-
S podstatou clanku souhlasim, jen upozornuji, ze nelze tak snadno porovnavat ceny v devadesatych letech s dnesnimi. Cesko je kupne bezvyznamne, takze v pripade globalnich trendu by se cena misto korun mela porovnavat v dolarech, tim se i eliminuji znacna nepresnost zpusobena zpusobena rozdilnym kurzem. A dale je nutno brat v uvahu i inflaci.
Nicmene, hry jsou dnes skutecne levnejsi, prestoze maji vyssi naklady na vyvoj. Souhlasim i s likvidacni ulohou Steamu, ktery prakticky pohrbil pc herni scenu, resp. ji odsunul na okraj zajmu vydavatelu s vyjimkou specifickych zanru, jako jsou mmo, ktere jsou steamem nedotceny, tem se na pc jako celku dari. -
Místo pro váš názor - svet-bez-penez.webnode.cz
-
každého to stve, každý na to nadava ale presto to skvele funguje a prosperuje..jestli ono to nebude jinak zejo:)
-
-
Jasnevzdy se v populaci najde skupina lidi co si to koupi i za svoje posledni love co ma.Jde o celkove mysleni lidi.Pokud sem dospel k nazoru ze nic nepotrebuju:napriklad kazdej rok novej telefon auto tv pc a co ja vim jeste a ze proste budu mit veci nez doslouzi,Tak najednou zjistim ze mam hromadu penez a muzu premyslet co koupim.Nemusim kupovat hry v predprodeji kdy hra v traileru vypada lepe nez cela hra.
-
Nemůžeš brát tu hlasitou uřvanou menšinu někde na diskuzích jako reprezentaci názoru většiny hráčů...ještě že tak...
-
ne, je to presne tak, ze cim vetsi hrac, tim spis zkousi, kam az jsou lidi ochotni zajit, co si nechaj jeste hodit na hlavu
no a protoze vetsina lidi jsou mouchysneztesime, tak to dopada tak, ze mikro(transakce)loupeze a placeny dlc jsou uz temer bezna norma
-
-
jak by vypadala PIZZA od EA: http://img-9gag-ftw.9cache.com/photo/aLPK1QA_700b_v1.jpg
-
Článek je zajímavý, ale mám k němu několik komentářů.
DLC The Midnight Show pro konzolovou verzi hry The Saboteur bylo variací na Online Pass, jelikož hra neměla multiplayer, tak kdo koupil bazarovku, tak si musel erotiku dokoupit. V nové krabici byl kód. PC verze to měla rovnou integrované. Autor článku kritizuje princip Online Pass, ale už nějak zapomněl zkritizovat Steam za nemožnost prodat hru dále, tedy princip bazaru s konzolovými hrami.
Railworks: Train Simulator je záležitost značně specifická. Nabízí hodně doplňků, ale vzhledem k velikosti cílového publika je nastavena určitá cena. Proč autor nekritizuje "datadisky" pro staré Flight SImulátory, kde člověk za jedno letadlo zaplatil i desetinásobek základní hry. Není to na Steamu, tak to neexistuje a je navždy zapomenuto?
Shivering Isles pro PC nebylo DLC, ale plnohodnotný datadisk. Proč se tedy řeší on a datadisky pro Flight Simulator už ne? Také Far Cry 3 Blood Dragon není DLC.
A teď k Mass Effect 3 (a nejen k němu). Mnoho věcí se prostě nestíhá a v průběhu vývoje se zařízne. Ale až pak nemají ti v článku jmenovaní lidi co dělat, tak se vytáhnou dříve zahozené věci a probere se, co z toho má smysl použít. A takto jsme se dočkali například zavrženého konceptu pro multiplayer k prvnímu Mass Effect (DLC Pinnacle Station). Tudíž buďme rádi za DLC. Jinak bychom tyto části hry nikdy neviděli, jako například původně plánovaný konec The Saboteur. -
-
Ja ta este doplnim ohladom Midnight Show.....v tom DLC nebola len nahota, ale aj jedno exkluzivne auto a jedna minigame ....okrem toho to bolo zadarmo ,cize zrovna toto DLC podla mna do tohto clanku vobec nepatri
Hru Saboteur mam velmi rad, podla mna strasne nepravom zneuznana hra oproti napriklad Assasins creed -
-
Zadarmo bylo na PS3 pouze v EU. Američani na PS3 a všichni majitelé Xbox360 za něj opravdu museli plati, pokud neměli novou hru s platným klíčem. Jinak také mám tu hru strašně rád a mrzí mě, že nestihli udělat ten konec. Zveřejněné koncepty a kousky scénáře vypadají značně epicky.
http://jasianinvasion.blogspot.cz/2009/11/valhall-secret-rocket-base.html
-
-
-
Do Gabeova břicha
-
jedna věc je jistá, Gabe to má těžce na háku, rozjel digi distribuci v době kdy to skoro nikoho nenapadlo a o 10 let později se po něm všichni opičí, ale on už tim náskokem získal obří konkurenční výhodu, vsadil na MOBA žánr v době kdy po něm neštěkl ani pes (krom LoLka) a rozjel ve velkym DOTA2, teď se všichni můžou přetrhnout aby udělali vlastní mobu a zase, Gaben to udělal o tolik dřív, že to má v kapse.. řikejte si co chcete, ale ten chlap má sakra čuch *1*
-
-
Je na špici, bo má to "nou háu" :-)
-
jo jo, ten titulní obrázek ho vystihuje dobře.
-
-
Ano, většinu herní obce tvoří občasní hráči, kteří nemají tolik času sedět u her. Proto jsou multiplayery velkých her zaplaveny noobama a pitomcema.
-
-
Tak noobama mozna, ale pitomci muzou byt i ti co hraji casto, takove michani neni fer. Prohrany match je kolektivni vina a clovek musi mit pochopeni, i kdyz to obcas nasere :-)
-
-
"početná část týmu začne nudit – výtvarníci, scenáristi, zvukaři, grafici... ti už mají víceméně hotovo a maximálně tu a tam odladí nějakou chybku spojenou s jejich profesí. Jenže co s nimi? Výroba přídavků může v klidu vznikat už v době, kdy ještě samotný produkt není v lisovně."
Áno toto je klišé, ktoré používajú vydavatelia na ospravedlnenie pre launch DLC.
Akurát mi to nejak nejde dohromady :
Časť týmu odlaďuje bugy, ale výtvarníci, scenáristi, zvukaři, grafici túto činnosť nemôžu vykonávať (asi tomu nerozumejú a nezvládli by to, keďže sa to netýka ich profesie). Beriem. A tak urobia DLC. Ale ako preboha, keď na to sú potrebné aj profesie, ktoré v tej dobe (až do vydania hry) odlaďujú bugy ? Možno, že nie, že to stihli tak, že pred launchom je hra vo všetkých portoch optimalizovaná a odladená. Potom by do launchu mohli stihnúť dorobiť svoju časť práce na DLC aj s testovaním, optimalizáciou a odladením.
Lenže táto krásna konštrukcia asi neplatí :
Lebo po vydaní hry hráči zistia, že je neoptimalizovaná, zabugovaná a support sa môže aj pretrhnúť. Teda česť výnimkám. A ktovie prečo, ale tie výnimky tvoria tituly, ktoré nemajú launch DLC.
Možno táto moja konštrukcia kríva na obidve nohy, ale v praxi mi to až podozrivo často vychádza. -
Me by nejvic zajimalo, jestli si o umístění ve slevové akci rozhodují sami vývojáři, nebo jestli je to tak, že jakmile vstoupí na steam, jsou vydáni na pospas valve a kdyz bude valve chtít, dá je do slevy.. Logicky se mi to zdá jako nesmysl, nadruhou stranu různé názory tady v diskuzi i jinde vypadají spíš na verzi, že do toho vývojáři nemluví..
-
-
Samozrejme , ze je to nezmysel. Steam je distribucny kanal, ceny su urcuje publisher ake chce, takisto sa bez ich suhlasu ziadna ich hra v zlave neobjavi. Je to dobre vidiet na roznych hrach, kde niektore su v zlave rychlo, alebo casto a niektore nikdy. Activision vseobecne velmi nezlavuje v porovnani s napr. so Square Enix , ktory ide dole a velmi vyrazne rychlo.
-