10ka se pro AC nenosí a 7ka je přinejmenším černobíle číslo. - doufám ze  se této Berle recenzent vyhne.

• cms.sarka-tmejova

Ani jeden z tvých tipů není správně.

• COŽE??? 😀

• MidnighT91

Nejlepší příběh II, nejzábavnější kombat III, nejlepší atmosféra IV, nejlepší parkour V.

Za nejlepší díl série bych tím pádem zvolil Syndicate protože to byla kombinace toho nejlepšího co nabízely všechny předchozí hry a navíc to mělo i humor.

Jenže Syndicate měl jeden nepatrnej ale pro mě naprosto zásadní problém, a to ten že oproti všem předchozím dílům, v tomhle se autoři z nějakého nepochopitelného důvodu rozhodli odstranit tlačítko pro něco čemu jsem vždycky říkal suicide jump což naprosto zničilo veškerej požitek z pohybu co nabízela V...

Pro vysvětlení. Když jste ve všech předchozích dílech stáli na kraji střechy mohly jste zmáčknout tlačítko, což donutilo postavu skočit i kdyby ji to mělo zabít. Totiž v předchozích dílech jste parkur dělali tak že jste drželi dopředu + sprint, a potom jste k tomu přidali buď mezerník pro parkour nahoru nebo E pro parkour dolů popř. pro rychlé přeskakováni překážek, přičemž mezerník fungoval zároveň jako skok. Tahle schopnost donutit postavu k sebevražednému skoku vedla k naprosto neuvěřitelnejm parkurovejm momentům a dodávalo to běhání po střechách hloubku.

V syndicate tlačítko pro parkour nahoru (skok) není, což vede k tomu že pokud jsou proti sobě dva domy oddělené ulicí, tak jste nuceni z jedno slézt přejít ulici a zase vylézt protože vaše postava se sama usnese že je to moc daleko a zkrátka neexistuje způsob jak ji donutit skočit i když vy jasně vidíte že by tam bez problému doskočila protože je tam balkon za kterej se dá chytit...

• Nebylo by lepší zhodnocení jak si ty hry stojí dnes než recenze z doby vydání? AC1 jsem zkoušel relativně nedávno a růžové brýle rychle spadly, už se to prakticky nedá hrát, ale zato jiné díly, které od vydání obdržely hromadu patchů a obsahu se hrají úplně jinak, než když autor trpěl v zabugované verzi 1.0 bez DLC a dalšího obsahu, ale chápu, že to by vyžadovalo trochu víc práce než zkopírovat pár odstavců již existujících recezní.

• Ristoro

Já bych řekl, že 1čka zestárla celkem s grácií. Pořád vypadá luxusně a herní mechaniky nejsou ani na dnešní poměry nijak zlé.

• Já měl teda strašný problém s ovládáním, tím jak to byl ne moc povedený port tak je paradoxně K+M hodně nepřesná a špatné funguje lock na místa kam chci skočit a vzhledem k tomu, že lze pádem zemřít se mi to stávalo často a ne úplně mojí vinou. Např. Lezu na špičku kostela (musel jsem si najít video návod, protože jsem nemohl najít cestu, až pak jsem zjistil, že i v DC edici je stále glitch, kdy je porblém ručkovat po římse kolem rohu), už jsem konečně nahoře u kříže a je potřeba lehce vyskočit nahoru, místo toho mi altair předvedl sebevražedný skok dolů na ulici... nepřeskočitelné cutsceny, které jsou prakticky statické, žádné titulky, loading vás vždy teleportuje na jedno místo, takže když uděláte chybu v pozdější části, tak musíte zdlouhavě cestovat a překonávat ty samé stráže, protože se mezitím respawnují. Na soubojoví systém si člověk chvíli zvyká a i tak dokáže ovládání potrápit, protože i když jsem si myslel, že to mám v ruce, tak se to chovalo pokaždé trochu jinak. Navíc jak postupně přituhuje obtížnost, tak jsem měl ze hry menší a menší radost a byla to spíš frustrace, že jsem to pak ani nedohrál a skončil jsem u posledních čtvrtí.

• Já měl asi štěstí, hrál jsem jen dvojku, což pro mě v té době byla pecka, vylepšování sídla, atmosféra, příběh. Prostě mě to chytlo jako hrom. No a další na řadě byl až Odyssey, kde mě zase uchvátily nádherné lokace, svět, plavba na lodi... fakt super vizuál a atmosféra. Já starověk žeru, fakt žeru. Ale jak psali níže předřečníci... ty questy, grind... fakt smrtící, tahle repetitivnost už není pro mě, vydržel jsem do cca. 25 levelu, ulovil nějaké mytologické zvířata, kultisty, objevil náhodně pár krásných lokací (vstup do podsvětí) a... konec nadšení. Už se nutím a bojím se, že to nedohraju. A obávám se, že vikingové budou to samé přes kopírák. Obdivuji lidi, co si dokázali projít tím opakováním téhož po x dílů.

• yeniczek

Měl jsem úplně stejnej problém, dohrál jsem Origin (po dlouhé době) a zrovna vyšlo Odyssey a já měl chuť pokračovat, tak jsem zakoupil a... přesně okolo toho levelu 20 - 25 jsem ztratil drive a chuť cokoliv obíhat, kultisty se mi moc nedařilo hledat, celý to tak divně vyprchalo i s příběhem. Nechal jsem u ledu opravdu dlouho (prakticky 3/4 roku) a jednou jsem dostal chuť se do toho pěknýho světa vrátit a zabojovat si a ejhle.. Pauza prospěla, najednou totiž i naskočil příběh, kultisti konečně začali padat jak švestky a až do konce jsem to dohrál s chutí a dobrým pocitem z konce. A imho je tohle problém všech těch obřích UBI her...

• unicz

...nějakÁ mytologickÁ zvířata... Sorry, to prostě drásalo oči 🙂

Jinak ad gameplay. Zcela rozumím. 9z10ti her nechci hrát v zásadě tupou grind hru (v podstatě definice her od Ubi), ale u desáté chci, protože mi sedne jak píšeš prostředí, narativ, apod.

Výhodou by samozřejmě bylo skloubení s zajímavým gameplay, ale Zaklínačové a Skyrimové nerostou na stromech...

• No sem tam to skloňování neřeším, resp. netrkne mě to. Jinak souhlas

Přesně tak. Podepisuji a 3x podtrhávám. Já do Valhally šel (v pátek pre-load), skutečně jen čistě kvůli zasazení, severské mytologii a nádherně vystavěnému světu. Je to po Origins druhý Assassin vůbec, kterého hodlám opět dohrát po všech stránkách na 100%. Ale být to kdekoliv jinde, naprosto jednoznačně to vypouštím a dál čekám na Cyberpunk 2077.

• Kdyby to aspoň nebylo ve stylu "otazníček" ->dojdeš->zabiješ/ukradneš => mission accopmlished a zase znova. Možná je chyba, že se to snažím hrát jako klasické RPG (protože to má příběh a je to role playing v krystalické podobě, když se teda vtělujeme do vzpomínek osoby), ale to nelze, protože v téhle hře jsem nezažil zákys. U každého pořádného RPG se člověk sem tam natrápí, hledá, zkoumá, přemýšlí... ba i po google potupně sáhne. Ale tady fakt ne. Stokrát škoda, a proto shame (klink, klink) Shame (klink klink), SHAME!

• michaelfoucault

Vždyť Odyssey byl neuvěřitelný grind. Grind, grind, grind. A aby člověk získal potřebný level pro splnění úkolu, musel plnit všechny ty pitomosti, jinak nezabil ani toho nejposlednějšího strážného.

Neuvěřitelná otrava.

• Radkaa

Před lety jsem zkoušela tolik opěvovaný 2. díl a napíšu jen jedno - je to snad ta nejprimitivnější hra v historii.🤮 Na pohyb stačí držet jedno tlačítko a do toho střídavě mačkat mezerník a postava sama přeběhne celý svět. Na boj stačí jen zběsile klikat levé tlačítko. Příběh je tak nudný, že nedokáže vtáhnout do děje ani po několika hodinách...

Naproti tomu jsem ještě hrála Unity když to rozdávali zadarmo - princip je úplně stejný, ale hra má aspoň nějaký děj, který je protkaný historickými událostmi a postavami a na pozadí probíhá Francouzská revoluce, jestli se nepletu. Taky bylo fajn použití mušket a pistolí v kombinaci s meči a palcáty. Osobně bych hodnocení u těchto dvou her prohodila, ikdyž Unity si 10 taky určitě nezaslouží, spíš nanejvýš 8/10. Zato druhý díl je tak maximálně 5/10.

A do mě.😀

• yeniczek

Názor neberu, ale jen takovej PRO-tip. Jakmile je na konci příspěvku něco ve stylu "a teď do mě", tak automaticky klesá relevantnost příspěvku kamsi k nule. Bohužel, je to tak. Buď si za tím stojíš (tím pádem je to zbytečný psát) nebo ne a jen provokuješ. Imho je to stejně otravný jako popsat svojí nabušenou PC sestavu a zeptat se "a tohle mi tam bude fungovat?"... Obojí patří do propadliště internetových dějin.

• Ristoro

Vždycky se najde někdo, kdo nemá rád všemi opěvovanou hru :). Já například do dnes nechápu, co lidi baví na The Last Of Us, God of War a kde to sbírá ty známky co to sbírá.

Každý má jiný vkus a jiný názor. Znám plno lidí u kterých je například průměr RDR2 nebo Witcher 3. Takže nevidím důvod, proč by pro někoho nemohl být průměr AC 2.

PS: Pro mě je AC2 jedna z nejlepších her vůbec. Člověk musí brát v potaz dobu, kdy ta hra vyšla. Tvůj názor ti samozřejmě neberu. Jinak by mě zajímalo, co je pro tebe desítková hra třeba :).

• 0011

Jestli je AC nejprimitivnější hra co si kdy hrála tak to seš šťastná holka, ale takovému blábolu přece sama nevěříš. A jestli tvrdíš že stačí mačkat levé tlačítko na myši, tak je mi jasné, že ses v příběhu nedostala daleko a že jsi ten typ hráče, co hraje hitmana stylem vezmu si automat bez tlumiče a zabiju všechno co se pohne. Stačilo? 😛 Máš samozřejmě právo na svůj názor a svoje hodnocení, ale hru hodnotíš dnešními měřítky, ve své době byl AC2 desítková hra, kdežto unity s přimhouřenýma očima 6/10 a určitě bys jí hodnotila jinak kdybys za ní vyplázla plnou palbu v době vydání jako já.

• unicz

No herní mechanismus, pokud byl správně popsán (pohyb) nemá moc daleko k Flappy Bird. Tam se jen nedrželo tlačítko vpřed...

• 0011

Samozřejmě že ten popis je úplně mimo na šplh je potřeba i ovládat směr, pokud se bavíme o PC WSAD + mezerník, souboje pravé+levé tlačítko myši, shift pro neozbrojený úder, čísla pro změnu zbraní. Stejné ovládání má většina her co na pc vychází. Dále z nepovinných úkolů jsou tam plošinové/logické pasáže, kterými odemykáš nejlepší brnění ve hře, sbírka reálného historického umění se stručným popisem a odemykání skvělé tajné příběhové animace zasazené dlouho před AC Odyssey - bez spoilerů. Unity byl splněný sen francouzské firmy udělat hru z domácího prostředí akorát mám pocit, že strávili víc času modelováním Notre Dame než výrobou samotné hry.

...jak někdo může hrát tuhle sérii na klávesnici... ale proti gustu...

• 0011

Tak slečna/paní/troll vydávající se za ženskou psal/a, že to hraje na klávesnici, já to tak hraju taky protože zvyk, co jsem hrál na konzoli hraju na gamepadu, nové Tomb Raidery, přesto že bych je zvládal naprosto v pohodě hrát na gamepadu taky hraju k+m, protože tuhle sérii hraju odjakživa na pc, zpočátku tedy bez myši, AC hraju taky od začátku k+m a hrát to jde naprosto v pohodě narozdíl od zmršených portů typu dark souls, kde je klávesnice a myš jenom pro masochisty.

Reakce na příspěvek:

Já jsem celoživotní PCčkář. Ale potom, co jsem zažil ten neskutečný komfort s 360 Xbox ovladačem při hraní Mafia II, již naprosto drtivou většinu her hraju s gamepadem. Od té doby klávesnici a myš používám opravdu jen tuze nerad a pouze na zcela specifický žánry, kde je ještě pořád komfortnější hrát na kombu k+m. Ale jinak mít všechny ovládací prvky na 15 cm v ruce/v klíně... to je prostě absolutní pohodlí. A i úplně jiný prožitek, co se týče ovládacích prvků (střelba = spouště apod.) + pochopitelně také velkou roli hraje to, že 90% produkce je prostě primárně děláno na gamepad. Dnes už bych se jen horko těžko vracel k tomu, abych hrál akční adventury, plošinovky, metroid hry, sporty, adventury od Quantic Dreams, ARPG, JRPG, bojovky aj. na klávesnici. Tu už fakt jen na CRPG, klasická RPG s mnoha menu a případně tahovky. Ale jinak vůbec... Ale jak jsem napsal, proti gustu...

• 0tecFura

Reakce na příspěvek:

Na klávesnici a myši je dle mě lepší jakákoliv hra kde se střílí 🙂

• unicz

Reakce na příspěvek:

Tak FPS/z třetí osoby je přesně ten "specifický" žánr pro K+M. Další mě napadá RTS, point&click agentury, logické hry, RPG.... Jsou fakt specifické? 🙂

• 0011

Reakce na příspěvek:

Já jsem taky celoživotní pcčkář, ale posledních 5 let primárně hraju na konzolích/handheldech, takže tam mi ani nic jiného nezbývá a
                  zrovna jrpg hraju jenom na konzoli, kromě persona 4 golden co vyšla na
                  steamu, ale na bojovky mám arcade stick, na simulátory hotas akorát
                  volant už nemám. Gamepad je univerzální řešení, ale jakmile jsem
                  vyzkoušel poprvé arcade stick, tak nemůžu hrát bojovky na ničem jiném,
                  to samé lítání a hotas. Gamepad mám akorát procontroler na Switch, se
                  steamem funguje v pohodě, ale s uplay jsem ho nezkoušel, v originu od EA
                  blbnul, tak jsem nainstaloval emulátor x360 gamepadu a stejně blbnul,
                  na Last Order jsem si půjčoval originální drátový x360 gamepad a ten taky blbnul a to i s emulací, rád bych si na některé hry koupil xone gamepad, ale teď jsem platil topení(myšleno rekonstrukci ne energie), vychází Valhalla a Cyberpunk, které prostě musím mít a ještě jsem nenakoupil dárky takže se musím krotit 🙂

• malachi

..asi tak..ja som skúšal jednotku..kedže to tak ospevovali..a celkom to ušlo..kým sa to nepreplo do súčasnosti a bol som nútený chodiť po nejakej ordinácii ako pacient ..či čo...a padla..:D..a odvtedy som pozeral už len nejaké gameplaye z ostatných častí..a utvrdilo ma to v tom že to nieje môj šialok kávy...😬😎

• medveddd

Ona každá ta hra taky byla hodnocená v kontextu svojí doby. Jednička je naprosto basic hra s basic combatem, minimem zbraní a fičurek navíc. Byla ale první, takhle cool parkour do té doby nikde nebyl, takže měla super hodnocení, protože to ve své době byla super hra.

Postupně se na to nabalují další věci a že je nejlepší combat v Unity jsem taky slyšel.

Kdyby jednička (nebo dvojka, která byla imo jedničce docela podobná, jen drobná evoluce, nic revolučního) vyšla dneska, myslím že by si zase lidi říkali, jak je to holý a basic.

Příběhy nehodnotím, nikdy mě žádný příběh v AC nezaujal, jsou OK a beru je jenom jako kulisu pro gameplay.

To já budu klidně mnohem příkřejší:

Já jsem si totiž vyzkoušel ten nejlepší díl ze všech. Údajně. AC: Black Flag. No, dodal bych k tomu asi jen tohle: pokud TOHLE je to nejlepší, co tahle série předvedla... tak potěš koště... Neustále dokola to samé... Klasický mustr aplikovaný na všechny díly. Prostě děs. Questy snad nejhorší v historii videoher, ve kterých i opakované pády do děr v E.T. the Extra-Terrestrial z '82 roku jsou duchaplnou náplní. Vyzkoušel jsem trojku (15 hodin), vyzkoušel jsem Unity (40 hodin) . Syndicate (3 hodiny a ten odpad letěl z disku). Pořád to samé... plytké nic. NIC.

Jediný díl, který jsem zatím dohrál je "přelomový" (v několika ohledech) Origins (+200 hodin). Jsem kompletionista a chtěl jsem vidět každý kámen v Egyptě. Hrál jsem to čistě a jen proto, že světy ubisoft prostě umí. Mám rád ubisoftí hry JEN pro jejich neskutečně barvitě vystavěné světy, kde má dokonce vše i logiku. Velice si toho všímám ve Watch_Dogs, The Division i Assassinech. Pozorovat cvrkot a jak vše funguje je takřka neuvěřitelné. Tuhle se staví lodě, čili o kus dál je mýtina, kde dřevorubci kácí dřevo, o hned vedle se materiál skladuje a suší. Vše má logiku. Taktéž se mi líbí lore AC. To zase jako klobouček. Ale ty úkoly... Ty questy... Origins: 120 questů a pamatuji si JEDEN.Jeden jediný a to ještě JEN díky tomu, že v něm "zařvala" malá holka. Jinak si po +200 hodinách nepamatuji NIC, co jsem tam dělal... Nepřestává mě to fascinovat. Jak je možné, že firma s tisícovkou zaměstnanců nenajde/nevyhradí si 7členný tým lidí, kteří by se někde zavřeli a specializovali se na napsání špičkových úkolů (jako to dělají v CD Projektu).  CO je na tom těžkého proboha..?

Čili neočekávám od Valhally naprosto NIC nového. Jen parádní zasazení, kde budu řádit s vikingy. Svět totiž opět vypadá absolutně přenádherně. Ale stran úkolů to bude jako vždy... Od Ubi prostě nečekám v tomto směru nic. A další díly opět vynechám a to a až do doby, kdy se Assassin's Creed přesune do starověké Číny či Japonska. Už se mi splnily 2 destinace ze 3: Severský díl a Egypt. Tak ještě Japonsko a bude :-)

Jinak Oddysey jsem vynechal. Po Egyptu lidi tvrdili, že bude úplně nové zasazení. Všichni mluvili o Japonsku. Jen já jsem tvrdil, že to je naprostý nesmysl, protože Ubi má nasekané triliony chrámů, baráků a zbrusu nové skály, písky a moře a všem jsem říkal, že to ubisoft bude chtít použít a vytěžit (a to co nejdřív) znovu. No a samozřejmě na to došlo. Všichni se mi smáli, že: "Jasně, Řecko je poušť jako Egypt!" a pak dostali ve finále v Oddysey co? PÍSEK, PLÁŽE, SLUNCE VŠUDE, ÚTESY, CHRÁMY A BOŽSTVA :-D A to si nedali ani roční pauzu jako před Origins... Pochopitelně to po vydání egyptského dílu opět začali sekat jak Baťa cvičky. Čili tolik k téhle sérii. Světy nádherné, Valhallu jsem si ihned koupil ve sběratelce, ale úkoly jsou hodné dítěte ve školce. A možná ani to ne.

• 0011

Black flag je u mě po jedničce nejhorší díl(jednička je na svou dobu krásné, leč herním obsahem vzduchoprázdné techdemo), naopak Syndicate je jeden z mých nejoblíbenějších. Origins nebyl špatný, ale jestli chceš památné questy, tak právě Odyssey je na míle daleko před Origins, jasně taky má spoustu výplňových questů, ale těch příběhových jsou tam mraky a ano mluvím o vedlejších úkolech. Navíc Kassandra je jedna z nejlépe napsaných postav ve světě videoher obecně, akorát nedoporučuju hrát stylem komplecionista a plnit každou pitomost, ač sám jsem taky takový tak u posledních 2 AC to nestojí za to, ale jestli tě bavil Origins, Odyssey je mnohem lepší.

• unicz

Trochu si odporuješ😉 Black Flag byl přesně jak popisuješ, "přelomový" a svět (který, marná sláva, min. díky Disney patří mezi nejpopulárnější). A pohanils.

V Origin se opakuje mustr a bum, 200h+.... 😉

Ne, nijak si neodporuji. Podstata mého sdělení je, že ta série i v tom nejlepším dílu, jak to hodnotí většina lidí i recenzentů, je pro mě naprosto něco plitkého a průměrného (AC: Black Flag).

To, že jsem ze všech dílů dohrál jen Origins, NIJAK nesouvisí s tím zda Origins je či není přelom nebo mustr (a přelom to v mnoha ohledech byl - Origins se od klasického pojetí AC vzdálilo a Odyssey to dotáhlo). Jak jsem ve svém textu uvedl: Origins jsem dohrál JEN kvůli zasazení (vše ostatní byl děs - úkoly, souboják, grind, loot). Stejně jako kvůli zasazení nyní dohraju Valhallu. Ale sérii jako CELEK považuji za naprosto tragickou ukázku a názorný příklad, jak by se hry po stránce questů, grindu a příběhu dělat neměly. Black Flag jsem vypíchnul čistě jen proto, že každej píše jak to byl nejlepší díl široko daleko. I přes to mě se zdá po stránce náplně a úkolů jako odpad. Proto jsem ho vyloženě schválně uvedl. Protože když TOHLE je vrchol série, tak nazdar bazar...

Abych to ještě jednou shrnul: Assassina, jakožto celou sérii, beru jako průměrný odpad, ale určité díly jsem dohrál (Origins a nyní dohraji Valhallu) jen kvůli světu. Asi tak. Takže si nikde v ničem naprosto vůbec neodporuji.

PS: Mimochodem už od třetího dílu mi přišlo vyloženě divné po něčem neustále lézt a šplhat a série čím dál víc tíhne ke klasické akční adventuře s lehoulinkými RPG prvky (rozhodně nemíním psát že jde o RPG, protože by to byla urážka královského žánru). Od samotného počátku mi přišlo divné, proč bych měl všude po něčem lézt, skákat a běhat jak trotl :-D (ostatně já tento "sport" považuji za kravinu i v reálu). A jak plyne čas, tak se čím dál víc a víc soustředím na jízdu na koni. Origins 80% v sedle, Odyssey ještě o chlup víc a Valhalla to úplně domlaskne. Parkur mi přijde prostě v té hře čím dál víc zbytečný, což musí být pro skalní asi hodně nepříjemné :-D

• Ten parkour je fakt úplně na palici :-D. Jestliže vyskáče Alexios na 30m sochu Athény za 10 vteřin v plné zbroji, tak pak všechny hrady a pevnosti ztrácejí v tom světě smysl a logiku. A když pak za tebou skáčou i natahaní nepřátelé, tak je to fakt absurdní a člověk musí záměrně vypnout racionální myšlení... jo a abych nezapomněl, nádhera je, když pak o 20 vteřin později nemůže přelézt 2 metrovou palisádu z kulatiny :-D

• "A do mě." Proč? Každý má svůj názor 🙂