Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jednou až bude internet jinde, se to určitě prosadí. Šéf xboxu si ale moc dobře neuvědomuje, že už nikdy nikdo nebude muset používat Windows, protože directX. To bude bomba.

    • Já mám spoustu legálně koupených programů pod Windows a určitě nejsem sám kdo nemá počítač jenom na hraní, ale i kdyby to u většiny hráčů vedlo k hromadnému exodu na Linux, tak je to asi moc trápit nebude protože MS dominuje hlavně v korporátní sféře. Taky můžou na desktopu Xbox live nechat jako exkluzivitu pro Windows, linuxáři a jablečníci jsou v PC herním světě pořád ještě exotická minorita.

  • maros.goc

    Všetci vedia, že Google Stadia je absolútny prepadák, len Adam Homola to nevie. :D :D :D :D

    • Coffin.Corner

      Tohle je běh na dlouhou trať, kde nerozhodují první měsíce jako u her a filmů. 

  • Femt0

    Budoucnost možná pro sociopatické korpokomisaře z Goolagu, ale ne pro mě a spoustu dalších.

  • A stane se tak do roka a do dne od toho, kdy hraní na PC zanikne, protože konzole (mimochodem, to o PC a konzolích jsem četl poprvé v roce 2001. A od té doby viděl nesčetněkrát, abych se loni dočetl, že hraní na PC se daří jako nikdy dříve)... 


    PS: Pamatujete si, jak to Xbox One výkonově nadal papírově silnější PS4, protože výpočty v cloudu? 

    • Ono tohle atakuje spíš mobilní hraní a konzole. Pro PC hráče to má značné nevýhody.

  • Hidden

    Ono to s temi sedmi miliardami lidi nebude tak zhave. Ano, demografie svetove populace ve veku 10+ je zhruba tohle cislo, nicmene to je jen takovy hodne teoreticky strop. Ne kazdy ma mobil nebo jine pouzitelne zarizeni, ne kazdy ma pristup k dostatecne kvalitnimu, rychlemu a stabilnimu pripojeni, ktere je na takove hrani potreba, ne kazdy si bude moci dovolit platit nejaky subscription (ci poplatek jinou formu) a hlavne ne kazdy o to bude mit zajem. Ono i to sledovani filmu, ktere je ve vetsinove spolecnosti vice rozsirene nez hrani a ma uzivatelsky podstatne nizsi vstupni naklady a v soucasne dobe i privetivejsi naceneni na sluzbach jako Netflix, Amazon Prime, atd. momentalne pokryva jen par set milionu platicich uzivatelu. Mit nejakou super, kvalitni, bohatou a dobre nacenenou herni sluzbu je jedna vec, ale je tu rada dalsich faktoru (nehlede na vyssi naklady poskytovatele). Ze to do budoucna muze byt zajimavy business, o tom asi neni sporu, ale ze by to mela byt v nejake dohledne dobe budoucnost hrani, o tom lze zatim pochybovat. Alespon dokud globalne nebude infrastruktura tak daleko, ze bude davat smysl mit v cloudu uplne vse a vlastnictvi "lokalniho" zarizeni bude spise nevyhodne.

  • Dalsi z komentaru na analyticke a argumentacni urovni zaka zakladni skoly. Ani nema smysl zevrubne jej rozporovat, clovek by tim zabil cely patek. Spis je smutne, ze jde novinarina takhle k sipku. Medialni servery nejsou schopny adekvatne zaplatit kvalitni lidi, proto pak vychazeji clanky a komentare na urovni tohoto a dalsich zde na tiscali. Toto je dusledek te masovosti, cloudu, 7 miliard cilovych ctenaru, jen aby bylo jasno a jak v komentari rezonuje jako jakysi ideal. Ne, toto je slepa cesta, jak se brzy ukaze a mnohokrat ukazalo.

  • TheGGG

    Spencer je takový třídní klaun, který prvně umě zruinoval xbox a herní divizi microsoftu a teď by rád věštil budoucnost celého hraní. Google stadia tak maximálně zatím předvedla sérii mega failů a ukázala, že streamování her nebude ještě pěkně dlouho fungovat ani na západě, natož ve zbytku světa.

    A mít své hry pujčené u korporace jako je google, to je to poslední, co by jakýkoliv soudný člověk chtěl riskovat.

    • Zaho

      "Spencer je takový třídní klaun"

      Jsem nerad osobní, ale od tebe to sedí.


      Odhadovat vývoj trhu je sakra těžké a pokud to někdo umí, topí se v bohatství. Problém je, že nikdo to neumí 100% a tak si budeme muset počkat jk to skutečně dopadne.


      • TheGGG

        já šaškuji tak maximálně tady na diskuzi, dříve ve škole a teď v práci se chovám profesionálně a normálně... spencer už roky slibuje a kecá a mele a zatím dovedl xbox do pozice druhořadé konzole bez šance konkurovat sony... a ten jeho samolibý úsměv je už fakt otravný

    • Spencer jenom podědil průšvih po Holtmanovi, to jestli zruinoval herní divizi Microsoftu se teprve uvidí to si zas hraješ na věštce ty. Výrobní náklady nebo cena Xbox ještě nebyla oznámená, u ps5 víme tu výrobní 450 dolarů v tom nejsou započtené další náklady na distribuci atd. Dále nevíme na jakých hrách mají MS nakoupená studia a i kdyby ty hry vyšli i na PC tak a) tím Spencer nezabil herní divizi, b) konzolisti si koupí konzoli. Taky nevíme jaké bude halo, pokud to bude stejný úspěch jako ve své době jednička tak kvůli té jediné hře se Xbox prodával a to to byla jenom časová exkluzivita. Se stejnou strategií uspělo Sony s prvním PlayStation s nejvíc přehypovanou hrou všech dob FFVII, takže bych MS nepohřbíval za živa.

      • TheGGG

        ano, ty jejich studia o kterých MS tak mluví už pár let, zatím nikde nic skutek utek. A minimálně xbox už nemá šanci s playstationem konkurovat a ty exklusivity taky nikde.

        Pokud MS vytáhne 10 nových kvalitních IP a nový xbox bude bomba, tak pak teprvé spencera budu považovat za něco víc než za ukecaného klauna... Halo už těžko kdy získá svou starou slávu, chce to nové IP.

  • Lateralus

    Nerad to příznávám, ale jsem stará škola. Potřebuju svojí "bedýnku" pod stolem. Po těch letech mi nevoní ani mít herní knihovnu na Steamu. Celá tahle na dálku závislá doba mi nesedí, ale to je můj problém.

    • exmaxx

      Vsak je dobre, ze jsme kazdy jiny.😀 Ja osobne jsem za "nevlastneni" her / filmu / hudby docela rad, protoze nemusim mit kolem sebe spoustu krabicek (casto se stehuju, tak to s tim koresponduje). Jsem smireny s tim, ze kdyz cloud nadobro padne, tak budu mit jen prazdny stul, ale nejak me to netrapi (mozna u te hudby trosku, ale zvladl bych to). Nicmene, taky jsem krabicky sbiral a mel disk plny her a naprosto ten pristup schvaluju a klidne se i na neci sbirku se zajmem rad kouknu. 🙂

  • Jen pár poznámek.

    Rozhovor s dotyčným je spíš jen takové PR tlachaní.  Samozřejmě že první kdo to myslel s hraním na cloudu vážně je Sony potažmo Playstation a to už nějaký ten rok. Není to žádný zázrak ale stále na své službě pracují a hlavně počet uživatelů každoročně roste dle slov finančního Sony Hiroki Totoki až o 40% ročně. Jejich služba PlayStation Now krom  stream hraní umožnuje i stažení her a hraní offline(stejný princit jak na Netflixu sleduješ bud online nebo offline za jedno předplatné). Služba není už omezená jen na hardwer od Sony ale můžete hrát i na PC a tak dál. A ted Sony spojilo síly s Microsoftem a chystají společný projekt. Googl Stadia je v součastné podobě velmi omezená jak obsahem tak rozsahem služba. Nebál bych se říct že jde o uživateli placený test služby(za to uznaní umu obchodniho odělení Googlu. Většinou se platí testeři a ne naopak :-)). A hlavně Googl je společnost která světu představí službu a když je s finačními výsledky nespokojená do roka bez zaváhání zruší. Je to jejich obvyklá praxe. Hlavně jejich obchodní model je dle mě až moc nenažraný. Základ Stadia base služby je zdarma s omezením 1080p60. K tomu koupě hry kterou nevlastníte ale dostanete jen právo ji hrát na jejich platformě(ale za stejnou cenu jak na jakemkoliv digitalnim storu kde už hru vlastníte). Pokud chcete hrát v 4K HDR s 5.1 zvuk opět každý měsíc připlatíte. Pro mne osobně je nejsympatičtější služba Geforce Now. Její princip není žádny další digitalní obchod ani nová knihovna her, ale pronájem hardware výkonu na cloudu. Přihlásite se na své stavajicí vámi vlastněné hry na vzdáleném virtualním stroji který vám zprostředkuje Geoforce Now. Není to omezeno jen na známe digitalní obchody ala Steam, Epic games a tak dál ale můžete se přihlásit na klienty konkrétních her(pokud je služba Geoforce Now podporuje). Má to samozřejmě i své uskalí jak nam teď nedávno předvedl Activision Blizzard. Dle mého názoru jde o špatný pohled na věc. Nejde o spor Activisionu a Geoforce Now. Geoforce Now poskytuje zakaznikum jen a pouze virtualní stroj na cloudu bez jakýkoliv softwarových uprav. Takže z mého pohledu jen Blizzard si vynutil právo že může rozhodovat na jakém hardweru může zakazník využivat své zakoupené hry a služby. Sečteno podtrženo ukazuje se že co se týče cloudu a stream hraní existuje legislativní právní vakuum. Bylo by zajimavé kdyby redakce pozvala někoho kdo se zajimá o digitalní právo. A všeobecně o tom pohovořit. Máme tu eula, právo v EU, v USA a tak dál a jak se s tím poprat v globalní digitalní eře. PS: Jen mála poznámka na závěr. Jako občan ČR jsem měl možnost v realu vyzkoušet jen Geoforce Now. Byl jsem mile překvapen že při hraní FPS (PlanetSide 2, Division 2) jsem v realu nepostřehl žádne zpoždění a měl jsem až kaciřský pocit že to funguje líp než na klientovy nainstalovaném na mém PC :-) Jediná vítka opravdu potřebujete kvalitní internetové připojení. Nejde ani tak o rychlost jak stabilitu sítě a kvalitní peering isp do zahraničí. Naštěstí mám kvalitní optiku:-)

  • patr

    Viem si to predstavit na konzolove hranie s gamepadom.  Lenze tam je problem taky ze aj samotna konzola stoji len par stoviek a nieje brutal draha,  takisto sa da velmi lahko prenasat.  Daju sa kupit aj kufriky s monitorom na prenasanie.

    Ako ja osobne by som radsej vlastnil tu playstation 5, nadhernu masinu s modrym podsvietenim ako nejaku streamovaciu krabicku o dve stovky lacnejsiu.  Internetove pripojenie by nebolo tak vytazene a nulova odozva medzi gamepadom a ingame pohybom. No radsej vlastnit paradny hardware ako streamovat hru.  

    Taky ps4/ps5 si kludne zoberes aj na dovolenku do Thajska, pripojis sa v hoteli, v bungalovoch na ostrovoch a este ani niesi tak zavisly na kvalitnom pripojeni a jeden vecer si zahras na ostrove Koh Samui, druhy na Katamarane na pevninu Don Sak a dalsi v nocnom vlaku zo Surat thani do Bangkoku.   Co so streamovanim nehrozi.  

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit