Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hidden

    S temi milniky bych byl opatrny. Genie je sice zajimavy, ale v soucasne podobe nedela nic jineho nez interaktivni video, ergo pro potreby her dost nepouzitelne. Az bude schopen vytvaret plnohodnotna data (geometrii, textury, herni logiku, atd.), kterou autor bude moci skutecne pouzit v nejakem engine a hlavne byt schopen ji volne upravovat, tak pak snad bude mit smysl. Do te doby je to skutecne jen takova zajimavost.

    • Vzhledem k tomu, jak rychle jde AI technologie kupředu, tak si myslím, že zrovna vytvoření geometrie a textur tu bude velmi brzy. Že mu hodíš artwork (nějaký zasotrlý postapo), pak pár fotek reálnýho světa jako podklad a on ty reálný loakce překope dle toho artworku a budeš mít lokace ala last of us během chvilku.

      S herní logikou to bude asi horší. Tady bych čekal, že ji AI bude zvládat, ale se zábavností a smysluplností to bude dost o ničem.

      • technologie AI kupředu vůbec nejde, od 80. let nebyl objeven žádný nový AI algoritmus. Všechno co dnes máme - neuronové sítě (deep learning), náhodné lesy, SVM apod - jsou staré algoritmy. Ten tzv pokrok je jen o tom, že chlapci ze Silicon Valley nakradli data na celém internetu (ze sociálních sítí vysáli co se dalo) a díky velké výpočetní kapacitě tím nakrmili ty neuronové sítě a ono to kupodivu nějak funguje. Je to intgeligentní? Ani náhodou. Jistě nějaký pokrok to umožní, některé věci to usnadní, ale žádný zázrak to není a inteligentní to není už vůbec a nikdy nebude. Lidi co říkají že AGI tu bude za pár let vůbec neví o čem mluví

        • Ale článek není o ničem inteligentním. Článek je o nástrojích pro tvorbu her. A to je v blízké době docela reálné (až na ty herní mechaniky).

        • Derp_1337

          Tak rozdíl je v tom, že v současné době je výpočetní výkon těch neuronových sítí podstatně vyšší. Takže to efektivněji zpracovává data a dává to užitečnější výsledky. 

          Postupným vývojem jednou musí dojít ke zlomu, kdy začnou vypadávat "použitelná" data i pro běžné uživatele (a ne jen kdesi v nějaké laboratoři).

          • tak ty neuronové sítě dávají použitelné výsledky už dnes. Rozpoznávání hlasu, překladače, chatGPT a spousty dalších aplikací. To s čím zásadně nesouhlasím je, že i když budeme zvedat počet těch umělých neuronů (zvětšovat tu ANN), tak skrze nějaký zázrak ta neuronová síť nabyde vědomí či inteligence podobné té lidské. To je podle mého naprostý nesmysl, to se nikdy nestane. Ty algoritmy jsou všechny založeny na brute force výpočtech. Tj když AI učím hrát šachy, tak ji nechám odehrát miliiony a miliony partií a tak hledat optimální řešení. Lidé se prostě takto neučí, lidé se učít milionkrát efektivněji, a proto jsou na rozdíl od těch algoritmů inteligentní

            • Jevo83

              Ved ale clovek sa tiez uci, a na zaklade naucenych dat (knihy, filmy, hry, internet, skola, skusenosti...) sa potom nejak v realite chova. Niekedy racionalne niekedy iracionalne. Cim racionalnejsie, tym jednoduchsie je priblizit sa mu umelou inteligenciou. To co popisujes ako nemozne dosiahnut, je podla mna skor emocna stranka bytia.

            • Jasuja

              Ok, a tu podstatu té lidské inteligence jak jí říkáš bys mohl taky tak hezky racionálně definovat? :) Nebo tam je to blackbox? A víš že neuronové sítě jsou taky blackbox?

      • Hidden

        Tak ono generovani samostatnych 3D modelu uz tak nejak funguje i ted, souhlasim, ze v tomhle bych problem zase tak nevidel (pokud bude umet dany nastroj i rozsekat komplexni scenu na logicke celky a podobne, napriklad aby kazdy strom v dzungli nebyl unikatni, ale pouzival se jen nejaky set). Problem spise vidim ve vsem ostatnim, jak jsi zminil.

  • jurb83

    dakujem, radsej Vampire Survivors 2

  • KronosDeret

    Do každého kompu TPU, místo herních enginů, snové generativní enginy. 

  • Dopadne to jako Stadia. Nemel bych obavu. Dela to google.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit