Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • K te diskuzi o moralce ve videu: ja pamatuju jak se kdysi resili najemne vrazdy v prvnim hitmanovi nebo GTA San andreas. Asi postupne otupujeme. Ale moc bych to neresil, je to jen hra a dneska jsou i nektere tituly hodne pres caru. Takze bych kampan za Nemce klidne dal a dokonce by to byl i namet na zajimavy pribeh o pohnutkach radovych nemeckych vojaku a moznem vnitrnim boji (jestli vubec nejake vycitky svedomi meli). Jak Lukas zminil tu teroristickou misi z MW, tady by mohla byt mise kde se dopoustite valecneho zlocinu a mohli byjste si vybrat ze neuposlechnete rozkaz napr. a zastreli vas.
  • Jste všichni akorad rozmlsaní, hra má chyby. Srovnáváte to se starýmy dily, ktere jich meli mnohem vice, a nejake historicke nepresnosti nikdo neresil, uzivali jsme si hru. Ted akord pindate, kritizujete, faktem ale zůstava, ze je to jedna z nejlepsich, ne-li nejlepsi fps co se da dnes koupit. Jedina fps co me zklamala a litoval jsem že jsem někdy spustil byla bf1 ( to byl humus). Vypnete hlavu a uzijte si to.
    • Já to beru jako přirozený vývoj, ohledně použití správné techniky v dané situaci. Ono se to i odvíjí od stále většího povědomí o ní. Stačí se podívat na váleční filmy z 50-70 let. Často je vidět soudobou techniku, kterou se tvůrci ani nesnažili moc maskovat, protože prostě to byl tank a málokdo tenkrát poznal, že místo shermana tam jezdí chaffee a místo německých tigerů je tam americký M48 patton. Dneska už si filmaři dokáží sehnat i skutečného tigera nebo alespoň postaví věrnou maketu. To samé ve hrách. Dříve se také člověk spokojil s jedním anonymním tankem nebo samopalem, a i ve hrách se postupně technika zpřesňovala, tak nevím proč je to teď najednou problém a chceme se zase vracet k anonymní technice nebo neodpovídajícím modelům a zařazení.
      • Mě jde spíše o to, že se k prvním dvoum dílům přistupuje jako ke svatým grálům, které nelze překonat. Ale ony už dávno byly, a nejen tímhle dílem. Nechápu jak může někdo říct, že toto není nejlepší díl. Dávají moc velký význam nostalgii.
        • Jasně že bylo dávno překonáno, ale rozhodně ne tímhle. Psalo se tu jen, že ve své době bylo CoD 1 zázrak, tohle je v nejlepší šeď a průměr. Nic revolučního.
          • Takže broders in arms mají lepší sp než tohle, chlape, ty si tohle NEHRÁL, si akorát zamidrákovaný, a nejlepší nejlepší MP FPS současnosti Red Orchestra?!? Běž se zahrabat... tohle asni nemůžeš myslet vážně.
          • Wait, tak co je podle tebe v soucsnosti nejlepsi fps jak sp tak mp? (Jestli reknes bf1, tak tvuj nazor nema hodnotu)
            • Na MP určitě Red orchestra/Rising storm, pokud zmiňuješ WW1 tak Verdun, u SP mě z WW2 napadá snad jen brothers in arms, tam je to bohužel docela slabota.
  • Ale proč ne žejo ;) až to bude na steamu za 200kč tak možná, možná zkusím :D
  • ZvacA
    jamar28

    Předně, multiplayer zcela pomíjím, o jeho hodnotě, natož té historické, nemá cenu vést rozepře, proto mě nezajímají ani jeho kolimátory ani skiny vojáků ani absence čehokoliv...

    A co se týče těch chyb. WW2 není podotýkám bezchybný, sem tam by bylo potřeba většího kontextu děje datace a místa. Na druhou stranu jisté historické nesmysly o kterých se tu mele nejsou zase takové nesmysly. Nebo jnak, do jaké míry to každý vidí a kdo jak si je je schopen zpracovat v širší souvislosti s tím, že hra na ně poukázala? Co poznámka, to se tu dočítá o tom, že zbraně to a zbraně ono a špagin na Omaze a každý z toho dělá vědu, protože doposavaď o tom taky nikdo neměl ani páru. Ale že se lze dočíst, že ruské zbraně na západní frontě Němci používali a že dokonce k plážím byly dislokovány divize osttruppen, se kterými se mohlo počítat, že u sebe můžou mít i rovněž původem ruské zbraně, na to už každej ve svých analýzách jebe. To, že autoři třeba zpracovali například vyloďovací sektor pláže už podle věsměs autentičtějších reálií oproti jiným hrám nebo že přestřelky s německými vojáky mohou vyústit v jejich vzdání se, jsou-li v úzkých a celkově prostor bojiště umožňuje jistou svobodu a manevrovatelnost v řešení situací pomocí nejrůznějších zbraní, to už nikdo naopak neocení.

    Já věřím, že lidi jsou odborníci, ale jestli i tak mají jasno, jak si stojí celá hra nebo se pomočují, když jim nelahodí herní audio, prosím...
    • jamar28
      "k plážím byly dislokovány divize osttruppen, se kterými se mohlo počítat, že u sebe můžou mít i rovněž původem ruské zbraně" - Jak jako mohlo počítat? Tak měli tam ve velkém ruskou výzbroj nebo ne?
      • Jack1947
        To mě docela překvapilo že Němci a mají špagin a simonov svt atp... ale zdá se že něco na tom bude.
      • ZvacA
        Ve velkém ruskou výzbroj? Zřejmě ne, logistika je pořád logistika, ale západní fronta tyto zbraně zná. Konkrétně použity na pláží? O tom záznamy tak snadno nejsou, ale potenciální možnost v souvislosti s tím, kdo Omahu třeba bránil nebo měl bránit ( https://en.wikipedia.org/wiki/352nd_Infantry_Division )? Ta se tak striktně nevylučuje. Je to pořád arkádová hra, netvrdím že autoři vytvořili něco z historické perspektivy nenapadnutelného a že nedali přednost čistě herní dramatizaci a úletu, ale to co se jeví na první pohled jako nesmysl, být třeba nesmyslem ve výsledku nemusí, třebaže tak jak ukazuje hra, nemusí mít tedy faktickou oporu a můžeme se mýlit. Zajímá mě to stejně jako vás, jenom jsem více otevřený, z toho co jsem pozjišťoval a pročetl, té možnosti, že ukázali-li autoři mimo jiné i ruskou výzbroj při obraně vyloďovacího sektoru, pak nemuseli udělat tak velký kiks, jak se mnozí domnívají.
        • Tam se ale o výzbroji vůbec nic nepíše. Navíc když už jsme opět u těch proklatých samopalů, tak rozhodně netvořily významnou část výzbroje. Pouze u rusů jimi byla u určitých jednotek vyzbrojena řadová pěchota, jinak byli výlučně u výsadkářů nebo specialistů (řidiči, atd.) či velitelů. Standardní pěšák měl pušku. Bylo k tomu hned několik důvodů. Jednak logisitka - družstvo se točilo okolo nasazení a podpory svého kulometného týmu a s ním sdílelo munici (Red Orechstra to má docela dobře ztvárněné). Dále by řadový voják se samopalem pravděpodobně silně plýtval municí narozdíl od zkušenějšího velitele. Viz M16 ve Vietnamu -> M16A2 bez full auto a M4 používaná specialisty. Pár kusů by se tam asi vyskytnout mohlo, ale tam to prostě padá skoro ze všech.
          • ZvacA
            Přidal jsem ti +, když už si je flákáš okamžitě od napsání svých příspěvků sám, alespoň je jasné, s jakým výborným charakterem tu je čest. Ale jinak nic proti tvým znalostem pochopitelně....

            Co se týče problematiky ukořistěných zbraní, mám v merku tuto knihu od Stevena Zalogy - http://bit.ly/2zsui5W Tohle by se vám mohlo líbit, kolegové. Na ukázce ze stránky 62 je zajímavá poznámka ohledně výzbroje 352. divize. Ne moc velké množství, ale k lednu 1944 měla k dispozici i prý 26 ppshček. Ale pro potřeby obrany valu byla nakonec přezbrojena převážně na zbraně německého typu.
            • 26 ale na zhruba 13 000 německých zbraní.
            • Zajímavá kniha. I potvrzuje to co jsem napsal. Na celou divizi poměr zbraní - puška vs ostatní zbraně ccz 8:3
    • Presne to si myslim taky, byl to hodne slušnej zažitek, vono ty lidi maj načtenou historii a co s tim že, v hospode jim to nikto poslouchat nebude, taky ne každy je historiofil, holky se na to dost blbo balej...že ale ju, budou se navažet do CoDka, ať to jejich studium ma ňakej smysl. Je to jednou za rok tak ať se vykacaj. Muj kamoš ma fotra, kerej vlastni prodejnu zbrani a neda se s nim koukat žadnej film, ani hrat žadna hra, ptž je nejmoudrejši s moudrych a všechno je špatne, a ja bych takovyho fotra asi nechtel...
      • To je argument. Je to blbě, mě je to jedno, ale ten který o tom něco ví, tak je hlupák, že na to poukazuje a nelíbí se mu to a určitě nemá kamarády a nikdo se s ním nabaví *1* . Místo, aby se člověk něco naučil, tak je pohodlnější zůstat dál v nevědomosti a radší nadávat na ty, kteří vědí víc... smutné
        • Jako muj kamoš ma teďko absolutni odpor k jakymkoli strelnim zbranim a fotra taky nema rad, tak jenom pokračuj seš na dobry ceste...
          Jedna vjec je bejt moudrej a druha vo tom každyho presvedčovat a každyho poučovat, tak ak ťe nekto nepošle doprdele, pošlu ťe ja NE, MNE TO VUBEC NEZAJIMA CO TO TADY MELEŠ *1*
          • Zajímá, jinak bys na to nereagoval.
      • jamar28
        Ale faktem je, že takoví historiofilové prostě existují. Ví se to, je to známá věc. Tak proč na to vývojáři kašlou? Proč prostě ignorují potenciálně velkou skupinu zákazníků? Vždyť by stačilo tak málo.
        • pri tej rychlej akcii si to musia snad pauzovat ako v nejakom rpg Baldurs Gate a Pillars eternity aby si vsimli kazdy jeden detail ktory nesedi s historiou.

          Zapnem to, zahram si vybornu zabavnu filmovu hru. Nieco ako dlhsi film na dva dni, a idem hrat multiplayer. Absolutne neriesim detaily kto ma aku dobovu uniformu apod. Ja chapem ze takym historikom chyba kazda jedna hra z ww2 a teraz moc v kurze niesu.
          Nech si pozru radsej dobry film
          • jamar28
            No ale vždyť to je ta pointa - tobě je úplně u zádele co tam je blbě. Ale je tu množina hráčů, kterým to jedno není a právě ty to odradí. Takže proč tam musí vývojáři cpát ruské samopaly Němcům? Hráčům jako ty je to fuk, hráče jako třeba já to akorát znechutí.
          • To, že si toho nevšimneš ty neznamená, že to jiní musí pauzovat.
  • Mi se nejvíce líbí, jak na konkurenčním bonuswebu, recenzent obhajuje 6hod. sing kampaň, tak nevím ale dle mého je to spíše k pláči a troufám si tvrdit, že 1600kč za tento produkt je obyčejná zlodejina. Jelikož skutečná hodnota teto hry je max. 600.
  • jamar28
    Já moc ty vývojáře nechápu. Jasně, dělají arkádovou hru, kterou bude hrát spousta lidí, kterým je úplně jedno, že tam jsou zbraně, co tam nepatří a další technické nesmysly. Ale zároveň tím imho opomíjí nezanedbatelnou část hráčů, které zajímá historie a nesprávné zvuky nebo zbraně na místech, kam nepatří, je prostě iritují a kazí jim zážitek, takže si to částečně i kvůli tomu nekoupí. Přitom kdyby se v těch detailech historie drželi, tak tím ty arkádové hráče (nebo jak je popsat) vůbec neodradí - nebo by snad někdo z nich odešel, protože v Normandii střílí Thompsonem a ne ruským samopalem? Proč se úplně zbytečně vzdávají potenciálních zákazníků?
    • Reagujem samozrejme na jamara
    • Moja reč. Keď som tam zbadal tú Pepešku, skoro mi oči vypadli
    • ZvacA
      Otázkou jsou ty osobní preference řady zákazníků a když už si chtějí hrát na experty, i jejich znalosti ve věci. Jestliže někdo lpí v historických hrách pouze na stavu a ozvučení zbraní, potom má v hraní trochu větší problém. Netvrdím, že je to špatně, ale nespokojený zřejmě bude pořád. Zbraně v tomhle CoD "realisticky" dle mého mínění znějí, tak půl na půl, a všimnout si na jejich provedení lze řady chybných maličkostí, ale přesto máš pocit (obecně, nejen v této diskusi, u jakékoliv proprané historické hry), že dokud se někteří lidé minimálně neukojí na tom, aby sis ve hře třeba ty zbraně vyleštil před bitvou a po bitvě, tak je pořád něco špatně. Jestliže se autoři rozhodli, byť možná netradičně a nešikovně, prezentovat fakt, že se na typických bojištích mohla vyskytovat i jiná než tolik nyní profanovaná výzbroj, mělo by to člověka přimět spíše k tomu, aby se o to začal trochu zajímat za jaké tvůrčí hranice autoři vlastně šli či nešli, než to odsoudit z fleku že je to jejich neznalost a imbecilita. Během gameplaye kluků se jeden kolega v chatu dokonce pasoval do role hitorického kritika, což není proti ničemu, ale dokud nezačal vyčítat hře věci, které podle něj hra dělala špatně, navzdory tomu, že šlo spíše o jeho osobní neznalost.

      Co je na tom nejlepší je dokonce to, že se dozvídáš, že ať už kvůli klasickým chybám pouze u zbraní nebo nepochopenému konceptu, jinak typickým pro řadu stříleček, to nejen nemá s válkou nic společnýho, což je často absurdní a vsugerovávaný nesmysl, ale že je tím odsouzena celá hra k zatracení, napříč tomu, že nabízí zajímavý věci právě i z toho historického hlediska. Žel, ty jsou přehlíženy ve jménu vlastní hysterie a osobní averze.
      • jamar28
        Já prostě jen nechápu, co jako získají tím, že tam dají historické nesmysly. Je to věc, která je arkádovým hráčům buřt. Je to ale věc, která dokáže znechutit hráče s trochu větším zájmem o dobovou techniku. Sice ti ta kritika některých hráčů může připadat absurdní, ale prostě tu existuje, takže bych očekával, že vývojáři racionálně usoudí, že tam ty nesmysly cpát nebudou. To máš i jako ty nacistické černošky v multiplayeru - kde je nějaká přidaná hodnota? Nějaký černoch si to koupí jen proto, že tam může hrát za nácka se svou barvou kůže? Jako aby se s tou náckovskou postavou lépe identifikoval nebo jak? *1* Na druhou stranu mě to třeba znechutilo, takže si kladu otázku, co je k takovým rozhodnutím vede.
      • Nejsi náhodou zaměstnanec Activisons? V každém postu neustále obhajuješ nesmysly co jsou ve hře. Nikdo od toho simulátor nečká, ale přesně jak píše jamar28 proti sobě zbytečně staví lidi, které právě ty chyby a detaily štvou, přitom stačilo evidentně málo a nemuslo to tam tak být. Respektive je vidět, že se s tím moc nepárali. Např. zmiňovanou ruskou výzbroj šlo prezentovat i jinak, než že jí bude mít každý 3. němec. Ono i na východě se bojovalu s US technikou, ale není o tom už moc záznamů díky tomu, že se materiální pomoc USA později úplně nehodila do krámu. Kolimátory na zbraních jsou úlet, tam by se to dalo vyřešit herním modem (historical/alternative). A ty zvuky, tak to je jako kdybys třeba ve formulích nahradil zvuk motoru trabantem, na hratelnost to nemá vliv, někomu by to asi bylo jedno, ale těm kteří tuší jak má přibližně vypadat zvuk formule to určitě zkazí zážitek. A a srovnatelných WTF momentů je tam hodně.
        • Ja sem tedko moc rad, že nečtu ty knižky o historii, kto koho zasoboval, nebo jakej kver mal kery obrfakšturer, pak by mě s toho hodne hrabalo v makovici, ja si kouknu film, to mě stači a takovej zažitek očekavam aj od CoD, no ale kdyby tam byli treba AK 57 tak bych se asi nas... *1*
          • K tomu tě vůbec nemusí zajímat historie. Stačí nebýt úplný ignorant a znáš aspoň základní věci.
            Ale jestli tě takové věci neštvou, tak gratuluji a hru si užij. Já bych si asi okamžitě ublinknul, hru vypnul a odinstaloval.
            • Kucííí hrajem si tady na vojačky, ale nekomu z toho tady hooodne mr daaa *1*
              Je to CoD ko žadnej simulator, ale na Codko se proste nejlip nadava ptž je to trendy, a když de o 2. svetovou je to tady samej odbornik.
          • nena*ral.. AK 57 neexistuje
            • Jack1947
              Vz57 ale ano *3*
        • ZvacA
          No jo pořád. Chytří jak rádia....

          Kdo bude chtít, ten si věsměs něco vytáhne a označí to za nesmysl, aniž by věděl více. Učit vás rozumu a přístupu k historické hře nebudu.
          • Co mám vědět víc, když je to prokazatelně špatně? Jako, že mám zavřít obě oči a uší a tvářit se, že je to vše ok? Nebo, že to snad má nějaký hlubší význam, že někdo dal špatný zvuk ke kulometu?
  • Vyšlo novy CoD ko a furt ty sami žvasty...zase s e s nekym pohadam dokrve :D
    Že je Wolfenstain takovej jakej je, v jedny ruce utočni puška a druhy samopal to nikoho nese... no a co, je to kulervouci strilečka, mne se to libi a tohle taky. Občas sice skřipu zubama, když mam freneticky mačkat ňakej čudlik, tohle je na PC verzi fakt trapny, ale proste si dobre zastrilim na par hodin a letošni CoDko mam za sebu, tak zas za rok...hledat tady simulaci, nebo autenticitu, tvl to je jako remcat na Laru Croft tvl vona ma Deserty typako dyť, by je neuzvedla *2*
  • Lukášovi sa páči, že to nie je úplný koridor, ale že sa dá trochu odbočiť z cesty. To sme klesli až tak hlboko že budeme chválit za niečo čo by mala byť úplná samozrejmosť? Kde je nejaký posun za posledných desať rokov? To fakt nevidíte akú to má malú produkčnú hodnotu? To nemôže dostať viac ako 6-7/10.
    • Souhlas, když přehlédnu ty curacény a omáčku kolem, tak hra působí strašně lacině, jakoby to bylo jen CoD 1 s lepší grafikou. I ta animace umíráni, kdy se kamera teleportuje k zemi je stejně přišerná. A takové ty předěly jako sestřelováni Stuk pomocí PaKu, jízda v jeepu nebo vlak vrhající salto působí jak z toho nejbéčkovějšiho indického filmu...CoD bylo vždycky over the top, ale toto už je fakt moc... A to jsem ještě nezmínil úplně špatně zpracované zbranem s fiktivní kadencí... Mg42 střílí pomaleji než Mp40 :D
      • ZvacA
        On to byl tak trochu záměr tvůrců, aby to inklinovalo k původním dílům "staré školy". Ty epizodky v šílených jízdách jeepy přes nepřátelský linie, závod s panzerzugem a sestřelování Stuk pomocí flaku ( http://bit.ly/2zq6ce9 ) nejsou svým zařazením do kampaně náhoda, stejně tak jako infiltrační mise v Paříži. Je však pravda, že dnes, kdy je svět o něco víc plnej historiků a militaristů s očekáváním mít ze hry přinejmenším simulátory, je to trochu jako větr na mlejn a co fungovalo dřív, dneska už působí co do level designu trochu obstarožně.
      • PaKu?
      • Curaceny - cutsceny :D
  • Kampaň jsem asi po hodině a půl musel ukončit, protože mně to přišlo fakt neúnosně tupé. První CoDka z WW2 se mi moc líbily, Modern Warfare 1 je pro mě jedna z nejlepších stříleček, ale toto je fakt bída. Grafika a CGI filmečky mezi misemi super, ale zvuky jsou naprosto tragické (výstřely zní spíš jak kopnutí do balonu), zbraně ultra nerealistické (naprosto nesmyslné kadence a mechanismy) a design přestřelek taky dost k smíchu - tady je AA dělo, vlez za něj a sestřel těch 50 štuk na obloze... Tady je věž, vylez na ní a postřílej těch 150 granátníků a 20 sniperů dole atd.
    • Design přestřelek? Co to jako je? Je vážně překvapením, že hra hráče staví do aktivní role?
      • neviem co mu vadi. Tak ako v kazdom cod. V takom cod1 united offensive tam sa kosilo po stovkach. Prave to je dobre spravene na tomto cod, ze sa to dynamicky a zabavne strieda a nekosis minutu nackov za gulometom
    • a co ? vsak to su typicke arkadove medzihry ktore boli v kazdom jednom cod. Ved to je COD !!!!! Single je najlepsi aky kedy CoD malo. Presne ako si pisal, grafika a filmecky medzi hranim su super. Dobre je to namiesane, plynule prechody, zaujimave zvraty.

      Pochop ze to je interaktivny herny film. ako som pisal ci je to WORMS, Battlefield, Farcry atd, kazda z tych hier ma svoju kostru, svoj styl ktory sa nemeni. Netusim preco dokola komentovat stylom, je to hovadina, lebo je to CoD.
      ja neviem, tak aj angry birds bude vzdy len angry birds. Vyjde trojka, a budem tam vypisovat ze to je uplne trapne lebo tam strielas vtakov prakom.
  • Kolimátory na zbraních !!! Ženský vřískání v mulťáku !!! Absence manuálních pušek ( jen sniper kempři ) !!! Prapodivné úpravy zbraní !!! Opět chybí hákové kříže ( symbol starý 2000 let ) !!! Ta hra nemá s WW2 nic společného, ale tupé ovce to budou hejtit do nebe.
    • Call of duty si nehraje na autentičnost a mulťák je o zábavě ne o historii.Navíc v singláči hákáče jsou.K tomu symbolu,ten sice patří ke štěsí,slunci atd.,ale červeno,bílo,černý hákový kříž je symbol nacistů,takže se tady neoháněj symbolem starým 2000 let,,žádní černí němci,jak tady před vydáním každej psal a jednoa uvěřitená mise za ženskou.Všichni držkovali na futuristický díly,pak konečně vydali pořádnou hru z druhý světový a děti opět nejsou spokojený.Já tedy spokojený jsem.Navíc v DLC má být Československo,takže taky plus.
      • no ja nevim ale asi pul roku před vydanim se autori rekli ze to bude hrozne moc autenticky....
      • jamar28
        Ta kritika černochů a ženských se týkala multiplayeru, kde to tak fakt je.
    • Evidentně jsi chtěl být nějakého vyjádření jak tě hra nepotěšila, ale nevím, z čeho jsem zmaten více, jestli z těch "manuálních pušek" nebo "jak tupé ovce hejtí do nebe". Možná ty vykřičníky, nevím....

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit