Přejít na výpis diskuzí

Herní průmysl vloni vydělal 2,7 bilionu korun

3.1.2020 13:18
Patrik Hajda   19 příspěvků

Pokud máte rádi statistiky a zajímá vás, jaké peníze se točí v herním odvětví, pak je tento článek určený právě vám. Statistická společnost SuperData spadající pod monitorovací společnost Nielsen vypracovala přehled příjmů nejvýdělečnějších digitálních her za rok 2019. Data pocházejí z největších firem...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947

    Gratulace tak ještě že nejsme v době kdy mikrotransakce vydělali... biliony!

  • dalsi dukaz o tom jak piratstvi zabiji herni scenu :))) kazdy rok je mrtva vic a vic :)

    • Jack1947

      No jasně ale proč tam nehodit DENUVO8 a "nevydělat" že 😉😀

    • Derp_1337

      To není pravda. Problém s touhle statistikou je ten:

      A.) statistika bere údaje jenom od těch největších distributorů.

      Což je dost problém, protože velcí distributoři nereprezentují celý trh. Třeba v takové Indie scéně se každý rok točí čím dál tím více peněz.


      B.) statistika počítá jenom s tržbami, které firmy dobrovolně zveřejnili.

      Tudíž ohledně "prémiových her" u PC scény se jedná o snadno dohledatelné příjmy plynoucí z prodeje her. Jenže v tomhle odvětví se točí ohromné peníze ve formě mikrotransakcí (ať už nákup skinů, lootboxů a nebo třeba kartiček do FIFA Ultimate Team). Současná praxe je taková, že nikdo nezveřejňuje tyto čísla.

      A nedělej si žádné iluze: šéf EA prozradil akcionářům, že příjmy z mikrotransakcí Ultimate Team zdaleka převyšují příjmy z prodeje samotné hry (FIFA) !! Však to taky na nové FIFA20 bylo vidět. Bylo to prakticky to samé jako 19, jediný praktický rozdíl bylo vylepšení Ultimate Team.

  • KrPa

    ceske nebo americke biliony???

    • Derp_1337

      V článku je tohle zodpovězené.

      • KrPa

        to je velmi hezke, ale casto preklady radi pouzivaji bilion dolaru EN do bilionu dolaru v CS, pritim tam je rozdi 1E3

        • Tak trochu přemýšlej, ne? Kdyby to byl špatný překlad, byl by výdělek 2.7 miliard korun a to je dost málo, nemyslíš? 

  • Bohužel už herní průmysl došel tam co filmový a hudební. Vysoké prodeje/sledovanost pouze díky marketingu. Za kvalitou se musí jinam, než k mainstreamu.

    • Ale prosím tě, Zaklínač je mainstream a jaká je to hra! Assassin's Creed Jako celá série je taky mainstreamová a většina super hry. Totéž GTA atd. Jako já taky více hraju menší hry, ale netvrdil bych, že velké hry nejsou kvalitní.

      • Zaho

        Chce to nejdřív definovat co je velká hra.

        Zrovna AC, Zaklínač nebo GTA jsou ukázkou kam se udal směr mainstreamu. Zjednodušování tak aby hry mohl hrát každý, v tom jsou peníze. Hry to jsou třeba i dobré, ale brzo bude každá hra stejná, už ji nebude ovládat hráč, už se bude hrát sama. (jako příklad Batman nebo třeba AC série atd.)

    • harbinger1945

      Vzhledem k tomu že mi letos zůstali po konci roku v hlavě tři hry: outer wilds, hellblade a sekiro, tak bohužel musím souhlasit.

      Typická AAA produkce bohužel vytváří zážitky který preferujou grind, nebo zážitky pod kterýma si spíš představím domácí práce.

      Těch vyjímek prostě začíná být čímdál tím víc. Víceméně si myslím že až na fromsoftware, project red a možná rockstar z tý AAA produkce všechno stojí za houby.

      Čestnou vyjímkou může být poslední metro a plague:tale of innocence


      • Derp_1337

        V zásadě s tebou nesouhlasím.

        Za 1.) vůbec nemáš přehled, co vyšlo v roce 2019. Hellblade: Senua's Sacrifice vyšla 2017!!!

        Za 2. )letos prostě vyšlo dost dobrých her, jenom ses jim asi vyhnul:

        Astral Chain (je to často přehlížený diamant),

        Mordhau (fakt vynikající středověká rubanice),

        dále pak ještě Sekiro, Resident Evil 2, Metro Exodus, Control, Death Stranding, Outer Wilds.

        • harbinger1945

          Já jsem nenapsal že se jedná jen o hry z roku 2019, jen to co mi letos zůstalo v hlavě..k hellblade jsem se bohužel dostal o 2 roky pozdějš :)¨

          Co se týká astral chain tak věřím že to bude pecka..na platinum games jsem trochu zapomněl..bohužel nemám switch takže si to stejně jako třeba zeldu nezahraju.

          Mordhau..to jsem letos nehrál ale u videí jsem se skvěle bavil..určitě se k tomu dostanu.

          Co se týká dalších her tak třeb a Control měl skvělej world building, ale velice nesympatickou hlavní postavu a příběh kterej se jim úplně nepvoedl.

          RE2 je horor..to není úplně pro mě. Metro už jsem zmínil a názor na death stranding už jsem tu psal tolikrát že se mi znova psát nechce.

          Předpokládám že máš na mysli outer worlds(wilds mám v tom  žebříčku)..což je za mě naprosto průměrná hra..vlastně trochu lepší Fallout 4..pro mě prostě zklamání

          • Derp_1337

            Jo, Outer Worlds, menší typo.

            Jinak u Mordhau už mám propařené hodiny a hodiny, velmi zábavné a návykové.

    • Veskoslav

      A na to si proboha přišel jak?

      • Asi tím, že mě poslední dobou AAA hry zajímají míň a míň. Když koukám na přehledy za rok 2019, tak tam prakticky nikde nejsou hry, které jsem rád hrál nebo by mne alespoň zajímaly. S Uplay+ jsem měl možnost si vyzkoušet kam se posunul Far Cry nebo Ghost Recon a je to bída. Podobně vychvalovaný Division. Je to jen grind + bullet spongue enemies, kteří mi k TC vůbec nesedí. Asi už stárnu, ale prostě bych od těch her očekával něco víc. Buďto se roky přešlapuje na místě s minimem inovací nebo je teď zase v modě retro, ale špatné protože se zase bojí šahat na hry, tak tu máme většinou jen vyšší rozlišení a tunu PR k tomu, ale UI a hratelnost z roku raz dva tři, která rychle přestane bavit, jakmile sundáme retro růžové brýle. Největší překvapení bylo asi Anno 1800, protože se vrátili do bodu kdy ta hra ještě za něco stála a dokázali na to navázat nové mechaniky. Dneska je většinou pokračovaní jen reskin nebo okleštění původních mechanik pro masy a konzole. Když si prožiješ překotný vývoj her 1990-2010 tak je ten úpadek inovací u mainstreamu hodně znát. Ještě že to drží nezávislá scéna, která dokáže občas hodně překvapit, ale tam jsou zase jiné problémy, kdy si často studio ukousne moc velké sousto a nadějnou hru pohřbí chyby, které neumí opravit nebo pomalý vývoj, kde pokud to vůbec někdy vyjde dokončené, tak už z toho bude retro. Navíc vizuál bývá často taky na hraně, pokud nemají schopného grafika.

        • Derp_1337

          Rok 2018 byl vyjímečně dobrý rok se spoustou opravdu vynikajících her.

          A když je najednou následující rok "trochu slabší" a vyjde méně vynikajících her, tak se hned objeví nějací cryboys, co jenom pláčou, jak to všechno jde do háje a už vůbec nevycházejí dobré hry.

          Je potřeba se nad to povznést. Vývojový cyklus her vždy tvrá několik let a prostě není reálné, aby každý rok vycházelo hodně zajímavých a dobrých titulů. Některé roky jsou lepší, některé horší.


          PS: Klidně můžeš zkusit napsat různým distributorům, že tě přívádí do depresí, když se objeví nějaký slabší herní ročník. Ať se mezi sebou domluví a pozdrží vydání nějakých her, aby každý rok bylo stejné množství her, které se ti líbí 😉


          PPS: A v zásadě s tebou nesouhlasím. Ačkoliv rok 2019 byl slabší než 2018, tak pořád vyšlo dost dobrých her: Astral Chain (je to často přehlížený diamant), Sekiro, Mordhau, Resident Evil 2, Metro Exodus, Control, Death Stranding, Outer Wilds.

      • KrPa

        cim dal vice pre-release hype her jsou proste hrozne sracky po vydani??

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit