Herní průmysl ztrácí své kouzlo. Stává se z něj předvídatelná nuda
-
Pavel, napsals to hezky, v kostce souhlasim.
Ješte bych dodal, ano všechno už tady 100x bylo a je to vohrany.
Ale. Proč pochovali Fear, proč pochovali Dead Space, A KOPU JINEJCH HER, protože se do toho začali montovat tzv manageri, kteri chteli kravu ješte vic podojit, delat to pro širši chapej-mladši-publikum a nedali vyvojařum volnou ruku...stupid...
Vono je to celkově velkdej odrb s tim PEGI. Většina her je jakože od 18, ale celkově je delana pro 13-15 ročny haranty...stupidni riběh, stupidni hratelnost...čest vyjimkam, jako třeba serie Metro nebo Dying Light...
Učitelka ve škole mi vyčita, jako že sem dovolil 14 ročny dceri hrat Skyrim, když je to od 18ti...hehehe prosim vaaas, co je na tom vod 18ti ?? to ale učitelce nevysvětliš...
No, ale my, stary pardalove, kteři sme začinali v devadesatkach Dungeon Mastrem a Carrier command, mame svi oblibeny MP hry a občas se neco najde, co se ješte da zahrat jako singl.
-
Jo, většina zkušených hráčů je na tom podobně. Ve velké AAA produkci se posledních 10 let všechno opakuje a je tam nulová invence. Po čase nuda. Já osobně hraju primárně RPG už jenom kvůli dobrému příběhu.
Jinak řešení tohohle problému jsou tři:
1.) Buď to chce vyjít z komfortní zóny a vyzkoušet nějaký herní žánr, který člověk normálně nehraje. To je jako hrát něco poprvé.
2.) Nebo to chce mrknout na indie scénu, tam se nebojí experimentovat a zkoušet nové věci.
3.) A kdo nezná japonskou tvorbu, ten ji může vyzkoušet. Je to fakt příjemná změna.
-
kdo je to, agatha christie?
-
Nepopírám, ale přesto jsou Mario atd. naprosto dojnou krávou. A upřímně raději mám experimenty od NIntenda jako propojení "králíků a Maria" než jeho klasické tituly.
-
Veskoslav je nemá rád, tak to nebude chtít pochopit. Každopádně souhlas. :)
-
Tohle je komentář na téma "Jsem už stár a hrál jsem toho moc".
Mám to úplně stejně. Nepamatuji si, kdy naposledy mě nějaká hra opravdu vtáhla a vyrazila dech. Už jsme moc přehraní, za ty dlouhé dekády tu toho bylo přehršel.
Občas bych si přál vymazat své "herní vzpomínky", vrátit se do panenského, hrami nepoznamenaného věku a být znovu uchvácen!
To ale nejde :) Proto spoléhám na indie scénu a odvážná malá studia / jednotlivce, kteří se nebojí experimentovat.
-
Mluvil o hrách. A jejich hry jsou skvělé, nápadité, hravé. Mají úspěch jak komerční, tak i mezi recenzenty a koneckonců i mezi hráči. Což je objektivní fakt, který dokládá třeba to, že si lidé stále kupují zřeba 5 let starou Zeldu (a nejen ji) za plnou cenu.
-
Už je to pár let, když někdo sliboval post-apo RPG/Adventuru, založenou na reálných mapových podkladech. Už tehdy jsem se těšil jak se projdu post-apo verzí rodné vísky a hle nápad zapadl, zmizel a už se asi jen tak neobjeví. Já si myslím, že tohle by mohla být cesta. Klidně mě nechte střílet démony, ale nechte mě je střílet v realisticky vymodelovaných Ivančicích/Litoměřicích/Havířově.
-
Dávat zrovna za příklad Nintendo, které to ždíme, co se dá, soudí se kde s kým a má jedny z nejdražších her a konzolí.
-
Ale umí. Jen se nesmí hledět na Ubisoft.
-
Hodně záleží na tom, jak se definuje termín "herní průmysl". Pokud jsou tím mínění velcí vydavatelé, kteří vydávají AAA tituly, tak ano, tento herní průmysl je v zadeli už asi 10 let a co si budeme povídat, mainstreamové weby, mezi které patří i games.cz k tomu taky přispívají svým nekritickým naskakováním na hype train a vysokými hodnoceními recklátů, které si to nezaslouží.
Z tohoto celkem vybočují japonští AAA vydavatelé, kteří sice taky jedou své nekonečné serie, ale dokážou inovovat a člověk pak nemá pocit, že jí jídlo, které prošlo už několika trávicími trakty. Viz třeba Nintendo se Zeldou a Mariem, SEGA s hrami od Altusu a Yakuza serií, Capcom s Monster Hunterem, Square s Final Fantasy atd.
A samostatná kapitola je indie scéna, kde každý týden vyjde alespoň jedna pecka, která sice nemá takové produkční hodnoty jako "novej asasín ciwe", ale z pohledu hratelnosti a herních mechanismů strčí AAA produkci do kapsy.
Mimochodem, je zajímavé, že vedle tohoto článku vyšel i rant na Sekiro, což je jeden z příkladů, jak studio dokázalo opustit komfortní zónu a udělalo hru, která všem vytřela zrak.
-
Jo, japonská tvorba je takový čerstvý svěží vánek pro západní hráče.
Každý hráč, kterého už nudí X-tý klon CoD, Assassin Creed, atd. by si měl vyzkoušet japonské hry. Zaujme to a dobře zabaví.
-
Mám podobné pocity, a tak jsem dal možnost "starším" značkám z východu, jako je Yakuza 0 nebo Persona 4. Obojí jsou absolutně boží hry, a hlavně Persona jako koncept je něco, s čím jsem se v moc hrách do té doby nesetkal. Komu není japonský styl vyloženě cizí a nehrál, nechť zkusí. Za mě rozhodně osvěžení v dnešní zaprděné době.
-
Dnesni hry by mely mit mnohem vetsi ,,rozlet,, neco jako MS flight simulator, ktery pracuje v realnem meritku a pouziva realna data leteckeho provozu. Mame nesrovnatelne techologie, ale hry se porad drzi ve svych sablonach z minulych let. Krome tradicni grafiky se nikam neposunuly. Fyzika, umela inteligence i ta VR zase upada do zapomneni.
-
Tak zmenili se lide, herni trh i businesses model. Budoucnost proste bude par prumernych rpg na spravny konzoli. Nejaky ten cod, fifa a creed vse samosebou za 100+ euro a potom indie scena ktera nikoho moc nezajima. Hlavni trh bude mobilni hry.
-
Řekl bych, že depresivní články jsou přímo úměrné hernímu suchu, které letos je, od zimy jsem nehrál žádný pořádný flák, sice jsem si doplnil pár restů, ale i přes to letos už vyjde snad jen God of War a i ten jsem už hrál a lze tak nějak tušit, co se tam bude dělat.
-
Přesně tak.
Hráči, zvláště ti mladší, kteří se zapřísahají originalitou dávné minulosti, zjevně netuší nebo si nepamatují na vlny, kdy se na úspěšné hry nabalila hromada mizerných kopií, které pak zmizely v propadlišti dějin.
Když byla na vrcholu série Command & Conquer, každý rok vyšla i hromada dalších nezáživných RTS. Nebo kolik bylo pokusů svést se na Diablu. A střílečky byly kapitolou o sobě.
V obchoďácích tehdy měli koše plné her, které se prodávaly za stovku, protože o ty rychlokvašky nikdo nestál.
-
jj, je to jak s filmy
velky produkce sazi jen na osvedceny recepty a neriskujou, takze je tu kazdej rok plno comixovych lejn a poradny velky filmy nikde
-
Též bych řekl že to je herním věkem. Člověk už se hold s některými designovými formulemi setkal tolikrát, že už to prostě neoslní a nepřiková k židli, když ví, jaký bude průběh a kde to celé skončí.
Zajetá AAA produkce už nemá motivaci riskovat a přícházet s originálními nápady, když má možnost jít na jistotu a lidi to budou hltat itak bez kousání (tím ale ani neříkám, že by byli hráči tupci, jen je nás každým rokem víc a víc a někteří jsou teprve na začátku své poutě).
Naději pro inovativní řešení her vidím v indie produkci, kde každý rok vychází stovky zajímavých a originálních titulů a jak už tu zaznělo v diskuzi, za pár let z těchto vývojářů můžou být mnohem větší ryby. Pro herního novináře je nevýhodou, že nemá na brouzdání těmito nízkorozpočtovými vodami časový prostor ani sílu, proto si myslím že lidem co se živí hrami, není vůbec co závidět. Nechtěl bych si zevšednit tímto způsobem svoje dlouholeté hobby.
-
Ach jo. Mě GOTY nezajímají, ale snad chápeš, proč jsem to zmínil. Pokud ne, tak si přečti svůj komentář nad tím.
Dal už ani reagovat nebudu, to jsou žblepty.