Přejít na výpis diskuzí

Kam se kutálejí digitální peníze?

15.2.2015 18:52
Jan Olejník 113 příspěvků

Kdybyste se před nějakými deseti lety někoho zeptali, jestli ho také tak štvou DLCčka, asi by na vás nechápavě koukal. Koncept stažitelného obsahu je sice už poměrně letitá záležitost, jejíž původ můžeme vystopovat až do devadesátých let, avšak teprve rozšíření širokopásmového internetu a digitálních...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • S podstatou clanku souhlasim, jen upozornuji, ze nelze tak snadno porovnavat ceny v devadesatych letech s dnesnimi. Cesko je kupne bezvyznamne, takze v pripade globalnich trendu by se cena misto korun mela porovnavat v dolarech, tim se i eliminuji znacna nepresnost zpusobena zpusobena rozdilnym kurzem. A dale je nutno brat v uvahu i inflaci.

    Nicmene, hry jsou dnes skutecne levnejsi, prestoze maji vyssi naklady na vyvoj. Souhlasim i s likvidacni ulohou Steamu, ktery prakticky pohrbil pc herni scenu, resp. ji odsunul na okraj zajmu vydavatelu s vyjimkou specifickych zanru, jako jsou mmo, ktere jsou steamem nedotceny, tem se na pc jako celku dari.
  • Místo pro váš názor - svet-bez-penez.webnode.cz
  • Jasnevzdy se v populaci najde skupina lidi co si to koupi i za svoje posledni love co ma.Jde o celkove mysleni lidi.Pokud sem dospel k nazoru ze nic nepotrebuju:napriklad kazdej rok novej telefon auto tv pc a co ja vim jeste a ze proste budu mit veci nez doslouzi,Tak najednou zjistim ze mam hromadu penez a muzu premyslet co koupim.Nemusim kupovat hry v predprodeji kdy hra v traileru vypada lepe nez cela hra.
  • tvrdy.mar
    Zadarmo bylo na PS3 pouze v EU. Američani na PS3 a všichni majitelé Xbox360 za něj opravdu museli plati, pokud neměli novou hru s platným klíčem. Jinak také mám tu hru strašně rád a mrzí mě, že nestihli udělat ten konec. Zveřejněné koncepty a kousky scénáře vypadají značně epicky.
    http://jasianinvasion.blogspot.cz/2009/11/valhall-secret-rocket-base.html
  • Nemůžeš brát tu hlasitou uřvanou menšinu někde na diskuzích jako reprezentaci názoru většiny hráčů...ještě že tak...
  • ne, je to presne tak, ze cim vetsi hrac, tim spis zkousi, kam az jsou lidi ochotni zajit, co si nechaj jeste hodit na hlavu

    no a protoze vetsina lidi jsou mouchysneztesime, tak to dopada tak, ze mikro(transakce)loupeze a placeny dlc jsou uz temer bezna norma
  • del0
    Nemáš pravdu. Konzole jsou jako kvalitní klobása, akorát s původním obsahem střívka.
  • flash789
    každého to stve, každý na to nadava ale presto to skvele funguje a prosperuje..jestli ono to nebude jinak zejo:)
  • Třeba já a všichni mí známí až na pár výjimek kupujeme hry výhradně ve slevě a kdyby ta sleva nebyla, hru bych si nikdy nekoupil. Cena her 50+ Euro je podle mě prostě moc. Pro mě je ideální cena hry někde kolem 15-40 Euro v závislosti na velikosti hry.

    Kdyby slevy vraždily hry, ty slevy by tu nebyly a nezvyšovaly se neustále náklady na vývoj her a zisky. Celá ta myšlenka je podle mě velmi pochybná. Už když jsem jí slyšel v jednom podcastu, zdála se mi nesmyslná, nebo minimálně nedomyšlená. Nakonec jde jen o soutěž na trhu a ceny vychází z této soutěže.
  • Parky s 0% masa jsou konzole, hlavne ty od Sony.
  • Rejsek
    Tak noobama mozna, ale pitomci muzou byt i ti co hraji casto, takove michani neni fer. Prohrany match je kolektivni vina a clovek musi mit pochopeni, i kdyz to obcas nasere :-)
  • Rejsek
    Je na špici, bo má to "nou háu" :-)
  • Tak to je paradny kus historie ten cennik....co si ja pamatam, tak na dooma bola nutnost 4 mb ram, ale isiel aj na 286 (aspon sa mi tak zda, ze ho kamarat rozbehal.....)
    Inak ta 486 je na tu dobu (1990) riadne delo....ja som mal HD tusim 20 mb a este peknych par rokov mi tak vydrzal :D
  • Z coho potom kamnne predajne ziju? U slovenskeho hraca to absolutne nechapem, obchod vsade v nak, strediskach kde su velke najmy a je tam stale prazdno. To je asi nejaka pracka na peniaze
  • Ja ta este doplnim ohladom Midnight Show.....v tom DLC nebola len nahota, ale aj jedno exkluzivne auto a jedna minigame ....okrem toho to bolo zadarmo ,cize zrovna toto DLC podla mna do tohto clanku vobec nepatri

    Hru Saboteur mam velmi rad, podla mna strasne nepravom zneuznana hra oproti napriklad Assasins creed
  • jak by vypadala PIZZA od EA: http://img-9gag-ftw.9cache.com/photo/aLPK1QA_700b_v1.jpg
  • tvrdy.mar
    Článek je zajímavý, ale mám k němu několik komentářů.

    DLC The Midnight Show pro konzolovou verzi hry The Saboteur bylo variací na Online Pass, jelikož hra neměla multiplayer, tak kdo koupil bazarovku, tak si musel erotiku dokoupit. V nové krabici byl kód. PC verze to měla rovnou integrované. Autor článku kritizuje princip Online Pass, ale už nějak zapomněl zkritizovat Steam za nemožnost prodat hru dále, tedy princip bazaru s konzolovými hrami.

    Railworks: Train Simulator je záležitost značně specifická. Nabízí hodně doplňků, ale vzhledem k velikosti cílového publika je nastavena určitá cena. Proč autor nekritizuje "datadisky" pro staré Flight SImulátory, kde člověk za jedno letadlo zaplatil i desetinásobek základní hry. Není to na Steamu, tak to neexistuje a je navždy zapomenuto?

    Shivering Isles pro PC nebylo DLC, ale plnohodnotný datadisk. Proč se tedy řeší on a datadisky pro Flight Simulator už ne? Také Far Cry 3 Blood Dragon není DLC.

    A teď k Mass Effect 3 (a nejen k němu). Mnoho věcí se prostě nestíhá a v průběhu vývoje se zařízne. Ale až pak nemají ti v článku jmenovaní lidi co dělat, tak se vytáhnou dříve zahozené věci a probere se, co z toho má smysl použít. A takto jsme se dočkali například zavrženého konceptu pro multiplayer k prvnímu Mass Effect (DLC Pinnacle Station). Tudíž buďme rádi za DLC. Jinak bychom tyto části hry nikdy neviděli, jako například původně plánovaný konec The Saboteur.
  • nevim kolik v roce 1994, ale v roce 1990 to vim uplne presne 290 klacku :DDD

    http://www.sotola.cz/martin/Images/rok05/pc1990.jpg

    (ale ja to hral myslim na 386, stacilo podle me mit 4MB RAM)
  • Lenze si nemyl marzu kamenneho obchodu ako posledneho clanku retazca a retail channel ako celku. Pretoze 30% u Valve je konecna cena za predaj, distribuciu, patchovanie. V marzi kamenneho obchodu nie su zaratane naklady na vyrobu fyzickej kopie, doprava nasledny support a pod.
    Podstatne je kolko z predajnej ceny sa dostane k publisherovi a o tom bolo tych 30% Valve. Kolko % sa dostane k publisherovi z retail predajneho kanala vie len on.
  • pracoval jsem pri studiu dva roky v kamenym obchode s hrami a muzu rict ze marze je spis mensi, navic muzes mit hry nejen v komisi (kdyz se neprodaji, vrati se dodavateli) ale i nakoupene a u tech se casem marze muze dostat i do minusu, kdyz se jich potrebujes zbavit a nikdo je nechce

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit