Přejít na výpis diskuzí
GDS 2013: Viktor Bocan - Co je technický design a proč by vás měl zajímat
16.1.2014 | Redakce Games.cz
30 příspěvků
-
"Dan Vávra vymyslel úchylnej quest na 70 stránek a vsadil se se mnou, že to nedokážu naskriptovat *15* ..."
-
Viktor Bocan, to je ten co psal kdysi sekci Strategie do Gamestaru? Pokud ano, tak ten člověk má náhrano a vstřebáno z her víc než my všichni tady dohromady. Tím nechci urazit místní publikum, ale to je prostě fakt. Přednáška perfektní, byl bych rád, kdyby tento člověk více zpřístupnil svoje zkušenosti a názory široké veřejnosti, co třeba ho pozvat do Fight Clubu? Fakt to je neskutečný co se právě teď děje na poli game designu u nás - většina lidí si to neuvědomuje, protože herní průmysl v ČR celkově jde do sraček viz krach 2K Czech, Warhorse nemůže sehnat vydavatele atd., ale jednotlivci jsou neskutečně silní s originálními myšlenkami. Vávra s Bocanem by si mohli na tři odpoledne sednout a napsat z fleku učebnici herního designu - takové věci by této zemi prospěly!! A to myslím smrtelně vážně, nemáme sice školy, ale to neznamená že nemůžeme edukovat, pokud máme kvalitní lidi kteří můžou učit a rozvíjet další - a po shlédnutí této přednášky a té od Dana je jasné, že podobní lidé u nás jsou.
-
Usměje se ten chlap někdy? Chrlí jeden vtip za druhym, ale koutkem necukne. *15*
-
-
To je fakt, mistr kamenná tvář. I když asi byl naštvaný, vypadá tak celou dobu...
-
-
Naprosto skvela prednaska, jen ten zvuk mohl byt hlasitejsi.
-
bolo by dobre pozvat ho do fight clubu :)
-
-
Taky bych ho rád viděl. Divný, že tam ještě nebyl. Ptejte se ve FC a snad redakce udělá nějaké kroky aby dorazil. Bohužel často řeknou "ten by mohl dorazit" a nikdo nedorazí...
-
-
Jj, to bylo i s Kubou Dvorským - prej Amanita Design se přestěhovala kousek od naší redakce, tak sem od nich určitě někoho sem tam pozvem... a prd :(
-
-
-
diky za tyhle prednasky
chtel bych se zeptat kdy zas dorazi Dan do fight clubu, 21.1.? :-) -
hmm, jako programatorovi se mi tahle cast designu velmi libi :).
-
-
s
-
-
Pro mne výtečná přednáška a rozhodně jsem se přiučil ohledně záběru, v jakém by měl designer přemýšlet.
Mimochodem prezentovaná struktura questů trochu připomíná Gothic - postavy žijí svým životem a když dostanou impulz, tak udělají neobvyklou akci. Líbí se mi takové uvažování, herní svět pak vypadá věrohodněji. -
"Náhodou" jsem si to pustil a musím říct, že si mě přednášející získal od první minuty. Parádní přednáška, i když se o technický design her nějak zvlášť nezajímám, potěšilo mne, že jsou na světě pořád lidi, co mají hlavu a nebojí se ji použít *3*
Akorát poslední otázka (resp. odpověď na ni) mě trochu zklamala. Doufal jsem, že WH používá nějaký automatický nástroj na formální validaci questů a jejich řešitelnosti (podobně jako se to dělá v jiných odvětvích, kde se navrhují složité stavové systémy). -
Takový menší offtopic. Bude i přednáška od Františka Fuky?
-
-
a koho by dnes zajimalo jak se delali textovky na 8bity?
-
-
hlupaky urcite ne
-
-
no tak te to nezajima a co mi s tim?
-
-
-