Pětka je přísná.

• pichpe

Takže jako fanoušek žánru mám přihodit?

• GorSilverarm

Myslím že určitě. Ovládání na myši klávesnici je úplně v pohodě. Schopnosti mají klávesové zkratky jen stačí přehodit na anglické rozložení kláves. Svět je takové obyčejné high fantasy ale přišlo mi to na poměry fantasy strategií jako dobrý průměr až místy nadprůměr. Jinak souboje jsou zábavné, a to je hlavní. Výbavy pro hrdinu je hromada a mění i jeho vzhled. Dovedností a specializací je taky dost. Není ani pravda že by rozhodnutí jen přidávala bodíky to jedné či druhé skupiny schopností. Často to vede k odemknutí nových druhů verbířů, a tedy jiným jednotkám. Někdy jsou postavy provázané na víc úkolů, a tedy to víc prokresluje jejich motivy nebo dodává nějakou speciální interakci apod.

Jinak fanda žánru jistě pochopí že obtížnosti nepřátelských armád jsou hodně orientační. Stejně jako v Heroes může prostě být smrtící souboj bez problémů a průměrný peklo se ztrátou většiny armády. Prostě to jen porovnává čísla. Hlavně se ale hodně soubojů dá doopravdy zvládnout díky dobré taktice, rozestavění a odhadu nepřátelských tahů. Což je za mě velké plus. Já bych sáhl asi po bezpečné sedmičce. Hru za mě totiž sráží hlavně její technický stav (nesedící mimika k dialogům, občasné zasekávání o předměty apod.) a obecná budgetovost která občas vykukuje až to bolí.

Za mě je tenhle díl dobrým oživením tahových strategií kdy přesun kamery umožňuje bližší kontakt se světem a díky hromadě poschovávaných pokladů a truhel nabádá k jeho hlubšímu průzkumu. Jediné, co jí škodí je právě to, že autoři občas neměli kvalitnější scénáristy ani větší rozpočet. Když to člověk přijme ty dva body navíc než dala recenze  jsou úplné minimum co přidat.

• pichpe

Tak díky za vyčerpávající odpověď. Chtěl jsem to hrát na switchi, tak snad tam ovládání nebude takové peklo 😂

• Jako fanoušek žánru si to určitě zahrát chci, ale s ohledem na obecné hodnocení zde nebo na Metacriticu , za tuhle hru prostě nechci dát plnou cenu. Počkám tedy pár měsíců oni zatím něco doladí, cena klesne a všichni budou spokojení (snad).

• Kral neporazen.

• Bumtaratabumbumbum

Hru jsem sice ještě nehrál, ale přijde mi, že autor tu kritický vytýká věci, které jsou zcela typické pro daný žánr a některé z nich až dokonce esenciálním součástmi. Např. to, že hrdina jezdí po mapě sám a pak v souboji "vytáhne z kapsy" armádu. Copak to někdy v nějaké "herosácké" hře bylo jinak? Nebo třeba to, že krom hráčské postavy se nic moc na mapě nepohybuje. Pravda, pokud se pamatuju dobře, tak v jedničce měli potvory menší smyčky, kudy se pohybovali, nicméně mi nepřišlo, že by to přinášelo nějak významně zajímavější atmosféru, ale docela to tomu ubíralo na takové té "deskovkové" přehlednosti. Nicméně, jsou-li za krále žánru považované Heroesy trojky/pětky, tak tam se na mapě taky nic nehýbe.