Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • risa2000
    "Náhodou" jsem si to pustil a musím říct, že si mě přednášející získal od první minuty. Parádní přednáška, i když se o technický design her nějak zvlášť nezajímám, potěšilo mne, že jsou na světě pořád lidi, co mají hlavu a nebojí se ji použít *3*

    Akorát poslední otázka (resp. odpověď na ni) mě trochu zklamala. Doufal jsem, že WH používá nějaký automatický nástroj na formální validaci questů a jejich řešitelnosti (podobně jako se to dělá v jiných odvětvích, kde se navrhují složité stavové systémy).
  • Mě by zajímalo, kolik tak pracovních pozic designu (ať už zde prezentovaného technického nebo klasického) u nás v republice je. Je to docela škoda, že jsme na toto dost malý trh a možností není mnoho, nebo se pletu?
    • Dost. Každá hra potřebuje vymyslet *3* Počítáme-li do toho i skriptéry, tak v osmdesátihlavém studiu je designérů třeba dvacet, i víc.
  • Pro mne výtečná přednáška a rozhodně jsem se přiučil ohledně záběru, v jakém by měl designer přemýšlet.

    Mimochodem prezentovaná struktura questů trochu připomíná Gothic - postavy žijí svým životem a když dostanou impulz, tak udělají neobvyklou akci. Líbí se mi takové uvažování, herní svět pak vypadá věrohodněji.
  • bolo by dobre pozvat ho do fight clubu :)
    • Keyz
      Taky bych ho rád viděl. Divný, že tam ještě nebyl. Ptejte se ve FC a snad redakce udělá nějaké kroky aby dorazil. Bohužel často řeknou "ten by mohl dorazit" a nikdo nedorazí...
      • Jj, to bylo i s Kubou Dvorským - prej Amanita Design se přestěhovala kousek od naší redakce, tak sem od nich určitě někoho sem tam pozvem... a prd :(
  • Viktor Bocan, to je ten co psal kdysi sekci Strategie do Gamestaru? Pokud ano, tak ten člověk má náhrano a vstřebáno z her víc než my všichni tady dohromady. Tím nechci urazit místní publikum, ale to je prostě fakt. Přednáška perfektní, byl bych rád, kdyby tento člověk více zpřístupnil svoje zkušenosti a názory široké veřejnosti, co třeba ho pozvat do Fight Clubu? Fakt to je neskutečný co se právě teď děje na poli game designu u nás - většina lidí si to neuvědomuje, protože herní průmysl v ČR celkově jde do sraček viz krach 2K Czech, Warhorse nemůže sehnat vydavatele atd., ale jednotlivci jsou neskutečně silní s originálními myšlenkami. Vávra s Bocanem by si mohli na tři odpoledne sednout a napsat z fleku učebnici herního designu - takové věci by této zemi prospěly!! A to myslím smrtelně vážně, nemáme sice školy, ale to neznamená že nemůžeme edukovat, pokud máme kvalitní lidi kteří můžou učit a rozvíjet další - a po shlédnutí této přednášky a té od Dana je jasné, že podobní lidé u nás jsou.
  • skvela prednaska, na hru se moc tesim, a podle slozitosti questu i hry samotne se nejspis neobejde bez verejne bety.... uz se tesim az se budu moci prihlasit *5*
  • hmm tak jak to tak posloucham tak to bude naprd spousta veci mi ve hre utece protoze jsem delal zrovna neco jineho nez sledoval hlavni dejovou slozku protoze jsem si nevsim toho ci tamtoho treba jsem byl ve spravnou chvili na spravnem miste, ale zrovna jsem se dival jinam nebo sel za jinou postavou a ta hlavni provede akci aniz by mi to nekdo ukazal...proste predstava ze sposta veci mi ve hre unikne protoze jsem je neudelal Q v poradi v jakem jsem mel (a ja nebudu vedet jak pac hra mi da volnost, ze si muzu delat co chci) mne docela desi... Ze to muzu hrat znovu? to mne neba je tolik her ze vsechny co mne zajimaji nemam cas hrat a tak 2x jednu hru hrat a jeste si presne pamatovat co jsem udelal a jak abych to ted udelal jinak to NEe *10*
    • smejki
      Stěžuješ si, že se RPG chová jako RPG. Poradím ti - nehraj RPG.
    • Keyz
      Je to zase věrohodné a podporuje to zkoumání. Budeš zkoumat, prát se a často tak zjistíš něco jiného.

      Pro mě lepší svět kde se něco samo děje a má to následky něž klasický styl, kde vše dělá hráč na jedno zahrání. Rád bych zašel do města a čuměl co se to stalo a pak řešil proč se to stalo. A třeba si to pak již ošetřil sám při dalším hraní.

      I kdybych to nehrál znovu, tak budu mít vlastní zážitek a nebudu mi vadit, že jsem něco minul. Hlavní linku určitě nemineš :). Prostě jak jsem psal. Ten svět pak vypadá věrohodněji a není to jako superhrdina co vše ihned vyřeší a vše se dozví.

      - Příklad u Stalker s modifikací DMP. Měl jsem někomu donést něco a šel jsem jinam, pak dorazím na místo setkání a postavu zabili mutanti co šli okolo. Supr věc, řekl jsem to je vymakaný a hra šla dohrát i se smrtí dané postavy.
    • predpokladam ze to bude nejak osetreno, nechme se prekvapit.... ale je pravda ze me docela zarazilo ze by jsi mohl zabit zadavatele questu a lootnout odmenu, ale questy by sis nezahral, to dle meho ve finalni verzi nepujde, nebo jen vyjimecne, kdyz by melo dane NPC zadat treba 5 ukolu tak si predstavte kolik prace kolika lidi by se vyhodila oknem... PS: doufam ze to s tou volnosti nebude tak divoky, hrac potrebuje alespon minimalne vest za rucicku, vadilo mi treba na zaklinacovi nebo skyrimu ze jsem mel v jednu chvili tevrenych treba i deset ukolu a nevedel jsem kam driv jit, kdyz navic treba vedlejsi ukol byla nejaka vrazda a hlavni pribehovy ukol bylo si s nekym poklabosit, trosku prohozeny priority. A prosiiiim at je prehledna mapa!!!!
  • Black_Hand
    hmm, jako programatorovi se mi tahle cast designu velmi libi :).
    • s
  • celoush
    a Dan Vávra s tričkem Dayz :)
  • Menší varování pro nadšence, kteří by chtěli podle této přednášky jít ve šlépějích: Tohle rozdělení pozic si každá firma řeší sama. Viktorem prezentované jsem například já slyšel poprvé a z mých zkušeností jsem se s ním nikdy nesetkal ani o něm nikdy neslyšel od mých kolegů.
    • Jestli to nebude spíš tím, že jde zjevně o teoretické rozdělení, pochybuju, že mají ve Warhorse dveře s nápisem "kreativní design" a druhé s nápisem "technický design". Pracuju primárně v indie scéně, ale že někdo píše scénáře a nápady a jiný vymýšlí, jak to realizovat, nebo třeba sestavuje tabulky vlastností, je naprosto normální...
      • ve WH nemají dveře :P
      • O tom nemluvím a ani neříkám, že Warhorse to mají špatně. Já narážím na to, že každá firma má rozdělení toho, co kdo dělá a následné pojmenování té funkce prostě jinak. V inzerátech to potom může případné uchazeče dost mást.

        Například já znám minimálně dva popisy funkce technického designera, které znamenají něco úplně jiného a případný kandidát by byl hodně překvapený, kdyby vycházel pouze z Viktorova popisu.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit