Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • jurb83

    Mali skor adaptovat Wasteland, z ktoreho vznikol aj Fallout.

    • InXile udělali Wasteland 2 a Wasteland 3, ale to asi víš

      • jurb83

        Jasne, dvojka bola super, trojka trochu slabsia, ale chcel by som hrat Wasteland od Larianu :)

  • No, uvidíme s jakou vlastní IP se představí. Pevně doufám že to bude silně znatelný odklon od DOS a BG3 aby slušně řečeno ucpali ústa všem remcalům 🥲😄 ačkoliv jim rozumím, myslím že bylo krásně vidět na nedávno zavřených Piraních jak to dopadá když studio vydáva hry které jsou si téměř podobné jako vejce vejci.

    U BG3 jsem se bavil...navzdory tomu že dost herních mechanismů podle mě šlo udělat přívětivěji....navzdory tomu že ve hře bylo hodně woke obsahu, tak mě to prostě nerušilo. Počkám až vyjde ten očekávaný final patch a pak si konečně projdu kompletní hru s veškerým obsahem, škoda že až po roce, ale to je běžné i u her které nejsou obrovské RPG se spoustou větvících se dialogových voleb a tunou obsahu.

    P.S.: případný nový Planescape by od Larianů mohl být moc fajn. Od inXile to byla nuda a šeď. Myslím že tou svou šílenou kreativitou, jak tu někteří zmiňují, by právě Lariani mohli skvěle navázat na odkaz prvního dílu.

    Čistě teoreticky bych si naopak nedovedl představit že Larian vytvoří hru jako je Disco Elysium, na to je DE příliš "dirty" (v nejlepším smyslu slova) a to podle mě Lariani neumí/nechtějí.

    • Hidden

      Naslednika Planescape od Larian bych si take predstavit dovedl, vyjma jedineho - jestli by pribeh, nalada a spad byly alespon stejne tak dobre jako v az temer neprekonatelne klasice.

    • V multiverzu Planescape je dost místa, kde by se Lariani mohli vyřádit, ale určitě by to byla úplně jiná hra než Planescape: Torment, který je taky hodně "dirty".

      • frank.horigan

        Už tady bylo velice povedené precizní pokračování Planescapu a díru do světa rozhodně neudělalo. 

        Je to "těžké téma" pro pár skalních příznivců

    • U FromSoftware to očividně nevadí. Stačí mít řádně zaslepené fanoušky a je vystaráno.

      • Well, FromSoft udělali krok kupředu tím že šoupnuli svůj Soulslike odvar do otevřeného světa. Ale jestli mě zatím něco u mého prvního průchodu hrou opravdu štve, tak je to absence quest logu v jakékoliv podobě - chápu že nechtějí vést hráče za ručičku, taky po nich nechci aby mi šipka ukazovala kam dál jít, ale sakra alespoň mít možnost si zpětně přečíst co který NPCčko řeklo abych si důležitý informace sestavil sám a věděl co dělat dál abych mohl dokončit questy.

        Ne, opravdu nepřidává na imerzi že člověk musí otevřít v prohlížeci Wiki aby se podíval jaký je další krok v questu 😃 to se FromSoftu těžce nepovedlo. Ta hra má krásný svět, zajímavé mobky a bosse, ale těžce nezvládá práci s questy - a to i na rovině hlavních questů.

        Naštěstí co jsem koukal, tak nějaký modder již vytvořil beta verzi quest logu. Jen je trochu smutné že takovou základní featuru musí za vývojáře suplovat moddeři 🥲

        • já se vždycky musím smát lidem, co si myslí, že má být vše dle škatulek. Všechny hry musí mít quest logy, otazníky apod.  Ani jedna hra na trhu nemůže mít questy tak, aby hráče nutila ten svět explorovat a objevovat opravdu sám.  Neříkám, že jsem objevil vše, a že jsem nikdy nepoužil youtube, ale když jsem něco objevil sám, udělal jsem quest sám, objevil jsem lokcaci z obrazu, tak jsem měl fakt radost. Např. když jsem objevil Nokron, Nostelu tohle žádná hra nikdy nedokáže zopakovat, pokud to bude zkoušet klasicky.

          Proboha nechte alespoň jednomu žánru svoje gro, u dalších 99% máte questy marky, quest hinty, quest otazníky, quest vykříčníky.


          • dworkin

            Já chci ve všech takových hrách quest logy a quest markery - a taky možnost je dle libosti vypnout.

            Hry se dělají kvůli nám, my jsme zákazníci, a že někomu drásá uměleckou dušičku, že to do té hry musí dát, je mi úplně jedno. Za tu hru platím já, jak si ji užiju chci mít pod taktovkou já.

            Chci moci hrát s quest logem i bez něj, chci si svůj herní zážitek upravit na míru svým chutím. Toho volnýho času už moc nemám a požadavek na to, aby hráč mohl sám určit co možná nejvíc parametrů herního zážitku, mi přijde úplně legitimní. Nikomu tím neberu možnost užít si hru, jak chce on/a.

            • uher

              Ňo... nesouhlasím...

            • Prstoklad

              Takovou noční můru by nezvládl vykouzlit ani Bloodborne 😀

            • J.V.Stalin

              Tak já si troufám říct, že ti platící zákazníci jsou právěže tímhle přístupem spokojení. Těch víc jak 25 mega prodanejch kopií je celkem síla. Takže si troufám říct, že to pravděpodobně dělají dobře. A taky si myslím, že je právě tenhle odosobněnej přístup osvěžující.

              A taky se mi dost příčí: "Za tu hru platím já, jak si ji užiju chci mít pod taktovkou já." - Ono slavné "náš zákazník, náš pán" je často spíš k neprospěchu. Jakmile začneš umělci diktovat co má a nemá dělat, tak rozbiješ celkovej obraz.

              Taky nemám volnýho času na rozdávání, ale na druhou stranu vím co si kupuju a hlavně proč si to kupuju...

              • hulibalda

                Reakce na příspěvek:

                Ono je hlavně trochu tragikomický, jak se pak objevily tweety (který pak ryhle zmizeli) lidi z Guerilla Games a Ubisoftu (neboli aktuálně největší otazníčkáři herního průmyslu) jak jim vadí, že je Elden Ring na meta líp hodnocenej než ty jejich herní procedurály.

                Naprosto respektuju že to některým hráčům nevoní. Ale taky se mi líbí fakt, že i AAA segmentu zvládne někdo chcátt proti větru. A to, že se je snaží ostatní napodobit (a většinou v tom zoufale v tom selhávají) spíš potvrzuje, že na tom jejich přístupu něco bude...

          • Přesně jsem čekal že se objeví nějaký nespokojený die hard fanoušek FromSoftware her 😀😂

            Ale já jasně píšu že nechci aby ta hra měla vykříčníky, navigaci, quest otazníky, hinty a další různé ukazatele a nápovědy.
            Chci pouze aby měla nějakou historii konverzací. Quest log neznamená že ti automaticky na mapě přistane ikonka kam se máš vydat, znamená to pouze že si budeš pamatovat za jakým dalším NPCčkem se máš podívat, případně si tu mapu otevřeš sám a uděláš si tam vlastní waypoint. To že si budeš psát poznámky na papír nebo koukat na YouTube vážně není plusem tý hry a spíš to z tý hry dělá solidní buřtguláš.

            Když budeš přehlížet to co se na hrách nepovedlo jenom proto abys mohl vychválit co je dobře, tak se herní scéna nikam neposune a budeme dostávat hry na který všichni sice pějí ódy, ale nikde se nedozvíš že v daný hře chybí herní mechanika sakra podstatná pro open world RPG kolosálních rozměrů jakých Elden prostě dosahuje.

            Já nepopírám že to je naprosto skvělá hra a nemohu se od ní odtrhnout, ale zároveň se nebojím nekriticky přiznat že tomu prostě quest log chybí.

            • Ale takhle přece ty questy zpravidla nefungují.

              Dám příklad s Millicent. Tam v rámci Caelidu je to dost snadno pochopitelný quest, ovšem po dodělání questu v dané lokaci, ti Millicent neřekne, že míří do Altus Plateau. Musíš ji znovu sám objevit, takže na co by ti byl quest loq s historii dialogu, který by ti neřekl, kde to NPC je? 

              • Reakce na příspěvek:

                Ano, to je jeden z příkladů. Potom jsou questy kdy ti NPC řekne nějakou důležitou informaci kterou už ti potom nikdy nezopakuje (třeba kam jít pro nějaký item). Takže jediný řešení je udělat ihned to co ti řekne jinak ztrácíš návaznost. Horší je to o to když na tebe v rámci jednoho rozhovoru vychrlí těch informací několik. Zdaleka ne všechny questy jsou jako s Millicient.

                Prostě tam kde to vývojáři chtějí a NPC v dialogu prozrazuje nějakou podstatnou infromaci by mohl být alespoň hrubý výňatek historie konverzace, alespoň útržky. Jeez. Dalo se to implementovat tolika možnými způsoby aby to nepůsobilo rušivě a hráče to nevytrhávalo z chuti prozkoumávat každé zákoutí, ale rozhodnout se to ignorovat úplně není správným řešením. Hra jde i tak dohrát, jasně..ale člověk má pocit že byl ochuzen o spoustu obsahu navzdory tomu že prolezl každý kout Lands Between a jenom si prostě nevzpomněl na info od NPCčka během dialogu který proběhl před několika hodinami.

                Jakože minimálně eliminovat/omezit backtracking, protože ve spoustě případů tě nenapadne že se máš vrátit na místo který s daným questem dle logiky nemá mít co do činění.

                • Reakce na příspěvek:

                  Jó kdyby před několika hodinami. Zvlášť, když u toho člověk nesedí čtyři hodiny každý den, ale zapne to párkrát týdně na hodinu až dvě. To je pak nějaká historie konverzací k nezaplacení. Už jen kvůli tomu, aby člověk zase nasál atmosféru.

      • La_Furia-Roja

        ....whataboutismus
    • surlys

      Torment je jedna z nejhlubších her historie, kde každý dialog má svoje místo,  je to sonda do lidských duší. Právě tebou zmíněné Disco je nejvíce podobné Tormentu. Lariani jsou na úplně opačné barikádě těchto her.  Tvoří konzumní, popcornové fantasy pro konzumenty.

      Musím se večer pomodlit, za to co jsi napsal.


      • Dobře 😂 potom se tedy také pomodli aby bylo odpuštěno inXile za Tides of Numenera bo to lze také vnímat jako herezi 😄

  • surlys

    Popravdě ne. Nepotřebuji Divinity Fallout, Divinity BG a Divinity 3. Stačí to Divinity 3

  • Fallout od Larianů? To by neprošlo přes ego Todda Howarda, protože by to akorát ukázala na mizérii všech 3D dílů (s vyjímkou New Vegas)

  • Já jsem z Larianu nešťastný. Mě ty jejich hry prostě nebaví hrát a nevím pořádně proč. Přitom to zjevně jsou výborné hry.

    Naštěstí tu je o owlcat s jejich pathfinderama a roguetraderem a ti mě zase baví moc.

    Sám jsem z toho jelen, oboje je izometricke fantasy s turn base kombatem tak nevím v čem je problém. Možná v pojetí toho fantasy, přiznávám že mám rád klišé rasy a tak. Snad mě to ještě čeká ale nevím nevím.

    • surlys

      zkoušel jsem všemožné Divinity a podle mého je tvorba Larianu přiznaný fantasy kýč, nedokázali se od toho kýče oprostit ani v BG, kde se to za mě moc nehodí. To je ale dost subjektivní, někdo to může považovat za to ideální fantasy. 

      Za mě je tenhle styl fantasy už tak 25 let překonaný a popravdě si myslím, že tenhle typ fantasy z celého žánru udělal brakový žánr. Za po posledních cca 25 let  díky znovuobnovení Tolkiena a vynoření skvělých spisovatelů(Erikson, Martin, Cook, Abercrombie) se dokázalo, že ten žánr může patřit i do úplně jiných pater literatury/filmu. 

      Tedy co jsem tím chtěl říci. Pokud tě nechytne svět a styl, tak můžeš mít skvělé mechaniky, ale prostě tě to utahá. Tohle je můj problém s jejich tvorbou. Nebaví se mě pohybovat desítky hodin v brakovém fantasy světě. Třeba to máš stejně?

      • No co se týká literatury, tak určitě. Přesně jak píšeš, poté co jsem sjel před lety Malaz, tak už mi vše ostatní přijde jako slabý odvar až nuda (až na Abercrobieho, ten je fakt super a Logen je totální badass hrdina jak řemen). Třeba teď jsem z nouzovky sáhnul po Amberu (protože už jsem fakt přečetl co se dá), o kterém jsem slyšel jak je super a nutím se to vůbec dočíst. Plochý děj i postavy, hrůza.

        Asi to bude jak píšeš i s Larianama. Když nad tím přemýšlím, je to fakt kýč (fans Larianů se nečertěte, to je můj soukromý pohled 😉) a cirkus jak píše kolega níže. A na to já už nemám náladu.

        • Derp_1337

          Já zase osobně nemusím Abercrombieho. Zpočátku jsem jeho tvorbu měl rád, ale nemůžu se přenést přes to, jak si v jeho následujích knihách zesměšňuje hlavní hrdiny předchozích knih.

          To se prostě nedělá, že si autor dělá srandu z oblíbených postav z předchozích dílů.

          To je podobná hereze jako kdyby se v dalším díle Doom řeklo, že Doomslayer rád nosí oblečení růžové barvy, má rád čajové dýchánky a fetuje crack. A samozřejmě už nezabíjí démony, protože to je rasistické.

          • Co přesně máš na mysli? Nějak si to neuvědomuji. V rámci série První zákon mi přijde docela konzistentní.

            • Derp_1337

              Uvedu jeden příklad, třeba ze zmíněného "Nejlépe chutná za studena".

              Na chvíli se tam objeví Jezal dan Luthar. Je to jedna z hlavních postav z trilogie První Zákon. Prošel si charakterovým vývojem, začal jako mladý a namyšlený chalan, ale v příběhu byl zocelen.

              Ale v Nejlépe chutná za studena je ukázan jako totální hlupák, kterého podvádí manželka a do toho ještě holduje drogám. A to ani nebudu mluvit o jeho trapné smrti v další knize.


              A když si čteš ostatní knihy, tak tam často postavy z předchozích knih mají menší pasáž (ve filmu by se tomu říkalo Cameo) a jejich osud není moc idilický. Prostě Abercrombie si nemůže odpustit, aby neházel špínu na předchozí postavy.

        • surlys

          Pokud máš načteno ve fantasy, tak se moc nedivím, že to nejsi schopen akceptovat, mám to úplně stejně a popravdě jsem překvapen, že se až takhle glorifikuje brakové fantasy.  Ale co já vím, třeba já jsem ten mimo a bez vkusu. 

          BTW: Rebecca Ferguson má hrát Monzu Murcatto v  "Nejlépe chutná za studena". Projekt na který se nejvíce těším.

          PS. Já jsem šel z Malazu na klasiku. 

          • "Rebecca Ferguson má hrát Monzu Murcatto v  "Nejlépe chutná za studena". Projekt na který se nejvíce těším."

            COŽE!!??

            O ničem nevím, jdu hned googlit. Monza a hlavně Nicomo jsou taky TOP.

            Díky za tip!

    • Jevo83

      Ja myslim, ze Lariani pouzivaju trochu komixovo prepalene scenare/pribehy/postavy a aj herny svet je tak postaveny....

      Zaroven su tie ich mapy do velkej miery sandbox 

      Pathfinder je z pohladu zanru az encyklopedicky priklad seriozneho fantasy, mozno podobne ako Pillars of Eternity (kde Obsidian ale prekombinoval pribeh), tak to je len vec preferencii...

    • Hidden

      Prijde mi, ze Larian trpi na to, ze jsou az moc kreativni. Ono to sice zni na prvni pohled blbe, ale v okamziku, kdy je vsechno ve hre kreativni, originalni a zajimave bez "nudne sede vyplne", je z toho akorat cirkus. To byla ma nejvetsi obava treba i s Baldur's Gate, ktera se nastesti nakonec tak uplne nenaplnila, i kdyz podle meho vkusu mohli tu a tam ubrat. Ale jestli me vzdycky neco od jejich her odrazuje, pak prave tohle, protoze pak tomu hernimu svetu proste neverim.

      • surlys

        no, hlavně to pak není už ani originální spíše naopak. 😉

      • V zásadě souhlasím. Podle mého hodně záleží na zasazení. Byli jsme zvyklí (z prvních dvou BG i z papírové předlohy), že Forgotten Realms je relativně usedlé fantasy, kde je jen pár opravdu divných věcí "mimo tabulky". Když Lariani poprvé představili sestavu postav, tak jsem si říkal, že to patří spíš do Planescapu (nebo Divinity) než do FR. Ale zvládli to ukočírovat dobře. Není to vysloveně mimo zasazení. Navíc já mám divné a divoké věci rád, takže ani vyložený "cirkus" by mi v příhodnějším prostředí nevadil. Chápu, že to není pro každého.

        • Hidden

          Souhlasim, uplne mimo to v BG3 neni, ale je to tak napechovane osobityma postavama, situacema a tak dale, ze se clovek musi nevyhnutelne ptat, kde jsou sakra ty obycejne postavy a denni chleb dobrodruha ve stylu ukolu "zabij pet krys ve sklepe" pro druhoradeho hostinskeho. Aniz bych spoiloval pro ostatni, zvlaste markantni je to v poslednim aktu, kde je jedna velka vec vedle druhe (a nemusi se vubec vyrazne dotykat hlavniho pribehu), ktera by "zavaznosti" leckdy pomalu vystacila na samostatnou kapitolu, ze je to az k neuvereni.

    • Ja mam toto iste s CD Projektom. Proste som si zvykol, ze to tak je.

    • Inquisitor

      Mám to stejně, nedovedu to vysvětlit:) Po půl roce jsem se dohrabal do druhého aktu a už jsem to nezapnul.

  • frank.horigan

    Kdyby vytvořili Fallout Lariani, tak věřím, že to bude i Fallout :)

    • Derp_1337

      To Bethesda nedovolí. Hráči by jim pak nadávali, jak je možné, že Lariani to dokážou, ale oni ne.

  • Myslím, že to dopadlo, nejlíp, jak mohlo. Fallout už je pevně spjatý s pohledem z první osoby a pochybuji, že by Bethesda chtěla do série zapojit něco, co by zase bylo taktičtější a viděné shora. A Ultima má takový divně roztříštěný svět a navíc už si ho nikdo moc nepamatuje.

    Ostatně Lariani chtěli dělat na D&D frančíze už od založení studia, tak je logické, že se snažili urvat licenci na BG. Teď je evidentní, že všechno to dohadování nebylo snadné a už s tím (aspoň prozatím) nechtějí pokračovat. Těším se na to, s jakou další hrou přijdou.

    • jurb83

      Preto by nebol odveci Wasteland. Dvojka bola super a trojka tiez nadpriemer.

  • OK Ultima posledna rok 1999, to BG2 rok 2000 tiez nie je buhvico, pripadna datadisk ToB k BG2 rok 2001 :D

    bud je v clanku zly preklad alebo, a to asi skor, je dost zvlastne odvovodnenie ze preco nie Ultima)

    • herni-pametnik

      Ultimu už znají jen pamětníci i proto, že poslední pokus Underworld Ascendant dopadl fakt špatně a nikdo ho mimo fanoušků nezaregistroval.  Fallout a BG jsou oproti tomu pořád živé značky (myšleno i před BGIII, samozřejmě).

    • cms.jakub-malcharek

      Tak Baldur vyšel ještě v enhanced edicích, plus ve spinoffech Dark Alliance, takže to není tak, že by se o ní 23 let nemluvilo, narozdíl od Ultimy, po které se slehla zem.

      • Ne tak úplně. Poslední přídavek do Ultimy Online vyšel v roce 2009, ale tou dobou už dávno všechny MMO hráče přebral WoW. A pak taky nelicencovaná věc jménem Underworld Ascendant z roku 2018, o které ale škoda mluvit.

        Problém je spíš v tom, že za za poslední dobrý díl klasické Ultimy (UO nepočítám) je považovaná sedmička, jejíž druhá část vyšla v roce 1993. Zbytek je ústup ze slávy. Oproti tomu BG2 byl v té době vrchol a pokračoval celou novou érou RPGček (Icewind Dale, Planescape: Torment, Neverwinter Nights, KotOR, Dragon Age...)

        • honcka

          Ona i 8 Pagan byla super, akorát jí musel mít člověk opatchovanou, že se o dost zlehčili skákací pasáže (který byly dost frustrující), že v neopatchované verzi buď avatar udělal krátký, nebo dlouhý skok, ale nic mezi tím a patch to změnil, že skočil přesně na kurzor

          • Tu jsem hrál, dokonce to byla moje první originálka. Skoky šly přežít i v původní verzi. Muselo se opatrně a často sejvovat (tehdy celkem běžný stav).

            Byla to docela dobrá hra, ale jako přídavek do Ultima série to moc nesedí. Především v podstatě ignorovali Virtues a obecně to bylo velké zjednodušení oproti sedmičce.

            • honcka

              On byl problém, že na mý 386 save/load byl asi na 5min. Jinak máš pravdu, sedmička byla mnohem vychytanější a určitě bych nebyl proti udělat totální remake včetně geniálních Ultim Underworld

              • Reakce na příspěvek:

                Já hrál osmičku dost dlouho po vydání na nějakém Pentiu 2 a tam už to loadovalo v pohodě.

                Underworldy jsem hrál taky, jen dvojku jsem nebyl schopný dohrát ani podle návodu. Nejsem si jistý, jestli by remake fungoval podobně dobře jako remake System Shocku, i kdyby byl podobně dobře udělaný. Přece jen fantasy RPGček je fůra a System Shock byl něco, co se dost blbě zařazuje i teď.

                • honcka

                  Reakce na příspěvek:

                  jako duchovního nástupce uw považuju Arx Fatalis a to imho byla výborná hra, ale už je to taky let. Nemyslel jsem totální remake jak u system shocku, klidně by se mohlo zoptimalizovat ui a trochu zmodernizovat i mechaniky, stejně jako klasický ultimy, lore to má propracovaný a imho by se to chytlo

        • cms.jakub-malcharek

          Jo, tak on vyšel i Shroud of the Avatar, který je duchovní pokračování Ultimy, ale dopadl neslavně.

  • Jevo83

    Kedze maju vlastne fantasy IP Divinity, Ultima sa mi zda zbytocna... BG3 davalo zmysel, lebo proste BG :)

    Ale taky izometricky Fallout od Larianu....ach😍

  • Joo tak Fallouta od Larianu bych bral asi víc než Baldurs Gate, ten byl fajn, ale popravdě mě někde v půlce přestal bavit. Na Fallouta 1 a 2 mám krásné vzpomínky, to by bylo něco zase zpátky do malované tahovky :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit