Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • romankubanektisc

    Hezká hra, ale velmi nevyvážená. Jakmile vás napadnou, ztratíte 30-40 tahů a konkurenci kterou na vedlejším ostrově nikdo neobtěžuje už nebudete schopni dohnat. Jediný způsob jak vyhrát je vojenská agrese bez ohledu na následky. Vím o čem mluvím, Civilizaci (5 a  6) hraji zásadně na nejvyšší obtížnost a... vyhrávám. Viz můj stream https://www.youtube.com/watch?v=2DGk5ur8Tis.

  • Ahoj, já jsem někde četl, že tu změnu kultury vůbec nemusíte provést. Je to čistě vaše volba. Je to pravda?

    • vaclav.pechacek

      Je to volba, která tě ale znevýhodňuje do budoucna a nemůžeš to určitě udělat víckrát během jedné hry, zatímco ostatní ti utíkají díky svým jednotkám a bonusům. V praxi kultury měnit prostě musíš, jinak prohraješ.

    • Mmeow

      Ano. 

  • Zmena kultury je nieco co mi neprekaza, beriem to ako hernu mechaniku , ktora robi presne to co ma. Kombinacie roznych vlastnosti az po poslednu epochu. AI protivnikov som si identifikoval s avatarom a teda kontinuita je zachovana ;-)

    Ale Humnakind trochu potrebuje poladit balance, pri normalnom hrani , kedy clovek tak nejako meni kulturu vacsinou okamzite ako sa da, niektore veci nevyplavaju az tak na povrch ale pri cielenom hrani uz ano.

    Velmi neprakticke su napriklad presuny pozemnych jednotiek, kedy nie je mozne sa preplavit na iny kontinent aj ked bojove lode uz tu schopnost plavat v hlbokych vodach maju, transporty nie. Alebo limit na pocet miest sa velmi tazko spravuje, lebo nie je mozne jednoducho zmenit mesto na provinciu ineho mesta. Trochu nelogicky treba vypalit vlastne mesto a zalozit koloniu nanovo aby hraca neznicil postih na vplyv. Podobnych design nedostatkov tam zopar je a snad casom zmiznu.

  • Se systémem změny civilizací problém nemám. Ten systém mi přijde zajímavý a pokud chcete mít pocit imerze do hry a dodržení historických reálií lze si snad vždy vybrat takovou civilizaci, která logicky a historicky na tu předchozí civilizaci navázala. Jasně možná tam budou určité nedostatky například v období stěhování národů, ale to už jsou fakt minoritní věci.

    Třeba při využití Římanů, Keltů či Řeků, lze ve hře v dalších epochách postupovat téměř libovolně, protože když si představíte, jak velká byla jejich impéria máte na výběr následující civilizace od Španělska po Indii.

    Jan pro příklad jedna chronologická linie: Egypťané, Římané, Angličané (pro 2 éry - středověk a ranná moderní doba), Britové a pro poslední současnou éru můžete rovnou vybírat ze 4 variant: Zůstat Britem, Američany, Australany nebo Indy

    Takto by se s epochami a civilizacemi dalo hrát hodně dlouho, záleží jen na hráči a na jeho výkladu historie, zda v případě Britů bude raději v předchozí éře hrát za Řím, kteří ovládali jen spodní polovinu Anglie a nebo za Kelty, kteří měli pod palcem téměř celé britské ostrovy. . 

    • Což ale nevyřeší problém se střídáním AI civilizací. Třeba to časem poladí a půjde to zapnout/vypnout podle chuti.

      • Upřímně u AI mě to tak nějak netrápí a pokud o to bude zájem asi to vyřeší nějaký patch.

    • Corvus

      Skvěle napsáno.

  • A hráli ste to vůbec? Právě ta možnost měnit civilizace v průběhu dekád je parádní. A bonusy předchozí CH civilizací vám zůstávají takže to skutečně působí jako evoluce civilizace

    • tuco

      Spis bych souhlasil. Osobne mi to vubec nevadi, jelikoz lze pokracovat s tou puvodni. 

      Ze to nedava smysl, menit kulturu? Jako roleplayovat 4X mi prijde rekneme pritazeny za vlasy...  byl jsem Egyptan a ted jsem Asyran coz mi znalemu historie nejen nedava smysl ale nici mi to imerzi .. na to reknu: Tak urcite.

      4X je o cislech, o managementu zdroju, o rozhodovani se mezi moznostmi, o maximalizaci zisku. Chapu, ze nekdo ma rad holky a jinej vdolky, ale vytykat Humankind moznost menit civilizace, coz pridava na znovuhratelnosti a dava moznost kombinovat dle libosti, tak to budou spis ty vdolky.

  • herni-pametnik

    To transformování kultur zní hodně divně. Pochopil bych možnost absorbovat určité prvky cizích civilizací, zvláště pokud je dobudete, ale tohle? Proč by to vlastně někdo chtěl dělat? V Civilizaci jsem byl vždycky se svojí kulturou spjatý a nikdy by mě nenapadlo z ní dělat nějakou jinou. 

    • Druhý pohled je ten, že jen těžko může být hráč spjatý s kulturou například Německa, Francie, USA nebo Austrálie, když začne 4000 B.C. kdy výše uvedené civilizace měly nejméně 5 000 let do svého vzniku. To potom o té historii ten hráč skutečně mnoho neví a jen sotva může mluvit o nějaké imerzi, protože jak se chce ponořit do hry za národ, který ve skutečnosti ještě hodně dlouho nebude existovat. 

  • skoda, vedel jsem od zacatku, ze to michani civilizaci bude fail

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit