Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Xykon
    Pracuje někdo na titulcích nebo jsou už někde k mání?
    • claymen
      titulky budou dodělané dneska, máme jich 97%, zítra pošleme ke schválení a řekl bych, že koncem týdne budou ve steamové verzi..
    • montatatana
      Zatím nejsou, ale určitě časem budou.
      Vcelku v pohodě se to ale dá zvládnout i s anglickýma titulema přímo od autorů. Není tam nijak náročná angličtina.
  • Škoda že bludr (Modrák) už se psaním seknul, za jeho blogposty zde bych se vůbec nezlobil, sedí mi sem ke zbytku redakce - že byl ve Score a ne v Levelu je myslím teď po letech už pasé :). Co že to vlastně teď dělá?
  • Slotermeyer
    Filmařům se to podařilo uchopit na výbornou, ani chvilku jsem se nenudil. Pěkná kamera, hudba, střih.

    Blow i kluci stojící za SMB byli v pohodě, jen ten vývojář FEZu byl na můj vkus občas trochu moc afektovanej. Třeba když vykládal, že se zabije, když hru nebude moct dokončit...

    Jsem jedinej, komu se vybavil Nicholson v Shining?
    http://games.cz.imag3box.com/uploads/indiegamethemovie_philfish2_byindiegamethemovie-game15038-img218563.jpg
    • montatatana
      Pokud bys na necem pracoval neustale, prakticky sam 4 roky, tak bys ohledne toho byl pravdepodobne taky afektovanej.
      Osobne mi tam prisel nejsympatictejsi a FEZe mam chut si hned koupit :)
  • boha jeho... a všichni jsou strašně "cool hipster guys". Kdyby dnes nebylo vintage/retro tak populární, tak ani indie hry nezažívají takový boom, jaký zažívají.
    • smejki
      snobství undergroundu je überoxymoron, to ti teda povím
      • Může se zdát, ale toto není underground v pravém slova smyslu. Nehovořím o tom, že by žánr indie her byl špatný, to nikoliv. Velice se však obávám toho, že se to časem (možná už se tomu tak stalo) tato scéna zvrhne v komerční humbuk, kde se již o jakémkoliv podzemí nebude dát hovořit. Stejně jak se toto stalo, již jiným odvětvím lidské činnosti (podívejme se na indie rock...). Říci, že být hispter = být total underground... to je teprve pro mne überoxymoron. Nechci však nikoho přesvědčovat, spíš je to jenom taková kritická stať k zamyšlení.
        • A co by jsi chtel? Aby ty indie hry hralo jen par lidi? Aby jejich tvurce skoro nikdo neznal?
          • Trol.diskuzni
            To Black_Hand - No moc mu nepodkuřuj, protože to, co řekl, je jen jedna strana mince... Je naprosto legitimní se jakožto příslušník určitého "undergroundového hnutí" negativně vyjadřovat na téma posouvání onoho hnutí do mainstreamových vod.

            Jinak řečeno - To, že jsem undeground, v praxi znamená, že se mi líbí KONKRÉTNÍ věci/styly/hnutí do něj náležící a NE, že jsem undeground za každou cenu a za každých okolností... A pokud se z nich stane mainstream (a že se tomu tak nestane jen lusknutím prstem...), tak jsem přirozeně nepříliš pozitivně pohnut.
            • Odulin
              Táák.
            • *5* .. ... pravdu má, předsedo !!!*3* *5*
          • Tak se mé maličkosti může jevit názor tvůj aneb věčný boj dvou stran. Možná bychom za pomoci sáhodlouhého platónského dialogu našli rozhřešení. Chtít úspěch je přirozené (žel bohu. Toto lidské rase brání ve vybudování dokonalé společnosti). Nenazývejme však něco "podzemím", když o podzemí nejde. Jedná se o komerční produkty, jako každé jiné (ano stejně jako AAA tituly), pouze s tím rozdílem, že je nezaštiťuje žádný velký vydavatel. Potom mi to zbožštění některými jedinců, přijde místy až nemístné a hraničící s kultismem. Nabízejí nám mnohdy zajímavou alternativu ke klasickému pojetí moderních her jako takových, ale těchto produktů je i na indie scéně jako šafránu.
            • GlaDOS
              Pořád tě moc nechápu. Indie vývojář je pořád člověk, co chce mít ze hry co největší příjem. Pokud by to nechtěl, nejspíš by šel dělat freeware hry. Jenže indie vývojář nejde kvůli penězům přes mrtvoly. Hlavně nemá nijak veliký rozpočet, tudíž se zaměřuje víc než na grafiku hlavně na hratelnost. Pokud se takový vývojář zaprodá nějakému gigantu, který ho pak začne ovládat, už se nedá nazývat indie. Samotný Notch tvrdí, že Mojang už není indie studio.
            • Odulin
              Já se k tvému názoru z části přidávám a nepřijde mi na něm nic hloupého ani trolského.
            • A dobře uděláš. Vždyť v tak krásném počasí, je hřích sedět doma a věnovat se takové plebejské činnosti, jako je hraní her :). Přeji krásný den Robotrone.
            • Zacinam mit pocit, ze se zase bavim s trollem.diskusnim. Zdar, du ven.
          • ano, to je definice undergroundu :). Pokud se něco stane zábavou prohnilých mas, poté již nejde o underground, ale prachsprostý mainstream.
            • Black_Hand
              muhaha, moc pekne receno petre.
            • sleepless
              Z logiky věci pak samozřejmě vznikne nový underground jako reakce na to, co se stalo mainstreamem. To by jednak pravověrný undegroundista měl vědět, ale hlavně by mu (tentokrát z logiky jeho přístupu) mělo být úplně jedno, jestli se z něčeho stane mainstream - podstatou jeho světonázoru je aktivní hledání nových extrémů a ne lkání nad tím, že "něco" už extrém není. Pokud mu tedy nejde jen o tu vyprázdněnou nálepku "jsem underground" :)
            • Prezentoval jsi zde omezeny a hloupy nazor, podle ktereho posuzujes co ma byt a nema byt v nejake skatulce, tak aby ti to vyhovovalo a byl si spokojeny. Je normalni chtit uspech, je zcela prirozene, kdyz neco delam, vytvarim, touzit, abych svou tvorbou oslovil co nejvice lidi, aby se ma tvorba libila. Tvurci indie her asi kvuli tobe nikdy nedosahnou zadneho uspechu, jen proto, abys ti mohl rici podle hloupe definice, tohle je jeste underground a tohle neni.
            • Také bych tě mohl napadnout z toho, že jsi "kdovíco", ale proč bych to dělal. Tato diskuze pak ztrácí na jakékoliv hodnotě. Z čeho příteli usuzuješ, že bych měl být snobem?
            • Jeste ze na nazorech takovych lidi nic na svete nestoji a nic neovlivni. Ty jsi opravdu undergroundovy snob, coz je hodne zvlastni a schizofreni spojeni.
    • janchor
      Myslíš? Měl bych za to, že boom zažívají, protože nabízejí alternativu těm hráčům, kterým se přejídají velký, tudíž často uniformní produkce. Retro je pak už jenom důsledek skutečnosti, že indies mají omezený zdroje a na lo-fi sázejí (kromě těch ostentativně oldschool případů) spíš z donucení.

      Navíc neznám moc indie her, který by uspěly JEN na základě retro zpracování. Všechny ty Minecrafty & Super Meat Boye táhne mnohem víc samotná herní náplň..
  • Sam se snazim byt zacinajicim indie vyvojarem a jsem strasne rad, ze tahle undergroundova herni kultura tu je a je stale vice videt, i diky tomuto skvelemu filmu. Pro me naprosto uzasna vec, a myslim si, i pro lidi, kteri hry treba ani nehraji, ale radi si rozsiri obzory. Indie Game: The Movie doporucuju uplne kazdemu.
  • Může někdo hodit TLDR verzi 1-10?
    • 9
  • Cahir
    F*ck you, Roger Ebert!
  • Pěkný, až budou titulky hoďte odkaz :)
  • Jak je to dlouhý,víme?
    • Black_Hand
      103:05
      • Děkuji.
  • Black_Hand
    ja zatim poslouchal jen komentar team meat jako audiostopu :). nicmene ten je super. nejvic me dostalo to, ze na steamu se super meat boy prodavaval daleko lip, nez na XBLA. 750 000 jen na steamu je moc pekny cislo.

    a rekl bych, ze tommy na release day super meat boye byl realny.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit