Gothic 1 Remake dostává oficiální profil na Steamu a ukazuje nové screenshoty
-
Co se mrchožroutů týče, tak se spíš mýlí autor článku. Když si člověk zadá do googlu mrchožrout Gothic 1, jasně tam vidí, že i ten starý měl kostěné pláty na zádech a roh za zobákem. To samé platí o mrchožroutovi z dvojky.
Mrchožrouti s peřím se objevili až v Gothic 3, i když i tam je jasně vidět ještěří kůže a peří je jen ozdoba na hlavě. Čistí ptáci byli až mořští supi v Risen, kteří měli podobný model a animace jako mrchožrouti.
-
-
No já byl vždycky v klanu "jsou to ptáci", už jen kvůli tomu zvuku, co vydávají - zní to jako slípka, zároveň při pastvě mrchožrouti klovou do země jako slepice, tak já nevím. Při stavu té grafiky si musel člověk leccos domýšlet :-)
-
-
to je asi ako s Barretom v povodnom FF7...mnohych prekvapilo ze v remaku je svalovec a oni si ho predstavovali ako mensieho s velkym bruchom (pretoze tak mimo bojov v povodnej hre vyzera)
-
-
-
Já hraju jedničku i dvojku každej rok, už tak 15 let :) a posledních pár let jsou fakt pěkný módy na grafiku na oba dva díly (reloaded, Riisis,další..) + reshade a vůbec všecko. vypadá to o tunu líp a pořád stejně dobře se to hraje. Remasteru nevěřím, originál je nadčasovej klenot, a podle mě trvá spoustu let než člověk pochopí proč to tak je. Tak leda že by vývojáři byli věrní fandové..
-
Tak tohle vůbec nevím jestli chci. Jednička byla v té době fajn, ale v té době. Měla prostě spoustu mínusů (ovládání děs apod). Takže když to nechají jak to bylo, bude to v dnešní době dost na prd. Nebo to překopou, ale bude to takový zásah do hry, že to slízne ještě větší hate.
Můj názor - tady to chtělá spíš nějaký rebook nebo reimagination.
-
-
jednička je pořád fajn. Hrál jsem ji asi před třema rokama znovu a bylo to pořád skvělé. Samozřejmě chvíli trvá než si člověk zvykne na grafiku, a ještě delší chvilku trvá než si zvykne na ovládání, ale pak to jde. Jednička má ovládání ještě horší než dvojka. Ale právě možná to ovládání bylo součástí kouzla hry. U trojky z toho udělali Skyrim a hra tím utrpěla.
-
Tyhle stížnosti na ovládání Gothica I a II jsem nikdy nepochopil, mě vadily bugy a záseky kamery. V čem mělo tolik lidí problém na wsad, ctrl a při souboji na šipkách je mi dodnes velkou záhadou. Zbytek jsou kecy v kleci, ať vydají pod názvem Gothic cokoli, nezavděčí se všem a bude hejt. Jde o to kam budou cílit, jestli na pamětníky nebo nový publikum. Zatim to vypadá na slepou střelbu někam mezi.
-
-
Ten souboják byl uživatelsky hrozný, tak to je. Ale nebyl problém si na něj zvyknout, po nějaké době. Gothic I a II + datadisk jsem dohrál mnohokrát a pokaždé my chvíli trvá než mi to znovu sedne.
-
-
Souhlas mám to úplně stejně, s tím, že se mi nejlíp ovládá 3. díl s community patchem ale ani to není nějaký zázrak. Gothic je skvělá série ale jestli je něco co bych chtěl změnit je právě ovládání, to že se na to dá zvyknout není argument pro to, že je ovládání kompetentní, není a nikdy nebylo, což říkám jako člověk co sérii hraje od vydání do dneška bez jakékoliv nostalgie a rozhodně nejsme jediní kdo to má stejně. Nebýt toporného ovládání tak by série byla přístupnější a imho by to pomohlo prodejům.
-
-
hm, za mě je ten souboják skvělej. kurňa je to jedno z prvních open world rpg, a má to regulérní směrovej combat, když to srovnáte s veleúspěšným witcher 3, tak je to vlastně o dost sofistikovanější souboják. Kingdom come + Die By The Sword to mají, kdo dál? určitě něco jo, ale moc mě toho nenapadá. Lidi chtěj jen bezmyšlenkovitě klikat, ale na Gothicu je boží že se člověk musí učit rytmus útoků, a čím vyšší má skill s danou zbraní, tím se ten rytmus zrychluje a zároveň se začínají přidávat komba, který nikde nejsou napsaný. to je skvělá věc. Stížnosti na ovládání sem nikdy moc nechápal, mě přijde super. Specielně po dětské průpravě DieByTheSword.
-
-
Když se řekne skvělý soubojový systém vybavím si Dark Souls, Sekiro, Nioh, Breath of the Wild, For Honor, Blade Symphony atd mohl bych pokračovat ještě pár odstavců. Ani jedna z těch her není o zběsilém klikání. Na co jsou ti komba, když je nemůžeš přerušit a jenom sledovat jak postava máchá do prázdna zatímco na ní npc útočí z jiného směru? Není lepší absolutní kontrola nad tím co děláš, než nějaké učení se rytmů? Já jsem vyrůstal na hrách u kterých se nepoužívala myš, autoři prvního Gothica bohužel taky a zasekli se v té mentalitě. Je vidět na celé sérii, že myš byla naroubovaná na původní hru, která s ní vůbec nepočítala, narozdíl od třeba Die by the sword. Některé věci prostě už jsou herní pravěk a byly dávno překonané ať už se jedná o ovládání Gothic 1 nebo třeba random encounter v jiných hrách, který prostě vzniknul jako nutnost kvůli slabému výpočetnímu výkonu. Ve stejném roce jako první Gothic vyšli hry jako Severance: blade of darkness, Rune, Onimusha atd. které už tenkrát byly co se týče ovládání o koňské délky napřed. U mě je teda souboják u G1 druhý nejhorší co jsem zažil, na prvním místě mám Mistmare, která ho má až nepříjemně podobný G1, ale není to úplně fér srovnání protože u Gothica aspoň neskřípe ten zbytek kdežto Mistmare je rozbitý bordel jako celek.
-
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo Dragon's Dogma je fajn, ovládání dělá hru, pokud ovládání je subpar ke zbytku mechanismů, těžko se to dohání v jiných oblastech.
-
-
-
-
-
-
-
Demo ukázalo své světlé i temné stránky. Mrchožrouty bych asi tak moc neřešil, jako spíš soubojový systém, otravný HUD, systém dialogů taky nebyl úplně top a celkově ovládání. Nějak si nedokážu představit, že bych při tom všem měl ve hře strávit 50+ hodin. Grafika může být sebevíc krásná i ten nostalgický pocit, že se hráč vrátí zpět do světa Gothicu, ale když není zachován původní systém dialogů, nad hlavou hráče lítá směšný ukazatel a soubojový systém je jakýsi pofiderní, tak to člověka dost odradí po pár hodinách.
-
Radši měli udělat remaster.
-
-
Ten je, dalo by se říct, taky ve vývoji, i když neoficiálně, resp. se jedná o open source reimplementaci enginu.
-
-
Určitě to zkusím. Pamatuju si, jak sem pro Gothic běžel do JRC a v metru si četl manuál :-).....Doba přeje remakům a u her je to fakt jen o grafice. Snad to udělaj i u Zaklínače.