Lariani chtěli vyvíjet RPG ze světa D&D, Falloutu nebo Ultimy
-
Ňo... nesouhlasím...
-
Uvedu jeden příklad, třeba ze zmíněného "Nejlépe chutná za studena".
Na chvíli se tam objeví Jezal dan Luthar. Je to jedna z hlavních postav z trilogie První Zákon. Prošel si charakterovým vývojem, začal jako mladý a namyšlený chalan, ale v příběhu byl zocelen.
Ale v Nejlépe chutná za studena je ukázan jako totální hlupák, kterého podvádí manželka a do toho ještě holduje drogám. A to ani nebudu mluvit o jeho trapné smrti v další knize.
A když si čteš ostatní knihy, tak tam často postavy z předchozích knih mají menší pasáž (ve filmu by se tomu říkalo Cameo) a jejich osud není moc idilický. Prostě Abercrombie si nemůže odpustit, aby neházel špínu na předchozí postavy.
-
Jasne, dvojka bola super, trojka trochu slabsia, ale chcel by som hrat Wasteland od Larianu :)
-
Takovou noční můru by nezvládl vykouzlit ani Bloodborne 😀
-
Ono je hlavně trochu tragikomický, jak se pak objevily tweety (který pak ryhle zmizeli) lidi z Guerilla Games a Ubisoftu (neboli aktuálně největší otazníčkáři herního průmyslu) jak jim vadí, že je Elden Ring na meta líp hodnocenej než ty jejich herní procedurály.
Naprosto respektuju že to některým hráčům nevoní. Ale taky se mi líbí fakt, že i AAA segmentu zvládne někdo chcátt proti větru. A to, že se je snaží ostatní napodobit (a většinou v tom zoufale v tom selhávají) spíš potvrzuje, že na tom jejich přístupu něco bude...
-
Tak já si troufám říct, že ti platící zákazníci jsou právěže tímhle přístupem spokojení. Těch víc jak 25 mega prodanejch kopií je celkem síla. Takže si troufám říct, že to pravděpodobně dělají dobře. A taky si myslím, že je právě tenhle odosobněnej přístup osvěžující.
A taky se mi dost příčí: "Za tu hru platím já, jak si ji užiju chci mít pod taktovkou já." - Ono slavné "náš zákazník, náš pán" je často spíš k neprospěchu. Jakmile začneš umělci diktovat co má a nemá dělat, tak rozbiješ celkovej obraz.
Taky nemám volnýho času na rozdávání, ale na druhou stranu vím co si kupuju a hlavně proč si to kupuju...
-
Co přesně máš na mysli? Nějak si to neuvědomuji. V rámci série První zákon mi přijde docela konzistentní.
-
To Bethesda nedovolí. Hráči by jim pak nadávali, jak je možné, že Lariani to dokážou, ale oni ne.
-
Já zase osobně nemusím Abercrombieho. Zpočátku jsem jeho tvorbu měl rád, ale nemůžu se přenést přes to, jak si v jeho následujích knihách zesměšňuje hlavní hrdiny předchozích knih.
To se prostě nedělá, že si autor dělá srandu z oblíbených postav z předchozích dílů.
To je podobná hereze jako kdyby se v dalším díle Doom řeklo, že Doomslayer rád nosí oblečení růžové barvy, má rád čajové dýchánky a fetuje crack. A samozřejmě už nezabíjí démony, protože to je rasistické.
-
Já chci ve všech takových hrách quest logy a quest markery - a taky možnost je dle libosti vypnout.
Hry se dělají kvůli nám, my jsme zákazníci, a že někomu drásá uměleckou dušičku, že to do té hry musí dát, je mi úplně jedno. Za tu hru platím já, jak si ji užiju chci mít pod taktovkou já.
Chci moci hrát s quest logem i bez něj, chci si svůj herní zážitek upravit na míru svým chutím. Toho volnýho času už moc nemám a požadavek na to, aby hráč mohl sám určit co možná nejvíc parametrů herního zážitku, mi přijde úplně legitimní. Nikomu tím neberu možnost užít si hru, jak chce on/a.
-
Už tady bylo velice povedené precizní pokračování Planescapu a díru do světa rozhodně neudělalo.
Je to "těžké téma" pro pár skalních příznivců
-
Jó kdyby před několika hodinami. Zvlášť, když u toho člověk nesedí čtyři hodiny každý den, ale zapne to párkrát týdně na hodinu až dvě. To je pak nějaká historie konverzací k nezaplacení. Už jen kvůli tomu, aby člověk zase nasál atmosféru.
