Jak nás ve hrách ovlivňují morální volby a které nás nejvíc potrápily?
-
Uplne si nevybavim hry s nejtezsimi rozhodnutimi, ale rozhodne si vybavim hru, kde se jsem i nad malymi rozhodnutimi dukladne premyslel - pomerne nedoceneny Alpha Protocol. :)
-
-
To je velká rána, že neměl Alpha Protocol pokračování. Na takový Kickstarter bych hned přispěl.
-
-
U mňa zrejme This War of Mine: keď som ešte na začiatku nepoznal okolité oblasti, v dome mi takmer všetci umierali od hladu, nedostatok liekov, obchodník nechodil a bola dilema, či a koho okradnúť...
Nikdy nezabudnem na ten osamelý dom so starším dôchodcovským párom - chcel som nepozorovane ukradnúť max 1-2 jedlá a zmiznúť, ale ako naschvál ma načapal ich syn s brokovnicou a tak som ho po rýchlom ale ťažkom zvažovaní musel zlikvidovať (buď on alebo ja a moji ľudia, veď umierali).
Zdrvený plač a nárek rodičov nad jeho telom ma prenasledoval takým spôsobom, že potom najmenej 2-3 týždne som hru nebol schopný ani zapnúť...
-
Za mne asi konec Life is Strange 1. Fakt nevím dodnes, co si vybrat.
-
-
Tak když ani jeden konec vlastně vůbec nedává smysl (jeden dokonce vlastně popírá už samotný začátek hry), tak se nedivím. Taky jsem měl podobný problém.
-
A který z těch konců ti dělal větší problém? Ten hloupý, nebo ten nesmyslný?
-
Fakt? Tyve, zrovna tohle rozhodnutí mi trvalo asi půl vteřiny.
Zachránil sem město, samozřejmě.
-
-
-
-
Všechno důležité padlo. Spousta voleb, která nejsou správna vede k ochuzení (odříznutí značných částí) hry a většinou se čék rozhoduje "co asi autor chtěl, abych udělal" než co by chtěl opravdu udělat. Nejblíž mi přišel Zaklínač 2, který se v půlce dělí na dvě nezávislé kampaně. Ale i tam jsem nakonec po dohrání obou chtě nechtě musel uznat, že "elfí" část byla zábavnější. Marně přemýšlím, kde je rozhodování skutečné nezávislé a čék není za svojí "nesprávnou" volbu potrestán.
-
Tak nejlepší volby jsou takové, které nejsou černobílé (žádný jasný Paragon Mirek Dušín a proti tomu Renegade, co prvně střílí a pak se teprve rozmýšlí). A takové, kdy to není o tom, že jedna volba vede k nějakému obsahu a druhá ho jen odřízne. Bohužel je takových hrozně málo :-/
Jako mě přišlo, že v tomhle to měl místy hodně vychytané Detroid. Jednak se to na konci fakt brutálně rozvětvilo a člověk měl pocit, že ať se rozhodne jakkoliv, uvidí něco jiného. A pak tam byly nějaké ty momentky, kdy se střídavě ovládaly dvě postavy, co šli proti sobě. Takže úspěch u jedné jste si mařili postup s tou druhou. To byl z herního pohledu dost nezvyklý pocit :-D
-
Mne zas vadi ze ked si vyberiem ze budem hrat za zleho tak je ta hra ochudobnena... tak nech tam tu moznost nedavaju...a tiez ako bolo uz spomenute vyssie ze kopec rozhodnuti je len tak na oko ....