Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • walltar
    Nemyslím, si že by přicházel nějaký pád ... jen po boomu nastává korekce a usazení na nějaké stabilní úrovni. Hlavně velké projekty to budou mít těžší, protože dost lidí přispělo a teď´d čeká, jak to dopadne s projekty na které přispěli. Ale taky dost bude záležet na tom jak budou tyhle projekty úspěšné ...

    Takže teď je asi hodně brzo k tomu aby se dalo říct co bude.
  • Veskoslav
    Podle mě to není ani tak dáno nedůvěrou, ale prostě v současné chvíli není z těch 100 projektů na hry žádný, co by mě aspoň trochu zaujal. A za celou dobu fungování KS jsem také podpořil jenom 4 projekty (Divinity, Wastenland 2. Kingdom Come a Project Eternity), což k počtu projektů na KS je naprosto zanedbatelné a myslím si, že je na tom většina stejně.
  • species
    Koupil jsem si snad uz pred rokem prvni cast Broken Age s tim ze druha cast vyjde vlete, leda prd.

    Jedine info o druhe casti je ze se zaplatila, tak to mam teda radost....

    Kickstarter byl super napad ale budu se drzet svyho staryho pravidla, kupovat jen kompletni produkt a jen pokud si ho predtim vyzkousim. *2*
  • Zayl
    Pro mě crowdfunding přežije nebo chcípne s vydáním eternity, tormentu a kingdom come.

    A Schaffera by měli veřejně proplesknout.
  • Ono když vezmete že třeba Next Car Game na Kickstateru vyhořelo a v Early Access vydělalo tak to taky nedělá dobrou reklamu pro Kickstater.
    • walltar
      No to neříká nic o KS ... to spíš hovoří o marketingových schopnostech vývojářů.
  • Inquisitor
    Hlavně na to asi mají vliv špatný zkušenosti, kdy se někteří vývojáři řídí heslem "slibem nezarmoutíš" a skutek utek.
    • walltar
      No když si vezmu podplacené recenze, sliby, lži a klam, který nám v poslední době ukazují normální AAA vývojáři, tak to až takový rozdíl není. *1*
      • Inquisitor
        Jo to je právě stejný případ.
  • Pár projektům jsem v nadšení přispěl (Original Sin, Wasteland, .. ) a jsem s výsledkem spokojen. ALE! Už nechci být jen startovací dojná kráva, chci za své peníze podíl z prodejů hry. Prostě to mít jako klasickou investici, protože jak se ukázako riziko je vysoké a těch pár dolarů slevy jako odměna neadekvátní. Uvidíme jestli se v takovou platformu přerodí Kickstarter nebo se příležitosti chopí někdo nový.
    • walltar
      Ale to přece není problém ... Vem milion, dva dolarů a jdi investovat do her. Model, kdy 1000 lidí přispěje každej trošku a stanou se investory nemůže fungovat ... protože lidi prostě nejsou připravení na investování. Navíc pokud jsem správně pochopil ten zákon co vyšel v USA asi před rokem, tak ten tomuhle brání.
      • Paulcz
        "Nemůže fungovat..".. "lidé nejsou připravení.." to bych si netroufl tvrdit. Vždycky někdo mluví o tom jak něco nejde a že to nikdo nechce a pak se objeví člověk, který na tom vydělá miliony :) To možná vtloukají lidem ve škole. Realita je ale taková, že jde všechno. Navíc to je úplnej nesmysl. Od podpory je jen krok k investici, jen se změní smlouva a systém např. pro vyplácení. Asi by to nebylo pro každý projekt, je rozdíl mezi charitou - hra která nemá moc ambice a strojem na peníze - Kingdom Come, kterému by se takový model hodil a např. Project Cars obdobný způsob financování má. Co se týče toho zákona nezdá se mi, že by v USA vyšlo něco co by zakazovalo společnou investici nebo něco v tom duchu..
      • Netrepte blbosti. Samozrejme ze moze a funguje uz desiatky rokov. Vola sa to akciova spolocnost :-).
        Staci ked developer bude ako akciovka a pojde na burzu. Potom si uz moze potencionalny "investor" nakupit jeho akcie. Akurat je trochu utopia ze male indie studio pojde s akciami na burzu :-)
        • Veskoslav
          To je tak naivní představa, že to bude fungovat jako akciovka. Víš že v akciové společnosti nakonec stejně rozhoduje ten, kdo má větší podíl akcií? Navíc už vidím, jak vyvíjíš hru, kde máš 5000 akcionářů a každý ti do toho kecá je taktéž nereálná. Doma mám na poličce akcie EA a Blizzardu. Ale tím moje vlastnictví akcií a moje práva končí. Dostanu jednou ročně dopis a kecy okolo. Takže ano, vývojářské studia atd. jsou akciové společnosti, ale to, co představuješ při fungování ty je čistá utopie.
          • Ty zjevne vubec netusis, jak fungujou obchodni spolecnosti. Existuji (napriklad) tisi spolecnici, kteri nemuzou do deni ve firme (na urovni primeho rizeni) nijak kecat, ale davaji do toho sve prachy a samozrejme si nasledne berou svuj podil.
          • Je pravda, ze by do toho kazdy kecal, ale nemyslim si ze by to bylo o moc horsi nez feedback ktery ted delaj backeri a o ktery se casto vyvojari opiraji.

            Spis by do toho nesli samotne spolecnosti, protoze kadzy backer pak nese jen velmi male riziko (kvuli male castce), ale vsichni by pak docela znacne ukrajovali z kolace zisku toho vyvojare. Nemluve o tom, ze vlastnictvim podilu spolecnosti by pak meli naroky i na vynosy z budoucich titulu.
          • jasně ty náš malej Džejáre Jůjingu
      • Když nemůže tak nemůže :-) Holt své peníze utratím jinde i když to nejsou miliónz dolarů (a takových nás bude víc).
  • Mato1987
    Som rád, že ma táto kickstarter mánia skoro vôbec nezasiahla. Podporil som snáď len jednu jedinú hru, armikrog. a to aj najmä preto, že ich predošlá hra bola a stále je stále neprekonaná a nikto iný s ničím tak originálnym ani nikdy neprišiel.
  • flash789
    a na to se prislo az ted ze platit za hru dopředu je kravina? Lidi jsou divny...
  • Po kráskách typu "Oculus Rift aneb přispějte pro Facebook" si velice hlídám, na co přispět a na co ne. Jak říká to anglické přísloví: "Fool me once, shame on you, ..."

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit