Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Je fajn číst, jak si recenzenti se svým HW za 70K užívají hru na průměrných  30fps, ale obyčejný smrtelník s polovičním rozpočtem, se musí spokojit s velkými kompromisy. Ale pak bohužel vypadá hra ještě hůře než stařičký omodovaný FSX. I když teda v nějaké recenzi se mi jeden diletant snažil přesvědčit ať nahodím ULTRA a že víc než těch 15 fps pro letecký simulátor opravdu nepotřebuji. (evidentně to hrál na gamepadu)

    Nicméně HW náročnost nemusí být zrovna negativum, protože na přelomu roku nás čeká velký výkonnostní posun v oblasti CPU a GPU.

    Pak se ukáže, jestli  je to opravdu hra pro novou generaci nebo je ten mizerný výkon pouze z důvodu mizerné optimalizace. Což momentálně těžko posoudíme, leda hodit čtyři quadro rtx 8000 do crossfire a udělat nějaké zátěžové testy. 


    Druhá věc, jestli to vůbec někdo bude chtít delší dobu hrát. Všude v recenzích vychvalujou vizuál, ale nikde jsem se nedočetl jak je na tom letový model a jestli bude mít smysl přecházet z Xplane 11. Protože ať se to někomu líbí nebo ne je to simulátor ne hra. Tedy alespoň to tak bylo původně zamýšleno. 

    • přidám jen svoje specifikace, stavěno minuly rok, cena cca 28 (svepomoci):

      Ryzen 5 3600, sapphire pulse 5700 xt, seasonic 650 gold +, nejaky levnejsi nvme myslim ze intel 660 ? a na mobo klasicky tomahawk b450 max. 

      MFS mi bezi na ultra, fps jsou v pohodě kolem 40-50, nemuzu si na technickou stranku moc stezovat.. nelibi se mi antialiasing, ale tam kde litam ja (u nas me to bavi :) tam kde znam kopce) tak fakt zadne problemy nemam. A urcite bych mohl jit dolu na high a ziskat par fps navic.

    • Duncan66

      Vzhledem k tomu, ze velkou cast hry je CPU i GPU zatezovan na desitky procent a FPS jsou mizerne, tak v nedostatecne vykonnem HW to asi nebude.

      • Po prvním updatu mi přijde, že hra běží ještě hůře. Prý pomůže hru stáhnout celou znova, ale tahat skoro 100gb po každém patchi? 

        Předpokládám, že koncem roku to snad bude už hratelné. Hrozný nešvar dnešní doby, kdy hráči plní funkci betatesterů a ještě za to musí platit.

  • Aby v dnesnej dobe hra vyuzivala 2 jadra a 4 vlakna je trestuhodne...optimalizacia je katastrofálna a vidiet to aj na technickej zaostalosti,dnes uz je dx12 pri novych hrach samozrejmostou,takze aj tam bude chyba preco to ide tak zle (dx12 pristupuje k HW rychlejsim sposobom) a preto s kupou radsej pockam...

  • To bohužel není žádný překvapení. Ve skutečnosti je to solidní pokrok oproti stávající generaci simulátorů (Prepar3D). 

    V Prepar3D všechno vypadá řádově hůř i po dokoupení přídavků za stovky dolarů (ortofoto textury ORBx, lepší stromy, lepší textury letišť, mraků, počasí, atd.) a jede to teda taky pekelně blbě. A taky to visí na procesoru. Trošku by se to mělo změnit v poslední verzi (v5), která přesla na DX12.

    Jenom fakt nerozumím, proč to neumí pořádně používat vícejádra (to neumí ani Prepar3D).


    Každopádně pořád je to technologicky skok obrovskej skok dopředu, vykreslit takhle krajinu bylo doteď nepředstavitelný.

    • P3D je hlavně myšlen jako profi produkt, který není určen pro koncového zákazníka. Více méně je to furt starý FSX bez žádného speciálního vylepšení. Vylepšení se týkaly zavedení instrukční sady X64, mírné vylepšení renderingu a post processingu, ale to je vše. Žádné vylepšení fyziky. P3D byl zkrátka myšlen čistě jako platforma, kterou je nutno doplnit obsahem, který chce sám uživatel. (např. fyzikální engine, letadla, krajiny, engine ATC,....) Něco jako linux. Proto jsem do P3D nikdy nešel a po mnoha letech přešel na X-plane, který měl velmi nadčasový fyzikální engine již od počátku.


      Více jak dvě jádra neumí využívat téměř žádná hra. Podle mě je hlavní problém v tom, že různé instrukce na sebe zkrátka navazují a jeden nemůže pokračovat bez dokončení předchozího. A nebo prostě naprogramovat asynchronní procesy je zkrátka vyšší dívčí.

      • honcka

        Zrovna na FS2020 mám na i7 8700k zatížený rovnoměrně všechny

        • Možné to je. Systém se většinou snaží zatížit všechny jádra rovnoměrně, což má pozitivní dopad na rozložení teploty procesoru. Takže daný proces systém neustále přehazuje z jádra na jádro jako horký brambor, aby je využil všechny.

          • honcka

            mám všechny zatížený cca na 70%, takže se nic nepřehazuje

            • Ony se přehazují cca 100000 krát a rychleji za sekundu. Proto jsou všechny rovnoměrně vytížené. Prostě jedna instrukce je provedena prvním jádrem, druhá druhým, třetí třetím,... Schválně zkuste vypnout přiřazení jader pro hru (affinity mask), kdy se začnou FPS měnit.

      • unicz

        Až  7 jader využívá kde jaká hra. Na konzolích. Jenže na PC se furt plácáme na zastaralých API z minulého desetiletí, viz např. tato hra. Tato hra je technologicky obrovskou ostudou Microsoftu. Takovou, že ani nemají port na konzole.....megalol.

      • Jasně, já přešel na P3D kvůli nakoupeným addonům na FSX, který začlo být neúnosný (OOM).

        • Nojo, FSX je x86 aplikace. Takže jak člověk přestřelil těch 4 294 967 296 B alokované pro hru, tak to padlo za vlast. Mám dojem, že DTG aktualizovali steam verzi, že by již měla být x64. Ale myslím, že nyní už to bude pasé. FSX je živý jenom díky addonům vývojářů třetích stran. Tak uvidíme, kdy něco vyjde pro MSFS2020

  • Velkým problémem tohohle testu bude RAMka, chce to 32 GB, hra často využívá i přes 20 GB a s menší kapacitou jsou časté právě ty propady FPS. 

  • unicz

    No herní náplně tam ve skutečnosti mnoho také není....?

    • Kosac

      secz tocz složitěcz vysvětlujecz, alecz jecz tocz simulatorcz...

      • unicz

        Tak to i např. Elite Dangerous a můžeš tam bojovat, obchodovat, průzkum, je tam příběh.... ?

        • drasta

          Elite Dangerous je opravdu skvelej v tom ze dokaze lidi presvedcit ze hrajou simulator. 

          Srovnani s MSFS je pak ale samozrejme uplne mimo. 

        • LessPh

          já nevím, jestli zrovna Elite považovat za simulátor, když ty vesmírný lodě ani neexistujou, takže co vlastně simuluješ?

          Elite je podle mě hra a ne simulátor.

          V MSFS 2020 je víc obsahu než v Elite, ale musíš si ho vytvořit sám, nikdo tě za ručičku nepovede.

          Klikni si na skyvector.com a začni si plánovat přesnou IFR cestu  okolo světa (ne GPS, ale pěkně konvenční VOR/NDB) s nějakým středním GA letadlem a máš na pár stovek, možná tisícovek, hodin, co dělat.

          Za rok nebo dva mi napiš, dám ti další herní náplň nebo "misi", jak chceš:D

          MSFS je tvoje pískoviště a ty si v driving seatu a ne vývojáři, kteří ti kreslí waypointíky. 

          • unicz

            Ok, neřeš.

            • Elite:dangerous má daleko do simulátoru. Orbiter space flight simulator je vesmírný simulátor. Anebo Kerbal space program je daleko realističtější simulátor, než Elite:Dangerous.

              Prostě Vesmírná hra x Vesmírný simulátor.

  • Nejlepší tedy bude vyčkat na verzi pro Xbox Series X, ideální bude zakoupit bundle konzole i se hrou (předpokládám, že bude existovat).

  • Moje sestava je 8gb ram, i5-4690 3,5ghz (4 cpu), Gtx 1060 6gb a stejně se mi hra seká i na nejnižší detaily, meli by ji příště optimalizovat než ji pustí do světa

    • LessPh

      Hele je to nějaký divný.. já mám i5-4590, 8GB-RAM, GTX970, takže o trochu horší PC a jeduna 1440p mezi low a medium kolem 30ti.. jako HW náročný oblasti nelítám. Zkusil bych si s tím ještě pohrát. Jestli chceš zkusím ti natípat svůj setting..

      Samozřejmě framedropy jsou a na začátku, hned po loadingu, si můžu zajít na kafe, než se to všechno dotáhne..

      Ale už jsou tady 3080, takže ještě počkat na čtvrtou generaci ryzenu a jsem ready na nový PC;-)

      • unicz

        Toto také neřeš🙂 Prý je přislíbené předělání na low level moderní API (tipuji DX12, když už MS vydavatel). Bez toho se to nikam nijak zvlášť neposune.

      • Nemusíš mi psát tvoje settings, já jsem zkoušel pustit hru se vším na nejnižší a stejne se mi to sekalo, myslím si, že prostě musím počkat na patch, který opraví běh hry na mém hardwaru. Stahoval jsem i drivery na grafiku, který teď vyšly speciálně na tuhle hru a když jsem dal optimalizovat nastavení hry v geforce experience tak mi to nastavilo hru na medium z toho vyvozuji že podle počítače by mi hra taky měla dobře běžet, vážně nevím, co s tím je

        • Mrkni na nastaveni XMP a PCI-e verze v biosu. Jestli mas kit dvou pameti, taktez mrkni, jestli jsou dobre naslotovane tak, aby dual-channel fungoval. Takove bokovky, na ktere se asi moc lidi nediva.

          • taky bych zkusil XMP profil uplne vypnout a pustit ty ramky na te prodejni frekvenci prostě manualne, spousta mobo ma problemy s ramkama naloadovanyma pres XMP.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit