-
U her by se mělo taky trochu přemýšlet a o tom to je ;-) Nic neničíš, jenom tvoříš a to je komplikovanější, ale o to větší máš z toho radost. Já fotbal taky nemusim, ale stejně tuhle hru zbožňuju. To víš. To není jak v Call of Duty, kde jenom skáčeš, běháš a střílíš. Dobře, ještě nabíjíš...
-
Ano, mohl bych poradit. Kup si jí ;-)
-
Chtěl jsem se zeptat, jaké kdo máte zkušenosti s touto hrou. Stáhl jsem si hru na internetu, nainstaloval, spustil, vše fungovalo chvíli v pořádku, avšak poté se hra vypnula a házelo mi to chybu - crash dump. Poradíte mi prosím co s tím? Díky *3*
-
Tezko vysvetlit nekomu kdo nepoznal jaky to je kdyz se v zapase stroboskopicky rozblika jmeno Vaseho klubu v jeho barvach, zvlast kdyz se na ten zapas takticky pripravujete studovanim kazdyho muze soupere treba i 40 minut *15*
-
Po precteni tveho prispevku, pri kterem se mi od maleho pousmani roztahl usmev od ucha k uchu (nic ve zlym ) *4* ti musim odpovedet otazkou: Proc?
-
mužu se zeptat je hra v čestine??díky
-
Koukám, že píšeš, že jsi se vrátil k FM 2011. Já jsem si po dlouhých letrech pořídil ve výprodeji FM 2011, ale updaty na oficiálních stránkách už nejsou k mání. Nemáš ten poslední update nebo nějaký odkaz, kde by se dal stáhnout? Díky. Můžeš mi napsat na steve12(zav)volny.cz.
-
To prave neni pravda, zadne miliony tabulek se ve FM nectou, neni to administrativa, neni to zadny polointeraktivni excel. FM je neco jako tahova strategie. Nebo neconeco-tycoon hry. Jsou ty nudne? Teda pokud zazni odpoved "ano" i na tuhle otazku, pak nema smysl se dal bavit, samozrejme...
Kdyz ctu podobne komentare tak mam pocit, ze kdyby ta hra byla z principu a mechanismy vicemene stejna, jen by misto fotbalistu hrac mel magicke elfy jezdici na dracich a strilejici teroristy - a pred bitvou a behem bitvy, kde by se chovali pomerne autonomne a hrac by jim zadaval rozkazy podobne jako se tady dela taktika - vubec by je nikdo nepsal.
P.S. a to proti rytirum co bojuji s teroristy vubec nic nemam, rad zabijim klony usamy bin ladina i draky. -
Nad tímhle mi vážně zůstává rozum stát. FM13 je jedna z nejhranějších her na Steamu, na Games dostane v recenzi 9. A já pořád nechápu, proč by to někdo vůbec chtěl proboha (zadarmo) hrát? I když zapomenu na svůj vlažný vztah k fotbalu (jak řekl klasik v jednom českém filmu: "A fotbal .. je debilní!"), tak mi tenhle "počin" pořád nepřipadá jako hra. Čtete tuny textu, studujete baziliony tabulek, sledujete generované replaye. Zní to jako popis hry? Ne, to je seriózní práce. Nudná, stereotypní a neplacená. Prostě administrativa. Takže pro nějakého sdílného fanouška fotbalového/tenisovéhp/golf/bagristického/tojejednočeho manageru. Proč?!
-
Ale vzdyt vubec nevidis, co pisu - celou dobu mluvim o mechanismech, ktere jsou naprosto proveditelne, protoze bud nejakym jinym zpusobem uz ve hre jsou, ackoliv omezene, nedostatecne, nebo na jinych mistech (priklad: nekteri hraci v match engine brani, proc tedy kridla ne?) anebo o vecech, jejichz absence stoprocentne neni produktem omezeni technologie nebo programovani (dalsi priklad: hra obsahuje taktiku, kterou lze menit a nastavovat, snadnou logickou uvahou dojdeme k tomu, ze by v tom pripade melo byt proveditelne toto nastavovani taktiky rozsirit tak, aby byla daleko sirsi moznost urcit nejak utoceni a jinak braneni, nez je tomu ted).
Ten priklad s obrancem - ano, vzdyt presne takhle to hraci nastavis. Das mu obranne povinnosti treba forward runs na rarely, a on bude branit. A kdyz se objevi sance, tak cim vetsi ta sance bude, tim vetsi (ackoliv zakladne malou, nebot ma predevsim obranne ukoly) pravdepodobnost bude mit to, ze onen obrance utok podpori. Vzdyt zrovna tohle je udelane alespon teoreticky dobre, jak jinak by to melo byt?
Samozrejme, ze hry nejakym zpusobem kopirujici realitu budou vzdy omezene. Tezko (anebo neproveditelne a slozite z hlediska hracskeho komfortu) donutis obrance hrat konkretnim zpusobem, ktery jsi vymyslel do sebemensiho detailu a vydal by na tisic stranek moznosti, detailu, taktiky - a zaroven mu nechas nejakou umelou inteligenci.
Ja nerikam, aby hra stoprocentne kopirovala fotbal se vsim vsudy - viz predchozi odstavec, to by dost dobre asi ani neslo. Ja ale rikam, ze je spatne, kdyz simulace fotbalu neobsahuje prvky a 'obsah', ktere fotbal ma. Jejich absence se da prirovnat k tomu, jako by ve hre nebyl... co ja vim, trenink. Nebo ruzne pozice a atributy hracu. Ano, moje priklady nejsou tak fundamentalni zalezitosti jako tyhle, ale jsou to hernimi mechanismy proveditelne casti fotbalu, ktere presto z nejakeho duvodu ve hre chybi.
No a konecne ze 'kdyby se to dalo udelat lepe, tak by to tak bylo'? To je absurdni argument. Dost mozna to teda ani argument neni, vzdyt je to nesmysl. Vzdyt to vyvrati jakakoliv chyba ve hre. Ne nejaka vymyslena meta 'FM musi na 100 procent kopirovat realitu', kterou nikdo nechce a o ktere nehovorim. Ale jakykoliv nepochopitelny zakladni nedostatek. Kterych ma FM dost. -
Pred lety kdyz jsem si kupoval prvni FM tak jsem ho pet dnu nenavidel a rikal co je to za blobost - po dalsim dvou dnech me to ale nakonec tak chytlo ze se z toho stala oblibena vypln kdyz zrovna neni co hrat nebo kdyz nemam naladu na veci u kterych bych musel rychle reagovat proste si jen klikam
-
taky nerozumim teto "vasni". ale kazdeho bavi neco jineho no...
-
Těch chyb celkově v DB (nebo schválností?) jsem si taky všiml, přesně jak píšeš o tom Španělsku. Pepe jeden z nejrychlejších obránců má rychlost 10 a Puyol, kterýmu bude 35 má 15, přitom je skoro pořád zraněný. To je jakoby měl Messi dribbling 10. Jelikož jsem perfekcionista, tak tohle mě dokáže pěkně vytočit. Navíc na SI fóru funguje cenzor skvěle a už 2 příspěvky na tohle téma mi úspěšně smazal. Opravdu nevím, o co jim jde, nic závadnýho jsem tam nepsal.
Koukám, žes tam psal taky ohledně Di Maríi. Občas mám pocit, že to ti researcheři střílí od boku, přitom takový základní věci ví každý fanoušek daného klubu. -
Ale o tom cely cas pisem, ze problem AI je v tom, ze robi len to, co jej povies a narozdiel od cloveka nemysli dopredu, nezvazuje...A ked mu povies, aby sa pohyboval tam a tam, tak sa pohybovat bude...
V reale to mas tak, ze prikazes obrancov, aby sa nezapajali do utoku a branili...Ale ked sa naskytne velka sanca napr. na gol, tak obranca to napriek tvojmu prikazu riskne, a podpori ten utok...A ako toto vysvetlis AI cez par slidov, fajociek?
Sportove hry a celkovo fyzika hrach je odrazom aktualnej reality, jednak nedostatku vykonovej stranky na uveritelnu simulaciu a aj jazyka, ktory by to zabezpecil.
Vsetky tieto sportove hry, keby boli skutocnou simulaciou, resp. sa aspon z 50% priblizujuce sa realite, by boli nehratelne...Staci sa pozriet na realny futbal a realny svet, tam aby si so slabsim timom porazil velkoklub, musi sa stak zazrak, vo FM ci FIFE sa to deje bezne...
Keby sa to dalo urobit lepsie, tak by na trhu zrejme lepsi produkt bol. -
hmm, rekni to treba repkovi, nebo stamovi nebo nekde v irsku, nebo na balkane, nebo v nizsich soutezich a dostanes GGG aka granat granat granat na ksicht
-
a to vas jako tohleto bavi ?
-
Ano, defenzivni kridlo je v FM jako role pro zaloznika, mene kreativity, vice napadani, bla bla bla, ale ne jako odraz fotbalu - Podolski v nemecke reprezentaci pomaha levemu obranci, Rajtoral i Reznik v Plzni budou oba branit, kdyz je potreba... ve FM ale zustanou vzdy vepredu jako utocnici. Nejvic je to videt prave na 4231, kde ta utocna ctverice prakticky bez ohledu na cokoliv drzi tvar toho sirokeho 'T'.
Ale ani ty ostatni vytky to nejsou vysledkem omezeni programovani a technologie. Hra solidne simuluje spoustu veci a zminovane nedostatky se nijak nevymykaji stavajicim moznostem - rozhodne ne moznost detailneji nastavit nejaky tvar pri braneni a jiny pri utoku (tedy neco, co uz ve hre je - ale zhruba setinove oproti realite) nebo presnejsi ci tvarnejsi nastaveni rozestaveni hracu.
Ten presny pohyb po hristi je mimochodem dalsi zabavna vec - ve FM skutecne byl, osobne jsem ho mel rad, protoze umoznoval lepe rozhybat a menit tym a pristup ke hre, ale byl rozbity (a proto ho dali pryc). Hraci totiz natvrdo nasledovali sipky bez ohledu na jakekoliv okolnosti. Kdyz mel tym mic, posunuli se po sipce bez ohledu na pozici soupere a tak.
To, ze od te doby nebyla hraci dana moznost nejak presneji - a lepe, bez bugu - upravit tvar a dynamiku tymu, taky o necem svedci. Ale ani trochu to neprekvapuje. -
robi sa to cez databazove subory...
V dokumentoch mas priecinok Sports Interactive, fam Football Manager 2013...otvor, vytvor priecinok "editor data" a tam vloz stiahnute subory...Potom, jak budes zakladat novu hru, ti vyskoci okno ci pouzit dane subory, ty zaskrtni ano a zmeny sa aplikuju v hre. -
Toto nie je problem FM, toto je celkovy kazdej sportovej hry...
Preto ziadna hra na svete nama napr. mrtvy offside...Automaticky, ak je hrac v offside a ty nakopnes loptu ani nie na neho, ale smerom pribliznym k nemu, tak je offside..
Defenzivne kridla sa v FM nastavit daju, aj kopu dalsich veci, takisto v jednom rocniku si mohol nastavit presny pohyb hracov po ihrisku, resp. v ktorych oblasti sa ma pohybovat..Potom to vypustili, ja som v tom case FM este nehral.
Toto ani tak nie je lenivost vyvojarov, ale obmedzenie techniky...Ved sa pozri na cpu v cpu zapasy napr. vo Fife, ktore je vraj najpokrocilejsia simulacia futbalu...Tiez je to strojove. -
Jen dodatek - a to ani nezminuji mozna nejostudnejsi fakt, ze hra neudelala za poslednich nekolik let vubec nic k vetsi fotbalovosti.
Ted nejde ani tak o herni mechanismy, interface nebo zapasovy engine. Ale o naprosto obycejne a ve fotbale bezne veci. Treba ze kridelni hraci ve fotbale casto brani a zastupuji sveho obrance i v rozestaveni 433 nebo 4231. Ve FM ne. Anebo ze tymy pri utoceni pouzivaji jine postaveni hracu a vzorce pohybu nez v obranne fazi. Ve FM ne. Ze stredni zaloznici se ve skutecnem fotbale navzajem zajistuji, kdyz jeden zautoci. Ve FM ne. Ze postaveni hracu na hristi je pomerne dynamicka a tvarna zalezitost - treba zatimco jeden krajni zaloznik brousi lajnu, druhy hraje vice do stredu hriste. Ve FM ne.
Na hru, ktera ma podle hodnoceni jen krucek k dokonalosti, mi tech nedostatku prijde pomerne hodne.