Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • no zatim takova 7ckova hra, rozhodne zadny zazrak to neni...vsichni se tam tvari strasne vazne, ale pak clovek musi strkat do kouli, aby vyresil ,,hadanku,, v chramu prastare zanikle civilizace - protoze da prece rozum, ze v takovem chramu se musi strkat dvoumetrove koule na spravna mista (co asi ti herni dizajneri u toho chlastaji)

    • Veskoslav

      Vždyť je to tak ve všech hrách tohoto typu....

    • Derp_1337

      Tak lepší než "hádanky" v nové trilogii Tomb Raider, kde v nejtajnější a nejhlubší části svatyně hráč najdete upgrade do samopalu 😂

      Řekl bych, že v tomhle člověk nesmí hledat moc logiky.

      • toka

        Logika fakt nic moc, ale za sebe musím říct, že trilogie Tomb Raider mě šíleně baví. A je taky vidět, že díl od dílu mají nápaditější hádanky.

      • Jack1947

        Nesahej mi na Puzzly v Tomb raidru reinkarnovaném" mě bavili.

    • Harshday

      Zrovna tohle mi nevadilo vůbec, bylo to zajímavé spestření díky té hádance.

  • lito

    takový ten easy money grab. Zkopíruji ne moc dobře Sekiro, Uncharted a Tomb Raider dohromady, dám tomu SW Skin, příběh vlastně nevytvořím, abych ho mohl prezentovat až ve dvojce a to prodám za plnou palbu. Většině recenzentům a hráčům to bude stačit. Nevím proč, ale tady ty sázky na jistotu nesnáším z herního hlediska nejvíce.

    • tomwolf

      to je 99% "velkych" hier...nastastie su tu projekty ako death stranding a nezavisla scena

      • Veskoslav

        Takže simulátor poslíčka plný reklam je cajk jo?

        • lito

          ty vždy musíš reflektovat svoje nízké IQ nějakým debilním komentářem. Kdybys alespoň pořád na sebe neupozorňoval. 

      • Derp_1337

        Podáváš to jako kdyby nezávislá scéna byla nějaká spása, ale to není pravda. Většina nezávislých projektů jsou blbosti, osobně bych řekl 2-3 zajímavé hry do roka maximálně.

        • MidnighT91

          Blbost. Indie JE absolutní spása moderního hraní. Nebýt Kickstatrteru a dalších "kravin" díky kterým indie hry vznikají, protože si je lidi zaplatí sami. Tak se tu musíme spolehnout na Bethesdu a EA takže by jsme přišly o desítky naprosto brilantních her... 

          (Pozor následuje menší seznam a jedná se pouze o hry které jsem sám hrál, chybí další desítky her ke kterým jsem se nedostal nebo o nich ani nevím) 

          The Long Dark, Tacoma, Squad, Speedrunners, No Man’s Sky, Hyper Light Drifter, Bastion, Duskers, Darkest Dungeon, Subnautica, Cuphead, Firewatch, Stardew Valley, Graveyard Keeper, Owlboy, Telling Lies, The Witness, Inside, Into the Breach, Oxenfree, Hotline Miami, Gone Home, What Remains of Edith Finch, Dead Cells, Night in the Woods, Knock Knock, Kerbal Space Program, Sunless Sea (Skies), Darkwood, Diluvion, Islanders, Draugen, A Plague Tale: Innocence, The Stanley Parable, Outward, Limbo, Transistor, Return of the Obra Dinn, That Dragon Cancer, Her Story, Papers Please, Hollow Knight, FTL, Frostpunk, World of Goo, Machinarium, Don’t Starve, Capsized, Insurgency, Out There, Doki Doki, Fran Bow, Lone Survivor, Soma, Hello Neighbor, Remothered, Amnesia, The Forest, Terraria, Factorio, Prison Architect, Rimworld, Starbound, The Banner Saga, Salt and Sanctuary, Grim Dawn, Ghost of a Tale, Shelter, Jotun, Q.U.B.E, Bendy and the ink Machine,.....

          Takže sorry ale fakt ne. Většina těch her vyšla za poslední 3,4 roky a znova říkám že jsou to jen ty co mi neutekly a vzpoměl jsem si na ně. Každá z nich byla skvělej zážitek pro fanouška videoher.

          • TheGGG

            spousta těch her jsou absolutní škvár (gone home, her story), nebo rozporuplné kvality (no mans sky, hello neighbor), nebo prostě jen vykostičkovaný 8bit, což je pro mě nestravitelné, či přestylizované hry (což je většina). Popřípadě hry hrající na city typu that dragon cancer (což je věc kterou skutečně hrát nepotřebuji, vzhledem k tomu, že s rakem se setká dříve či později každý třetí čech osobně a ti ostatní to tedy zažijí  v rodině. O infarktech, mrtvicích a dalších pohromách co vás mohou dostat irl nemluvě, tak proč to ještě snášet ve hrách, kde se chci trochu odtrhnout od reality?)....

            Takže sorry jako, pokud nepočítám kousky jako hellblade, get even nebo plague tale, tak radši zůstanu u AAA produkce. Že by některá z těch her na tvém seznamu dokázala překonat, sekiro, resident evil 2, DMC 5, days gone, ps4 spider man, RDR 2, god of war, death stranding, nebo mě lákala víc jak nové star wars, tlou 2, cyberpunk atd. to rozhodně říct nemohu.

            • amnesia i soma jsou určitě srovnatelné s resident evil 2

              • TheGGG

                Reakce na příspěvek:

                určitě ne... amnesia v žádném případě a i soma je o pár stupňů níž

                • lito

                  Reakce na příspěvek:

                  SOMA je více povznášející zážitek než RESI2.  

                  • TheGGG

                    Reakce na příspěvek:

                    povznášející? LoL, tyto hry kde člověk nemůže bojovat a jen zdrhá před strašáky jsou už docela otravné. A že by podmořské prostředí somy bylo nějaké terno to se rozhodně říct nedá. Celkově prostě RE2 lepší hra s lepší atmoškou atd.

                    • lito

                      Reakce na příspěvek:

                      no, nevím, tam moc ani neutíkáš. ani to není moc horror. Je to povznášející zážitek. Jedna z top her.

                      • TheGGG

                        Reakce na příspěvek:

                        v čem povznášející? Nic takového jsem nezažil.

                        • lito

                          Reakce na příspěvek:

                          no, je to taková sonda do duše. Ta hra vyvolává spoustu otázek o životě apod.

                          • TheGGG

                            Reakce na příspěvek:

                            tak to asi jak u koho no.

          • MidnighT91

             The Binding of Isac, Braid, Furi, To the Moon, This War of Mine, The Talos Principle, Outlast, Fez, Dust, Devil Daggers, Strafe, Dusk, Rime, Pillars of Eternity, Observer, Mount and Blade, Divinity: Original Sin, Brothers: A Tale of Two Sons, Titan Souls, Little Nightmares, Gone Home, Kentucky Route Zero, Dear Esther, Minecraft, Hellblade: Senua’s Sacrifice, Children of Morta a brzo snad konečně EITR.

            • Derp_1337

              Pokud za "nezávislou" scénu považuješ třeba hry od Larianu, tak se pleteš. To, že část peněz na vývoj hry vzali z kickstarteru, z nich samo o sobě nedělá indie developery.

              Larian Studio má více než 200 zaměstnanců a má smlouvy s různymi vydavateli, takže se nedá úplně považovat za nezávislé.


              Stejně tak Hellblade: Senua Sacrifice není úplně indie. Developer Ninja Theory je dost velká firma, která dělala hry i pro takové giganty jako je Sony. Akurát to Hellblade se rozhodli víceméně zafinancovat sami a nazvali to pseudo business modelem "nezávislé AAA". Zatímco dělali na Hellblade, tak je ale nad vodou drželi zakázky (hry) pro giganty jako Capcom a Disney, takže se opravdu nedá hovořit o plnohodnotné nezávislé tvorbě.


              Pravděpodobně se v těch 2 výčtech her určitě najdou další hry, které se nedají úplně považovat za indie, ale opravdu se nehodlám přehrabovat v detailech.

            • TheGGG

              a pak přijde RDR2 a strčí to vše do kapsy... 

              • skaven

                Reakce na příspěvek:

                mainstream, ved je to obsiahnute v tom vyraze

                • TheGGG

                  Reakce na příspěvek:

                  hraní indie her ještě z nikoho borca, nad-hráče a elitu herní komunity neudělalo... někteří lidi si to rádi namlouvají, ale jen proto, že někdo hraje kdejaký 8bitový maglajz, není to známka toho, že má dobrý vkus

  • A teď otázka, kolik bodů navíc to dostalo, že je to SW?

    • Na tuhle otazku si muzes s dobrou mirou presnosti odpovedet sam. Podle gameplaye to tech 7 zaslouzi minimalne samo o sobe, a na 8 to taky nevypada divne.

      Pro jednou mi prijde ze si AAA titul zaslouzi skore nad 5.

  • Takze pravdepodobne najlepsie hodnotena EA hra tento rok je Singleplayer hra bez MP a mikrotransakcii / lootboxov ? 

    To vela manazerom predsa nemoze davat zmysel, ludia miluju prvky prekvapenia.

    • Derp_1337

      Překvapení se určitě plánuje na nový rok, jak v patchi přidají mikrotransakce a lootboxy 😈

  • Povedztě Terezky čo také si mám predstaviť pod výrazom "IGN: energický platforming" to akože je to dajaká plošinovka?

    • no skoro jo

  • Za 400 Kc pecka hra

  • Ravenor

    No to hodnocení......hraji to od první hodiny vydání na Steamu. Postava hlavního hrdiny nemá oblast pánve. Stačí si obléct hned druhý obleček ve hře a uvidíte sami.  Vypadalo to tak strašně, že jsem si vzal zpět tu pláštěnku z videí prezentovaných všude na internetu - abych to zakryl. HUMUS. Prostě postava nemá zadek a vlastně ani rozkrok. Ten (rozkrok) je dán tím, že se sbíhají nohy k sobě a přecházejí v tělo. Ale chybí tam to, co tam chlapi normálně maj. Z boku není vidět zadek, ten je dán věcmi zavěšenými na opasku, ale při pozorném prohlídnutí si postavy je vidět, že tam prostě není. Je tam tělo a pak nohy.

    Po první kustomizaci světelného meče, ztratil meč fyziku. Takže teď mi sice visí na opasku, ale při pohybu trčí rovně do strany - směrem od těla. Trošku jak tyč zapíchnutá do boku.  Soubojový systém je trestající. Jakákoliv chyba rovná se zranění, nebo i smrt. Musím uznat, že reflexy trooperů jsou na vyšší úrovni, než u leckterého Jedi z filmů, nebo knížek. Problém ale je, že soubojový systém má neskutečné prodlevy, takže mnohdy chcete provést akci, ale kvůli té předešlé to prostě nejde, protože se stále děje to něco a mnohdy i přes to, že už měl pohyb dávno skončit. Takže nedoporučuji v boji útočit jako první, nedoporučuji skákat a ROZHODNĚ nedoporučuji používat force úrok s mečem, nebo force zpomalení.....takže vlastně doporučuji jen stát a blokovat, občas uskočit a pak, když je protivník totálně mimo, rychle bouchnout a zase blokovat a td..... samozřejmě jde být machr a časovat bloky a úskoky - to se pak dějí věci, ale většinou to moc nejde....třeba je to mýma rukama, ale spíš ne, takový NIOH byl v tomhle mnohem, MNOHEM těžší, ale férovější. Chyba je jednostranně ve hře a snad to nějaký patch opraví.

    Hlavní hrdina neumí z arsenálu JEDi prakticky nic. Umí sice běhat po stěnách, ale neumí skákat výš, než normální člověk. Neumí běhat rychleji, než normální člověk, neumí silou věci odhazovat ani přitahovat. Ano, vše se časem naučí - opět, ale i tak to vypadá, že tvůrci nemají ani páru, jak mocná může síla být. No vše - naučí se celkem 3 "force skilly" což je prostě "mega" na dospšlýho JEDI padawana.... Nejsem ve hře nijak zvlášť daleko, ale už dva dny ji nehraju, protože je to smutné......přitom to má atmosféru, hratelnost je taky dobrá - nebo by byla, kdyby to fungovalo dobře. Nehraju to, protože si nechci hru zošklivit a hodit do koše. CHci jí dát šanci, protože to vypadá jako fantastická hra, ale zatím není. Po technické stránce je to HUMUS. Mimochodem, skilly vám budou fungovat pouze tehdy, přepnete-li si klávesnici na anglickou, českou to evidentně nezná, takže tlačítka 1 - 0 jsou nefunkční bez přepnutí (malá rada aby jste se nezcvokli až budete hledat, kde zapomněl udělat tesař díru a proč to do prd*le nefunguje)....

    Malá rada na konec - nesledujte videa moc pozorně - velmi často mají postavy tendenci se rozpíjet, nebo to vypadá, že jim tělo odejde jinam, než nohy atd... a rozhodně to není mým Hardwarem nebo připojením - sedím na páteřní lince na 100 megabitech a na počítači to ve 4K na utra detaily spustím 2x (omylem se mi to stalo, měl jsem dlouhou nahrávací obrazovku a když jsem to chtěl shodit do woken a manuálně to vypnout, běžela tam druhá hra...)

    • Nesetkal jsem se tolika grafickými chybami a bugy, hra jen jednou spadla, ale hraji to na PS4. Bohužel s tím ostatním musím souhlasit. Přijde mi to jako vše možné, jen ne hra ze Star Wars.

      A´t už tím, že i na nejnižší obtížnost zabijete obyčejného brouka až na třetí či čtvrtý úder, nepřátele, kteří vás kladivem/holí/čímkoliv trefí 2x než vy vůbec zvednete meč k obraně nebo tím, že 80% hry někde skáčete, šplháte nebo lezete jak opice. Vrcholem byly trampolínové kytky. To už je jak z Disneylandu... A nejvtipnější je, že když už se někam pracně vyšplháte, tak se tam objeví nepřátelé. Sakra jak se tam dostali?

      Při těchto lezecích a skákacích aktivitách budete také pravidelně umírat. Klidně i 10x, protože stačí netrefit lano nebo zeď o 1 milimetr a je po vás...

      O totální nemožnosti jakéhokoliv fast travelu se ani nezmiňuji, takže se budete stejným stupidním skákáním a lezením vracet zase na loď.

      Bohužel toto se projeví až později ve hře. Začátek a první planeta jsou ještě o.k. Opravdu jsem čekal víc.

    • Harshday


      Ty chyby, které tu vypisuješ, tak jsem se s tím vůbec nesekal. Na čem to hraješ a jaké nastavení? Jinak ten soubojový systém je dle mého dost dobrý, ale člověk si na to musí navyknout, hraji to na nejtěžší obtížnost a u silnějších nepřátel stačí jedna chybka a už člověk musí dobíhat. Jediný problém na který jsem narazil, když tě nahodí více potvor na zeď, tak nemáš jak utéct. Stalo se mi to třěba ve vězení, v té aréně.

      Ohledně pohybu a získávání skillů taky nemám problém. Hlavní hrdina se dlouho schovával a dost toho zapomněl. Myslím si, že ty skilly přibívají tak akorát a člověk si musí nejdříve zvyknout, jak a kdy je používat. Jsem rád, že to není tak přehnané jako ve force force unleashed.

      Jinak si vůbec nedovedu představit tuto hru hrát na klávesnici. Takže ten problém taky nemám.

      Co se týče hlavního hrdiny, tak mám naprosto stejný názor, ten zrzek mě neskutečně sere, postavově vypadá jak 12 letý kluk. Ale to je možná jen pohled nás starších. Strašně bych ocenil možnost upravit si postavu.

      • Ravenor

        Hraju to na PC ve 4K a na maximální detaily všeho, co nastavit jde - to si mimochodem nastavila grafika sama. Jak jsem psal výše, spustil jsem to omylem 2x najednou a i tak to můj PC pobral = za prvné fakt nadupadné PC a za druhé fakt dobrá optimalizace hry. Samozřejmě to hraju na klávesnici + myš a teoreticky je tedy možné, že se mi to ovládá hůř, protože to je evidentně port konzole na PC....Nicméně herní gamepad jsem zatím nikdy v ruce nedržel, a nemíním s tím začínat 😀.

        Dle mého názoru se jedná o tu přepracovanou příběhovou hru, co před dvěma roky zrušili (tuším že od tvůrkyně uncharted), protože je vidět, že jedi schopnosti byly přidané dodatečně a vlastně jen na řešení puzzlů. Nejdou ale dost dobře používat v normálním boji, jak by to každý normální jedi udělal. nejlepší příklad za všechny je skákání - jedna z nejzákladnějších schopností všech jedi je tady prakticky nulová, aby se muselo každou potvoru pižlat, přitom by to normální jedi vyřešil třeba odskokem, vrhem LS a podobnýma srandičkama....v zásadě se jedná o slušnou "souls - like" hru, na kterou bylo naroubováno universum SW

        • Harshday

          A ještě jedna věc, pokud máš někde místy problém s grafikou, zkus vypnout dynamic resolution scaling ;)

        • Harshday

          Já tedy nevím, ale strom na sílu byl první co jsem zaplnil, vše používám v soboji, skákání do velké výšky v souboji je také. Nedokáži si představit bez force kontrolovat velké davy, nebo jak řešit stormtroopery s raketomatem. Možná by chtělo si to více prolést comba a ovládání na klávesnici. S tím ale bohužel neporadím.

          • No nevim, ale pouzivani force v boji ma pro me jeden problem a to ten, že pri jejich použití se Jedi zastavi a ,,chaneluje,, za tu dobu vas trefi laser, raketa nebo nekdo 100% sekne coz vas navic prerusi...takove to zname z filmu jak Jedi bezi a aniz by zastavil  machne rukou a odhodi roboty na zem se nekona.

            • Harshday

              Proto je tam možnost dát si při sprintu odrážení projektilů. To že je u člověka banda 5 stormtrooperů, robota nebo cokoli dalšího. Je to jen umět se vyhnout a někam zabehnout. Záleží co si človek vybere za ability.

              Však to je dobře, že jen nemáchne a neodhodí davy. Však by to pak bylo moc jednoduché, proto mě dost nebavil force unleashed.


    • Tak je to jedna z tech her, ktera se stava zabavnejsi s postupem casu...zvlast zacatek je fakt nuda, hlavni postava neumi skoro nic a na souboje si clovek musi zvyknout...navic ze zacatku ani moc zajimavych souboju neni. Jednotlive skilly se odemykaji postupne, bohuzel pravda je ze je clovek moc nevyuzije. Asi jediny mnou vice pouzivany skill bylo maxovane odhozeni a obcas zpomaleni, ktere ale je vicemene k nicemu, protoze efekt skonci pri prvnim zashu do nepritele.

      Bohuzel spousta lepsich utoku svetelnym mecem spotrebovava force, takze je nemuzete casteji spamovat a jste odkazani na obyc sekani. Sice se clovek pozdeji dostane k meci se dvema....,,ostrimi,, ten je sice efektni ale ne moc efektivni a vyuzitelny jen obcas.


      Skill pointu ma clovek tolik, ze si ,,koupi,, prakticky kazdy skill a neco jako vlastni build nehrozi.

      Jako jo...rekl bych ze posledni cca 1/4 hry je asi nejzabavnejsi, Jedi uz umi vse co by mel umet, pribudou zajimavejsi souboje i dej se najednou stane zabavnejsi, ale jako promarneny potencial tam je obrovsky.

      • Ravenor

        No právě, když si vezmu, kolik hra zabere času, tak poslední čýst hry to nevykompenzuje. Navíc - NAVÍC - postava se jak oJEDI nechová, ani nemůže. Místo abych si někam vyskočil, někam seskočil, vyskákal na římsu atd., tak jen šplhám, ručkuju a veskrze se chovám jak obyčejný člověk s neobyčejnou výdrží, trošku jak Sam Fisher z úplně jiné hry. Prostě to nejsou Star Wars. Ale to neznamená, že to není zábavná hra, jen prostě EA vytvořilo něco úplně jiného než Star Wars hru. Kdyby to byla hra z jakéhokoliv jiné - i třeba vymyšleného universa, vyšlo by to nastejno a člověk by neměl pocit, že je o něco ochuzen

  • Jack1947

    Tak to jsem rád lepší než jsem čekal tedy!

  • TheSuffering

    Kruci a já se tak těšil. Doufal jsem, že dostanu konečně pořádného nástupce Jedi Outcast / Jedi Academy. A když čtu, že je to "souls-like", tak to nebude nic pro mě. Na to nebudu mít trpělivost.☹

    • Jack1947

      No to neznamená že to bude bušení do bosse hodinu a půl teda snad :D spíše mi příjde že to bude takové trocu těžší hodně o zkušenostech a potom se bude krájet jedna básen... i když snad na gamepadu moc masochistů hrát podobné hry na klávesnici moc neznám.

      • drsnejsi bossove jsou tam asi jen 3

      • TheSuffering

        Mrknu na nějaká videa a uvidím, po 150 hodinách už finišuji RDR2, tak bude pomalu čas začít si hledat další zábavu na vánoční dovolenou.

        • Jack1947

          Bohužel jak už jsem napsal u recenze je to ještě horší :-I

  • dworkin

    Recenzi Slavíkovi!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit