Přejít na výpis diskuzí

GamesPlay – hrajeme VR pecku Beat Saber

8.5.2018 19:00
Redakce Games.cz 37 příspěvků

Rytmická VR hra Beat Saber je aktuálně nejlépe hodnocenou hrou na Steamu (a to je teprve v Early Accessu) a není se čemu divit. Brilantní nápad, který kombinuje dynamickou hudbu a světelné meče, jimiž rozsekáváte letící kostky je nesmírně návykový. Ale špatně se, stejně jako mnohé hry z virtuální reality,...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • FOV 110° nikomu nevadi?
    uvidime jak dopadne tenhle projekt, jestli se to vse povede
    https://www.pimaxvr.com/en/8k/#page3

    tenhle mesic by meli dostat vybrani YTberi, kteri podporili projekt predprodukcni verzi na test
    http://forum.pimaxvr.com/t/about-m1-closed-beta/5547

    forum
    http://forum.pimaxvr.com/c/pimax-8k
  • Za sebe pisu, ze tomuhle vsemu fandim a pevne doufam, ze za nejakych tricet let bude virtualni prostor na podobne urovni, jako ten ve filmu Ready player one a v duchodu uz se snad nebudu muset zaobirat svoji trapnou (ne)existenci v realnem svete *4*
  • Dokážu si představit ten Artefakt ve VR, možná to i Valve udělá, kvůli PR VR
  • Moc se mi ta hra líbí i hudba. Měl jsem půjčenou PSVR helmu k ps4 a bohužel se mi z toho (hlavně v Driveclub auta a pak letadla) dělalo špatně. Když jsem poprvé zabrzdil a tělo necitilo fyziku, nedojel jsem ani jedno kolo...

    Výborný byl virtuální koncert, jakási adventura a strategie a pak samozřejmě Pornhub VR ;-).
    • Áno, hlava sa nedá len tak ojebabrať a pozná čo je realita. Pri tom poslednom menovanom je to inkognito pozeranie, keď ti niekto náhodou vtrhne do izby, tak nič neuvidí. Len sa horšie bude vysvetľovať tá cicina v ruke.
  • S tímhle obsahem se VR nikdy neprosadí.
    • a s Skyrim VR, Forest VR, Elitedangerous atd. jo?
      • Resident Evil?
        • Jack1947
          Resident evil 7 je asi nejlepší VR hra zbytek stojí za... vy víte co *4*
          • Tak nevím jak na PSVR, ale na PC reps. Oculus atd. je jich dobrých hafec...
            • Jack1947
              PSVR je jen předraženej "OCulus" pRo PS4 ten hafec myslíš max hry 2 hodiny 3 a šmitec za docela nízkou cenovku ?? tak mi nějakou ukaž rád se nechám přesvědčit, o opaku.
    • Jinej obsah (kvalitativně) není momentálně možnej. A dlouho nebude.
  • Velice zábavná hra. :-D
    • dneska jsem pořídil, jen tak na chvíli pustil v pauze mezi třetinama že kouknu jaký to je ...a nakonec jsem propás dva góly od švýcarů *1*
  • Je hezký zase vidět něco jinýho, ale na druhou stranu, tohle není zrovna hra, k vůli které bych si utíkal koupit VR.
    Navíc ta hudba není zrovna šálek mého čaje..... popravdě mi přijde strašná, ale to je věc názoru...
    • taky bych si tuhle hudbu určitě do sluchátek nepustil a ani jsem vlastně nikdy nehrál žádnou rytmickou hru, krom jednou takovej ten dance automat ...při mejdanu na trajektu z islandu *1* . Ale nadšený názory na který jsem narážel a to že je to hra z našich končin mě namotivovaly to pořídit. Když vybíráš skladbu tak tam chvíli hraje ukázka ....nejdřív jsem prošel všech 10 a snad 8 z nich mi připadaly vyloženě hrozný který si fakt nepustim a 2 že snad zkousnu. Ale po rozseknutí pár kostiček jsem se do toho zažral a vnímal jsem už jen ten rytmus, takže ve finále jsem je odehrál všechny na normal a nijak mě nerušilo že to není vůbec styl co poslouchám (a co teprv až tam lidi v editoru dodělají to co i v reálu poslouchám) *5* . Říkal jsem si že to bude u ledu právě než se objeví větší výběr skladeb, ale pak jsem si dal hard a hned to byla mnohem větší sranda než normal. A podle tohohle videa už se těším až se do toho pustím na experta *1*
    • Mart9
      Na hru, kvůli které by sis utíkal koupit VR, si ještě sakra dlouho počkáš.
      • wenceslaus
        IL-2 mi na to stačil
      • Mart9: Zrovna tvůj avatar je v tomhle příznačnej, protože takový Kingdom Come mi přijde pro VR jako stvořenej. Bohužel ta technologie je v současnosti zcela nedostatečná, vlastně je aktuálně hodně pod technologickým minimem do kterého bych byl schopný investovat.
      • Raw Data, Sportsbar VR, LA Noire (jen škoda, že tam je pár misí), možná Fallout 4 (má celkem blbou optimalizaci), Skyrim VR, Doom VR jsou hry, řekl bych, které za to stojí. Ano, je jich málo, resp existuje plno dalších poměrně zábavných, ale graficky už ne tak hezkých her (Bullets and more, The Gallery Episode 1 + 2, ...).

        Dnes ta cena neni tak extrémní. Když jsem kupoval Vive, bylo to o 10 tisíc dražší, než dnes. Navíc plno lidí to vnímá jako něco "jiného" "zvláštního", ale je to klasická periferie, jako volant či gamepad. Jsou lidé, kteří za volant utratí podstatně více, než stojí VR set. A kolik skutečně dobrých simulátorů taky nebudou stovky...

        Pravda, pro volant nebo gamepad či joy. člověk nepotřebuje 3x3 metry volného místa, ale já to VR beru jako doplněk k pc. Nepoužívám to denně, někdy mi to měsíc leží bez povšimnutí, aktuálně čekám na hru Budget Cuts (hezky zpracovaná stealth hra), ale nějakejch pár desítek hodin už jsem to na hlavě měl a řekl bych, že i když je to první verze Vive, tak to za tu zábavu stálo. Hlavně MP s kamarády. :)
        • Jack1947
          No to mě hlavně vadí ten pohyb např v tom Fallout4 a jinejch fps ale možná jwe to o zvyku prostě já potřebuji něco abych mohl sesynchronizovat hlavu s prostředím a nemusel se rozmlátit o zdi v domě. Poto ten titěrnej interface na co si Olejník stěžoval v Levelu v recenzi F4 VR ale jasně starší hra v budoucnu to může bejt lepší.

          Potom taky rozlišení to bude ještě trvat... než se to srovná..
          • "Potom taky rozlišení to bude ještě trvat... než se to srovná.."

            Tohle je zrovna docela zajímavá otázka. Rozlišení Oculu je 2160×1200=2,6 megapixelů. Rozlišení lidského oka se udává jako 576 megapixelů :D Ten poslední údaj můžeš ještě vynásobit dvěma, protože je to zřejmě jenom pro jedno oko, kdežto u Oculu se počítalo s oběma.

            EDIT: Ale je blbost takhle strašit číslama. Jde o pocit. Když se koukáme na 4K video, jsme taky spokojení, nepotřebujeme 500 megapixelů :D V současných VR helmách je mřížka hodně rušivá. Ale je možný, že pokud se rozlišení zdvojnásobí, zčtyřnásobí... už to bude cajk.
            • Jack1947
              i moji rodiče (zarytí odpůrci her) se u toho dokázali pobavit.

              No a to je ono trochu jak tehdá Kinect aby to přivedlo i nehráče, a stalo se *3* jistě já jsem taky rád za pokrok k če,mu by bylo ustrnout na mrtvém bodě ale u virtuální reality ten pokrok bude v rámci něklolika let néli desetlietí... ale budu to sledovat protože mě to zajímá. Třeba až bude nějaká 5-6 verze za přijatelnou cenu koupím. Do té doby budu "honit pixely" jen 2d.
            • Jack1947: u Vive je to stejné. Jako vlastník jsem já třeba nikdy netvrdil, že ta mřížka není vidět. Je a někdy trochu víc, někdy trochu méně. Záleží na hře. Když člověk potřebuje trefit vzdálený objekt, tak je to samozřejmě horší, nebo čtení textu v dálce, ale u některých her se člověk tak ponoří do hraní, že nevnímá jak mřížku, tak "strany" headsetu (nevim jak se tomu řiká, prostě takový ten pocit, jako když koukáte dalekohledem).

              Taky záleží na nastavení detailů. Např. před koupí jsem to zkoušel v herně (jednou jsme si zamluvili dvě hoďky v jedné místnosti, podruhé jsme si pro jistotu zamluvili celou hernu na 3 hodiny, abychom to mohli vyzkoušet víc). Tam jsem zjistil, že taková GTX 1060 je na VR hraní nedostačující. U Serious Sam - First encounter byly nepřátele rozmazaní i pár metrů od hráče, když jsem to pak po pár týdnech spustil na 1080ce doma, tak ten rozdíl byl velký, opravdu velký. Na plné detaily byli nepřátelé "ostří" (v rámci možností samozřejmě, ale oproti nízkým detailům na 1060 to byl teda podstatný rozdíl). Trochu mě to mrzelo, protože pro případného kupujícího by třeba tohle mohl být důvod, proč to nekoupit a v herně by člověk přeci jen čekal vyšší úroveň, než hraní na min detailech (a to jsme tam chtěli zkusit i jiné hry, jenže nebyly stažené, protože měli plný HDD a Steam nedovolil hru stáhnout...).

              U VR je taky dost velký problém v tom, že ne každý zájemce má možnost vytvořit doma prostor alespoň 2,5x2,5m (myslim si, že je to takové minimu, ačkoli kamarád hraje na 2x2 metrech, ale to je strašně omezující. A ideální prostor 5x5m (s nějakou rezervou okolo) je i pro mě pasé. Aktuálně vymáčknu 3,1x2,7m prostoru bez rezervy (takže občas něco spadne a protože máme nízký strop, tak i lustr to odnesl a nějaká ta rýha se na stropě už taky objevila :D ). Ano, lze hrát v "seated" nebo "standing" pozici, jenže když kupuju VR, tak chci využít potenciál naplno a ne abych u střílečky stál jak sloup a jen se točil dokola. U závodních her pak to sezení je jasný, tam člověk nepotřebuje nikam chodit.

              Jinak jsem celkem rád, že se to pohybuje dopředu, ale jestli to dojde hodně daleko, nebo to vyšumí nedokážu odhadnout. Jsem rád, že jsou dnes takové možnosti hraní a dokonce i moji rodiče (zarytí odpůrci her) se u toho dokázali pobavit.
            • Jack1947
              Jsem rád že to umí uznat i jejich vlastník *4*
            • Mřížka je teda první čeho si člověk všimne, ale už ji vůbec nevnímám.
              Zatím VR není taková, jak by si člověk přál, no.
            • Jack1947
              Právě to a text interface bude asi nwejvětší probl=ém to co jde ve 2D ok neznamená že ve 3D pojede taky parádně že .-. a kámen a ta mřížka by mě asi srala rád bych prostorový perfierní vidění bez nějakej blbostí navrch *11*
            • Jack má s tím rozlišením pravdu. Jde o úhlovou velikost - na vykreslení objektů v dálce je prostě málo bodů.
            • já mám oculus (předpokládám že s rozlišením to bude obdobný co Vive), a větší rozlišení by to rozhodně chtělo. na druhou stranu tý mřížky si všímám jen v případě nějakýho v podstatě statickýho obrazu, kde se člověk vlastně soustředí na to že kouká do nějakýho monitoru pár cm před očima. jakmile se to začne hýbat a ponořím se do hry/sledování filmu apod. tak to úplně přestanu vnímat (teda musí to být něco kvalitního u čeho se člověk nenudí a zapomene že má helmu na hlavě, nejspíš si to mozek pak prostě doplní jako u spousty jiných věcí)
            • Zrovna jsem četl článek, kde pán z nVidie uváděl – že bude trvat 20 let než bude VR rozlišení srovnatelný s lidským okem. Trošku PR kec. Podle mě už bude hodně zajímavý pokud se zdvojnásobí.

              Co jsem měl na hlavě Vive, přišlo mi, jako bych se díval skrze včelařskou kuklu. *1*
            • Jack1947
              Já chápiu že ve irtuální realitě to je asi trochu jinak" nicméně chceto poladit no.
        • No zrovna Doom VR sem viděl a docela mě udivuje, že to vůbec doporučuješ, protože to je zrovna naprostá katastrofa, hlavně pohyb tam je řešenej otřesným způsobem a moc nechápu jak to mohl někdo v takovém stavu vědomě vydat. Přesně takhle by to nemělo vůbec vypadat a je to naprostý opak toho jak by mělo hraní s VR vypadat.

          Ne, prostě mě to přijde zatím jako vyhozené peníze. Zatím jsem nenašel jedinou hru, která by přesvědčila k takové investici.

          Ale zase je hezký, že lidi jako ty to kupují, tím pádem tuhle technologii udržíte při životě a je mnohem reálnější, že za nějakých 10 let, už to bude aspoň trochu použitelné, takže bych ti vlastně měl poděkovat a doufat, že si koupíš i Vive 2, 3... a já až si koupím nějakou čtvrtou revizi, tak budu spokojený :)
          • a zkoušel jsi někdy VR víc než jen na pár minut někde v krámě? on je velkej rozdíl mezi tím když to vidíš na monitoru a v reálu. když vemu klasický hry upravený do VR (některý díky modům, některý nativně) tak si teď nedovedu představit že bych věci jako doom 3, alien isolation, x-plane, dirt rally, skyrim, serious sam first/second encounter ještě někdy pustil jen na monitoru (přidal bych ještě euro/american truck simulator ale abych je rozjel ve VR na slušnou kvalitu potřebuju lepší stroj nebo to musí ještě odladit *4* ). a tyhle hry jsou v podstatě jen o tom že jsi "uvnitř". pak je tu dost dalších super her dělaných přímo pro VR včetně ovládání ....ve VR se prostě zabavíš věcma který tě při sledování na monitoru ani nenapadnou. A pak je tu hromada free nebo hodně levných srandiček typu 360 fotky/videa, google earth ve VR, horský dráhy apod.
            Je to jen o tom jak moc člověka tahle technologie láká v poměru k tomu kolik aktuálně stojí (VR fandím už skoro 30 let takže jsem si oculus pořídil hned po vydání kdy byl o cca 10k dražší než teď, a rozhodně jsem toho zatím nelitoval protože to je prostě zážitek který při sezení u PC není), ale i podle množství VR obsahu (toho kvalitního) který vychází to je rozhodně použitelný už teď. Takže díky mně a podobným se určitě dočkáš toho že se bude VR dál vyvíjet (třeba až udělají bezdrátovou helmu s vyšším rozlišením tak do toho dám klidně ty samý peníze znova) a cena půjde dolu takže si to jednou taky možná pořídíš
            • No přesně tak. Teď hraji FalloutVR a to čumíš na to jak se nabíjí laserová mušketa nebo do rozstřelené hlavy protectrona jak se to tam všechno pěkně hejbá. Google Earth je super a kopec free obsahu je parádní, ale nikdo o něm nemluví.
              Mnooo a která ženská v Dota2 má kalhotky obšitý krajkou ví jen vývojáři majitelé VR headsetů *5*
    • Jack1947
      No zatím je VR hodně využívaný díky twitscherům bezplatnejma blbostma jako třeba VR chat jo jasně sranda může bejt ale ale... jak říkáš koupil nebo zauvažoval bych o tom až bude pořádná podpora a ne poloviční jako je dneska ale díky těm bláznům co do toho už naházeli spoustu prašlí se tobude zlepšovat. I když je to ještě na dlouho...
  • Marka byste mohli zase pozvat do Fight Clubu
  • Jack1947
    Myslím že tohle bude delší dobu hlavní nápln VR což neřikám špatně *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit