Jak hodnotí ve světě – Homeworld 3
-
Ještě jsem to nehrál, ale recenze na steamu jsou zatím dost katastrofální. Půlka hráčů mluví o zhloupění rts mechanik a zmiňují generičnost.
Otřesný příběh a malé mapy jsou prý to nejmenší.
A ano. Recenze od lidí beru daleko vážněji než recenze od webů. A to už dlouhodobě.
Tak nevím.
-
-
Taky věřím spíš hodnocení hráčů než recenzentů, jen je občas potřeba se tím probrat.
Jinak HW 1 a 2 jsem nehrál, HW 3 jsem hrál nějaké demo před pár měsíci a vůbec mě to nepřesvědčilo.. o to víc jsem udiven, tak velkým hodnocením recenzentů..
-
"Otřesný příběh a malé mapy jsou prý to nejmenší."
I v předchozím Homeworld 2 ten příběh nebyl žádný velký zázrak. Takže nic překvapivého.
A nevím, co ti lidi mají proti malým mapám. To byla naopak jedna z nejvíc kritizovaných věcí předchozích dílů. Velké a prázdné mapy. Zbytečná ztráta času.
Teď jsou mapy menší, ale zase jsou nacpané různými překážkami. Takže se třeba kryješ za konstrukty či asteroidy. Nebo se schováváš před nepřítelem v mlhovině. Je to mnohem zajímavější.
Ale samozřejmě se museli objevit nějací fanboys, kteří si stěžují, že to není stejné jako předchozí díly a tudíž je to "špatné".
-
-
Už mám doslova alergii na Unreal Engine! 😠
-
-
Unreal Engine nemůže za lenost developerů nebo neochotu investorů dávat peníze do optimalizace a všechno radši hodit do DLSS/FSR/whatever.
Třeba Everspace 2 jede a vypadá mnohem lépe na stejném engine.
-
-
Počkám si na optimalizaci a pár patchů, nechci mít tenhle zážitek ničím zkažený. HomeWorld je pro mě absolutní srdeční záležitost, dostal mě ke hrám a k vlastnímu počítači, byla to první hra co jsem instaloval, hra u které jsem ronil slzy, hra co mě polechtala na těch nejcitlivějších místech psýché, ukázala že hry můžou být umění, představila mi kapelu Yes a celý psychedelic rock žánr. Zhltal jsem i celý manuál proložený skvělým lorem Kushanského vyhnanství, zahrady Kadeshe ve mě ještě dnes vyvolávají mrazení v zádech posvátné úcty. Procítěný dabing je stále absolutní top, když Karan Sjet nevěřícně popisuje spálený Kharak, když počítá zachráněné stovky tisíc zmražených kolonistů... smrk. :)
-
Mám koupeno a pár misí za sebou. Story je trošku jiné, místo velice bezemočního a neosobního jednání s až éterickou S'Jet která je 100% racionální vědec a i smrt blízkého bere až stoicky se již řeší i osobní rovina jednotlivých postav a jsou místy slyšet i emoce. Což může být pro někoho překvapení. Vlastně všechny Homeworldy byly takovým zvláštním způsobem uklidňující. Kreslené vyprávění mi také sedělo o trošku více než pokus o 3D rendery. Vlastně na poslední chvíli ho vyměnit za 3D beru spíš jako krok zpátky (viz první trailery kde byla S'Jet ještě kreslená a subjektivně mnohem hezčí a éteričtější).
Feeling z hraní je ale totožný jako u všech předchozích dílů a určitě mně to nezklamalo :-) Ovládání také vylepšili, lítat kamerou pomocí WASD a QE na vertikálu mi mimořádně sedí místo neustálého hledání kotvícího bodu v prostoru. Také taktických možností přibylo, objekty v prostoru jsou konečně k něčemu. A s tím i související možnosti nenadálých přepadení.
Na optimalizaci by mohli trošku máknout, v benchmark scéně kde je nějaká normální bitva mi na 4090 klesá FPS až pod 30, a to nemám ani zapnutý RT stínů (a to to vypadá rozhodně hůře než 2 roky starý Everspace 2 který je na stejném engine ale jede lépe). Z nepochopitelných důvodů to nepodporuje rozlišení o straně 4096px.
V běžné hře ale zcela ok.
-
Je ozaj pravda, že hra už nebere do úvahy smer útoku ? Teda je jedno z ktorej strany sa útočí? Taktiež som čítal, že lode už nemajú subsystémy.
-
-
Co jsem viděl, tak subsystémy jsem na videu neviděl. Ale armor se tam řeší. Vpředu silnější atd.
-
-
Uznávam, že redakcia sectoru patrí určitým spôsobom do kategórie "svet", ale neviem či patrí do kategórie serióznej žurnalistiky. Čítať tam recenzie(celkovo akýkoľvek článok) to je chvíľami až bolestivá záležitosť.
-
-
A aj tak tam chodis a citas recenzie, aj ked vies, ze bolia. Ide o seriozny web, inak by asi nedostavali kluce v predstihu.
Neviem, co ty povazujes za serioznu zurnalistiku, ale malo by ti byt jasne, ze ten, kto zije z obycajneho herneho webu to ma dnes tazke aby sa vobec uzivil.
Dnes mladi funguju na streameroch a influenceroch a citanie je nuda. Mainstream recenzie necita vobec, staci im vidiet 10/10 v trailery.
-
-
Precitam si tak 5 clankov do roka ked maju nieco na day-one co sa napriklad tu nie vzdy podari. Dobre mozno som to nenapisal prave najlepsie. Kvalita clankov je nizka (subjektivne) ci uz po stranke stylistiky, alebo obsahovo. Fakt nechapem ako niekto kto pise uz roky hori stale na tom istom. Stale sa opakujuce niektore vyrazy dookola, so zeleznou pravidlenostou v kazdej recenzii, niekedy aj v jednom odstavci. Plus texty nemaju ziadny presah, recenzia je zoznam. Mate take a take zbrane. Viete (ano aj toto slovo je opakovane tisickrat az do zblbnutia ) ist tam a tam. Robite to a to. Textury, animacie su take a take. Herne rezimy tieto.zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
-
-
Nesúhlasím, majú ovela viac článkov ako Games, velmi zaujímavých článkov, aj recenzie sú fajn, ja na Games čítam recenzie iba od Makala.
-
-
-