Hráči na Epic Games Store utratili méně dolarů, než kolik si rozebrali her zdarma
-
Poslední odstavec je zásadní. Za hry zdarma děkuji, fasuji je tam, ale v případě nákupu jdu za lepší službou, kde za stejné peníze získám cloud savy, achievmenty a v případě Gogu i offline instalátor. Na Epicu nezískám vůbec nic.
-
-
On tam není aní košík takže když chceš třeba koupit hru a k tomu pár DLC, tak musíš udělat několik transakcí. Prostě není to ani dělané na prodej. Nemá to forum, workshop, cloud, prostě nic. Nebýt exkluzivit a nedočkavosti lidí, tak fakt prodají jen fortnite a paušál z Unrealu. Nicméně nevěřím, že jim to sype natolik a že se jim investice do exkluzivit vrací. Divím se, že po nich nejdou úřady pro hospodářskou soutěž, protože už rok jedou v podstatě v režimu dumpingu. Je otázka kdy to přestane Činu bavit. Musí na tom projet dost. To je taky další důvod, proč nemám důveru u nich nakupovat. Nevěřím, že je stávající ekonomický model dlouhodobě udržitelný a až to položí, tak co bude s knihovnou her?
-
-
priznávam, že patrím do skupiny ľudí, ktorá si tam ide zaregistrovať hru zdarma (paradoxne som ešte žiadnu z nich nehral 😐 ) a nákup ani len nezvažuje.
nie je tam nič čo by ma nalákalo na kúpu a nenašiel by som to inde (preferujem GOG a ak je len malá šanca, že hra je/bude na GOG-u, idem tam); cenami síce vedia konkurovať, ale vadí mi agresívna politika exkluzivíta slabo vybavený užívateľský klient. no a s prehľadnosťou, informačným obsahom a užívateľskou prívetivosťou obchodu je to tiež dosť chabé.
zhrnuté a podčiarknuté: aby ma dotiahli k nákupu u nich, museli by investovať do zlepšovania a rastu podpory hráča ako takého.
-
-
Přesně. Není důvod a ani důvěra u nich nakupovat. Taky preferuji GoG, nicméně bohužel to taky není univerzální záruka dobrého nákupu. Je hodně her, které nemají svůj portál pro mody a spoléhají čistě na Steam, tam je pak člověk s GoG verzí často v pytli. Další věc je early access, kdy jsou updaty hry prakticky klíčové se dost často stává, že GoG silně zaostává s updatovaním oproti Steamu a už jsou i hry, kde na GoG přestaly vycházet úplně, ale Steam updaty dostává. Pak si rádi hrají na DRM-FREE, ale přesto prodávají hry, které po instalaci vyžadují účty 3. stran a připojování někam, jinak se spustí v osekané verzi a ne vždy je to přehledně označeno dopředu při nákupu.
-
-
úplne regulérne výhrady voči gog-u. voči tebe mám výhodu v tom, že väčšinou kupujem hry s väčším časovým odstupom po vydaní a teda už sú dôkladne zaplátané a nemusím riešiť dodatočné aktualizácie a updaty.
módy sú škodou gog-u, ale pevne verím, že ostanú sústredené na steame a to najmä z obavy trieštenia scény. hrávam cities skylines a pri predstave, že niektoré módy sú na steame, iné na gog-u, ďalšie na epicu... netvrdím, že je to neriešiteľné, ale mám z toho obavu.
teraz rozmýšľa, ani neviem, či sa mi pri nejakej hre stalo, že potrebujem účet tretej strany. fakt si nespomínam. čisto pre rozšírenie mojich obzorov, vieš dať nejaký príklad? vďaka
-
-
ještě jsem přehlédl dotaz na účet 3. stran, tak třeba Anno 1404. Původní verze měla offline LAN, ale verze z gogu LAN nemá vůbec a multiplayer je v menu šedivý, dokud nepropojíš GoG účet s Uplay účtem. Ancestor Legacy (takové Company of Heroes ze středověku) bylo zase "port ze Steamu" a při startu hry se to hned připojovalo někam na servery kvůli online funkcím, MP a achievementům. Vzalo to steam účet a nikoho nenapadlo, že to na GoGu poběží i bez přihlášeného účtu, takže pokud jsi spouštěl verzi z GoGu bez Galaxy, tak to při každém spouštění hned v menu na cca 2-3 min. úplně vytuhlo, protože se to snažilo připojovat na servery, ale nemělo to žádný účet. Až časem přidali do options checkbox na "offline hraní", takže když to člověk zaškrtl, tak alespoň nemusel při každém spouštění koukat na zatuhlé menu, ale nebylo to hned a člověk to musí aktivně zaškrtnout, jinak se to neúspěšně snaží připojovat pokaždé když jsi v menu. Nebo jsi si u nich mohl vytvořit účet a pak už to běželo i online.
-
výhodu máme stejnou, taky hry ve většině případnů nekupuju hned. Je pár výjimek, ale spíš je to o tom, že vím, že kdybych náhodou chtěl podpořit nějaký early access, tak ne na GoGu. Teď jsem kupoval Dyson Sphere Program a za 15e je to pecka a obsahu je tam už teď dost, že bych to s klidem prohlásil za v 1.0.
Ohledně těch modů, tak mám radši když si autoři vyvoří vlastní portál, který je i integrovaný do hry a pak workshop nepotřebuješ a komunita se ti netříští. Díky tomu jsem Factorio kupoval na GoGu, protože má vlastní portál, ale chápu, že pro většinu her to není priorita, ale zejména ty se silnou komunitou by tohle měli mít. Nejstrašnější mi přijde asi The Sims, přitom tam je obsah od hráčů prakticky klíčový. Hrál jsem hodně 2 a ta byla docela fajn, tenkrát byly i snahy o centralizované portály, ale teď co je 4, tak jsem rád, že jsem to nekoupil, dostal jsem základ na originu, ale je to děs. Jednak už je 5 na spadnutí a ve 4 ještě není ani všechen obsah ze 2 a moderská komunita je jen banda hamižných egoistů. Obsah je rostroušený po tisícovkách stránek, prošpikované zavirovanými odkazy na reklamní stránky nebo rovnou vydělavájí přes patreon, do toho si nevzájem kradou a kopírují věci, nahlašují se, takže pak najdeš skin a mesh už neseženeš protože stránka s ním už neexistuje. Nikde jinde jsem tak strašnou komunitu neviděl. Všude jinde je snaha o balíčky a kompiláty a tvůrci, když už do toho vložili čas, tak jsou na výjimky rádi, že se jejich obsah libí a pokračuje se v něm nebo se rozšiřuje. U Sims se na tom jen snaží vydělávat, nejlepší na tom, je že tím porušují EULA, ale nikoho to zjevně moc netrápí. Respektive mohou na 30 dní schovat obsah za paywall, ale poté už musí být volně dostupný.
-
-
Dyson Sphere Program nepoznám, ale už som o tom niečo počul. pozriem na to. vďaka za tip.
módy naviac využívam práve pri tom skylines a som neskutočne vďačný za steam. jednoduchosť a rýchlosť na nezaplatenie. to, čo píšeš s simsoch je dosť desivé. dosť sa to podobá tej predstave, ktorej sa bojím.
-
-
DSP je docela dobrá variace na factorio/satisfactory, kdy ale navíc máš ještě planety. Na první pohled to vypadá jednodušeji, ale zdání klame. Už jen to, že planety mají různý sklon a dráhu oběhu a dobu rotace, což má třeba vliv na funkci solární elektrárny (na rovníku bude relativně rychle střídat den/noc, ale na pólu bude osvětlena velmi dlouho, ale pak se zase na hodně dlouho ponoří do tmy). Navíc vývoj jede. mikro patch vychází snad každý den. Sám jsem nezaznamenal žádný bug a je vidět, že čtou zpětnou vzabu. Hráči si na začátku stěžovali na to, že když jsi na odvrácené straně planety, tak je tam strašná tma a nedá se stavět. Asi do 2 dnů v rámci mini patche už má robot kolem sebe v noci světlo. Podobně jsem zaznamenal, že spoustu lidí zmátlo, logistické centrum, které funguje jen v rámci planety a to, které umí posílat suroviny i mezi planetami. Na to vývojáři taky reagovali a změnili název a pro jistotu zdůraznili i v tooltipu, že to první funguje jen v rámci jedné planety. Tím jak jsem k EA skeptický a opatrný, tak tohle ve mne vzbuzuje důvěru, že vývoj je na dobré cestě. Mody i MP je v plánu. Teď zveřejnili krátkodobé cíle, které jsou taky realistické. Soustřeďují se na bugy, které jim hráči reportují (to je vidět u mikro patchů). Do 14 dnů chtějí vylepšit upgradování pásů, přidat možnost upravování klávesových zkratek a připravit si framework pro programování logistiky. U dlouhdodbých cílů vypichují boj (ten mi teda nechybí), ale jsem zvědav na orbitální platformy. Zatím jen tam jen těžební plošina u plynných obrů, ale ještě nejsem tak daleko. Nicméně vývoj vypadá slibně a během prvního týdne prodali 350,000 kopií, což je na takto malý indie titul docela slušné. Dokonce to na FB minulý týden ovládlo factorio skupinu.
-
-
-
-
-
Epic zatím tvrdě tlačí na zvětšení počtu klientů a to už by mnělo končit, jak se říká mněly by zaseknout háček osobně jsem tam koupil každý rok jednu hru cca za 500 + nějaké to DLC k rozdávaným hrám. Dalším krokem by mněly protáhnou délku Free titulů na 1 až tři měsíce a hlavně se pořádně opřít do možností nákupu a filtrace obsahu po uživatelské pohodlí s tím aby mohli konkurovat reálně Steamu a klienty pro sklízení her přetvořily v hráče co u nich koupí aspoň 1 za 3měsíce.
-
-
Jen detail, ale Šárky výpočet je průměrná útrata. Ne útrata průměrného uživatele, jak stojí v nadpise (to by byl medián) ;).
