GDS 2022: Daniel Vávra – Jak vymyslet, nadesignovat a napsat dobrý quest
-
Jízda na vlnách, jo na tom něco bude.
Kámen úrazu bude i vtom , že tím jak se hra snaží přiblížit realistickému pojetí, tak tě každé vytržení či nesmysl praští do očí mnohem víc.
-
Přesně! Byl to totiž celoživotní socialista.
-
No, je fakt, že KC:D má docela slušné rezervy v tvorbě questů a reakcí NPCček. Ale na druhou stranu se tam najdou velmi zajímavé části. Je to taková jízda na vlnách. Chvilku je to super, ale pak přijde pořádná studená sprcha, která tě rychle vrátí do reality. Od drobností jako Tereza vyšívající venku po setmění (třeba je to elfka) a banditi volající stráže, když jim uprostřed lesa zapíchneš parťáka. Po situaci, kdy tě hra zatáhne do questu, vybuduje časovou tíseň a pak se ukáže, že na splnění některých částí nemáš dostatečnou úroveň schopností a nezbyde ti než pár dní někde bokem trénovat nebo v lepším případě improvizovat.
-
Jak má to triko 1984... Orwell po lidech jako on střílel...
-
Jednoduše. Nedávejte je napsat Danu Vávrovi.
-
Ten závěr s konkrétními příklady čeho se vyvarovat při psaní dialogů byl dobrej, ale jinak jo, byl to spíš recap minulejch let. I tak zábava ale.
Škoda že nebyl Viktor Bocan, jeho standupy jsou s těmi Danovo ty nejlepší.
-
Loni to bylo slabší, de-facto recyklace jeho starších přednášek "Game design v praxi" z let 2012-16. Roky předtím měl lepší.