-
Ano, to je jeden z příkladů. Potom jsou questy kdy ti NPC řekne nějakou důležitou informaci kterou už ti potom nikdy nezopakuje (třeba kam jít pro nějaký item). Takže jediný řešení je udělat ihned to co ti řekne jinak ztrácíš návaznost. Horší je to o to když na tebe v rámci jednoho rozhovoru vychrlí těch informací několik. Zdaleka ne všechny questy jsou jako s Millicient.
Prostě tam kde to vývojáři chtějí a NPC v dialogu prozrazuje nějakou podstatnou infromaci by mohl být alespoň hrubý výňatek historie konverzace, alespoň útržky. Jeez. Dalo se to implementovat tolika možnými způsoby aby to nepůsobilo rušivě a hráče to nevytrhávalo z chuti prozkoumávat každé zákoutí, ale rozhodnout se to ignorovat úplně není správným řešením. Hra jde i tak dohrát, jasně..ale člověk má pocit že byl ochuzen o spoustu obsahu navzdory tomu že prolezl každý kout Lands Between a jenom si prostě nevzpomněl na info od NPCčka během dialogu který proběhl před několika hodinami.
Jakože minimálně eliminovat/omezit backtracking, protože ve spoustě případů tě nenapadne že se máš vrátit na místo který s daným questem dle logiky nemá mít co do činění.
-
Ale takhle přece ty questy zpravidla nefungují.
Dám příklad s Millicent. Tam v rámci Caelidu je to dost snadno pochopitelný quest, ovšem po dodělání questu v dané lokaci, ti Millicent neřekne, že míří do Altus Plateau. Musíš ji znovu sám objevit, takže na co by ti byl quest loq s historii dialogu, který by ti neřekl, kde to NPC je?
-
InXile udělali Wasteland 2 a Wasteland 3, ale to asi víš
-
Přesně jsem čekal že se objeví nějaký nespokojený die hard fanoušek FromSoftware her 😀😂
Ale já jasně píšu že nechci aby ta hra měla vykříčníky, navigaci, quest otazníky, hinty a další různé ukazatele a nápovědy.
Chci pouze aby měla nějakou historii konverzací. Quest log neznamená že ti automaticky na mapě přistane ikonka kam se máš vydat, znamená to pouze že si budeš pamatovat za jakým dalším NPCčkem se máš podívat, případně si tu mapu otevřeš sám a uděláš si tam vlastní waypoint. To že si budeš psát poznámky na papír nebo koukat na YouTube vážně není plusem tý hry a spíš to z tý hry dělá solidní buřtguláš.Když budeš přehlížet to co se na hrách nepovedlo jenom proto abys mohl vychválit co je dobře, tak se herní scéna nikam neposune a budeme dostávat hry na který všichni sice pějí ódy, ale nikde se nedozvíš že v daný hře chybí herní mechanika sakra podstatná pro open world RPG kolosálních rozměrů jakých Elden prostě dosahuje.
Já nepopírám že to je naprosto skvělá hra a nemohu se od ní odtrhnout, ale zároveň se nebojím nekriticky přiznat že tomu prostě quest log chybí.
-
já se vždycky musím smát lidem, co si myslí, že má být vše dle škatulek. Všechny hry musí mít quest logy, otazníky apod. Ani jedna hra na trhu nemůže mít questy tak, aby hráče nutila ten svět explorovat a objevovat opravdu sám. Neříkám, že jsem objevil vše, a že jsem nikdy nepoužil youtube, ale když jsem něco objevil sám, udělal jsem quest sám, objevil jsem lokcaci z obrazu, tak jsem měl fakt radost. Např. když jsem objevil Nokron, Nostelu tohle žádná hra nikdy nedokáže zopakovat, pokud to bude zkoušet klasicky.
Proboha nechte alespoň jednomu žánru svoje gro, u dalších 99% máte questy marky, quest hinty, quest otazníky, quest vykříčníky.
-
jako duchovního nástupce uw považuju Arx Fatalis a to imho byla výborná hra, ale už je to taky let. Nemyslel jsem totální remake jak u system shocku, klidně by se mohlo zoptimalizovat ui a trochu zmodernizovat i mechaniky, stejně jako klasický ultimy, lore to má propracovaný a imho by se to chytlo
-
Preto by nebol odveci Wasteland. Dvojka bola super a trojka tiez nadpriemer.
-
Mali skor adaptovat Wasteland, z ktoreho vznikol aj Fallout.