Přejít na výpis diskuzí

Hardware Club #13: Virtuální realita s Markem Ďurišem

19.7.2018 18:11
Redakce Games.cz 21 příspěvků

V 13. dílu Hardware Clubu přivítáme ve studiu našeho prvního hosta. Je jím Marek Ďuriš, hráč a nadšenec do virtuální reality, který v Praze provozuje historicky jednu z prvních VR heren. S sebou si Marek přinese několik VR headsetů a společně se na ně podíváme.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ten kopanec do Muska si mohl host odpustit. Jinak dobrý.

    Podle mě se VR hodí vesměs jen do heren a k opravdovým fajnšmekrům, co mají klid na hraní. To já bohužel nemám.

  • Hanzales

    Já se těším, až to bude takové téměř dokonalé, tzn.

    * Bude to mít vnitřní schopný HW, který by efektivně dopočítával snímky, případně upscaloval a obstaral dokonalý antialiasing.

    * Zorné pole (FOV) věší, než má člověk. Tedy i když si vykroutím oko, uvidím pořád všude obraz

    * Zajištění úplné eliminace viditelností mřížky a pixelů (techologií lcd a optiky)

    * Bezdrátové připojení, maximálně malinký kablík na malinkou krabičku s baterií a vysílačem, třeba na rameni.

    Na všem už se pracuje a můj odhad klidně i do 4-5 let to bude v podstatě bez berliček :)

    • Taronyu

      Mne včera prišlo HTC vive, tak som odskúšal pár hier, hlavne teda Elite Dangerous, ktoré budem hrávať najviac. Nie je to zlé, tie prvé zážitky s tým sú fakt bomba, ale ako píšeš, presne tieto neduhy ten zážitok oddialujú od dokonalosti. Ale na niektoré veci sa dá zvyknúť, napríklad tú mriežku, pokiaľ som sa na ňu priamo nesústredil, som po pár minútach už ani nevnímal.

      • Carnage666

        Vyzkoušej Beat Saber, luxusní.

    • Jack1947

      Moje řeč( meanwhile...) stále čekám na dobu kdy to uvidíme celé a bez helmy v které se potí hlava.

  • Jez3vec

    Já nechápu proč se musí u každé VR hry stát jak blbec uprostřed pokoje. To nemůžou udělat VR kdy hráč bude hýbat pouze hlavou do stran a ne celým tělem?

    • niemand

      Proč jak blbec? Spíš mi přijde jako blbost vyhodit 14k za set a dalších pár desítek tisíc za pc, abys u toho pak seděl a ovládal to klávesnicí a myší. Ano, pro závodní simulátory tohle využití chápu, ale u jiných her by mi to přišlo jako uplně zbytečný vyhazování peněz. 

      Sice existují hry, u kterých se jen sedí, ale já osobně takové (zatím) nekupuju. Abych řekl pravdu, tak pokud hra nepodporuje "room scale" tak se ji vyhnu.

      • ja_nic_nevim

        Vývoj VR bude stejný jako u přileb pilotů. Před pár lety měli k dispozici jen průhledný HUD před sebou. Dnese se jim vše promítá na plexi přilby a tak mají přehled téměř 360°

        Proč bys u toho nemohl sedět?

        Jediná věc je, že rozvoj VR nakopne snad jen pornoprůmysl. 

        • Coffin.Corner

          To přirovnání k Head Mounted Displejům co používají piloti by spíš sedělo pro augmentovanou realitu, jako vyvíjí Microsoft. 

          Navíc je to pořád strašně drahá záležitost. Jedna přilba pro pilota F-35 stojí půl miliónu dolarů a je dělaná přímo na hlavu každého pilota zvlášť.

           A ještě k tomu mají někteří jedinci problémy s lagy, kdy se zpožďuje zobrazení za pohybem hlavy a dělá si jim z toho na blití... :)

          • i586

            Helma půl milionu hehe. Že nejsem překvapenej. F-35 projekt je jeden velkej fail a díra na peníze.

            • Duncan66

              Jeden velky fail a proto se bude postupne expedovat do celeho sveta a po zkusenostech s F22 a F35 v Syrii odpiskali Rusaci vetsi vyzbrojeni sveho letectva udajnym konkurentem Su-57? To vypada vselijak, jenom ne jako "jeden velky fail".

              • Coffin.Corner

                Reakce na příspěvek:

                Duncan 66: Žádná zkušenost Su-57 s F-22 nebo 35 v Sýrii neexistuje, je to stejná pohádka jako s tím údajně zarušeným americkým torpédoborcem v Černém moři. Plán na vyzbrojení existoval už dlouho před zkušebním nasazením v Sýrii, protože se čeká na nové motory.

              • i586

                Reakce na příspěvek:

                https://www.scientificamerican.com/article/what-went-wrong-with-the-f-35-lockheed-martins-joint-strike-fighter/

                https://saveourskiesvt.org/pentagon-f-35-wont-have-a-chance-in-real-combat/

                thediplomat.com/2018/04/why-the-f-35-isnt-good-enough-for-japan/

              • i586

                Reakce na příspěvek:

                https://nationalinterest.org/blog/the-buzz/f-35-americas-most-expensive-weapon-war-the-ultimate-failure-24984

                https://theconversation.com/what-went-wrong-with-the-f-35-lockheed-martins-joint-strike-fighter-60905

                https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2018-01-24/lockheed-f-35-s-reliability-progress-has-stalled-pentagon-told

                Mohl bych pokračovat do nekonečna. Doporučuju víc číst.

    • Draken69CZ

      Je plno VR her kdy sedíš na zadku a ani se nehneš.

    • Jack1947

      Protože chtějí abys využil celé své tělo? ;) Což si umím dobře představit, konečně by se bolest ve hře stala realitou třeba ten pocit když tě strefí do frykulínna to musí být k nezaplacení, i u bojovek byl to hned mělo nový rozměr  a o tom dalším ( sexu) ani nemluvě😛

  • Jack1947

    Zhlediska běžného hráče se VR prostě zatím tuze moc nevyplácí, podpora her je téměř nulová potom vyoké náklady jak do zařízení tak do pc ? celkově dost mínusů a hry za to ve finále až na pár vyjímek nestojí, to ani ty PSVR.

    • Duncan66

      Co je to bezny hrac? Nulova podpora? Vzdyt to podporuje vysoke desitky titulu.

      • Jack1947

        Které jsou povětšinou blbosti, náklady na pořízení stále moc vysoké, co ještě mám napsat abys pochopil že to je znouze ctnost co využije jen někdo navíc... neúplně.

        • Duncan66

          Pro lidi hrajici vsemozne simulatory, tedy lidi tvorici desitky procent hracu je to velka pridana hodnota, ktera to hrani posunuje na novy level. Zadna z nouze cnost.

          • Jack1947

            Ano pro 15-20% max učiněnej zlatej důl ptraktické využítí jinak 00.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit