Přejít na výpis diskuzí

GDC 2018: Digitální lidé a svatý grál herní grafiky

22.3.2018 12:38
Martin Bach 25 příspěvků

Zatímco v předchozích letech byly tradiční přednášky „State of Unreal“, které na Game Developers Conference pořádá pravidelně firma Epic, věnovány hlavně vykreslením vizí Tima Sweeneyho, letos jsme se dočkali změny stylu. Epic předvedl keynote, která si v mnoha ohledech nezadala s velkými konferencemi...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kdyby pánové a dámy z Epicu raději KONEČNĚ dotáhli do použitelného stavu některé tooly v UE4, abych nemusel ztrácet čas tím, že si je sám kompletně přepíšu, to by byl opravdový pokrok. Kvůli tupým a permanentně zastaralým konzolím žádný reálný progress tak jako tak nehrozí. Kdo dnes udělá PC exclusive titul?
    • Epic se posledni dobou soustredi na film a archviz kde presne tohle lidi pouzijou
  • Pěkný, ale než tohle bude ve hře, tak se načekáme. Brzdí to totiž hardware konzolí, na který se hry dělají primárně. Tohle bude možný až někde na generaci PS6. Tyhle naleštěný tech dema jsou tu totiž roky, vzpomeňme např. toho dredatýho týpka s cloaking oblekem ve videu na UEngine4. Bylo to roky zpátky a do dneška ty hry takhle kvalitně nevypadaj...
    • Ono možná kdybyste vy, PCčkáři, začali trochu konečně i ty hry kupovat, tak třeba by se studia nemusely spoléhat na konzolové prodeje a udělali by vám teda ty ultramega nabušený hry.
      Takhle akorát čekáte, až Robertse přestane bavit nabízet neexistující lodě do Star Citizenu a třeba tu hru i někdy vydá (i když proč by to vlastně dělal, když může lodě a pozemky prodávat troubům dál bez něakého dokončeného produktu?)

      Za tohle si můžete sami svou neschopností hry zafinancovat, pokud to není pitomá multiplayerová MMO Battle Royale F2P kravina.
      • Vzhledem k tomu, že tržby na PC jsou vyšší, než na konzolích, placáš naprosto z cesty. To není o tom, že by to PC hráči nekupovali, ale proto, že se z pohledu peněz vyplatí dělat hry pro co nejvíc lidí = konzole + multiplatforma.
        • Mimochodem, SC je druhá nejdražší hra historie a to je ještě k tomu a) single platforma b) crowdfunding. Mluvit tudíž o tom, že PC hráči nechtějí nic platit, je naprostý nesmysl.
      • tak určitě, hry na PC se neprodávaj, proto taky Gaben na Steamu tak hrozně zchudnu,l že? *5*
        • Tady bych si zjistil, jakej je rozdíl mezi vývojářem (kterej ty hry potřebuje prodat, aby mohl zaplatit vývoj a vydělat na další) a vlastníkem největší PC distribuční platformy (kterej si může chrochtat blahem a kterej za ty miliardy dolarů ze steamu akorát vydává pitomý kartičky místo tedy těch graficky nebušených her). *7*
      • Kvalitni hry na PC se vzdycky zaplati a u tech nekvalitnich vyvojari krici ze to je kvuli piratum, bohuzel vy konzolisti kupujete kazdou blbost, takze vyvojare nic nenuti delat poradne. Kdyz se k tomu pripocte slaby HW konzoli, je jasne proc je tady nulovy progres.
        • Případy neúspěšných, či prostě méně úspěšných PC her určitě budou, obvzlášť, když se na Steamu chrlí tuny her a je o dost snadnější zapadnout a tlačí se čímdál na nižší, až vlastně už mobilní ceny. Říkat s jistotou, že na PC e kvalitní hra zaplatí vždycky bych si s takovouhle jistotou nedovolil tvrdit.

          Určitě bych taky neříkal, že konzolisti kupujou každou blbost, protože když se kouknu na nejprodávanější hry na konzolích, v žebříčku figurují hry, které patří mezi nejprodávanější i na PC anebo které se ti sice třeba nemusí líbit, ale nabízí většinou kompletní a odladěný zážitek. Zatímco na PCčku jste naopak koupili 30 mega kopií PUBG, což je hra, ač (asi) hratelnostně zábavná, tak technickým stavem ne zcela odladěná i na těch lepších PCčkách. Či například ARK taky zrovna neoslnil. Anebo např. DayZ, kterej se snad už 5 let plácá v early accessu. Naopak nedostatek nějaké kontroly kvality ze strany Valve dává možnost vzniku her, které ne zcela úplně fungují a přitom se najdou miliony PCčkářů, kteří takové nedodělky koupí.

          Na PC prostě očividně není dostatečná poptávka po hrách, které posunují hranice grafiky, a které jsou dělané pro "hardcore" PC publikum, protože jinak by jste jich měli určitě pár takových do roka. Nebo je tady něco, co vývojářům zakazujedjít dělat nabušené hry jen na PC a posunovat grafiku? Vždyť proč by si někdo nechal utéct takové množství peněz, které teďka akorát bere Chris Roberts za virtuální lodě?
        • ZvacA
          Sranda na tom je, že ačkoli TheFFF má pravdu jen částečně, ten jasný žblebt o nulovém progresu a grafické stagnaci zrovna v souvislosti s PC je teda už řádná kravina. Nejen, že to odporuje tomu, o čem tady článek byl, ale zatímco tu blbě taky filosofujete o vlivu platforem, někdo se potí s takovýma projektama https://youtu.be/GlRNYm_8cuI?t=5s a zdá se, že jim to kupodivu jde i navzdory tomu, že si někdo na druhém konci světa pustí playstation. Šokující, vskutku. Dále nechápu, jak tedy konzolisti nakupují každou blbost? To jak jakože takový dopad funguje? Kupují/pořizují zejména pro jejich platformu vesměs kriticky oceňované exkluzivní a případně pro jejich hw přizpůsobené multiplatformní tituly, což není ve výsledku situace naprosto obdobná té na PC? Samozřejmě že je....
  • docela se mi líbila digitální Rachel v novym Blade Runnerovi, ale tam to dobře obešli tím že všechny scény kde mluví jsou zezadu a v těch zepředu jen kouká, jakmile tyhle digitální výtvory otevřou pusu je to konečná
  • Se muzou za svatym gralem honit jak chteji. Muzou scanovat dokonaly ksichty s dokonalymi skin shadermi a bude jim to platny jak mrtvymu kabat dokud neudelaji konecne verohodny animacni system. Dokud celkovy pohyb nebude mit uveritelnou plynulost a postava nebude realisticky zrychlovat/spomalovat a reagovat na prostredi, budou to vzdy jenom roboti mozna dobre fungujici v cut scenach ale vubec ne ingame. Rekl bych ze grafika az prilis predbiha fyziku. Dokud se to nesrovna, efekt uncany valley nezmizi. *5*
    • Na to se všichni vykašlali, snad jen Rockstar má docela slušný animace postav i když co je Euphoria engine nikdo pořádně neví. V GTA IV/V se používá jen při zásazích místo ragdollu a když je postavička ožralá jinak to je všechno motion capture.

      Nejvíc žalostný to je asi v Kingdom Come, GB dat a výsledek je takovej, že postavy máchají mečem před sebe a stojí jak prkno, výškový rozdíl je tabu, nedá se skrčit.

      Tak možná někdy, zatím to kutí v garáži:
      https://www.youtube.com/watch?v=Ul0Gilv5wvY
      https://www.youtube.com/watch?v=X6Dj4hjV86Q
      • https://m.youtube.com/watch?v=RdrGvTm6xDg

        28:00...
    • A jeste jsem zapomel na umelou inteligenci. Ta ma snad jeste horsi uroven nez figuralni pohyb. Honba za dokonalym vzhledem a mimikou je nanic, dokud se charaktery nezacnou uveritelne pohybovat i konat. *3*
  • Martin se vrátil do Games, nebo prostě to je jenom taková ta věc na skok?
  • Mno člověk mi připadal poněkud gumovej, ale potvorák byl super. No a starwars dobré dobré no ale nevím jak moc reálně se to dá použít když na 3 postavy v krychli sotva 3 m čtvereční potřebují super výkonný PC ( možná chlazený kapalným dusíkem *1* ) ale budoucnost vypadá lákavě *14*
    • https://www.youtube.com/watch?v=tjf-1BxpR9c&feature=youtu.be
      • no jako pořád je to malá místnustka povětšinou bez textur *9*
  • Taronyu
    Jak to nerobí WETA tak to nie je ono :)
  • raytracing v reálném čase *1* *1* *1* asi jako opravdová AI *1* *1* *1*
    • *realistická AI si chtěl říct, asi :)) Opravdová je každá AI, i ta nejvíc na prd.
  • Uncanny valley jak vysity. Uplne k zbliti, strasidelny, zbytecna prace.
  • tak Siren uz skoro rozeznat ani nejde *4*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit