Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tonnymontana
    koukam na ten web takze klasika s pritupem do bety 60e a Medice 40e. cekal bych to asi nastavene jinak chtel jsem se do bety mrknout mno skoda:( cena 40e za final Medici je podle me docela dost fajn v dnesni dobe bych cekal i vice. Kdyby se ev finalni verzi hry nepridal zadnej eshop na ingame vecicky tak po prvnich recenzich je to jasna volba:) u tehle zalezitosti kdyz vse dopadne dobre bych pockal i na nejakou sberatelskou krabicovku
  • Tak z diskuze jsem si odnesl jedno, a to že Veskoslav neumí nakupovat, pokud má problém sehnat hry a to i včetně novinek (klidně v předprodeji) pod 800,-. *3*
    • Shaker
      Naprosto zbytecnej post do tyhle diskuze... Evidentne si musis rejpnout do jednoho z par normalnich lidi tady. Ale tak aspon sis udelal radost...
  • bude to zase raz pay to win, ze si musis kupovat lodicku za realne prachy, alebo si to mylim s tou druhou vesmirnou hrou?
    • Veskoslav
      Stejný blábol jsi psal u Star Citizen. A na stejný blábol ti bylo napsáno, že sice si můžeš koupit všechny lodě za reálné peníze, ale udělá to buď někdo, kdo je fakt chce podpořit nebo blázen, co moc hrát nebude a cena nejvyšších lodí je nastavena tak vysoko, že je bude mít tak 1% hráčů. Navíc po vydání odpadne nákup lodí za reálné peníze. Většina lidí si koupí základní nebo střední lodě a na zbytek si vydělá ve hře. Jak je vidět, stále meleš pořád dokola něco o P2W systému jako hodně postižený troll.
      • S většinou souhlasím, ale nemyslím si že po vydání hry stáhnou z prodeje lodě za reálné peníze - byli by sami proti sobě.
        • Veskoslav
          Stáhnou. Už to psali. Teď je ta nabídka z důvodů financování, po vydání to odpadne.
        • http://www.wiki.theravens.cz/starcitizen/index.php/Q%26A:%28T%29_Budou_moci_hr%C3%A1%C4%8Di_se_spu%C5%A1t%C4%9Bn%C3%ADm_Star_Citizen_kupovat_UEC_za_re%C3%A1ln%C3%A9_pen%C3%ADze%3F
        • Po vydaní hry sa už debude dať nič kúpiť. Budeš môcť len premeniť reálne peniaze za ingame menu. Bude ale obmedzené množstvo peňazí, ktoré môžeš takto zmeniť. neviem či mesačne, alebo ako.

          Ide hlavne o to, aby hra mala z čoho dlhodobo žiť.
    • Sithard
      Tak zase nic.. zkus to nekdy priste.
    • wenceslaus
      To snad není nikde, že bys musel kupovat lodě za reálné peníze. Jen letadla v Rise of Flight.

      *upraveno: Asi myslíš Star Citizen. Tam si můžeš momentálně koupit lodě za peníze — ale po startu hry by už to možné být nemělo a na lodě se budou kupovat za in-game měnu.
  • Llour
    Cena hry není problém, ale bez nějakého Saiteku za 3000 to stejně asi nemá cenu zkoušet co? *13*
    • wenceslaus
      Osobně mám AV8R 02 a v Il-2, War Thunder SB a Rise of Flight nemám problém (až na pitomý ovladače Saiteku). Kdybych kupovla znovu, asi bysch si pořídil defender cobra m5... a hodně lidí má Hotas X.

      Teda teď už plánuju Hotas Warthrog... někdy, jednou :-)
      • C-BEAM
        pozerám tiež po Warthogu i keď čo o ňom viem často chce trochu doladiť ale potom je to vpodstate bezchybná vec. Tento rok bude ťažký, chcel by som do herného PC lepšiu GK, potom Oculus a rád by som lepší volant k Assetto Corsa... našetriť na to všetko nebude ľahké :(
        • wenceslaus
          Jo, Oulus bych chtěl k tomu Warthogu taky... ale to už nechám na další rok — podle toho, jak dopadne první komerční verze.
    • Hraju v kombinaci klávesnice + starý Saitek ST290 Pro a v pohodě. Mít hotas je ok, ale nějak nevím, jak bych na tom "strafoval" a zároveň reguloval tah. Na klávesce v pohodě WSAD+SHIFT+CTRL, nemluvě o mezerníku pro stop, kterej používám při dokování.
    • Veskoslav
      V pohodě se to dá ovládat i Xbox ovladačem. Není zase nutnost za každou cenu mít joystick.
    • Úplne stačí takéto niečo: http://www.alza.cz/thrustmaster-t-16000m-d412694.htm

      Je dosť dobrý, simulátoroví nadšenci si ho cenia. Do lacnejšieho by som už nešiel...
  • Normální cena, navíc nejsou šmejdi s převáděním měn a v neposlední hře vypadá Elite na něco opravdu kvalitního a ne jako ty rychlokvašky co vydává Ubi a spol. A když vám to přijde moc, počkejte si max rok a máte to na steamu za polovic.
  • Objednane :) do vydania star citizenu je este daleko a moje telo citi deficit vesmirnej akcie :) naposledy som hral Freelancera
    • Ty jsi můj člověk :)
      na Freelanceru jsem vyrůstal, ještě před 2 roky jsem hrál na Discovery serveru..
      pak world of warplanes (fujky), teď war thunder (letadla mám taky rád).. a v pondělí jsem začal hrát betu Elite Dangerous.
      Až si to stáhneš a zahraješ... tak se vrátíš v čase o pět let.. vzpomeneš si na FL..
      jen se budeš muset trochu povrtat v nastavení, aby i ovládání bylo podobné k FL.
      Ale je to bomba hra, fakt že jo. a to je dnes (18.9.2014) teprve Beta 1.06.
  • "Dostat se do (stále probíhající) bety byla nezvykle drahá záležitost, ale hotová hra nebude předražená - půjde s kůží na trh za standardní cenu tříáčkové hry, což znamená 60 dolarů / 50 euro. "

    Coz je IMo pomerne slusny flusnuti do tvare vsem bakerum, jelikoz hra je zaplacena ... da se totiz pomerne slusne predpokladat, ze drtiva vetsina lidi nekoupi, rozhodne ne za 50Ecek, protoze ti, kteri projektu fandi uz prachy utratili a ted budou mit problem - nebudou mit s kym hrat, pokud to tedy nehrajou jako singl.

    Jinak je na tom taky krasne videt, ze autorum vubec nejde o to, udelat projekt, kterej by jim zadnej vydavatel nezainvestoval, ale proste vymamit z lidi prachy a pak rejzovat co se da ... (sem zvedav, jestli svym "investorum" - tedy spis tupym ovcim - daji podil z prodeju).
    • http://www.eurogamer.net/articles/2014-09-11-elite-dangerous-original-budget-was-8m
    • Nemyslím si, že většina budoucích hráčů tvoří ti, co si už zaplatili. Naopak bych řekl, že to je menšina a většina hráčů čeká, jaká to bude hra a jestli jí tedy koupí. Já patřím k těmto lidem a znám jich více, co čekají až na finální produkt.

      Podíl z prodejů pro ty, co hru podpořili ještě ve vývoji, je podle mě nesmysl. Dokonale stačí hotový produkt v ceně podporované hry + třeba nějaký herní bonus.
    • C-BEAM
      hra je zaplacena ? na to si prišiel ako ? myslíš, že celý vývoj pokryl crowdfunding ? *7*
      • Když se člověk podívá na platy vývojářů v USA (Britové to nebudou mít o moc menší): http://www.gamasutra.com/salarysurvey2014.pdf

        Z toho kickstarteru zaplatí 25 lidí na rok. Nevím, kolik na tom dělá lidí, ale určitě to bude více než 25 a vývoj nebude dohromady trvat pouze rok. Navíc v tom nejsou další provozní náklady (prostory, vybavení, technologie), něco taky bude stát to dostat mezi hráče.
        • C-BEAM
          práve včera Braben oznámil, že vývoj stál 13 mega, z toho od hráčov 2,5.
          • mart .. jenze tohle neni normalni hra...to neni wolf, AC...proste klasicke hry pro siroke publikum. Tohle je hra pro fanousky, kteri na ni cekali a kdyby se toho Braben (a Chris) nechytli, tak by se zrejme nedockali, protoze velci producenti by se na to vykaslali a dal delali FPS a kdyz by uz JOOO si chteli zariskovat tak by udelali nejakou tu strategii nebo RPG. Proto ta hra je o neco malo drazsi nez ostatni ,,klasiky,, - ikdyz ona je v podstate stejne draha, ze....

            To ze se toho ted chytlo masove publikum a rika si heeej...ono litat si mezi hvezdami muze byt docela super, ale nechce se mi za to davat tolik penez...to maji proste smulu. Ta hra proste pocita s relativne malou zakladnou fanousku, pro ktere neni problem dat ty penize...stejne tak jako fanousci kupuji specielni edice jinych her za treba i dvojnasobne castky.
            • To tam v tom obrovskem vesmiru ta relativne mala zakladna bude dlouho letat a hledat jine hrace, kdyz nebude pristupna beznym funnplayerum ebo jen lidem co si chtej zaletat mezi hvezdama.. na to je 50€ dost odpudiva predstava, to radeji pujde za 4€ do hvezdarny
          • flash789
            tak to mas tezky, lidi jako mart9 jsou zhyckany ruznejma humble bundle, slevama na steamu a když vidi 50e u hry prskaj jak krecek. Kdysi byla bezna cena PC hry 1500 - 1700 korun, zrejme v této době by tito lide nehrali nic. Me taky prijde za hry typu AC 60e moc, ale u her jako třeba TES nebo prave Elite rozhodne ne.
            • Mart9
              C-BEAM: Jak to děláš, že na mě i v té nejnižší úrovni vlákna můžeš reagovat? Máš nějaký premium účet nebo co?
            • Mart9
              flash: To není tak jasné, že když někdo vesmírné simulátory nehraje, tak si to nebude kupovat. Stát to o dost míň, já bych si to klidně koupil, a to jsem žádný vesmírný simulátor v životě nehrál. Přečetl jsem si to téma v posledním Levelu a docela bych to zkusil, ale když radši nasadili cenu tak vysoko, protože ví, že by jim za to zarytí fandové klidně prodali vlastní matku, tak nemám zájem. Musel bych pak použít ty neoficiální zdroje, jak si to nazval, a to nechci.

              veskoslav: Mám doma spoustu originálek, hry jsem kupoval i za víc než 1000, ale už jsem z toho nějak vyrostl. Je zajímavé, že s prací a vyděláváním vlastních peněz jsem vyrostl zároveň ze stahování her a zároveň z kupování všech těch předražených her. A že jsou takové skoro všechny. Jak bylo řečeno v posledním podcastu, který jsem před chvílí rozposlouchal. Když ti nasadí nějakou cenu na Wolfensteina (vynikající hra) a za měsíc je o 60 % levnější, je to vyloženě výsměch a ukázka toho, jak strašně předražený to bylo.

              Hlavně tyhle velké hry prostě mají vždycky své ovce, které za ně tutově zaplatí majlant, a když tyhle fanoušky (ovečky) firma oškube, hru výrazně slevní. Pro mě, který si pěkně počká na slevičku, je to hodně vtipný.
              • C-BEAM

                Reakce na příspěvek:

                Vesmírné simulátory to mali odjakživa finančne nahnuté a nikdy nebolo možné odhadnúť či bude hra úspechom alebo nie... a aby sme v tom mali poriadok oni väčšinou teda úspechom neboli. Dokonca aj tie najlepšie simy ako kedysi Freespace 2 boli prepadáky napriek ich vysokej kvalite. Ani Braben si nemôže byť istý, že sa jeho hra zaplatí a pokial chce pomýšlať nie len na návratnosť ale i na naplnenie kasy pre pokračovenie musí ísť s cenou nahor. V trhovej ekonomike platí, že sa za zriedkavé veci pripláca, tak prečo by mali byť hry výnimkou ?
            • Veskoslav
              Nikdy by neměla stát přes 800? Asi si nikdy žádnou hru nekupoval v jiné než digitální distribuci a navíc nikdy ne v prvním týdnu vydání dané hry, že? Kdybych se měl řídit tímto hloupým pravidlem, nemám prakticky žádnou hru od Blizzardu, oba dílý Zaklínače, Stalkera atd. Je nesmysl stanovit hranici 800, protože to tak "cítíš"... *7*
            • flash789
              tak když někdo vesmirne simulátory nehraje, je jasne ze si hru kupovat nebude. Ja bych si taky nekoupil Sims protože me to nezajima. Pro lidi co to chteji zkusit ale boji se do toho investovat zbyva bud si to stahnout z neoficiálních zdroju, nebo si počkat na slevu, pripadne sondovat diskuze hracu, nebo recenze pote co hra vyjde, lets play na youtube..jinak nevim:)
              Doba demoverzi je pryc, zrejme to snizuje zisky nebo tak něco, takze bud clovek musí vedet co kupuje diky svojim hernim znalostem a zkušenostem nebo hledat alternativni cesty. Jsou hry které se kupuji třeba jen proto ze je delal někdo slavny, u koho je vetsi jistota ze hra nebude sracka, a třeba prave u Brabena ta jistota docela je, jenze musí te bavit tenhle zanr..pokud ne, tak ti nepomuze ani svecena voda.
            • Mart9
              To je jistě kvalitní názor, ale to, kolik hodin někdo bude tu hru hrát, je zcela individuální. Třeba jsem nadšenec do vesmíru, ale Elite se z mého pohledu ukáže jako šit, který mě omrzí po 20 hodinách. Pak to budou vyhozené prachy. Pokud neexistuje demo, kde by sis mohl hru pořádně osahat, nikdy by neměla stát přes 800 Kč.
            • flash789
              Proc? třeba proto ze zajemce o zanr který Elite nabízí hru bude hrat stovky hodin a u AC to za 40 hodin dohraje a zapomene na to a bude cekat na další dil za 60e..rika se tomu cena versus uzitkova hodnota :p
              Dlasi důvod je, ze Elite je kvalitni inteligentni zabava, kdezto AC mainstremova zabava pro každého, to znamena..zahraj a zapomen.
              Taky bys konecne mohl pochopit ze lidi jako třeba ja hrali Elite kdysi davno,a byla to skvela hra na dlouhe mesice, takze jim 50 nebo 60e moc neprijde.zarytej fanda AC by si ho koupil i kdyby stal 100e..
            • Veskoslav
              Protože Elite stojí 50 euro, to jenom tak na okraj.
            • Mart9
              A proč je u AC 60€ moc a u Elite ne?
        • elite, neni placena ciste ,,lidma,, jako star citizen napr. Byl tam myslim od zacatku nejaky velky investor
    • Mart9
      Ty seš můj člověk.
  • Pokud bychom se dočkali i kompletní češtiny, to by byla paráda. (Klidně bych případnému tvůrci překladu přispěl.)
  • Veskoslav
    Neví prosím někdo, jestli bude pouze digitální distribuce?
    • risa2000
      Mercenary Edition je plně digitální:
      http://us2.campaign-archive.com/?u=dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e&id=cbbe7b15e6#preorderdigitalpack
      • Veskoslav
        To vím, už jsem psal na FB, tak uvidíme:)
    • Pokud vím tak fyzická DRM free kopie byla jako jeden "tier" na Kickstarteru, osobně si myslím že nebude hned od vydání hry, ale spíš až časem. Každopádně pokud po ní toužíš zkusil bych napsat přímo do Frontieru, firma téhle velikosti by mohla mít přátelský přístup.
  • Keyz
    60 dolarů je dobrá cena. Za technicky super hru. Navíc to je velké atd.. Nevidím důvod aby někdo nadával jak to je drahé. Takové hry si nekupuji každý měsíc.
    • Az na to, ze za tu cenu se prodavaj gamesky, u kterych investor/vydavatel musel nejdriv pekne ze sveho dat desitky M $ ... a potrebuje, aby ty prachy dostal zpet, a samozrejme taky neco navrch. U projektu, kterej byl zaplacen predem ... to beru jako zlodejinu.
      • Klobasor
        Ty asi o podnikani moc nevis, co ? ;)
        • Kupodivu celkem dost ... kdyz si neco objednam a zaplatim, asi by dodavatele prislo pomerne draho, kdyby to chtel jeste prodavat. Pokud o to ma zajem, tak na to potrebuje predevsim muj souhlas, protoze ja zaplatil, ja rozhoduju.

          Samo, tupy ofce jako ty jen zabecej ...
          • Účelom vývoja hry nie je vyleštiť ti vtáka, ale zarobiť. Hry majú zďaleka najvyššiu predajnosť tesne po vydaní, Ak sa hra dobre predáva za plnú cenu (a elite sa bude), dávať hneď 50 a viac % zľavu znamená stratu potencionálneho zisku a to sakra veľkú. Komu to je moc, ten kúpi neskôr v zľave, ktorú distribútor určí v pre neho vhodnom čase.

            Ale hlavne, že o tom vieš celkom dosť, keď snahu zarobiť nazývaš zlodejinou...
            • No je videt ze se de…bil ... kterej vubec netusi, ze neco jinyho je, pokud neco delam za sve, a neco jineho, pokud za cizi prachy. A protoze tyhle vesmirny veci hralo vzdycky pomerne malo lidi, tak tohle bude pekelnej propadak, protoze jedinej duvod pro spoustu lidi mohla bejt rozumna cena.

              Dobra hra se prodava roky.
      • palver
        Nezlobte se na mne, ale to je logický nesmysl. Z pohledu kupujícího je naprosto jedno, kde se peníze na vývoj vzaly - bankovní půjčka, vlastní zdroje, kickstart... pořád jde finálně o to, nakolik je kvalitní produkt a kolik jsem za něj ochoten zaplatit.

        A z pohledu vydavatele je zas jedno, jesli nejdřív nainvestuju a pak prodám 100 tis. kopií za plnou cenu po vydání, nebo jestli těch 100 tis. kopií za plnou cenu prodám z poloviny backerům a jen z druhé poloviny po vydání...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit