Přejít na výpis diskuzí

GamesPlay: hrajeme českou real-time strategii Factorio

9.1.2017 14:55
Redakce Games.cz 57 příspěvků

Tipnete si, které tuzemské hry patří mezi komerčně nejúspěšnější za posledních několik let? Jasně, na Arma III nebo DayZ si vzpomene každý, ale zařadili byste mezi ně i real-time strategii Factorio? No měli byste, přestože se hra ještě pořád nachází v early access fázi. Návyková hratelnost tohoto titulu...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Farming simulator je 1000 x zábavnější a hezčí a v přírodě. *4*
  • je to stavení alespon nelineární nebo lineární jako v Anno?
    • Nevím co myslíte lineárním stavěním, Anno jsem nehrál, můžete to upřesnit?
      • Ze stavite velkej retezec budov, kde kdyz vypadne jeden clanek prestane to fungovat a nemate alternativy, t.j. muzete to stavet jen jednim zpusobem. Takova jakoby obracena pyramida.
        • Jinak na Steamu nebo na www.factorio.com/demo je ke stažení demo na vyzkoušení.
        • Tak všechny výrobky mají nějaký výrobní řetězec, přirovnal bych to asi k automobilové lince.
          Na vše jsou potřeba základní suroviny (železo, měď, ropa) které se dále zpracovávají na dílčí komponenty. Takže ve výsledku vy postavíte XX výrobních linek na jednotlivé komponenty a z těch potom vyrábíte nějaké finální produkty. Můžete to všechno provázat tak, aby to bylo na sobě závislé a nebo můžete pro každou věc postavit zvlášť linku.

          Například na vyrobení dopravního pásu potřebujete - jeden železný plech (udělá se z železa) a jedno ozubené kolo (udělá se ze dvou železných plechů).
          Takže jako základ máte pece, kde tavíte železo a děláte z něj železné plechy, pás železných plechů rozdělíte na dvě části a jedna část jde na výrobu ozubených kol a druhá část na výrobu dopravních pásů.
          A tak bychom mohli pokračovat dál, železné plechy můžete rozdělit třeba na 3 části a třetí část by šla třeba na výrobu železných truhel a nebo můžete postavit komplet novou linku nezávislou na té první, kde budete dělat něco jiného, meze se zde nekladou a vše jde vyřešit vícero způsoby.
          • Ano ale otazka je jestli to vsechno musim delat. Jsou strategie, kde nemusim vyrabet vsechny finalni produkty ale muzu se specializovat, nebo treba jen tezit zakladni suroviny a ty vyvazet.
            • Taky takhle skacu Bobanovi na spek a nedoporucuju to.
            • Tak hloupá hra to rozhodně není, je lehká na pochopení, ale těžká na mistrovské zvládnutí a chce to opravdu používat mozek...
            • Jestli je to Váš názor, budiž. Ale pokud ji chcete hrát dobře, musíte použít aritmetiku, což kdejaký šimpanz nesvede.
            • Prominte ze jsem nekoukal dvouhodinove video a misto toho jsem se zeptal a cekal rychlou odpoved. Ono stacilo napsat ze factorio je hloupa hra kterou by zvladnul hrat i simpanz a usetrili bychom si tyhle sahodlouhe diskuze ;)
            • Ono zase není tak úplně lineární. Hra je celkem dynamická. V Anno máte vždy stejné mapy, kde volíte vždy stejný postup. Zde jsou náhodně generované, navíc si můžete přizpůsobit generování surovin, nepřátel a všeho ostatního dle svého. Tomu se pak musíte přizpůsobit. Ono kdyby jste si jen nečetl nadpisy, ale shlédl celé video, nemusel by vám zde nikdo nic vysvětlovat. To je, jako by jste psal komentář do zpravodajského portálu pouze podle nadpisu bez znalosti podrobností. Děláte tak sám ze sebe hlupáka.
            • Moje puvodni otazka byla jestli je hra linearni nebo ne. V linearni hre mate suroviny ABC a musite z nich vyrobit skodu oktavku (priklad). V nelinearni hre mate suroviny ABCDEF a muzete se rozhodnout jestli vyrobite skodovku, elektromobil, vrtulnik, nebo nebudete vyrabet nic a vytezene suroviny vymenite s mimozemstany za hotovou vesmirni lod nebo se promenite ve vlastovku a z planety uletite.
            • Tak to jste nepochopil smysl hry, který je v co nejkratším čase s co nejmenší námahou vyrobit záchrannou raketu. Suroviny nejde prodávat ani vyměňovat, není komu a navíc by to popíralo celý princip hry, který je právě o automatizaci.
        • Vy jste se na to video snad ani nedíval.
          • Jasne ze ne
  • Takže takovej cookie clicker se stavěním kolejí a broukama, no nekup to. *1*
    • Faktorio je "cookie clicker se stavěním kolejí" asi jako Civilizace je "člověče, nezlob se s barevnějším pozadím".
    • Nejen stavění kolejí, můžete si postavit třeba přehrávač videí https://www.youtube.com/watch?v=mgfwwqwxdxY :)
  • No oni neměli takový finance na začátku vývoje factoria, proto ta grafika, ale věřím že jestli budou dělat po factoriu další hru že to bude pecka. Ocenil bych budovatelskou strategii se vším všudy *12*
  • urcite uzasna hra, jen skoda toho zpracovani, na grafice to chce zamakat pani vyvojari, dneska jsme uz jinde a ne v roce 2002.
    • Jakou bys chtěl grafiku, aby to bylo rychlé a plynulé a zároveň jasné a přehledné? Ty mapy jsou obří a těch dějů, co se tam v pozdější fázi odehrává, je nepočítaně. Nemluvě o tom, že ten chlap to začínal dělat sám ve svém volném čase a stojí to pár euro.
    • Na grafiku kálí canis lupus albus, když je hra zábavná.
      • To je pravda no, PCčkáři serou na grafiku u PC her, pak jdou frustrovaně poblít diskuzi o Last Guardian, kde řeší grafiku, která je navíc v pohodě *15* To by se jeden z toho dosral.
        • Jak shodit svůj názor ve dvou vteřinách: vzít jedno tvrzení a okamžitě jej vztáhnout na celou skupinu tak, aby se to hodilo do krámu.
        • Dobre udelana a stylizovana 2D grafika bude vzdycky vypadat lip nez 3D grafika s mizernejma texturama nebo spatnejma modelama. Nerikam ze to je presne pripad The Last Guardian ktery se mi graficky libi (ty slabsi textury sice cloveka obcas bouchnou do oci ale neni to nic hrozneho) ale treba ti pomuze tenhle post pomuze pochopit jak nekteri lide muzou vnimat grafiku u her.
        • Tady se porovnává neporovnatelné. The Last Guardian, rozpočet desítky milionů dolarů, Factorio rozpočet €21,626...
          Jinak nic moc grafika na konzolích je celkem pochopitelná, prostě to nemá HW na to, aby to utáhlo vykreslit něco lepšího...
          • TLG je technicky zastaralý nejen kvůli konzoli, ale hlavně proto, že ho vyvíjeli sto let...
          • Jak se seběhla PC (J)Elita *15* Fakt nemůžu *15*

            Desítky milionů dolarů. No, úplně...

            https://phoneia.com/the-last-guardian-has-a-smaller-budget-than-the-horizon/
            • Trololo jste jedině vy... to byl nástřel, abych vám ukázal, že 10ky milionů nejsou daleko od pravdy.
            • Prosím tebe... Ta hra se nedělala 8 let v kuse ty trololo...
            • A nebo jinak, řekněme, že to dělalo cca 30 lidí cca 8 let, to při průměrném platu japonského vývojáře $57,590 http://tinyurl.com/jx894xv dělá $13.821.600 jen na platech...
            • Super článek, který neříká nic, ale to je jedno, stejně to nemění nic na faktu, že rozpočty obou her jsou neporovnatelné...
        • On tvrdil, že je PCčkář? Slušnej stihomam. Měl bys vyhledat odbornou pomoc, ať brzo nedostaneš game over i v reálu...
          • A kde tvrdí opak? Jelikož 90% v těchto diskuzích jsou PC(J)Elita, tak se dá logicky odvodit, že je to PCčkář...
            • Tak ať je v tom jasno, jsem PCčkář a momentálně hraju přes emulátor mobilní hru Spotlight, protože mě baví a poskytuje mi příjemnou výzvu. Co to udělalo s tvým tvrzením o pokrytcích? *15*
            • Chudinko malá. Já někoho začal napadat? Pravda je to! Čístá pravda! Chováte se jako pokrytecká howada. Člověk by z vás blil *11*
            • Vážení, :) Jediný troll tady budu já! :D A jinak, když už se chcete hádat o PC a konzolích, najděte si na youtube kanál "bullet barry". Ten má na toto věčné téma podle mě velmi střízlivé názory. Konec OT.
            • Tys tady začal napadat PCčkáře v reakci na něj a já musim prokazovat, že není PCčkář? Jistě, ty jelítko nelogický... *7*
        • Jak se to vezme. U této hry je to spíš zajímavý a pěkný grafický design, než špatná grafika. Třeba u Star Citizen by jste toto opravdu nechtěl. *13*
  • Škoda, že hrajete za panáka a tedy vše musíte dělat skrz panáka. Někam dojít, na něco osobně kliknout apod. Otrava.

    Kdyby to bylo jako strategie kde si buduji tak by to bylo přehlednější.
    • O tom to podle mě je, musíte buď někam dojít, nebo vše automatizujete, a nemusíte nikam běhat, vše je mnohem rychlejší a snadnější.
      • Abych to doplnil, je to podle mě dost důležitý prvek, který vás právě nutí hrát hru tak, jak je vymyšlená, jinak by vás nic netlačilo se ve hře vyvíjet a využívat její mechanismy.
    • Nemusíte hrát za panáka, je tam i sandbox mod, kde panák odpadá a máte to jako "strategii" jak píšete.
  • aneb nestačí že jsme vyťežili Zemi, jdeme plundrovat ješte vesmír. Príšte bych uvítal hru o ochrane životního prostredí
    • Ekologové jsou jako meloun, na povrch zelení, uvnitř rudí.
      • Staci jit z CR vic na zapad nebo na jih a uvidite ze zelena energie se vyuziva v mnohem vetsi mire. Ja jsem clenem mistni bunky eko_aktivistu. Zatim jsme jen poskodili par automobilu (automobilovy prumysl znecistuje nejvic), ale planujeme i vetsi akce.
      • Což je skvělé! Jen blázen může mít něco proti internacionálnímu komunismu.
    • Zkus Tyto Ecology, zelená hlavo, pokud to myslíš vážně tak přestaň používat věci co díky tomu máš...
    • Myslím, že je to troll :) Ale jinak tohle se mi právě na té hře líbí. Jestli chcete ekohru, zahrajte si poslední 2 tituly ANNO. Tady se mi naopak líbí to, že vy jste ten "špatnej" a děláte špatné věci pro vlastní přežití.
    • FFVII si zahraj *3*
    • Abychom podporovali eko-terorismus? *7*
  • Hm, asi si to znova dám. Je to fakt návykový. Akorát po tom, co jsem viděl speedrun, se mi do toho moc nechce. Jak někdo může být tak rychlej :D
    https://youtu.be/IL-kB3gdVIs
  • Jo, factorio je opravdu povedená návykovka. To se jim povedlo :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit