Kde končí Cyberpunk 2077 a začíná Cyberpunk 2078?
-
Je třeba rozlišovat to, jestli se hra změní po automatickém updatu nebo po instalaci DLC (ať už placeného nebo ne). V prvním případě platí to, co je psáno v článku, že hra se samovolně mění pod rukama hráče a ten z toho může být trochu rozčarován. V případě DLC je třeba s tím počítat. I kdyby šlo jen o novou lokaci a pár schopností, je to změna znatelná a rozváží to hratelnost i základní části hry. Jestli autoři půjdou ještě dál a bude to v podstatě reimaginace původního díla, je jen na nich a my můžeme jen hodnotit, jestli to bylo dobré nebo špatné. Vrátit se k původní hře je většinou možné, i když to často znamená přeinstalování.
Pokud jde o automatické updaty, tak na PC to většinou není velký problém. Ve Steamu se dají zakázat a na GoGu je dokonce možnost si odzálohovat instalačku a v případě, že se updaty nelíbí, vrátit se k verzi ze zálohy. Výjimkou jsou multiplayery a always-online tituly, které vás logicky s neaktuální verzí nepřipojí. Chápu, že na konzolích nebude správa updatů tak benevolentní.
-
-
Updaty na Steamu jen tak lehce vypnout nejdou. Je tam jen volba “instalovat aktualizace se zapnutím hry”. V případě že aktualizace hry nechcete (třeba chci zachovat DX11 u Residenta2,3), je potřeba mít hru nainstalovanou - tj vědět že nějaká povedená aktualizace přijde předem, a vypnout internet pokaždé, když zapínám hru. Peklo.
Další možností je stalhnout si původní verzi hry z pochybného zdroje do offline
-
-
Nebyl by dobrý případ třeba Chuchel? Jestli se dobře pamatuji, tak v podstatě změnili vizáž hlavní postavy, aby nepůsobila jako blackface. Sám s tím nemám vůbec problém, ale dokážu si představit, že některé hráče by hodně dráždily změny hry z podobných důvodů.
-
-
Jo no, třeba rasisty.
-
Chuchel je profláknutý případ, ale změna byla bez dopadu na hratelnost.
Mě osobně štve, když se třeba ve hrách kvůli vyvážení multi-player komponenty nerfuje i singleplayer (typicky síla kouzel, schopnosti... ) a pak nefungují strategie, které dříve fungovaly. Nebo když už není možné získat určité předměty atd.
Člověk by si tak občas rád zahrál hru v určité verzi, ale až na výjimky to není možné.
-
-
Jako je to zajímavá úvaha a docela mě to vede k nějakému zamyšlení nad tím jak vůbec funguje svět softwaru a online služeb, kde si zaplatíte v bodě 1 za něco a časem pak máte něco zcela jiného.
Vlastně by mě zajímala jedna základní věc. Nevíte jestli je někde v ujednáních při nákupu napsáno, že akceptujete to, že tu hru mohou vydavatelé libovolně měnit v průběhu její existenci? Nevíte jestli už někdo někdy zkoušel soudní spor se softwarovou firmou (protože problém patchů se netýká jen her), že chce to za co si zaplatil třeba v roce 2020 a nechce to, co dostává v roce 2023 po 10 aktualizacích a změnách o které se nikoho neprosil?
-
-
Jediné co ti z jistotou pomůže je to “odzálohovat” do offline.
-
Člověče, přečtěte si některou softwarovou EULA a uvidíte sám. Vy si od vývojářů nic nekupujete, pouze si "pronajímáte" právo jejich software po vývojáři stanovenou dobu a za jimi stanovených podmínek využívat. Vy nejste nic, oni jsou všechno. Můžou si se svými produkty dělat doslova cokoliv a vy na nich nevysoudíte ani pětník.
-
-
Rád by som podotkol, že napr. v prípade Apple EULA sa klauzula "nekupuju - pouze pronajímám" vzťahuje aj na hardware.
-
-
-
Proto se vracím ke své několikrát napsané myšlence. Proč nerecenzujte hry znovu po nějaké době s označením verze ve jménu rezence?
-
-
Protoze vetsina hracu neceka rok, nebo dva, nez hra dostane potrebne patche. A protoze je to nesmirne casove narocne. Cyberpank je na desitky hodin a neni to konicek, ale prace a prace placena, takze se to musi zaplatit.
-
-
Jak už tu zaznělo, update recenzí by byl fajn.
Každopádně já velice vítám překopání mechanik v rámci nového DLC. Hru jsem už dohrál 2,5x :-) a už nemám moc motivace pokračovat. Tohle by mohla být ta správná.
-
Soulovky a Elden Ring of From Software jsou taky dobrý příklad "rebalancování" za chodu. Po vydání jsou vždycky některé zbraně nebo kouzla super silné, protože testery zřejmě všechny kombinace a situace nenapadly a pak vychází první týdny každých pár dní patch s úpravou. Vyvolaný mimic byl v podstatě lepší hráč než vy a daly se od něj dokonce odkoukávat taktiky v boji s magií,pak to asi od 1.5 skrouhli a lidi, co Elden Ring hráli třeba měsíc dva po vydání, už hráli podstatně obtížnější hru. Zda je to dobře nebo špatně, těžko říct, ale platinovka v tomhle případě úplně nevypovídá o schopnostech hráče.
-
-
Mě tohle zase přijde zajímavé, že člověk, který hru hraje od začátku, tak má unikátní zážitky, které už ti další nemůžou zažít... Zvlášť super pocit je, když si na to člověk přijde sám...
Např. v GT Sport bylo možné vydělat více peněz v závislosti na tom, že si nastavíš soupeře vyšší kategorie... V nastavení závodu bylo možné nastavit rychlost spotřeby paliva... Někdo přišel na to, že když si vybere nejdelší trať, nastaví si nejvyšší kategorii soupeřů a sám si vezme největší plečku, tak jim palivo nevydrží zatímco jemu jo... Takže do cca 40% okruhu měl soupeře v nedohlednu a pak je objel jak kuželky... Samozřejmě to fixnuli...
-
-
S tím GT moc pěkný.
-
-
-
Opt out by tak tezky asi zase nebyl, proste by mohli soucasnou verzi hry hodit (na Steamu, konkretne) jako verejnou "betu" a ta hlavni linie oprav by to zmenila tak jak rikaji. GOG myslim podobnou featuru ma, na EA App to beztak neni, a jiny klient pro me neexistuje, hotovo.