• je potřeba aktivace internetu?
  • myslel jsem, ze se vraci nejaka stara klasika, ze budu mit poradneho mecha a pri boji se nezapoti jenom ruce, ale taky poradne mozek. Bohuzel je to jen proprumerna FPS s robotem. Nic vic, nic min. S nizkym hodnocenim teto hry nelze nez souhlasit. Bohuzel. *9*
  • Pane Vávra, už sem nepiště. Prestiž Tiscali je i bez vás už hodně nízká (Idnes.cz to začíná vyhrávat). Prosím, opravdu moc. Vaše recenze mi způsobují migrény.
  • Hra je to celkem slušná, určitě tak 6/10. Pisálci ,co hru nehráli a obhajují bezdůvodně recenzi, by se nad sebou měli zamyslet a neodrazovat případného hráče. Doporučuji hru alespoň vyzkoušet, než uvěříte zdejší recenzi. Komentáře jasně ukazují, že je hra podhodnocená.

BTW komu se líbila hra Transformers, tak tahle bude také, protože si myslím, že je o kousek lepší.
  • Jen ještě k reklamám co tu na mě poblikávají - opravdu bylo nutné nechat na herní web se vecpat politické reklamy? Mobilního operátora pochopím... ale tohle se sem vážně nehodí kluci... ale co nadělám, je to váš web.
  • Hru jsem nehrál, proto se k ní vyjadřovat nebudu, ale k recenzi musím. To, že je opět tak kritická jako autorova poslední recenze na MoH se mi více než líbí. Proč by se recenzenti měli držet zkrátka a "raději hry moc nekritizovat" když si to zaslouží? Osobně mám raději výstižnou a informativní recenzi než jakous-takous kritiku spojenou s poloviční reklamou. Spousta her dnes na všemožných webech dostává vysoká hodnocení aniž by si to opravdu zasloužila, a jen proto, že se jedná o titul od velkého vydavatele nebo s již zajetou značkou. Raději se dočtu, že je to propadák tak na 3/10 než, že to až na hromadu nedostatků nebo chyb "zase tak špatné není" a dostane to proto 6/10. Pan Vávra mi jako recenzent přijde objektivní a hlavně upřímný - a to se cení.
  • Super. To je jako cist ty jeho odpady v levelu...
    • Dovolím si nesouhlasit. Jeho otevřenej styl psaní se mi líbí. Není vulgární a přitom narovinu říká, co si o hře myslí. Po vzoru Wericha "Kde se má říct hovno nelze použít exkrament". Navíc má přehled. Pokud si o hře myslíš něco jinýho, je to tvůj problém. V recenzi ti autor sděluje pocity a zážitky ze hry, pochopitelně jeho vlastní. Já myslím, že poutavý čtení. Jen tak dál *4*
      • Recenze by ale neměla bejt subjektivní ale naopak co nejvíce objektivní. Z celé recenze mám pocit že důvod proč jí autor tak zdrbal je, že měl původní Front Mission hry moc rád. A je naštvanej ztoho že se ztoho stala střílečka. Tohle potom úplně maže jakoukoliv objektivnost z recenze a stává se zní názor naštvanýho člověka. Kterej absolutně nemyslí na lidi kterym je to putna, FM nikdy nehráli a maj rádi střílečky. Přirovnání ke GoW je taky k smíchu. To sem zvědavej kdyby autor teď rozehrál ten další spin-off téhle série na NES který je řešený jako plošinovka, jestli by v recenzi psal "Je to jako Mario" *1*

To je jako bych já psal profesionální recenze a publikoval recenzi třeba na Fifu, dal hodnocení 1/10 že je to jenom blbej fotbal. Pač mě sportovní hry vůbec nebavěj a sem vůči nim zaujatej. Tohle si můžu nechat na nějakej svůj blog. Profesionální recenze by prostě měla vypadat jinak.
        • Ach to jsou zase nesmysly. Prakticky vše je subjektivní, kdy to lidé pochopí ?

Mafia 1 je geniální dílo podle mnoha lidí, a stejně se najdou tací kteří tu hru nesnesou.
          Hamlet je geniální dílo podle mnoha lidí, a stejně se najdou tací kteří tu hru nesnesou.
          Inception je geniální dílo podle mnoha lidí, a stejně se najdou tací kteří ten film nesnesou.

A naopak, i ty nejhorší debility (podle mnoha lidí) budou mít své zastánce.
          Recenze je 100% subjektivní, protože autor píše ze svého pohledu, projektuje svoje dojmy založené na svých zkušenostech. Nevidí do hlav dalších 6 miliard lidí aby mohl "psát objektivně".
          • No, tak či onak nám nezbývá, než to nachat na redakci samotné, aby rozhodla, který typ recenze je přínosnější.
            • Díky za upřesnění. To "nucení se k hraní" znám, ikdyž z trochu jiného úhlu (pokud se do hry nutím protože mě nebaví, tak jí samozřejmě přestanu hrát) - teď hraju Amnesii, ta hra mě baví a pohlcuje, ale je tak neuvěřitelně děsivá, že se trochu bojím jí zapínat a taky se do toho musím lehce nutit : ).
            • Že se do toho pletu :) Jen bych upozornil, že se snažím recenze psát tak, aby se v nich neprojevovala případná averze k nějakému žánru. Přestože například nemám rád CoD, jsem ochotný přiznat, že je to dobře udělaná hra, která má mnoho fanoušků a dát ji podle toho patřičné hodnocení, zároveň my ovšem nedělá problém tam naspat, že je to podle mě vypočítavý kalkul, každý ať si pak vybere, jestli mu vykalkulované hry vadí, nebo ne. V případě Front Mission ovšem musím konstatovat, že podle mě je to skutečně zoufale špatná hra a to po všech stránkách, přesně jak je to napsané v recenzi - technické zpracování je hrůza a herní mechanismy zrovna tak. Musel jsem se NUTIT to hrát a taková hra si podle mě opravdu velké hodnocení nezaslouží. Podotknu, že i velké zahraniční veby, které jsou na negativní hodnocení dost opatrné, nemají problém tomu dát 5/10, takže to asi nebude jen můj subjektivní názor. A jen tak BTW, nikdy jsem žádný předchozí díl nehrál, jen jsem si v zájmu teoretické přípravy přečetl něco o historii série a podíval se na videa z předchozích dílů. A ty jsou naprosto jednoznačně mnohem lepší.
          • Nikdo po něm nechce, aby psal recenzi pro všechny. Má psát pro většinu. Pro běžného hráče, který s touto sérií nemá žádné předešlé zkušenosti. Argument, že recenze je vždy subjektivní, je v případě pofesionálních herních recenzí naprosto irrelevantní. Já nesnáším brainless střílečky typu CoD či Halo. Přesto kdybych byl požádán, abych na ně napsal recenzi, ačkoli já sám bych hry považoval za odpad, dokážu poznat jejich kvality a vím, že díky kustomizaci zbraní, RPG systému, systému odměňování a rychlému gameplayi se to bude majoritě hráčů líbit a klidně bych jim vpálil devítku. U téhle konkrétní hry se tedy vyjadřovat nemůžu, protože jsem ji nikdy nehrál. Ale jak už tady nědo říkal, subjektivní recenze si nechte na své blogy, které budou (možná) číst lidé stejně smýšlející jako vy - na webu pro masy by měly být recenze pro masy. A jestli nedokáže psát tak objektivně, jak to je v lidských silách, pak tady nemá co dělat.
            • No, ja si myslím, že recenze je sice značně osobitá, ale jinak naprosto v pořádku. Tuto hru jsem sice nehrál, ale poprvé mě oslovila reklama na steamu, zájímalo mě to, tak jsem pokračoval k traileru, ten byl lehce zvláštní ale to se občas stává, pokračoval jsem tedy k in-game videu, v teto části jsem se otočil o 180° a odešel, jelikož tato hra byla tak nesmírně tupá střílečka, kde roboti "kloužou" po světě, nepožívají nic ničivějšího než sbírku rachejtlí strýčka sama a velkou devítku. Považuju se za průměrného hráče ale tohle to odradilo většinu hráčů jak strategií tak stříleček. Myslím si že tato recenze je k této hře zcela adekvátní. Pokud je starší díl lepší než novější je to jedině hanba výrobcům.
            • "mě by právě nevadilo kdyby se tím osobnějším stylem psaly recenze i zde, například."

Souhlas, +1
            • "Právěže subjektivní názory nikoho nezajímají - tedy až na tebe."
              Jsem netušil že máš v hlavě mozek všech ostatních lidí (kromě mého).

Anyway, já už jsem svoje řekl - mě nezajímají dojmy "jak by se to mohlo líbit mase", mě zajímají dojmy jak se to konkrétně líbí člověku co tu recenzi píše. A pak s ním prostě souhlasím, nebo ne. Samozřejmě je ale nutné uvést argumenty proč se to danému člověku nelíbí, co ta hra dělá špatně či dobře, z jeho hlediska. Napsat líbí/nelíbí by nestačilo, protože by mi to nic neřeklo.
              Tu druhou část jsi nepochopil..nemyslel jsem to tak, že by recenze měly být psány jen striktně pro fandy dané série - to je samozřejmě nesmysl - ale vůbec nevadí, pokud se o té sérii autor zmíní a řekne co je jinak, lépe či hůře. Tam jsem to asi napsal nejasně.

My se ale asi neshodneme v tom základu - ty tvrdíš, že subjektivní recenze patří na blogy - no možná proto mě často blogy baví víc než normální weby *2* - mě by právě nevadilo kdyby se tím osobnějším stylem psaly recenze i zde, například.
            • Právěže subjektivní názory nikoho nezajímají - tedy až na tebe. To by klidně mohla recenze obsahovat jedno slovo - líbí/nelíbí. No ale větší blábol je to... cituji: "A vůbec, psát recenzi pokračování pro někoho kdo nemá se sérií zkušenosti - proč? Proč by měl být člověk co sérii nezná "zvýhodněn" oproti fandům série? " To mě opravdu uzemnilo. Za prvé - proč? Protože těch prvních je MNOHEM víc, protože ti druzí spíše dají na recenzi z nějaké jejich fanstránky, než z běžného webového magazínu, protože ti druzí už vědí, co od hry čekat a stačí se v podstatě mrknout na číselné hodnocení (trochu nadsazené)... tak asi proto. Za druhé: Takže ty myslíš, že recenze na Gran Tusimo 5 by měla být pouze pro ty, kteří hráli všechny předešlé díly série? Že lidé, co nehráli všechny GTA nemají právo na recenzi GTA:IV? Tak to totiž vyznělo.
            • A to vše je tvůj krásný subjektivní názor, se kterým nesouhlasím. Jen ať píše co nejsubjektivněji, zajímají mě pouze jeho dojmy, nezajímá mě jak by psal pro "většinového hráče".A vůbec, psát recenzi pokračování pro někoho kdo nemá se sérií zkušenosti - proč? Proč by měl být člověk co sérii nezná "zvýhodněn" oproti fandům série?

Tiscali pravděpodobně bude zajímat pouze čtenost anyway, takže pokud tě subjektivní recenze nezajímají (krásný nesmysl), tak je nečti. Já je číst budu. A pokud bude lidí jako já víc, tak tu prostě tyto recenze budou..a naopak *3* .
        • Odkdy je recenze objektivní žánr? Vždyť to je úplná blbost. Recenze vyjadřuje subjektivní názor recenzenta s přihlédnutím k objektivním kvalitám hry.
          • Je to tak *4* A ten příklad s fotbalem je úplně mimo. Pokud se nepletu, Vávra neodsuzuje hru, protože jsou v ní Mechové. Ale proto, že je to hloupá patlanina (k tomu se nevyjádřím, protože jsem nehrál) *3*
  • No tak já teda nevim, ale mě ta hra bavila a to docela dost. Prostě jsem to bral jako obyčejnou střílečku, kde místo lidí chodí mechové, který si můžu ještě hezky upravit a vybavit zbraněma. Mise v lidský kůži byly příšerný a ty by si klidně ty 3/10 zasloužily, protože kdyby taková byla celý hra, bylo by to něco neskutečně příšernýho :)
    Ale ty části za robota mě bavily a dal bych jim klidně 7/10. V součtu bych to pak viděl na pořád nadprůměrných 6/10 (protože hry za mecha je tam podstatně víc). Jak už tu bylo řečeno, mnohý hry dostávají vyšší hodnocení, i když je to v podstatě děsná nuda.
    Nechápu, proč to dostalo 3/10, recenzi jsem si kvůli tomu scvhválně cleou přečetl a ani z ní jsem nezjisil, co je na tý hře tak strašnýho. Příběh je obyčejnej, to ale v 90% her, grafika neni žádný terno, ale mně se líbila (obzvlášť ve 3D je pěkná) a hra za člověka je děsně nudná, ale hra za mecha je zábavná střílečka s jednoduše upravitelnýma mechama a chytrýma nepřátelema. Podle mě je to i ve výsledku hra nadprůměrná.
    A to srovnání s GoW mi teda přijde úplně mimo, jsem si za celou dobu hry nevšiml jediný podobnosti. Snad kromě toho, že je bojí z pohledu třetí osoby :)
  • Tak krasne zkritizovat titul - a jeste popravu, neumi jen tak nekdo! Proto rikam vic textu od Dana Vavry! *1*
  • No do prd... Na Front Mission 3 na PSX nikdy nezapomenu a ještě i dneska si to rád pustím na PC přes emulátor.