přejít na výpis diskuzí
Finále alfy Elite: Dangerous obsáhne 400 miliard hvězdných systémů
5.5.2014 | Aleš Smutný
29 příspěvků
-
když to vydržíš hrát nějakou tu miliardu let či dvě, nějaké té exploze hvězdy se tam jistě dočkáš
-
A bude docházet i ke kolizím, destrukcím vesmírných těles když už to má ten realistický pohyb planet, hvězd atd?
Takový rozptýlení od boje a kšeftování bych si dal líbit. -
To se da stahnout, http://en.spaceengine.org/ - doporucuju. Muzes si k tomu navrch dotahat (hromadu GB) hires snimku povrchu planet slunecni soustavy. Jinak by to melo obsahovat defakto cely znamy vesmir - realne usporadany. O kazdy soustave tam pak mas hromadu informaci. Samo planety a dalsi jsou generovany proceduralne, protoze tak daleko zatim nedohlidnem ;D.
-
těším se až nastane problém z Červeného Trpaslíka "kde jsem sakra zaparkoval tu loď když jsem se včera ožral" *1*
-
Jo už je to dávno , co jsme museli počítat s palivem tak , aby nám nějaké zbylo , když planety v realtime také obíhají ... a nemýlím se snad když řeknu , že dějová linka se v celém tom multiversu dala sledovat až k Thargoidům ( A nezlobil bych se kdyby se i teď s postupem hry generoval také podmíněný dějový obsah )
-
Na PC už skoro nehraju, ale až vyjde Elite nebo Star Citizen a bude to za něco stát, tak kupuju nové PC a bude se lítat. Horší je, že u staré Elite se dalo prosedět klidně 10 hodin za den v kuse jako nic.. Hroznej žrout času :-)
-
Umyvat trilion planet bych fakt nechtel.
-
No ona žádné kolonizace v elite nebude ... já jenom říkám, jak by to šlo. Civilizace se bude rozšiřovat, ale to budou řídit devové, ne hráči.
-
máte samozrejme pravdu, myslel som, že sa to ešte nejak zjednodušuje ale tým by sa to skôr zkomplikovalo :) Aj tak som zvedavý ako si poradia s obsahom vytvoreným hráčmi ak sa im do kolonizácie pustí veľký počet ľudí ktorí to budú brať ako výzvu obsadiť čo najviac systémov. Inak niečo podobné chceli urobiť aj autori SpaceEngine, takže ich asi nepoteší, že ich Elite predbehne.
-
Doufám, že recenzent všechny systémy navštíví, a napíše pak, jestli jsou repetitivní nebo ne. *3*
-
Konečne sa zase robia vesmírne simulátory *14* A to sa ešte maká aj na pár nádejných leteckých simoch, ja asi čoskore prestanem spať *5*
-
Ok, počítač nezná slovo náhoda. Všechny počítače ti z jednoho seedu nebo jedné hodnoty ti vygenerují stejný svět. Pouze kdyby se v generování použily hodnoty, které chodí z vnějšku a které nejsou pro všechny stejné, tak by docházelo při generování k určitým rozdílům. Pokud by došlo k změnám způsobených hráči, které by ovlivnily podobu světa jako např kolonizace, tak server si může pamatovat poslední změny a ty sdílet mezi hráči.
-
Ale planety a pozice hvězd už jsou pevné ... a už teď se budou generovat stejně pro každého hráče. To ti zařídí seed, který bude pro všechny stejný.
Problém bude až s věcma které postaví hráč ... -
problém to je, pretože čím viac slobody budeš mať tým menej vecí bude môcť byť generovaných. Momentálne to je tak, že i pozícia hviezd, počet planét, obežné dráhy a povrchy sú generované ale akonáhle začneš kolonizovať sústavy tak to všetko padá, dané hviezdy budú mať pevné pozície, rovnako ich planéty a mesiace, povrch minimálne pod základnňou a v jej blízkom okolí už bude musiť byť "pevný" resp. mať nejakú pevnú sieť bodov z ktorej sa bude generovať tak aby sedel rovnako pre každého hráča, ďalej sú tu základne a rôzne budovy, nejaké tie obranné jednotky na povrchu ... no je toho dosť čo by sa muselo zdielať.... ale tak môžno by sa to dalo zvládnuť, ja budem len rád, bolo by fajn len tak náhodným smerom precestovať tisíc svetelnýh rokov k nejakej malej hviezde a zistiť, že tam už ktosi bol, pomenoval a obsadil celú hviezdnu sústavu a tak by som zašiel na návštevu :)
-
Myslím, že třeba takový hvězdy nebo asteroidové pole se počítá celkem snadno. Oběžné dráhy celkem taky snadno. Mlhovina se = asteroidovému poli. Pokud chceš mýt trilion planet ve vesmíru a maximálně jednu pořádnou procedurální planetu v jedné scéně, tak to taky nemůžeš počítat nijak složitě a navíc to je podobná generace jako u asteroidového pole nebo hvězd. Možná si třeba můžou pohrát s generací stanic nebo jiných lidských výtvorů, ale ve výsledku to taky nemůže být nějak složité.
-
Tak on by to nebyl takový problém ... akorát si myslím, že to v Elite ani v SC ještě dlouhou dobu nepude.
Technicky můžeš kombinovat věci procedurálně generované a na ně potom dávat věci, které třeba stvořili hráči ... důležité potom je udělat to tak aby taková základna kromě svojí pozice zabírala co nejmíň místa, protože všechno musíš uložit na server. Něco podobného se řešilo u Infinity: TQFE -
No tak pro počítač složitý není ... pro člověka co by ho chtěl počítat na papíře už by to asi bylo horší *1*
-
láka ma predstava, že by si hráči mohli vytvárať na planétach aspoň jednoduché generické základne, nejakú tú obranu a mohli by takto kolonizovať celé sústavy a potom vytvárať koalície a rozširovať sa v našom ramene galaxie, lenže po výpočtovej stránke je jedna vec mať procedurálne generovaný svet s miliardami sústav a druhá keď ich začnú ludia obsadzovať *1*
-
Kdyby to byl složitý algoritmus, tak ti to počítač stíhat nebude. A jak se říká v jednoduchosti je síla. ;-)
-
No to je ta premium beta za 120$ ... dostaneš hned na vyzkoušení singleplayer bojové scénáře + 30. 5. budeš mít přístup do premium bety.
https://store.zaonce.net/elite-dangerous-cat/elite-dangerous-premium-beta.html