-
-
čili je to ještě větší průšvih než to vypadá :)
-
-
Jako jo, čekal bych, že medián bude nula :). Jestli to je ale průšvih
záleží, jestli v tuhle chvíli Epic už předpokládal větši zisky nebo ne
:). -
-
Evidentně sázeli na to, že když už lidi nalákají na hry zdarma, tak u nich budou i utrácet, ale jsem rád, že většina dokáže zvážit, kde stojí za to nechat peníze a koho raději nepodporovat.
-
-
-
-
ja tam utratil tedka za Satisfactory, sleva z 29.90eur na 24.90 eur, minus 10eur Epic coupon. Cili final cena 14.90eur a to nikde jinde za takovou cenu nesezenu. Za mne ma Epic sve kvality, i kdyz jsou hry dotovane (no a co).
-
-
Můžeš mi říct aspoň jednu kvalitu kromě rozdávání kupónů?
-
-
Jedno plus pro Epic kromě těch kupónů: je to konkurence pro Steam. Špatná konkurence je pořád lepší než žádná konkurence.
Bez konkurence by Valve kašlalo na obyčejné zákazníky. Spousta lidí vychvaluje Steam jako nějakou modlu, ale ti lidé úplně zapomněli, že ještě pár let zpátky Steam ani nenabízel možnosti Refundu. To jenom konkurence donutila Valve nastolit "Refund než odehrajete 2h".
-
Však je to na Steamu. Bylo docela úsměvné, jak v době exkluzivity chodili hráči pro rady na Steam, protože forum přece není potřeba. Nechápu, že jim tu diskuzi do vydání na Steamu nestopli, obzvlášť když to byla zase exkluzivita oznámená za 5 12 když už jeli kampaň na Steamu.
-
Mne nejak netrapi cloud save, marketplace a podobny veci, asi sem nenarocnej. Takze ocenuji levnejsi hry nez na Steamu napriklad. Konkurence je OK.
-
-
Ne asi.
-
o trochu levenější hry, ale za jakou cenu
-
-
Však nikdo tě to nenutí nakupovat. Špatná konkurence je pořád lepší než žádná konkurence.
Spousta lidí vychvaluje Steam jako nějakou modlu, ale ti lidé úplně zapomněli, že ještě pár let zpátky Steam ani nenabízel možnosti Refundu. To jenom konkurence donutila Valve nastolit "Refund než odehrajete 2h".
-
-
-
-
-
Takže Steam roste o cca 25 % vs 2019 a Epic nic? Asi dělají něco špatně:)
A jak se říká, vzít všechno zdarma a neutratit ani korunu. To je cesta.
-
Pro mě killer feature, proč utrácet spíš na steamu, linux. Ale loni jsem zrovna jsem něco zakoupil i na epicu a díky freehrám tam už mám tu knihovnu docela velkou. Občas z toho něco i hraju, třeba GTAV bych si nekoupil, ale takhle jsemv něm pár desítek hodin odehrál.
-
Já účet na Epic Store nemám kvůli špatným osobním zkušenostem.
Nedokázal jsem si vytvořit profil, protože jsem neprošel Captcha verifikací. V té době totiž Epic začal používat nějakou novou experimentální verifikaci, kde člověk musel otáčet obrázky zvířatek do vodorovné polohy. Problém byl v tom, že ty zvířata byla vyříznuta z pozadí a ještě k tomu byla vyfocena z různých úhlů a v různých pozách (stojící, klečící, atd.). Bylo neskutečně těžké seřadit 20 obrázků a ještě k tomu jste byli omezení přísným časovým limitem. Po 30 minutách jsem málem vzteky rozmlátil myš.
Epic tuhle novou verifikaci nechali běžet skoro 2 týdny než zareagovali na to, že jim lidi bombardují zákaznickou podporu. Nějakých 95% lidí si v té době nedokázalo vytvořit účet.
-
Zeprej:
... konečně také nákupní košík, abyste si své hry zdarma nemuseli vyzvedávat jednotlivě.
lol
-
Epic je Čína a hrama zdarma se jen dostane do počítačů naivních "zákazníků". Mohli by mi zdarma nabízet cokoliv, ale takovýhle vyčůraný věci nikoliv. Nevěřím tomu nic.
Paranoia ? Možná. Steam taky určitě není svatej ale prověřenej a celkem funkční.
Za mě nejlepší GOG.
-
-
Nemyslím si, že Epic je zas až tak velký problém. Nejhorší jsou asi ty mobilní telefony prolezlé se spyware.
Říkají ti něco značky jako Huawei, Xiaomi nebo Lenovo (Motorola)? To jsou 3 nejčastěji vyvážené značky mobilů z Číny do ČR.
A to nebudu zmiňovat hromadu "evropských" nebo "amerických" značek mobilů, které se vyrábějí v Číně. V USA je prý 70% prodaných mobilů vyrobeno v Číně. Doufejme, že si ty značky lépe pohlídají svůj software.
-